דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קאמרי - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



טויוטה קאמרי, מכונית מנהלים יפנו-אמריקאית, עברה הרבה גלגולים בשנים האחרונות, ואנחנו לא מדברים רק על המכונית עצמה. עד לפני כמה שנים היא שווקה בישראל בתקינה אירופאית. לאחר מכן עברה היצרנית לתקינה אמריקאית בלבד, והמכונית נעלמה מאולמות התצוגה ושווקה רק ביבוא אישי. לאחר אישור התקינה האמריקאית ליבוא מסחרי, החלה היבואנית בשיווק מחודש של הקאמרי - כולל הגרסה ההיברידית - אבל אז הגיעה חברת "אלבר", הביאה את הקאמרי ביבוא מקביל במחירים נמוכים משמעותית, וגם הצהירה על רמת זיהום נמוכה יותר.

מתיחת הפנים האחרונה שינתה לא מעט בטויוטה קאמרי. בפסקאות הקרובות ניגע בשינויים ונבחן את הקאמרי המחודשת, כמעט חדשה, אבל קודם נציין שאת הקאמרי הזו ניתן להשיג כיום בעיקר אצל היבואנית הרשמית, יוניון מוטורס. אלבר-יבוא מקביל משווקת את הדגם הקודם, והפעילות שלה נמצאת בימים אלו תחת חקירה של רשות המיסים - ולא בטוח שתימשך באותה מתכונת.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה קאמרי הייבריד


טויוטה קאמרי, בנזין-היברידי 2.5 ליטר, 200 כ"ס, 195,000 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור
מערכת מולטימדיה

יחידת הנעה
התנהגות כביש

נוחות נסיעה בעיר
תא מטען


צפייה בתוכן טויוטה קאמרי - מבחן וידאו

עיצוב

טויוטה קאמרי הפכה מעוגלת ונעימה יותר לעין, אך עדיין מדובר במכונית מאוד שמרנית. היא נראית שונה מאוד מהדגם המוחלף, אך המראה שלה לא עדכני. אם היו אומרים לנו שזה דגם שהושק לפני 5 שנים, היינו יכולים להאמין. בצבע הלבן של מכונית המבחן מדובר במכונית סולידית למראה.

טויוטה קאמרי

תא הנוסעים

מבפנים המראה של הקאמרי מהודר. דיפוני העור, והשילוב בין הגוון הבהיר לכהה עם התפרים הבהירים, יוצרים מראה נעים לעין. גם על הדלתות, משענת היד והדשבורד יש גימורי עור ברמות איכות שונות.
בקונסולה המרכזית העיצוב היוקרתי נעצר. הכפתורים כאן פשוטים, מזכירים את הדגמים העממיים והזולים של טויוטה, כאשר הפלסטיק שמקיף את מסך המולטימדיה נראה פשוט מאוד ולא מתאים לחומרים האיכותיים שנמצאים במקומות אחרים ברכב. בטויוטה אוריס, למשל, נעשתה עבודה מרשימה הרבה יותר - ומדובר על רכב זול יותר משמעותית.

רשימת האבזור של הקאמרי נדיבה, והיא כוללת פריטים כמו כוונון מושבים חשמלי, תאורת לד, גג שמש חשמלי ועוד. תפעול המערכות נוח ואינטואיטיבי, במיוחד במסך שבלוח המחוונים, אך מסך המולטימדיה המרכזי מאוד מאכזב. מדובר במסך בהתקנה מקומית, שכן המערכת המקורית לא מותאמת לתדרי הרדיו הישראלי (ולא ברור מדוע לא ניתן לבצע התאמה). המערכת שהתקין היבואן מסובכת לתפעול, לא קריאה באור יום ומרגישה מאוד מיושנת.

טויוטה קאמרי

מושבי הנהג והנוסע גדולים, אך הם חסרים תמיכת צד. הם גם לא רכים ו"כורסתיים" כמו במכוניות אמריקאיות - אך הם בסך הכל נוחים למדי. תנוחת הישיבה גבוהה, וההגה לא יוצא כמעט לכיוון הנהג - כך שהתנוחה המתקבלת היא גבוהה וקרובה להגה. מתאים לפרופיל של חלק מהנהגים, אך לא יהיה נוח לאחרים.

המושב האחורי מציע מרווח מעולה בכל המימדים, וגם יהיה קל למקם בו כסאות בטיחות. עם זאת, נדמה שהקאמרי היוצאת היתה מעט יותר מרווחת. תא המטען קטן מאוד בשל הסוללות ההיברידיות.

טויוטה קאמרי

נוחות נסיעה

טויוטה קאמרי, כמכונית שמיועדת לשוק האמריקאי, מכוילת על הצד הרך. המתלים שלה סופגים שיבושים בעיר בצורה מוצלחת, מצליחים להעביר את המכונית הכבדה בנינוחות מעל שברי הכביש, ואם מוסיפים לכך גם את השקט של ההנעה ההיברידית - מתקבלת מכונית נעימה מאוד בתנאים האלה. שדה ראיה מצוין מקל על התמרון בסביבה הזו, למרות הגודל של המכונית.

מחוץ לעיר המצב הרבה פחות אידיאלי. הקאמרי אמנם נותרת נוחה על כבישים איכותיים, ואלו הופכים נפוצים יותר ויותר בישראל, אך ברגע שהכביש הופך משובש וגלי - היא מתחילה להתנדנד על מתליה בחוסר נינוחות. היא אמנם פחות רכה מקודמתה, אך היא עדיין פחות מהודקת ומרוסנת ממרבית רכבי המנהלים המתחרים.

בידוד הרעשים גם כן לא מושלם: אם בעיר ניתן ליהנות מהשקט, אזי בכבישים מהירים ניתן להרגיש פה ושם ברעשי רוח.

טויוטה קאמרי

מנוע ותיבת הילוכים

טויוטה קאמרי, נכון להיום, משווקת בישראל בגרסה היברידית בלבד ובקבוצת הזיהום השניה, שמעניקה לה הטבת מס ניכרת. יחידת ההנעה הזו מורכבת ממנוע 2.5 ליטר בנזין וממנוע חשמלי, ויחד מפיקים השניים 200 כ"ס. מדובר באותו מנוע שמותקן בלקסוס IS ו-NX.

אמרנו את זה קודם, וכדאי לציין זאת שוב. בתוך העיר יחידת ההנעה נעימה במיוחד לנסיעה: היא יוצרת תחושה חלקה ו"שקופה", מסוגלת לנסוע לא מעט בכוח החשמל, ומעניקה חוויה יוצאת דופן.

מחוץ לעיר המנוע הזה ממשיך להיות חלק ויעיל, אך תחושה של מחסור בכוח תלווה אתכם אם תחליטו לנהוג במתינות, בהתאמה לאופי הרגוע של המערכת ההיברידית. כשרוצים ביצועים - מקבלים אותם מיד: לחיצה הגונה על הדוושה משחררת כוח זמין רב, שכן המנוע החשמלי מספק את כל כוחו כבר בסל"ד אפס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות בלבד, נתון מצוין ביחס למכונית במשקל של כמעט 1.7 טון.

ועדיין - לא נעים תמיד להגיע עם הקאמרי למקומות האלה. תחת עומס המערכת מייצרת רעש רב, תיבת ההילוכים הרציפה "נתקעת" בסל"ד שיא צורמני, והתחושה היא של מכונית שלא מיועדת למשימות הללו. התיבה גם לא מציעה אפשרות של שליטה ידנית, ולו חלקית בלבד.

צריכת הדלק במבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר, ובתוך העיר ניתן להגיע לנתונים טובים יותר.

טויוטה קאמרי

התנהגות כביש

לטויוטה קאמרי אין מצב "ספורט" בתיבת ההילוכים, גם לא במחשב השליטה על יחידת ההנעה. בהתחלה הופתענו מכך, שכן לחצן "Power" קיים אפילו בטויוטה פריוס הצמחונית; אבל מהר מאוד הבנו למה.
לטויוטה קאמרי אין יומרות דינאמיות. למעשה, אין לה גם יכולות דינאמיות. היא בטוחה רק במגבלות התנאים הסבירים, אך כאשר רוצים ליהנות ממנה בכבישים מפותלים מתקבלת התנהגות רכרוכית, רכינת מרכב משמעותית ותת היגוי המלווה בזעקות הצמיגים. ההיגוי המנותק בטח לא מוסיף לחוויה.

טויוטה קאמרי

סיכום

טויוטה קאמרי עברה שינוי. היא כבר לא מכונית אמריקאית גדולה ומגושמת. היא נעימה לנסיעה בעיר, נוחה מאוד בתנאים האלה וגם חסכונית ושקטה. נראה שהיא חיה באופן טבעי בסביבה האורבנית, שם היא גם מתמרנת בנינוחות ובנעימות. מחוץ לעיר היא כבר פחות חסכונית, לא מהנה לנהיגה וגם לא תמיד נוחה - כך שבטח כבר הבנתם אם היא מתאימה לכם או לא...


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה