יגואר XF, גרסת "פרימיום", 3.0 ליטר, 489,000 שקל |
יתרונות | חסרונות |
עיצוב חדשני | איטית ביחס למתחרות |
הנאה מנהיגה | ציון ריסוק מאכזב |
נוחות נסיעה | מרווח ראש מוגבל |
הקשר הוא שבכמעט 50 שנים שעברו מאז, לא הרבה השתנה במחלקות העיצוב והמיצוב של יגואר. קודמתה של ה-
XF, יגואר
S-Type, נראתה פחות או יותר כמו כל יגואר סאלונית שקדמה לה. גם התדמית הזדקנה יחד עם העיצוב. יגואר נתפשה במשך שנים ארוכות כיצרנית קלנועיות-פאר לאצולת הפנסיונרים. ובדיוק כמו שבזמנה טרפה
E-Type את הקלפים, כך גם באה יגואר
XF.
יגואר בחלל
מודה באשמה. תמיד אהבתי את הפאסון האריסטוקרטי, השמרני של יגואר. גם הרבה אחרי שפג תוקפו בדעת הקהל האמיד, המחפש תמיד אחר חידושים. יגואר, שנקלעה לקשיים כלכליים ונמכרה ע"י פורד ליצרנית ההודית טאטא, נזקקה למכונית חדשה שתקרוץ ללקוחות. ה-XF נבחרה להוביל את הדרך. כשנחשפה בתערוכת פרנקפורט 2007, מלכת אנגליה ודאי חטפה חום. יגואר מנהלים עם קווים ספורטיביים, מרכב דמוי קופה ותא נוסעים מהעתיד? בדיעבד, טוב עשו ביגואר שהלכו עם דרישות קוני הב.מ.וו למיניהם ולא עם ההעדפות האישיות שלי ושל אליזבת, שכן הצלחה מסחרית נאה הגיעה במהרה. דם חדש זרם באולמות המכירה של יגואר בחו"ל, והוא אהב את "חוגת-ההילוכים" המיוחדת, את פתחי האוורור המתהפכים עם הנעת הרכב, את מקש הטאץ' של תא הכפפות ושאר גאדג'טים לא אופייניים למותג.
יגואר XF. "כשנחשפה, מלכת אנגליה ודאי חטפה חום" / צילומים: גלעד ארצי
יגואר XF מוצעת במחוזותינו עם מגוון של שלושה מנועי בנזין: 3.0 ליטר עם 238 כוחות סוס, 5.0 ליטר עם 385 סוסים וגרסת XFR עם מגדש טורבו הסוחט מהמנוע הגדול עדר של 510 סוסי פרא. למבחן לקחנו את מהדורת המנוע הבסיסי ברמת הגימור הגבוהה Premium. גרסה זו עולה 489 אלף שקל, שהם חצי ממחיר ה-XFR המוטרפת.
ביצועים ונוחות
לוחצים על הגז. המנוע ממריץ את הגלגלים האחוריים. עם 8.3 שניות מאפס למאה, יגואר XF אינה עומדת בסטנדרטים של מרצדס E קלאס או ב.מ.וו סדרה 5 המקבילות. אבל יגואר לא מודדים במבחני תאוצה. זה לא מתאים. משהו ברכב מעביר גלים של נינוחות דרך ההגה לאוחז בו. ה-XF לא מדרבנת את נהגה לבעוט בגז ולהגיע ראשון לרמזור האדום הבא. אפילו שהיא מסוגלת. זו עדיין מכונית מהירה בהרבה מאשר כל רכב הנמצא כרגע סביבנו בכביש.
מהנדסי יגואר השתילו ב-XF את המתלים של מכונית הספורט-קופה יגואר XK. ניתוח זה הביא לתחושת נסיעה נוקשה מהרגיל בדגמי הנוסעים של היצרן. נסיעה נוקשה, אבל נוחה מאוד. כמו במתחרות הגרמניות. וכנראה שבדיוק לשם כיוונו ביגואר.
המתלים של חתולת הספורט מורגשים בעיקר כשמגיעים עם ה-XF לכביש המפותל. התנהגות הכביש מהודקת, האחיזת גבוהה וההנעה האחורית מרחיבה את החיוך על הפנים. זה לא מובן מאליו במכונית באורך של כמעט חמישה מטרים. המטראז' המכובד הזה מאפשר מרווח ברכיים טוב בתא הנוסעים למרות עיצוב הכמעט-קופה של ה-XF. נקודת החולשה היא מרווח הפדחת. אנשים גבוהים או בני אצולה עם מגבעות צילינדר עלולים להתקל בקשיים.
יגואר XF. ידית הילוכים רוטורית ופתחי אוורור שיודעים לעשות פליק-פלאק לאחור / תמונת יצרן
לפנטז על יגואר או על הגרמניות?
נשווה לרגע את יגואר XF פרימיום לב.מ.וו 528 המקבילה. הגרמניה יקרה ב-20 אלף שקל. אבל אלה בסך הכל אחוזים בודדים ממחיר המכונית, לא משהו שיטה את הכף. גם רמת האבזור דומה, עם מושבי עור מתכווננים חשמלית, הנעה ללא מפתח ושלל פינוקים שכבר הפכו לסטנדרט במכוניות היוקרה. בפן הדינאמי מנצחת הב.מ.וו, עם ביצועים טובים יותר והתנהגות כביש נהדרת. בטיחות? ארבעה כוכבי ריסוק בלבד הם לא מקור גדול לגאווה במכונית כמו יגואר XF. גם בקרב צריכת הדלק מנצחת ב.מ.וו סדרה 5 בקלות.
אז מה ישכנע את דעת הקהל לנטוש את תוצרת גרמניה ולקנות דווקא יגואר? ובכן, רובם לא ישתכנעו וימשיכו לקנות ב.מ.וו, מרצדס או אודי. אלא שמיעוט לא שולי בכלל מלקוחות הפאר עשוי למצוא ביגואר, לראשונה מזה שנים רבות, אלטרנטיבה אופנתית ומרעננת למכונות הייקיות הקפואות.
לדגמי יגואר בישראל – יגואר
פורסם לראשונה ב- 03.02.11
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות