יונדאי אקסנט לא היתה מעולם מכונית מוצלחת במיוחד, מה שלא הפריע לה להימכר בכמויות היסטריות. הלקוחות העיקריים היו ציי הרכב, שנהנו ממחיר אטרקטיבי ומהיתרונות היחסיים שלה: מרכב סדאן עם תא מטען נפרד, אמינות טובה, וכמובן - מנועי 1.6 ותיבה אוטומטית. כמו האקסנט היוצאת, גם יונדאי i25 צפויה להציף את רחובות הערים עם מלשינון ליסינג על הישבן, ולקנות לה מקום של קבע בחניוני מפעלי ההייטק בואכה הרצליה. אך האם היא טובה מקודמתה?
לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי i25
יונדאי i25, מנוע בנזין 1.6 ל', 124 כ"ס, החל מ-108,900 שקל |
יתרונות | חסרונות |
עיצוב נאה, קווים אלגנטיים | נוחות בינונית |
מימדים נדיבים - הגדולה בקטגוריה | מנוע שלא מביא את יכולתו לידי ביטוי |
צריכת דלק נמוכה | לא מספיק מתקדמת ומודרנית |
יונדאי i25. לא רק לפועלי ההיי-טק / צילומים: אייזיק דוידוביץ'
יונדאי i25 נראית לא רע בכלל, מין גרסה קטנה ל"סדאן קופה". הקווים מפוסלים בטוב טעם, והמראה הדינאמי לא מוגזם מדי. ספורט אלגנט. גם בתא הנוסעים לא נרשמו הפתעות: איכות הבניה טובה, החומרים נראים עמידים בצורה סבירה והגימור נאה. אין טענות. הקוריאנים, כרגיל, לא מפתיעים אותנו גם הפעם עם צג מהירות דיגיטלי או כל גימיק אחר. הכל צפוי, מוכר ו... משעמם?
כמשתמע משמה, יונדאי i25 היא משפחתית קטנה שממוקמת מבחינת הגודל בין ה-i20 הקטנה (שעל רצפתה המוארכת היא מבוססת) לבין ה-i30, המשפחתית הקומפקטית. יונדאי i25 ארוכה ב-9 ס"מ מיונדאי אקסנט היוצאת, וגדולה ממנה ב-7 ס"מ בבסיס הגלגלים. המתחרות העיקריות בקטגוריית הביניים הזו, מאזדה 2 סדאן וקיה ריו, גם הן רחוקות שנות אור ממימדיה הנדיבים של ה-i25. רק שברולט סוניק סדאן, שהגיעה לישראל זה עתה, מצליחה להיות ארוכה מה-i25 בקצת יותר מ-2 ס"מ - אך בסיס הגלגלים של היונדאי גדול יותר ב-5 ס"מ, וזה הנתון העיקרי שמשפיע על מרווח הפנים. על הנייר, יש ל-i25 יתרונות ניכרים על פני מתחרותיה - אבל האם עיצוב נאה ומרווח פנים משופר הם העיקר?
המראה מצודד, והקווים נאים
מכונית היא לא רהיט. גם אם אהבתם מאוד את העיצוב, נהניתם מהישיבה באולם התצוגה והתפעלתם מהשבחים הרבים שנכתבו בפרוספקט, לעולם אל תרכשו רכב לפני נהיגת מבחן. על אף שיונדאי i25 היא מכונית "לחם וחמאה" בסיסית, התרגלנו בשנים האחרונות לצפות לקצת יותר. קחו למשל את יחידת הכוח של ה-i25. אמנם למנוע יש לא מעט סוסים שנראים מצוין על הנייר, אבל כשהמתחרים מציעים מנועי טורבו קטני נפח ועתירי כוח - מנוע שכזה כבר לא נמצא בחוד החנית הטכנולוגית של תעשיית הרכב. התיבה האוטומטית הפשוטה מדגישה את הפער הטכנולוגי, ועם ארבעה הילוכים בלבד היא מתקשה למצוץ מהמנוע את הצוף ומוציאה ממנו את המיטב רק כשמטפסים במעלה סיבובי המנוע. כשזה קורה, המנוע מרעיש באופן ניכר וכמובן צורך יותר דלק. על מנת להפיק ביצועים נאים מיחידת ההנעה של יונדאי i25, יש לשלוח את רגל ימין ללחיצה מכובדת על דוושת ההאצה - והמכונית, בתגובה, תוריד הילוך ותזניק את הסל"ד במהירות ובאופן לא ממש נעים והדרגתי. חשוב לציין כי על אף הנהיגה המאומצת, צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-12 ק"מ לליטר, תוצאה שתשתפר תחת רגלו של נהג סבלני יותר.
לפני כ-3 שנים, יונדאי i30 הביאה אלינו יונדאי מרנינה ומהנה לנהיגה, טובה משמעותית מיונדאי אלנטרה הזכורה לרע. יונדאי i25, לעומת זאת, לא נושאת בכנפיה את אותה בשורה. אמנם, הניהוג הבטוח והצפוי טוב יותר מזה של יונדאי i20, אבל נוחות הנסיעה בינונית בלבד – וזו פשרה לא מקובלת במכונית שייעודה הוא להוביל משפחה.
תא הנוסעים בנוי היטב, ללא גימיקים וחידושים / תמונת יצרן
בשנים האחרונות, יונדאי מתקדמת לאט אבל בטוח. קשת הדגמים של היצרן הקוריאני עונה לדרישות מגוונות, הקו העיצובי החדש נעים לעין, וההתקדמות הטכנולוגית לא מנסה לפרוץ גבולות ולהגיע למחוזות לא מוכרים. במדינתנו, הנוסחה הזו מוצלחת. כמו האקסנט שקדמה לה, יונדאי i25 החדשה צפויה להימכר במספרים נאים (וכבר מציגה נתוני מכירות מרשימים) - בין היתר בשל העובדה כי המתחרות הישירות פשוט פחות טובות, לפחות עד למבחן שנערוך לשברולט סוניק סדאן. אם תרצו להיות קצת יותר נועזים, תוכלו לרכוש במחיר דומה את סקודה פאביה ספייס - שתתן לכם ביצועים טובים יותר, צריכת דלק נמוכה יותר, תא נוסעים מהודר ויותר מקום למטען. אבל אם אתם אנשים שאוהבים ללכת על הצפוי והמוכר – יונדאי i25 היא המכונית בשבילכם.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
פורסם לראשונה ב- 30.06.11
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות