אתם יכולים להתלבט בין שני מנועים, שניהם בנזין: 4 בוכנות בנפח 2.4 ליטרים והספק מרבי של 167 כ"ס או 6 בוכנות בנפח 3.5 ליטרים והספק מרבי של 277 כ"ס. גרסת המנוע הקטן יותר משווקת בשתי רמות גימור/אבזור. לרמה הבסיסית קוראים GLI. טויוטה קאמרי GLI עולה 206,000 שקל. היא מכילה כמובן את כל החבילה החשמלית המקובלת (חלונות, נעילה, מראות) אבל גם בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי איוורור מאחור, מחליף דיסקים מובנה, חישוקים קלים (מה שמכונה בטעות "מגנזיום"), בקרת שיוט ("קרוז קונטרול"), פנסי קסנון ופנסי ערפל קדמיים. רמת הגימור הבאה נקראת "אקזקיוטיב". המחיר הוא 236 אלף שקל. טויוטה קאמרי 2.4 אקזקיוטיב מכילה, בנוסף לאבזור של ה-GLI, גם ריפוד עור למושבים, חלון שמש בגג ("סאנרוף") וכיוונון חשמלי למושבים הקדמיים (אומרים "מושבים חשמליים" אבל לא מתכוונים לכאלה שמוציאים בעזרתם להורג). הגרסה הבכירה ביותר, כאמור מנוע 6 בוכנות בנפח 3.5 ליטרים, נמכרת אך ורק ברמת גימור שנקראת "פרימיום". מחיר הרכב הוא 277 אלף שקל. טויוטה קאמרי 3.5 פרימיום מכילה את כל האבזור של ה"אקזקיוטיב" ובנוסף גם מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless).
צריך לציין שאף גרסה לא משווקת כסטנדרט עם חיישני נסיעה לאחור ("חיישן רברס").
טויוטה קאמרי. סופר קורולה / צילומים: יצרן
טויוטה קאמרי: בטיחותכל הגרסאות מכילות 8 כריות אוויר, כמובן בקרת יציבות אלקטרונית ו-ABS. המכונית קיבלה ציונים גבוהים במבחני ריסוק שנערכו בארצות הברית. היא לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי, EuroNCAP.
טויוטה קאמרי: נוחותמדובר במכונית גדולת מימדים ומרווחת. טויוטה קאמרי משתרעת לאורך של 480 ס"מ. בסיס הגלגלים - המרחק בין זוג הגלגלים הקדמיים לאחוריים. למעשה זה המרחק שתוחם את המרחב הפנימי במכונית - הוא 277 ס"מ. שני הנתונים, הן האורך והן בסיס הגלגלים, הם מרשימים. ואכן בתוך המכונית יש שפע של מקום, גם במושב האחורי. תא המטען לא יוצא מקופח - נפחו מעל 500 ליטרים. טויוטה קאמרי מרווחת יותר מפולקסווגן פאסאט.
טויוטה קאמרי. יפנית בנוסח אמריקה
אז אחרי שהתרווחנו בפנים, אפשר לצאת לדרך ולבחון את הנסיעה תוך כדי תנועה. אז ככה: טויוטה קאמרי היא מכונית נוחה. מדובר בדור האחרון של המכונית, שהוצג בשנת 2006. דור זה מציע כיול מתלים יותר אירופאי ופחות אמריקאי מהדור הקודם. המשמעות היא שטויוטה קאמרי ממשיכה לספק נוחות גם במהירות גבוהה וגם בכביש משובש - להבדיל מהדור הקודם שהיה רך ומתנדנד במצבים כאלה. רמת בידוד הרעש שמציע הרכב היא טובה. וגם המנוע לא מציק באוזן.
טויוטה קאמרי: מנוע וביצועיםהמבחן התבצע בשתי גרסאות המנוע של המכונית. ברור שיש הבדל בעוצמה בין ה-2.4 ליטרים ל-3.5 ליטרים. אולם יחד עם ההבדל בעוצמה מופיע הבדל ניכר בצריכת הדלק. האם מנוע ה-2.4 ליטרים חלש מדי? התשובה שלילית. זה אמנם לא מנוע מתוחכם ומתקדם, אין לו מגדש טורבו ולא תזמון שסתומים משתנה, אבל הוא עושה את העבודה ומספק את הסחורה. לתנאי הארץ הוא מספיק בהחלט.
טויוטה קאמרי. מנוע V6 בשרני אך שתיין
טויוטה קאמרי: איכות ואמינותטויוטה קאמרי היא מכונית עמידה. הדגם שבחנו שייך לחברת השכרה, עבר עשרות אלפי קילומטרים קשים והוא איננו מתלונן (ואף לא מתפרק). נכון שחלק מהפלסטיקים בתא הנוסעים מעניקים רושם זול והמוני אבל צריך להודות שאלו פלסטיקים חסונים. אחת האינדיקציות היא השקט ששורר בתא הנוסעים. הפלסטיקים השונים לא חורקים ומצייצים.
חברת טויוטה סבלה לאחרונה מפגיעה קשה במוניטין עקב תקלו בטיחותיות שונות. למרות זאת אפשר לקבוע, על סמך ניסיון שהצטבר בארץ, שטויוטה קאמרי היא מכונית אמינה. הדור האחרון של המכונית (ממודל 2007 ומעלה) קצת מתוחכם ועדין יותר מהדור שלפניו, אבל עדיין מדובר במכונית שממעטת "לראות מוסך".
טויוטה קאמרי. תא נוסעים מרווח ושמרני
טויוטה קאמרי: התנהגות כבישאל תצפו למכונית ספורטיבית. זה לא הסיפור של טויוטה קאמרי. מי שמחפש התנהגות כביש רהוטה ומהנה יותר מוזמן לבחון הונדה אקורד, פולקסווגן פאסאט וכמובן אלפא רומיאו 159.
טויוטה קאמרי: סיכוםהיא קצת פחות ארסיטוקרטית מפעם, בגלל הדמיון החיצוני לדור האחרון של טויוטה קורולה. מצד שני, טויוטה קאמרי היא עדיין מכונית מנהלים גדולת מימדים שיודעת לעשות רושם על הסביבה. זו לא מכונית מבריקה, נועזת או חדשנית אלא מכונית שמרנית שהולכת על בטוח ומצליחה בכך.
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
פורסם לראשונה ב- 26.04.10
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות