זוג צעיר יוצא מבית קפה. אחרי שניות קצרות של בהיה, הבחור קולט את הג'יפון שעומד ברמזור הסמוך. הוא לא מבין איזה רכב זה. הוא מביט על חזית האוטו, המום מהעובדה שהוא לא מצליח לזהות את הג'יפון המוזר. הוא עובר אחורה ומנסה לראות את שם הדגם. אני כבר רואה מה עובר לו בראש – האם זה חייזר? האם זו חללית? "זה טויוטה ראב 4 החדש", אני צועק לו מהחלון וממשיך במורד הרחוב.
טויוטה ראב 4 בנזין 2.0, 151 כ"ס, החל מ- 179,900 שקל |
יתרונות | חסרונות |
עיצוב ייחודי | נוחות נסיעה |
קל לתמרון ולחניה בעיר | נסיעה בשטח |
התנהגות כביש | אבזור מועט בגרסת הבסיס |
טויוטה ראב 4 / צילומים: יתיר דוידוביץ
קו העיצוב החדש של טויוטה אמור להיות פחות או יותר זהה בכל מכוניות המותג. טויוטה ורסו, המיניוואן של החברה, כבר זכה לפרצוף עם שפת העיצוב החדשה של טויוטה וכך גם האוריס שנחתה לאחרונה. שתי המכוניות הללו לא מצליחות לגרד אפילו מבט אחד ברחוב, אבל בעיצוב של הראב 4 החדש יש משהו שגורר אין סוף תגובות. האם מדובר ברכב יפה? תשפטו בעצמכם. החרטום המחודד יחד עם הפגוש מעניקים לו מבט עצבני. הפרופיל זוויתי יותר מהדור הקודם, למרות דימיון מסויים ביניהם, וחישוקי המגנזיום הגדולים מקנים לו מראה גבוה וחסון מכפי שהוא באמת. אפילו החלק האחורי, ש"זכה" למדף מעל קו הפנסים, שומר על הקו המוחצן. מי היה מאמין שטויוטה, החברה שהפכה את המשעמם לדרך חיים, תאפשר לרכב כזה לצאת לה מתחת לידיים.
העיצוב המקושקש המשיך גם לתא הנוסעים, אבל כאן העסק לא ממש מתחבר. למען האמת, הקשר בין פרטי העיצוב קלוש יותר מהקשר של יו הפנר ומריה הבתולה. עזריאלי בוודאי היה גאה במעצבי הפנים ששילבו עיגולים משולשים וריבועים יחד בתא הנוסעים באופן, שיש שיגידו שהוא לא מתחבר לשלם אחד. איכות החומרים לא מרשימה עם פלסטיקים פשוטים ונוקשים, אך הקונסולה המרכזית מצילה את המצב בזכות חיפוי עור נעים ואיכותי לרוחב תא הנוסעים.
אבל אל תחשבו, חלילה, שאין לכם סיבות מספיק טובות לקפוץ לתא הנוסעים. דבר ראשון - המושבים נוחים מאוד. הם רכים במידה ותומכים בגוף אפילו בנהיגה דינאמית. מרווח הרגליים לנוסעים מצוין במושב הקדמי וגם בזה האחורי. מרווח הראש יהיה טוב לנוסעים ולנהג, למרות שנהגים שאוהבים לכוון את הכיסא לשיא גובהו כבר יתחילו להרגיש את הגג מתקרב לפדחת שלהם. במושב האחורי שני מבוגרים יתרווחו ורק ניסיון להוסיף נוסע שלישי יגרום לתחושת צפיפות בכתפיים. מרווח הראש מאחור מעט פחות טוב מבמושב הקדמי. נפח תא המטען סביר אם כי הצמיג בגודל המלא גוזל הרבה מקום. האבזור מספק עוד סיבה לקפוץ לג'יפון החדש של טויוטה, אולם כאן הקומפלימנט מגיע עם כוכבית. רכב המבחן הגיע ברמת הגימור "Premium" הכוללת את מערכת טויוטה טאצ' עם מסך מגע, מערכת שמע, בלוטות' ומצלמת רוורס. בנוסף יש חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים, מראות מתקפלות ודלת תא מטען חשמלית. גרסת הבסיס, לעומת זאת, מציעה רק מערכת שמע נשלטת מההגה עם חיבורים לנגני שמע. קצת מאכזב, במיוחד לאור העובדה שאת מערכת טויוטה טאצ' תקבלו אפילו בגרסת הבסיס של הקורולה.
אז הרבה אבזור לא תראו בגרסת הבסיס, אבל את הדרך תראו ועוד איך. תנוחת הישיבה בראב 4 גבוהה ובתוך העיר מאוד קל לנווט את הסמוראי הקטן (ויסלחו לי בסוזוקי). בטויוטה מתגאים ברדיוס סיבוב של 5.3 מטרים ויחד עם הגה קל מאוד במהירויות נמוכות ניתן להשתחל ללא קושי גם לחניות צפופות. ג'יפונים בדורנו הם רכבי מדרגות בחזית בית הקפה הרבה יותר משהם רכבי מדרגות סלע מדבריות, כך שהציפייה מהטויוטון הייתה לנוחות נסיעה עירונית טובה. בפועל כיול מתלים נוקשה גורם לו להגיב יתר על המידה לבורות ושיבושים בולטים בתוך העיר, כך שנוחות הנסיעה בינונית בלבד. עלייה במהירות משפרת את המצב אך עדיין לא הופכת אותו לרכב נוח במיוחד.
ג'יפ וג'יפון... כי שטח זה השטח של ההוא משמאל -->
אבל כיול המתלים מחזיר דיבידנד מהר מאוד. כלומר, כשנוסעים מהר מאוד. לא מזמן בחנו את טויוטה אוריס והתרשמנו לטובה מהתנהגות הכביש המהנה. "בטח התפלק לטויוטה רכב כיפי" ציקצקנו, אבל הראב 4 מצביע על מגמה. טויוטות דינאמיות. נכון, זה נשמע מוזר, אבל זה עובד. נטיית המרכב הגבוה בסיבובים כמעט ולא מורגשת, והצמיגים נצמדים היטב לפני הכביש - לא מעט בזכות ההנעה הכפולה הקבועה. ההפתעה מגיעה מצידו של ההגה. הוא מדויק מאוד ומתקשח למשקל נכון כשהמהירות מטפסת. אמנם הוא לא מתקשר, אך ביחס להגאים בדור הנוכחי מדובר בהגה שמסייע למעשה הנהיגה במקום לחרב את החוויה בכביש המפותל.
בדור הקודם הציע המנוע של הראב 158 כוחות סוס. כנראה שמישהו בטויוטה התרשל, כי במעבר לדור החדש ברחו שבעה סוסים מהאורווה. אם לא היינו מספרים לכם, בטח גם אתם כמו החבר׳ה בטויוטה לא הייתם שמים לב לכך. בכל נהיגה שנמצאת בצד השפוי של הסקאלה אין בעיה לצאת לעקיפה או להתקדם בקצב מהיר מאוד. רק בעליות תלולות במיוחד ובעקיפות שדורשות נחישות יתרה יורגש חסרונם של הסוסים האבודים. השידוך עם התיבה הרציפה אף הוא טוב בדרך כלל למרות שבמצב "ספורט" או בעומס מתמשך הנטייה של התיבה להשאיר את הסל"ד בתחום הגבוה הופכת את העסק לרועש, ואז המנוע גם נשמע מתאמץ יותר ממה שהוא בפועל. העובדה שירדו שבעה סוסים מהעדר ששותה בנזין מהשוקת משפיעה גם על צריכת הדלק. בנסיעה עם רגל כבדה על הגז שתתה הטויוטה ליטר דלק כל 9.1 ק"מ, ובשיוט רגוע על כביש מהיר אפשר להגיע בקלות ל-12 ק"מ לליטר.
מעולה, מצאנו סוס אחד. עכשיו נשאר למצוא את השישה הנותריםבג'יפון עסקינן, וג'יפים אמורים לדעת שטח מהו. או שבעצם לא. עירוני כבר אמרנו? מהלך המתלה הגבולי, זוויות הגישה והנטישה הצנועות והבטן הרכה והחשופה ישכנעו גם עכברי שטח כבדים לוותר על התענוג שבטיול החורג משבילי קק"ל. למעשה, נהג רציונאלי בראב 4 לא יגיע לאותם מקומות אליהם תגיע מאזדה 3 עם בעלים שרוצה לקבל מכתב פיטורים מהעבודה. נסיעת שבילים אף היא מתנהלת במתינות לאור מהלך המתלה המוגבל והקלות בה הוא נסגר בכניסה לבור.
הלקוח הקלאסי של הראב 4 כנראה לא יקנה אותו בשביל לטפס את מעלה יאיר. הוא כנראה גם לא יקנה אותו על מנת לצאת לנהיגה רק לשם הנהיגה. הלקוח של טויוטה מחפש טויוטה. לפעמים זו טויוטה חסכונית, לפעמים טויוטה מליסינג, ובמקרה שלנו מדובר בטויוטה עם תנוחת ישיבה גבוהה. הרוכשים שמעונינים בשמירת ערך ואמינות – בתוספת בונוס של התנהגות כביש דינאמית ועיצוב ייחודי - ימצאו בראב 4 בן לוויה מעולה. עבורם נמליץ להשקיע מעט ולקבל את הגרסה המאובזרת. ביחס לקטגוריית הג'יפונים בעלי ההנעה הקדמית, שמחיריה טיפסו לאחרונה, תוספת של 10% בשביל טויוטה כפולת הנעה נשמעת כמו עסקה מעניינת. לאלו המחפשים רכב שטח מסוקס נמליץ לחפש ג'יפון במקום אחר.
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
פורסם לראשונה ב- 12.03.13
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות