הפרסומת משיגה את מטרתה - צילום מזווית נמוכה ומאחור , יוצרים אצל המתבונן אשליה, כי מדובר ברכב גבוה יותר, גדול יותר, מין SUV אופנתי שכזה. קשתות הגג והכינוי CROSS WAGON מחזקים את התחושה כי מדובר ברכב שהוא בעצם "קרוסאובר" - רכב סטיישן מוגבה ואופנתי המיועד לשטח- רכב פנאי. אבל לא, הCW היא בסך הכל יונדאי סטיישן.
איזו אכזבה! בסך הכל סטיישן....
יונדאי I30 CW. ברירה חדשה לסטיישן / צילומים: יצרן.
הקוריאנים הנחמדים לקחו את יונדאי I30 , הקומפקטית המוצלחת של היצרן הקוריאני השאפתן, הוסיפו קצת באורך, הוסיפו קצת בגובה, הגדילו בחמישה סנטימטר את בסיס הגלגלים ויצרו להם סטיישן (שאותה אגב מייצרים צ'כים נחמדים).
נראית בסדר הסטיישן הזו- לא גדולה מדי, לא מגושמת, מה שאוהבים לכנות- נאה.
טוב, אז הגלגלים נראים קצת קטנים ביחס למרכב, קטנוני שכמוני..
המחיר אגב יקר ב1000 ? מהדגם הקומפקטי ועומד על 116000 ?. מחיר נוסף שמשלמים על התצורה הפרקטית יותר הוא תוספת 50 ק"ג למשקל העצמי. אך אל דאגה, גם מרוויחים פה משהו...
תא המטען - הסיבה שבגללה התכנסנו כאן כולנו סביב הסטיישן הזו, הוא בעל נפח הטענה של 415 ליטר (עד גובה החלון) ו514 ליטר אם תתעקשו להעמיס אותה עד לגובה התקרה. (ב i30 הקומפקטית נפח ההטענה בתא המטען הוא 340 ליטר בלבד).
יתרון משמעותי נוסף לתצורת הסטיישן הוא אפשרות העמסת חפצים ארוכים וגדולים עד לנפח הטענה של 1395 ליטר. אני זוכר איך בכינו שם מהתרגשות, ברציף ההטענה של איקאה, כשהמדפים הארוכים ההם הונחו ללא כל מאמץ על הרצפה השטוחה והארוכה של הCW... שטח חלונות גדול בסטיישן גם נותן תחושה אוורירית יותר ודחוסה פחות בחלל תא הנוסעים-מטען המשותף. החלל הגדול, אגב, יוצר תהודה ורעש גבוהים מעט יותר מזה שבגרסה הקומפקטית. לא משהו מהותי, אבל קיים.
מלבד זאת, בהבדלים משמעותיים בין הסטיישן הזו לתצורה הקומפקטית, תתקשו להבחין - המנוע נמרץ, הביצועים, נוחות הנסיעה, הנהיגה, הם ברי תחרות לכל רכב יפאני או אירופאי ברמת המחירים הזו.
אמנם, לא תמצאו כאן שבעה, שישה, או אפילו חמישה יחסי העברה בגיר ואפילו תפעול טיפטרוניק אופנתי לא יהיה בהישג ידכם, אך גם ארבעת יחסי ההעברה ומסילת הגיר המדורגת, עונים על שימוש רוב הנהגים.
ההגה החשמלי פוגם במקצת בחווית הנהיגה הטובה ששילדת הi30 תמיד קיימה, אך ביחס ישיר לרוב המתחרות, אין כאן בכלל טענות, נהפוך הוא.
אז למה לא סטיישן, בעצם?
הסתכלו סביבכם, מתי ראיתם הונדה אקורד סטיישן לאחרונה? ידעתם למשל כי במחירון הונדה קיים דגם סטיישן לאקורד, כאן בארץ? פאסאט סטיישן? סיטרואן C5 סטיישן? כולן כאן, בעיקר במחירון היבואן.
וברמת המחירים הנמוכה יותר? לCW שתומחרה בקבוצת מס 2, אין הרבה מתחרות. העיקרית שבהן היא הפורד פוקוס סטיישן שנהנית מתא מטען גדול יותר, אך ביצועים רפים יחסית. סקודה מציעה את הפאביה סטיישן הקטנה יותר.
ומה עם האחות התאומה - קיה סיד?
זו האחרונה, לא זכתה בהארכת בסיס הגלגלים בחמישה ס"מ כמו אחותה מבית יונדאי, ולדאבונה גם הגיעה בגרסה יקרה יותר ותומחרה בקבוצת מס גבוהה יותר (לצד דגמי דיזל הנפוצים כמוניות). לכן, במקרה של הCW המיובאת ברמת גימור אחת(INSPIRE) מאובזרת בששה כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות חלון בגג, מסילות בגג ועוד, הברירה היא די ברורה:
אם אתם זקוקים לרכב פרקטי, מוגבלים לקבוצת מס 2 ותא מטען נדיב תמיד עשה לכם את זה, אז למה לא ללכת בעצם על הברירה הטובה ביותר - יונדאי I30 CW?
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי.
פורסם לראשונה ב- 05.12.09
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות