יונדאי אלנטרה היא אחת המכוניות הקלאסיות בתחום הזה, וכעת, אחרי מתיחת פנים, הגיע הזמן לבדוק אותה בתוך העידן החדש, וגם - כמובן, כמתחרה מרכזית בתחום המשפחתיות הקומפקטיות.
עיצוב
שושלת מכוניות הסדאן של יונדאי, אלנטרה ו-i35, תמיד היו נאות. גם אלנטרה 2019, אחרי מתיחת הפנים, נאה בהחלט, רק שכעת היא לא נראית מאוד עדכנית. הזווית שכן נותנת תחושה בולטת ואולטרה מודרנית היא המבט מלפנים. החזית הפכה עגלגלה מאוד ובתוך העגלגלות, משני קצותיה, צמד פנסי חזית מודרניים הממוסגרים במשולש חד ממנורות LED, תבנית בולטת מאוד, בלילה וגם ביום.
קו העיצוב בתוך תא הנוסעים משתלב באווירת העיצוב החיצוני, כלומר - לא מאוד עדכני, אבל נאה ונעים. איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד בדרך כלל, אבל כמה כפתורים וחומרים פוגעים ברמה הכללית. מעבר לזה, המכונית נראית מוכרת מבפנים וקל להתמצא בה. השליטה הקלה היא גם בזכות ההגה הנאה, שלא רק שנעים מאוד לאחוז בו, אלא שהוא מצויד במערך כפתורים, בעלי עיצוב נפרד זה מזה. המערך הזה מקל מאוד את השימוש בפונקציות השונות במכונית תוך כדי נהיגה, בלי להוריד את הידיים מההגה ואת העיניים והכביש.
תא הנוסעים
לצד ההגה היעיל, תנוחת הנהיגה נעימה ויעילה גם כן. המושבים נוחים מאוד ומאזנים היטב בין תמיכה טובה ובין נוחות ורכות. בזכות כוונונים יעילים אפשר להשיג תנוחת שליטה טובה, שמגובה בחלונות גדולים וברורים ובמראות צד רחבות וברורות שמעניקות לנהג שדה ראייה מצוין. פתחי המיזוג שמול הנהג גדולים וממוקמים היטב, אבל המיזוג עצמו מתקשה להשתלט במהירות על טמפרטורות הקיץ הגבוהות כאן, בלבאנט.
המושבים האחוריים נוחים ביותר, כמעט כמו הקדמיים. המרחב כאן מצוין לברכיים ולרוחב - זהו אחד מהמושבים-האחוריים הרחבים ביותר בתחומו. המרווח לראש מצומצם למבוגרים גבוהים, בשל התקרה המשתפלת.
אלנטרה נמכרת בישראל ברמת גימור אחת בשם SR. איתה מציעה המכונית הקוריאנית מכלול בטיחות מודרני ביותר ומרשים. ההיגוי שומר באופן אקטיבי על הנתיב, הבלמים יפעילו את עצמם במקרה חירום ומערכת בקרת השיוט תשמור על המהירות כל עוד אין הפרעה או מכונית אחרת בדרך, ואז תדע לשמור ממנה מרחק. נוסף על אלה יש גם 7 כריות אוויר, כלומר, השש המקובלות ועוד אחת לברכי הנהג.
אביזרי ה-SR אינם מסתיימים בבטיחות. בקדמת תא הנוסעים ממוקם מסך מגע עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, שמוצגת בעברית, אם חפץ הנהג. המולטימדיה כוללת מערכת הפעלה ייעודית שבה סדרת אפליקציות מקומיות ובינלאומיות, דוגמת ווייז ופיית החניה. מערכת המולטימדיה מציגה גם מצלמת נסיעה לאחור, עם המעבר להילוך האחורי. נוסף לכך, יונדאי אלנטרה המעודכנת מצוידת גם בחלון נפתח בגג ובמראות מתקפלות חשמלית.
תא המטען אינו מרשים, עם נפח של 458 הוא לא אחד הגדולים ועיקר התכולה שלו עמוקה. גם אין בו ווי תלייה לשקיות סופרמרקט. עם זאת, פתח ההעמסה גדול ושימושי וגם אפשר להשכיב מקצה המכונית את המושבים האחוריים, כדי שאפשר יהיה להעמיס בו פריטי ציוד ארוכים.
נוחות נסיעה
עם תנוחת הנהיגה הטובה, שדה הראייה המשובח, קדימה ולצדדים, ומצלמת הרוורס, אפשר להתמודד בקלות עם האלנטרה בסביבה העירונית. נוסף לאלה הגה קל וטוב לשימוש בקצב העירוני ובחניות.
נוחות הנסיעה בעיר גם היא משובחת. כשמגיעים לפגמים משמעותיים, כמו פסי האטה או שברים על הכביש, מרגישים אותם היטב, אם כי לא בצורה שפוגמת מדי באיכות הנסיעה. מעבר לאלה, המכונית מרוסנת ונעימה מאוד.
מחוץ לעיר הסגנון דומה, מרגישים קלות את הפגמים הרציניים, בצורה לא מטרידה, אך באופן כללי המכונית מרוסנת ונוחה מאוד. עם יונדאי אלנטרה אפשר לנסוע בהנאה נסיעות ממושכות עם כל המשפחה.
מנוע ותיבת הילוכים
בסביבת המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות, ולא רק בעולם הקרוסאוברים והמכוניות ההיברידיות, ישנה חגיגה של מערכות הנעה חדשניות, ביניהן אלו המצוידות במגדש טורבו ובתיבות הילוכים אוטומטיות רובוטיות כפולות מצמד. באלנטרה בחרו להיצמד לנוסחה הוותיקה של מנוע 1,600 סמ"ק לא מוגדש ותיבת הילוכים אוטומטית קלאסית ("פלנטרית") ובה שישה הילוכים.
המנוע כאן מייצר הספק נאה, 127 כ"ס, ובהחלט יש לו כוח. עם זאת, התגובות של המנוע ותיבת ההילוכים אינן חזקות והמנוע מתאמץ מאוד כשהוא נדרש לעומסים כבדים, כמו בהאצות חזקות או עקיפות בעליות. העברות ההילוכים עצמן חלקות ונעימות, אבל המערכת כולה נמרצת פחות מהמערכות החדשות.
צריכת הדלק שהשגנו במהלך המבחן היתה כ-11 קילומטרים לליטר בנזין.
התנהגות כביש
מי שמעוניין להגיע הביתה בשלום, ובלי דרמות, יהנה מאוד מיונדאי אלנטרה. היא יציבה, בטוחה וצפויה, כל עוד לא לוקחים אותה אל הקצה, כפי שעושים לעתים עם מכוניות בעלות מאפיינים ספורטיביים. אלנטרה מעניקה לנהג היגוי עם משקל טוב, שמתנגד מעט לסיבוב וכך מערב יותר את הנהג במלאכת הנהיגה, אבל התחושות שההגה מעביר די מלאכותיות ובנסיעה אגרסיבית המכונית נוטה להחליק את החלק הקדמי, מה שנקרא 'תת היגוי', כמו קריאה להפסיק לחפש אצלה את הקצוות.
סיכום
בעולם מהפכני של טכנולוגיות הנעה ותצורות חדשות, יונדאי אלנטרה היא קריאה למי שמחפש קצת שקט. מכוניות חדשניות אפשר למצוא כעת בכל מקום, למשל עם יונדאי איוניק ההיברידית, וקרוסאוברים יש למכביר. אלנטרה מציעה דווקא את הסביבה המוכרת, השקטה והקלאסית, מקום נעים ומרווח לשהות בו, עם מערכת כוח מיושנת מעט, אבל עם נוחות נסיעה משובחת וכן - עם מערכות הבטיחות שהן דווקא הכי חדשניות שיש.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות