בדור החדש יש כל מיני שינויים מהותיים. קודם כל, השם "קורולה" חוזר גם לגרסאות ההאצ'בק והסטיישן, שנקראו עד כה "אוריס". שנית, כמו ברכב הפנאי C-HR, טויוטה קורולה מוצעת מעתה עם מערכת ההנעה ההיברידית של הפריוס. כך היא יכולה להתחרות ראש בראש ברבת המכר, יונדאי איוניק.
עם החידושים ובלי החידושים, טויוטה קורולה נועדה לעמוד בראש טבלת המסירות, להתאים לטעם רחב ולמעט ככל האפשר בפשרות משפחתיות. האם הדור החדש עומד בתנאים?
עיצוב
יש מכוניות שהעיצוב שלהן מהפנט. קורולה סדאן מיועדת יותר להיות נעימה לעין. היא נראית מכובדת ואלגנטית, וגם נראה כאילו היא מעט גדולה ממידותיה האמיתיות. אגב, היא באמת מעט גדולה מקודמתה, אבל רק במעט. זאת מלבד ממד הגובה - כעת היא נמוכה ב-3 סנטימטרים די משמעותיים. אם מחפשים קורולה שנראית מושכת, רק תציצו בגרסת ההאצ'בק. העיצוב שלה, בעיקר בחזית, דווקא מרשים.
גם העיצוב בתוך תא הנוסעים נראה מכובד, אלגנטי ונעים לעין. אבל לא מדובר בתא משעמם במיוחד, היות שמעצבי המכונית יצרו כאן אפקט מיוחד: רוב חזית תא הנוסעים בולטת החוצה, כלפי הנוסעים, והדבר יוצר מין דמיון לעיצוב עם יותר אופי, מאסיבי יותר, של קרוסאובר מודרני. האפקט הזה והתחושה החמימה והנעימה, מגיעים לא מעט בזכות הגוונים הבהירים של המכונית. בגרסאות ליסינג כהות היא צפויה להיות כהה יותר.
איכות החומרים גבוהה וטובה וכך גם ההרכבה. נראה שהמוניטין של טויוטה בעמידות ואמינות ישמר גם במרכיבי תא הנוסעים. מה שחסר הם תאי אחסון לשלל גאדג'טים בני ימינו. מקום לטלפון יש, אבל התא שבין המושבים קטן.
תא הנוסעים
ההנמכה של מרכב הקורולה פוגע מעט גם בגישה וגם במרחב. הגישה נפגעת מעט הן בכך שקשה יותר להיכנס ולצאת מהמכונית והן בהכבדה מסוימת על חגירת ילדים במושבי בטיחות מאחור. המרחב שנפגע הוא בעיקר מרחב הראש. במושבים הקדמיים זה מעט פחות מורגש, אבל מאחור המרחב פחות מתאים למבוגרים בגודל מלא. מרחב הרגליים שם אגב מצוין, אם כי לרוחב לא היינו מושיבים שלושה בוגרים.
קורולה סדאן 2019 מאובזרת בלא מעט מערכות טכנולוגיות. ראשית יש את מערכות הבטיחות. כל הגרסאות מצוידות היטב במערכות כאלה - בלימה אוטונומית, בקרת שיוט עם שמירת מרחק אוטומטית, היגוי אקטיבי לתיקון סטייה מהנתיב (שפועל באופן פחות מרשים מאשר אצל המתחרים מקוריאה) וגם אור גבוה אוטומטי ומערכת לזיהוי תמרורים. גרסת הלימיטד העליונה כוללת גם זיהוי רכב בשטח המת והתרעות מפני תאונה מאחור.
מערכות טכנולוגיות נוספות מופיעות במסך המגע הנאה, 9 אינץ', בהתקנה מקומית. היו בו כמה באגים כמו בעיית קליטה רצינית של ה-GPS ובעיות במעבר מתאורת יום לתאורת לילה, אבל התפעול שלו היה נוח יחסית, והשפות העברית והרוסית המוטמעות בו הן יתרונות במקומותינו. יש בו אפליקציית ווייז, מצלמת נסיעה לאחור ורדיו אינטרנטי. גרסת המבחן, SENSE, כללה גם משטח טעינה אלחוטי, אבל הרבה מהזמן הוא לא זיהה היטב את הטלפון.
תא המטען מאחור גדול יחסית ומכובד, עם נפח של 471 ליטר, למרות מערך החשמל ההיברידי. עם זאת, הפתח שלו צר יחסית, דבר שפוגע בנגישות אל עומק התא.
נוחות נסיעה
תנוחת הנהיגה הנמוכה-משהו בקורולה המונמכת פוגעת מעט בשדה הראייה, בעיקר כשעומדים בפקק או נוסעים מאחורי כלי רכב אחרים, שיותר ויותר מהם הם רכבי פנאי מוגבהים. בשאר הזמן, קו החלונות הנמוך וחלון קטן וצדדי מלפנים שנוסף יוצרים ראות מצוינת.
בקורולה החדשה בחרו להתקין מערכת מתלים רב חיבורית מתקדמת והדבר ניכר היטב בנסיעה. קורולה היא מכונית נוחה במיוחד וסופגת היטב כל מיני פגיעות ופגמים, מסדקים ושברים עד פסי האטה בוטים. לרמת ספיגת המהמורות הגבוהה נוסף השקט המשמעותי בעקבות המערכת ההיברידית. בסביבה העירונית בעיקר, אפשר לשכוח מפעולת המנוע בסיטואציות רבות, כמו עמידה ברמזור, ירידות או נסיעה איטית.
מחוץ לעיר ממשיכים ליהנות מאוד מפעולת המתלים המשובחים, שמרככים וגם מייצבים היטב את המכונית. במהירויות בינעירוניות כן שומעים לעתים רעשי רוח, שעשויים להפריע ואם מאיצים חזק, המנוע נשמע היטב ובאופן מעט צורם.
מנוע ותיבת הילוכים
יש כאן מנוע בנזין בנפח 1,800 ולידו מנוע חשמלי - אותו צמד המוכר מכלי רכב היברידיים נוספים של טויוטה. ההספק המשולב הוא 122 כ"ס. הנתון אינו מרשים על הנייר וגם לא במציאות. בקורולה ההיברידית יש מספיק כוח, גם לא יותר ממספיק, אבל אופי הפעולה שלו ותיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה, מרחיקים עוד יותר את התחושה של הכוח אצל הנהג והנוסעים.
פעולת מערכת ההנעה מרוסנת ולינארית, אפילו יותר מהרצוי ובשל כך, אין בעיה לטפס עליות, אבל גם חסר קצת כוח מתפרץ לעקיפות, ובטח שלא מענה לתאוות כוח, שדווקא כן מושגת ברוב המכוניות המודרניות.
כחלופה למערכת הזו אפשר יהיה לקבל את המכונית גם עם מנוע בנזין סטנדרטי, בנפח 1,600 סמ"ק, חזק יותר וחסכוני פחות. אם הזכרנו את החסכון, הרי שזו אחת הסיבות החשובות לרכוש מכונית היברידית, וטויוטה קורולה ההיברידית בהחלט עושה את העבודה: במהלך המבחן השגנו צריכת דלק ממוצעת של כ-18.5 קילומטר לליטר. בתנאים מסוימים הצריכה הזו עשויה אפילו להשתפר משם - בנהיגה בין עירונית ממושכת ומתונה התקרבנו ל-21 ק"מ לליטר.
התנהגות כביש
המתלים הרב-חיבוריים שכבר הזכרנו, מרשימים לא רק בנוחות, אלא גם בדרך שהמכונית אוחזת את האספלט. הקורולה יציבה מאוד, בטוחה וצפויה ואפשר לנסוע בה מהר מאוד בתנאים מגוונים. עם זאת, הנהג לא מקבל חלק בחוויה. ההיגוי, הגם שהוא מאפשר פעולה מדויקת, אינו מעביר כמעט תחושות מהקורה מתחת לגלגלים וביחד עם פעולת מערכת הכוח המאוד-לינארית, מתקבלת מכונית שלא מעבירה כמעט שום חוויה או תחושה כלשהי מעולם הערך המוסף החווייתי.
סיכום
טויוטה קורולה המעודכנת היא אחת המכוניות המשפחתיות הכי הגיוניות לקנייה כיום. המערכת ההיברידית שלה מספקת חיסכון מרשים מאוד בדלק וגם שקט ושלווה בתנועה. גם המתלים הטובים שלה מוסיפים לנוחות וליכולת ומערך הבטיחות המקיף מרגיע בדרכים אחרות. בכל זאת, פה ושם נפגעת מעט הפרקטיקה, בתאי אחסון, מרחב וגישה לתא המטען, אבל שם צפויים בקרוב פתרונות נוספים בסביבת הסטיישן וההצ'באק. שם אנחנו גם עשויים לפגוש בגרסאות הרבה יותר מעוצבות ונחשקות של הקורולה.
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות