מאת אייזיק דוידוביץ
באולם התצוגה הממוזג, זה שברחוב יגאל אלון, יקבל אתכם איש המכירות בסבר פנים יפות, יציע לכם לשתות משהו ומיד יתעניין במה הוא יוכל לעזור. אתם תשתפו אותו כמובן בהתלבטותכם, תספרו לו שאתם מחפשים רכב קטן וזול, אינכם נרתעים מגיר ידני, ביקרתם כבר את הפנדה בסוכנות פיאט הסמוכה ומיששתם את הסוזוקי אלטו ב"מכשירי תנועה". איש המכירות החייכן יוביל אתכם בבטחה אל יונדאיi10 שבאולם ויפתח לקראתכם את דלת המכונית - "בבקשה" יאמר, "יש מה להשוות בכלל?" [לחוות דעת ומפרטים על הרכב - יונדאי i10]
יונדאי i10 היא מכונית מרשימה. לא בהשוואה ליקרות ממנה בהרבה, אבל בוודאי למתחרות בקבוצתה. סוזוקי אלטו ופיג'ו 107 למשל, מתביישות בחלון אחורי שנפתח כחרך אך לא נבלע בדלת כמו ברוב המכוניות (ובוודאי שאינו חשמלי). הן גם מצניעות 4 חגורות בטיחות, ארבע משענות ראש או בקיצור - אפשרות שינוע לארבעה אנשים בלבד.
ביונדאי i10 - חמישה נוסעים מקבלים את כל האבזור הבטיחותי, כולל חלונות חשמל אמיתיים לנוסעים מאחור.
ביונדאי - איכות החומרים, הגימור, העיצוב והתאמת הצבעים מרגישים כבמכונית יקרה יותר, בשלה יותר, בוגרת.
יונדאי i10 / צילומים: אייזיק דוידוביץ
אנחנו, כלומר הקונים הריאלים שמבינים שרכב עם מנוע קטן גם ככה מתקשה להתמודד עם משקל כל האיבזור הבטיחותי, מעדיפים את הקטנות הללו ללא גיר אוטומטי מעיק ומסרס. אנחנו רוצים אותן ידניות, כאלה עם מצמד וידית שתערב אותנו בנהיגה ותאפשר לנו למצות מהמנוע הקטן את כל כושרו. כך נשיג ביצועים סבירים לצד חסכון מרשים, שלכבודו התכנסנו ונדחסנו לתוך הקטנות הללו.
ה107 של פיג'ו אמנם מציעה פתרון כלאיים - גיר ידני בתפעול אוטומטי, המוכר יותר כגיר רובוטי. גיר רובוטי כדוגמת זה שבפיג'ו הוא אמנם פתרון, אך תיפקודו ורמת המחיר של הדגם המיובא אותו בחנו בעבר ב-iCar, מאלץ אותנו להישאר עם שלוש המתחרות הנותרות. באולם התצוגה, ההחלטה היא חד משמעית - יונדאי i10 מרגישה איכותית ומוקפדת יותר ומציעה תמורה טובה למחיר. בהשוואה אליה - הסוזוקי אלטו, הפיאט פנדה והפיג'ו 107 מרגישות זולות משהו, כשפה ושם פלסטיקים דקים ושבריריים מזכירים לנו מדוע שילמנו כל כך מעט.
איש המכירות הלבבי שבסוכנות יונדאי יכול כבר לסגור את העיסקה, אתם מתרשמים בהחלט אך מעונינים בנסיעת מבחן. רצוי שתקראו את המדריך לנסיעת מבחן של iCar, כיוון שרכישת מכונית אסור שתחתם לה באולם התצוגה מבלי חווית הנהיגה. מה לעשות שלפעמים נכונות הפתעות, ולא כולן לצד החיובי.
תנוחת הנהיגה ב-i10 גבוהה למדי. יש שיאהבו אותה, ויש שגובה ההגה לא ימצא חן בעיניהם. מושב הנהג, בכל אופן, לא מושלם וחסרה תמיכה במסעד התחתון הקצר מדי. מרווח הפנים טוב, גם לגבוהים, אם כי ברך ימין מעט נתקלת בקונסולה המרכזית, תלוי בפוזיציית הנהיגה שלכם. תא המטען ביונדאי i10 הוא המרווח בקטגוריה.
הנדסת האנוש פשוטה וטובה. כנהוג ביונדאי אין כאן הפתעות, אין המצאות, ואין גם מעוף. אמנם, ציקצוק מעצבן מנקודת החיבור העליונה של חגורת בטיחות הנהג קצת הטריד את האוזן, אך איכות המכונית הרשימה ובלטה לטובה. ידית ההילוכים קלילה ומדויקת ויחד עם הגה חשמלי מתוגבר היטב, אין כל בעייה להתנייד עם הרכב גם בעיר הצפופה.
נוחות הנסיעה בסוזוקי אלטו ובפיג'ו 107 הרשימו אותנו יותר, במיוחד בכביש המהיר בו תדירות הקיפצוצים ב-i10 על אספלט בינוני טיפוסי קצת מטרידה. אם תקחו במהלך נסיעת המבחן את הקטנה הזו לכבישים מפותלים, תגלו שניתן לתת בה את הביטחון. אפילו אם קצת ממהרים, ומערכת בקרת היציבות תעבוד קצת יותר ממה שהורגלתם בטויוטה קורולה או ברכב גדול יותר מקטגוריית המיני. טוב שיש ESP.
המנוע בגרסה הזו הוא מנוע בנזין בן 1.1 ליטר (קיימת גם גרסה אוטומטית בעלת נפח של 1.25 ליטר) המגלה גמישות טובה, אך דורש סיבובי מנוע גבוהים להפקת האצות ראויות לעקיפות. סוזוקי אלטו, לעומת היונדאי, זריזה יותר (למרות 35 ק"ג נוספים).
מכוניות קטנות הן גם שובבות, יש בהן חן, אמור להיות בהן קסם, או שתקראו לזה אופי. לפיאט פנדה, ל-107 ולאלטו יש קסם, גם אם אינן מושלמות. הרובוטיות שבניהן סובלות כאמור מפעולה לא רהוטה, אפילו מעצבנת. האוטומטיות הקלאסיות מסורסות ומאבדות נקודות. הידניות - בהן ה-i10 , האלטו והפנדה - הן אופציות ראויות. אבל יונדאי i10 חסרה את אותו קסם, את הכריזמה המוטורית שגורמת לך להמציא שם למכונית ולהסתובב עם תמונה שלה בארנק.
ליונדאי i10 יש הגה שמזכיר את משחקי המחשב (וזו לא ממש מחמאה), נוחות בינונית ומחיר יקר יותר משמעותית מהסוזוקי.
את אולם התצוגה עזבתם, עכשיו תעשו חושבים ותשאלו את עצמכם כמונו: למה לעזאזל אחת מקסימה, אחת ראויה, והשלישית רק כמעט? ליונדאי i10 יש בהחלט יתרונות פרקטיים על האחרות, אך אל תוותרו על נסיעת מבחן לפני ההחלטה.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
יונדאי i10, מנוע 1.1 ליטר, ידנית |
יתרונות | חסרונות |
מוקפדת ואיכותית יחסית | נוחות בינונית |
מאובזרת | חסרת קסם ואופי |
חמישה מושבים | האלטו זולה וחסכונית יותר |
פורסם לראשונה ב- 10.02.10
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות