יונדאי i10 החדשה נראית נהדר לטעמנו. הפרופרוציות מדויקות יותר וגמלוניות פחות מאלו של הדור הקודם, הודות לתוספת קלה במדדי הרוחב, האורך ובסיס הגלגלים, ובמקביל קיצוץ קל בגובה. אהבנו גם את פריטי העיצוב היחודיים: חישוקי ה-"16 המעוצבים, המראות השחורות, "נקודות" הלד מלפנים, הצביעה השחורה לגג וסמל ה-i10 על הקורה האחורית. לבד מהאחרון, כל הפריטים שהזכרנו זמינים ברמת הגימור הבכירה בלבד. את הגג בגרסה הזו ניתן לקבל גם בצבע אדום, כך שניתן לייצר שילובי צבעים מקוריים למדי.
גם מבפנים המראה מרשים, אפילו קצת מרצדסי - הודות לפתחי המיזוג העגולים בצדדים ומסך המולטימדיה שמתמזג עם לוח המחוונים. הטקסטורה המעניינת על המושבים, הדשבורד והדלתות מצליחה לחפות על חומרים באיכות פשוטה יחסית.
תא הנוסעים
תנוחת הישיבה גבוהה כמו בדורות הקודמים, אולי מעט פחות. מושב הנהג נוח יחסית למקובל בקטגוריה, אך ההגה מתכוונן רק לגובה. למרות זאת הצלחנו למצוא תנוחה מדויקת בקלות.
סביב הנהג פזורים תאי אחסון רבים, שמצליחים להשכיח את העובדה שמדובר במכונית מיני קטנטונת. ישנם ברכב שני שקעי USB, אך אפילו לא שקע אחד של 12 וולט. מילא.
רשימת האבזור דומה למדי בכל הגרסאות. הפריט העיקרי ברכב הוא המולטימדיה, בגודל 8 אינץ', שמציעה קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וגם מציעה מצלמת רוורס לא רעה. התפעול של המערכת נוח וידידותי הודות לשימוש בכפתורים פיזיים ולא רק במגע. ניתן לרכוש גם מערכת הפעלה מקומית של היבואנית כלמוביל הכוללת ווייז, פאנגו ואפליקציות אחרות בעברית.
מעבר למסך המצוין אין ברכב עוד פריטי אבזור רבים. בגרסת הסופרים הבכירה יש גם בקרת אקלים ופנסים עוקבי פניה, וזהו בערך.
אה, ועוד משהו. יש גם את מפרט הבטיחות. יונדאי מציגה כאן את מערך אביזרי הבטיחות המקיף ביותר שפגשנו עד היום במכונית מיני כלשהי. זה כולל בלימת חירום אוטונומית - שיש גם אצל המתחרות - וגם תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה (לראשונה בסגמנט), אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות ומערכת שמתריעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים. שאפו.
במבחן הפרקטיקה, יונדאי i10 ממשיכה להוביל את הקבוצה שלה. המושב האחורי מציע מרווח מצוין לשני נוסעים בוגרים עם שפע של מקום לרגליים ולראש. היושבים מאחור יהנו גם מווי תליה ותאי אחסון בדלתות. לנוסע שלישי, כמובן, יהיה צפוף מאוד.
תא המטען מציג נפח דומה לזה של הדור הקודם - 252 ליטרים. הוא לא גדול מאוד לכשעצמו, אך ההטענה שלו נוחה יותר מבעבר בשל סף מעט יותר נמוך. באופן תמוה, למדף של תא המטען אין חוט שמחבר אותו לדלת.
נוחות נסיעה
הגידול במימדים הוביל (וכנראה לא רק הוא) לשיפור משמעותי בנוחות הנסיעה. אמנם, מרגישים את שיבושי הכביש בנסיעה עירונית, אך היונדאי הקטנה מציגה אופי בוגר ונינוח, סופגת באופן מעודן את השברים ולא הופכת קופצנית באף שלב. סביר להניח שבגרסאות עם חישוקים קטנים יותר היא תהיה אפילו עוד יותר נוחה.
גם מחוץ לעיר היא שומרת על נוחות מצוינת עבור מכוניות מסוגה, כולל בידוד רעשים מצוין עד 100 קמ"ש לפחות. נעים מאוד לנסוע ב-i10 החדשה.
מנוע ותיבת הילוכים
על פניו, המנוע של ה-i10 החדשה מזכיר מאוד את קודמו: מדובר במנוע 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים, עם הספק של 84 כ"ס ומומנט של 12 קג"מ. בפועל מדובר במנוע שונה, עם נפח קטן ב-50 סמ"ק מזה של הדגם היוצא וגם מהלך בוכנה וקדח שונים.
כך או אחרת, מדובר במנוע מעודן ומוצלח מקודמו. הוא שקט, ליניארי ומייצר כוח די הצורך על מנת לשנע את המכונית הקטנה בקצב משביע רצון. אין לו צליל מתכתי או תחושה מתאמצת. יופי של מנוע.
ועכשיו הגיע הזמן לדבר על תיבת ההילוכים.
את תיבת 4 ההילוכים האוטומטית החליפה כאן תיבת 5 הילוכים רובוטית בעלת מצמד יחיד. תיבה כזו היא מקור ברור לחששות: עד היום, כל מכונית שפגשנו עם תיבה כזו הציגה אופי פעולה גס ולא נינוח, עם החלפות הילוכים שטלטלו את הרכב. כאן המצב שונה בתכלית.
לבקשת היבואנית, הוכנסו כמה שינויים בניהול התיבה בדגמים שמשווקים בישראל (וזו הסיבה שבגללה תקראו בחו"ל ביקורות קשות יותר מאלו שנכתוב כאן). התיבה ה"ישראלית" מחליפה הילוכים בשלב מעט יותר מאוחר וגם יוצרת הפחתה רגעית של המומנט בעת העברת ההילוך.
התוצאה מעודנת ונעימה משציפינו. זו עדיין לא תיבה אוטומטית קלאסית, והחלפות ההילוכים מורגשות מאוד, אך זו כנראה התיבה הרובוטית הטובה ביותר שפגשנו עד היום. טלטולים כמעט ואין והתחושות העיקריות הן השהיות ברורות בתאוצה בעת החלפת ההילוכים. כאילו מישהו מגיע ו"מנתק" את דוושת הגז לרגעים ספורים.
זה משפיע בעיקר בתאוצות, במיוחד בתאוצות חזקות. יונדאי i10 היא מכונית איטית למדי: היא מגיעה ל-100 קמ"ש בתוך 15.8 שניות. זה הרבה מאוד. הגרסה הידנית, לשם ההשוואה, עושה זאת בתוך 12.6 שניות בלבד.
לטעמנט, זה בהחלט משהו שניתן לחיות איתו. התיבה הרובוטית היא לא הברקה גדולה ולא תירשם כאחת ההצלחות ההנדסיות הבולטות של מהנדסי יונדאי, אבל היא גם רחוקה מלהיות אסון. קחו נסיעת מבחן ותרגישו בעצמכם.
ההשפעה המתבקשת של התיבה הרובוטית היא בסעיף צריכת הדלק, שם מדדנו 16.6 ק"מ לליטר בשיוט פרברי בין רמזורים. בנסיעה מאומצת יותר הנתון הגיע ל-13.7 ק"מ לליטר. מדובר בשיפור של 20% לפחות בהשוואה לדור הקודם.
התנהגות כביש
גם כאן השינוי במימדים בולט מאוד לטובה. יונדאי i10 החדשה היא מכונית מאוזנת, נעימה, בטוחה וצפויה מאוד, שמשרה שקט ובטחון על הנהג גם בתנאים מאתגרים ובעיקולים מהירים. האחיזה גבוהה מאוד, ההיגוי מדויק והרכינה מצומצמת יחסית. היונדאי לא "מהנה" במובן הספורטיבי של המילה, אך היא מרגישה לפרקים כמו מכונית מקטגוריה גדולה יותר.
סיכום
יונדאי i10 היא מכונית מיני מצוינת כמעט בכל פרמטר. היא מאובזרת היטב, בטיחותית, חסכונית בדלק, מרווחת במידה סבירה, מתנהגת היטב ונוחה לנסיעה. לטעמנו היא גם נראית לא רע בכלל.
ומה לגבי הגיר? הוא ללא ספק נכלל ברשימת החסרונות של המכונית ולא ברשימת היתרונות, אבל לא מדובר בדיל-ברייקר. זו תיבה רובוטית מוצלחת יחסית, שלא מגזימה בטלטול הרכב ובעיקר יוצרת השפעה על הביצועים. אם אתם אוהבים לנהוג מהר ולזנק בזריזות מכל רמזור, סביר להניח שתתאכזבו. אם אתם לא כאלו - קחו נסיעת מבחן על הרכב ותרגישו בעצמכם. ייתכן ותוכלו לסלוח לתיבה הרובוטית בקלות יחסית, במיוחד לאור היתרונות הברורים של ה-i10 בכל הסעיפים האחרים.
לצפייה בכל דגמי יונדאי בישראל
פורסם לראשונה ב- 24.03.20
למאמר זה התפרסמו 17 תגובות