שש בבוקר וכבר פקקים על ז'בוטינסקי. אולי קרתה תאונה? מזדחל קדימה בין מאות נהגים שהיו מתים להישאר במיטה. בסוף, לקראת העלייה לגהה, ההשערה מקבלת אישור. יונדאי אקסנט, בדיוק כמו זאת בה אני נוהג, התחפשה לאקורדיון על מעקה ההפרדה. אובדן-להלכה, במונחי שמאות. האקסנט שלי נחרדת. גם לי לא נעים לפתוח כך את הבוקר. הדור השלישי של יונדאי אקסנט לא נבדק במבחן הריסוק הרשמי של EuroNCAP, אך במבחן הריסוק של ז'בוטינסקי נראה שהנהג יצא בשלום. זה קצת מרגיע.
יונדאי אקסנט, 1.6 ליטר, 112 כ"ס, אוטומטית |
יתרונות | חסרונות |
ביצועים | חסרת עידון |
אמינות | צריכת דלק גבוהה מהממוצע |
נוחות בנסיעה מחוץ לעיר | נוחות בנסיעה עירונית |
הדור הראשון של יונדאי אקסנט ייסד במו גלגליו את הקטגוריה האפרורית ביותר בשוק הרכב הישראלי - משפחתיות-מיני. נכון שעוד קודם התגלגלו בכבישי הארץ מכוניות סאלוניות קטנות - זוכרים את אופל קורסה סדאן? - אך הן היו רק סופר-מיני'ס עם חריגת בנייה בישבן. האקסנט התמקמה באופן מכוון ומובהק מתחת למשפחתיות הקלאסיות ומעל לקטנות הנפוצות. מבחינה מסחרית זה הצליח לה אז וממשיך להצליח גם היום.
יונדאי אקסנט משווקת עם מנועי בנזין בנפח 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר, לבחירת הלקוח. מהדורת ה-1.6 - אותה לקחנו למבחן - עולה רק אלפייה אחת יותר. ההבדל בביצועים משמעותי ומורגש מיד על הכביש - 12 שניות זריזות מהרמזור למאה קמ"ש במנוע ה"משפחתי" לעומת 14.5 שניות עם המנוע הקטן. תאמינו או לא, מנוע ה-1.6 אף מעט חסכוני יותר בדלק לעומת אחיו הקטן - כך שבאמת אין סיבה להעדיף דווקא את האקסנט הבסיסית.
יונדאי אקסנט. הצלחה מסחרית / צילומים: גלעד ארצי
ועדיין, לא מדובר במנוע ה-1.6 ליטר המודרני של יונדאי i30 - בעל און של 126 כוחות סוס - אלא ביחידה מחוספסת וגסה המייצרת 112 סוסים. יונדאי טוענים שההצלחה היא שקטה, אבל המנוע שלהם בכלל לא. הוא רועש מאוד בסל"ד בינוני ומעלה, ומסתובב הרבה בתחום זה גם בנסיעה מנהלתית.
יונדאי אקסנט היא מכונית שמי שנוהג בה - ככל הנראה מעולם לא קנה אותה. מרבית האקסנט הישראליות נרכשו בידי חברות ליסינג וציי רכב - בדרך כלל עבור עובדים מהדרג הנמוך עד בינוני. למי ששילם על האקסנט לא ממש אכפת שהנסיעה אינה מהוקצעת. גם לא מטריד אותו שהנוחות בנסיעה עירונית טעונת שיפור רב. העיקר שהאמינות גבוהה - והיא בהחלט גבוהה - וששמירת הערך בסדר. צריכת הדלק דווקא אינה מן המרשימות. רוב מבחני הרכב מתבצעים תוך נסיעה אינטנסיבית ותובענית, ובדרך כלל היינו מביעים סיפוק מנתון של 9.6 ק"מ לליטר, אלא שעיקר המבחן על האקסנט בוצע תוך שיוט רגוע על כבישים בין-עירוניים. אז איפה הנתון הרשמי של 14.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת?
מה שכן, בשיוטים שבין תל אביב לעמק יזרעאל גילינו נקודה טובה יותר שאינה מופיעה במפרטים. ברגע שמוציאים את האקסנט מן האספלט האורבני, נוחות הנסיעה משתפרת באופן דרסטי.
איך מרגיש תא הנוסעים? בסדר. ניכר שהקוריאנים באמת השתדלו הפעם. לא תמיד זה הצליח להם - תא הכפפות מסרב להיסגר ותא האכסון שמתחת לרדיו מסרב להיפתח - אבל זו בהחלט לא האקסנט המקרקשת של פעם. באשר לרמת האבזור, כיום משווקת בישראל רק יונדאי אקסנט GL הבסיסית. שיווק המהדורה המאובזרת יותר - אקסנט GLS - הופסק. ה-GL דוגלת במינימליזם, יש רק מה שצריך. ציוד המותרות מסתכם ברביעיית חלונות חשמל.
אבל זה לא ממש חשוב. מה כן חשוב? מרווח המחייה מתאים בקלות לזוג + 2. גם תא המטען יסתדר עם ציוד של משפחה בעלת ארבע נפשות, אפילו אם שתיים מהן לא יוצאות מהבית בלי בוסטר, עגלה ושק צעצועים שסנטה קלאוס יכול רק לקנא בו. וכך נראה הרוב הארי של לקוחות האקסנט. חולמים על טויוטה קורולה, ובינתיים מתלבטים בין אקסנט, שברולט אבאו סדאן וקיה ריו. האבאו מיושנת ויוצאת לפנסיה בימים אלו, הריו בנזין איטית להחריד. חייבים משפחתית-מיני קונבנציונלית? לכו על יונדאי אקסנט. מוכנים לשלם עוד כמה אלפיות, להעביר הילוכים עם היד ולתדלק סולר? כנסו לעמוד של קיה ריו, בדקו את גרסת הדיזל.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
פורסם לראשונה ב- 20.07.10
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות