דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי סטאריה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



קודמו של יונדאי סטאריה, הלא הוא יונדאי i800, היה רכב אפרורי למדי. הוא נמכר בגרסאות מסחריות סגורות או בגרסאות נוסעים עם 8-9 מושבים, לא זכה להצלחה יתרה וגם לא התבלט מול מתחרים כמו רנו טראפיק, סיטרואן ג'מפי ואחרים. הוא גם לא הציע גרסאות נוסעים מהודרות, כאלו שניתן למצוא אצל פולקסווגן מולטיוואן או מרצדס V קלאס במחירים של חצי מיליון שקל ויותר.

גם יונדאי סטאריה לא מתמודד בגזרת המחירים האקסלוסיבית הזו, אבל בכל מה שקשור לאיכות החיים לנוסעים - הוא מתיימר להציע לא פחות ואפילו יותר מצמד המיניוואנים האירופאיים המהודרים. ועם תג מחיר שקרוב לזה של מובילי הנוסעים הגדולים, כדוגמת קיה קרניבל או שברולט טראוורס, לסטאריה יש הצעה שעשויה להישמע אטרקטיבית למשפחות הגדולות - כל עוד יצליח לנער מעליו את התדמית המסחרית. יונדאי סטאריה, בשבילכם כוכבה, ניסתה להוכיח לנו את כישוריה בכמה מאות קילומטרים של מבחן.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי סטאריה

יונדאי סטאריה, גרסת נוסעים, 2.2 טורבו-דיזל, 177 כ"ס, מ-269,900 שקלים
יתרונות חסרונות
מרווח לנוסעים התנהגות כביש
אבזור בטיחות דלתות הזזה כבדות
תא מטען התחושה המסחרית נוכחת


צפייה בתוכן יונדאי סטאריה - מבחן וידאו



עיצוב

את החלק הזה של המבחן עוברת הסטאריה בהצטיינות יתרה. המראה עתידני, חללי-משהו, מזכיר קצת את טויוטה פריוויה משנות התשעים - ואפילו מוקצן יותר. האלמנט הבולט ביותר הוא כמובן קו החזית המעוקל עם השמשה הקדמית העצומה, מכסה המנוע המוחלק ופס התאורה הצר שנמתח לרוחבו. הגריל נמוך יחסית ונבלע בעיצוב הנקי, ובתוכו מסתתרים גופי התאורה המרכזיים.

מהצד בולט קו החלונות הנמוך, ואילו מאחור המראה שגרתי יחסית, אך בולטים לטובה צמד גופי התאורה העצומים, עם מבנה מפוקסל שמזכיר את פנסי האיוניק 5. גם כשנדמה שאי אפשר היה לחדש הרבה בעיצוב של מיניוואן, הוכיחה יונדאי כי יש עוד הרבה מקום להפתעות. שאפו.

מבפנים המראה פחות עתידני, אך עדיין נאה. אהבנו את הצביעה הבהירה של המושבים, את פסי המתכת שבין פתחי המיזוג ועל ההגה, את שני המסכים הצפים ואת הכפתורים של בורר ההילוכים. נציין כי הגרסאות המסחריות פחות מרשימות למראה, ונזכיר כי גם בגרסת הנוסעים המהודרת מצאנו בחלק מהמקומות פלסטיקה קשיחה ופשוטה יחסית, זכר למוצא המסחרי.

יונדאי סטאריה

תא הנוסעים

הטיפוס למושב הנהג קל ונוח, למרות היעדר ידית אחיזה בקורה A (ידית שדווקא קיימת במושב הנוסע). התנוחה עצמה גבוהה ונוחה, כאשר בגרסה הבכירה שנבחנה יש כוונון חשמלי מלא למושב הנהג, כולל לגב התחתון. הראות החוצה טובה מאוד, הודות לשטח החלונות העצום ולקו המותניים הנמוך של הסטאריה.

יונדאי סטאריה

תאי אחסון? יש, ובשפע. שלושה תאים גדולים בכל אחת מהדלתות, שני תאים בראש הדשבורד, שלושה תאים מתחת למסך המולטימדיה ועוד תא אחד ענק בין המושבים מלפנים, שכולל צמד מחזיקי כוסות, מכסה נגלל ועוד צמד מחזיקי כוסות נשלפים ומגירה בחלק האחורי, לטובת היושבים בשורה השניה. חלל האחסון העצום הזה לא מופיע כמובן בגרסאות המסחריות או בגרסת 9 המושבים, שם יש מושב שלישי בשורה הראשונה. נציין גם כי דווקא תא הכפפות קטן יחסית.

הנדסת האנוש טובה מאוד, כמו בדרך כלל אצל יונדאי, אך צמד המסכים מעט מרוחק מהנהג - ודורשת הושטת יד ארוכה (לטובת מסך המולטימדיה) או ראיה חדה (לטובת לוח המחוונים הדיגיטלי). שני המסכים מוכרים לנו היטב: המסך המרכזי, בגודל 8 אינץ', מציע תפעול נוח בכפתורים פיזיים וגם קישוריות סלולאר, אך לא תומך בעברית. לוח המחוונים מוכר גם הוא מדגמי האלנטרה, הטוסון, הקונה ומי לא.

יונדאי סטאריה

רשימת האבזור של גרסת הנוסעים ארוכה מאוד. בגרסת הפרימיום, זאת עם ה-9 מושבים, יש מלבד צמד המסכים גם כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, כפתורים להעברת הילוכים ומנופים להחלפת הילוכים מאחורי ההגה. גרסת ה"לקצ'רי" שנבחנה, עם 8 מושבים, כוללת גם מצלמות היקפיות באיכות מעולה, פנסי לד, מושבי עור עם חימום מלפנים וכוונון חשמלי לנהג, חימום להגה ושני חלונות שמש בגג.

מפרט הבטיחות מרשים אפילו יותר, וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי דו-גלגלי ותנועה חוצה בצמתים, שמירת מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים (אקטיבי!) במראות הצד, התרעת עייפות, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אקטיבית, זיהוי תמרורים, תזכורת למניעת שכחת ילד מאחור, אורות גבוהים אוטומטיים, בקרת שיוט אדפטיבית ובגרסה הבכירה גם צילום חי של השטחים המתים על גבי לוח המחוונים.

יונדאי סטאריה

הכניסה אל המושבים האחוריים מתבצעת דרך שתי דלתות הזזה גדולות. הפתרון הזה נוח מאוד בחניות צפופות וגם חושף פתח כניסה ענק, אך הדלתות כבדות יחסית כך ששני ילדים כבני 7 לא הצליחו לפתוח אותן לבד. פתיחה חשמלית היתה יכולה לסייע.

המרווח בשורה השניה יוצא מהכלל, גם לשלישיית מבוגרים או לשלושה כסאות בטיחות גדולים. המושבים מתכווננים על מסילה בחלוקה של שליש ושני שליש, והנוסעים בשורה הזו יהנו מפתחי מיזוג (עם יחידת שליטה עצמאית), צמד שקעי USB, וילונות צד ופתרונות לאחסון ותליה. החלונות נפתחים בהסטה הצידה, פתרון מעט מסורבל.

יונדאי סטאריה

הגישה לשורה השלישית נוחה וגם בה המרווח טוב מאוד, אם כי מרווח הברכיים מעט פחות נדיב מזה של השורה השניה. גם כאן יש פתחי מיזוג ושקעי USB לטעינה.

יונדאי סטאריה

דלת תא המטען נפתחת כלפי מעלה - זו דלת כבדה שיהיה קשה לפתוח בחניות צפופות. גם כאן היינו שמחים לפתיחה חשמלית. חלל ההטענה עצום, הרבה מעבר למה שמספרים דפי הנתונים; אין שום בעיה להעמיס כאן כל ציוד אפשרי לנסיעה בהרכב מלא. חסרו לנו פתרונות אחסון יצירתיים כמו מדפים, ווי תליה ואחרים, וגם אין כאן אפשרות להסרה קלה של הספסלים לטובת הובלת פריטים גדולים. ניתן לקפל בקלות את משענות הגב, אך הסרה מלאה דורשת כלי עבודה.

יונדאי סטאריה

נוחות נסיעה

על אף המימדים העצומים של כוכבה - אורך של 525 ס"מ, בסיס גלגלים של 327 ס"מ - היא מסתדרת לא רע באיזורים הצפופים של העיר. זה קורה הודות לשדה הראיה המצוין, ההיגוי הארוך ומערך המצלמות היעיל.

ספיגת השיבושים טובה בדרך כלל, בעיקר בכל הנוגע לפגמי הכביש הקטנים. על פסי האטה ושברים גדולים מורגש האופי המסחרי-משהו של הרכב, עם רעשי מתלים נוכחים ותזוזות בולטות של המרכב. אגב, הגרסה המסחרית מגיעה עם מערך מתלים פשוט יותר.

מחוץ לעיר הנוחות מצוינת וגם בידוד הרעשים טוב מאוד, למעט רעשים קלים מכיוונה של יחידת ההנעה. המבנה הייחודי של החזית מפחית מאוד את הגרר ובהתאם גם את רעשי הרוח.

יונדאי סטאריה

מנוע ותיבת הילוכים

לסטאריה מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים, דומה לזה של הסנטה פה. כן; למרות העיצוב העתידני, יחידת ההנעה נותרה מסורתית. ההספק עומד על 177 כוחות סוס, המומנט מטפס עד ל-44 קג"מ ודף הנתונים הרשמי מבטיח תאוצה ל-100 קמ"ש בתוך 12.4 שניות.

למנוע צליל דיזלי אופייני, שמתעמעם כשהוא מגיע לטמפרטורת עבודה רגילה. שריקת הטורבו נותרת מוחשית גם לאחר מכן.

יונדאי סטאריה

היציאה מהרמזור לא מלווה בתאוצה מסעירה, כצפוי, אך יש די והותר כוח למשימות שגרתיות שכוללות שיוט במהירות גבוהה, עקיפות וטיפוס בעליות. נהגים שאינם חוליגנים לא ירגישו במחסור כלשהו בכוח.

תיבת ההילוכים, אוטומטית פלנטרית עם 8 יחסי העברה, מתפקדת היטב ומעבירה הילוכים בצורה חלקה ויעילה.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-10 ק"מ לליטר, נתון סביר בהתחשב במימדי הרכב.

יונדאי סטאריה

התנהגות כביש

עם גובה של שני מטרים ואורך של למעלה מחמישה, ברור שכוכבה לא מעוניינת לתקוף פניות. יש כאן נטיה ברורה לרכינה בעיקולים, ההגה הארוך לא מדויק דיו וגם הבלמים לא נשכניים במיוחד. עם זאת, נהגים שישמרו על קצב סולידי יהנו מתחושת בטחון ומאחיזת כביש טובה.

אגב, חובבי הג'יפונים יופתעו לגלות כי לסטאריה מרווח גחון של 18.6 ס"מ. לא משהו שהופך אותו לרכב שטח, אבל נתון כזה יכול להעניק מעט שקט נפשי בירידה לשבילים כבושים.

יונדאי סטאריה

סיכום

אין ספק בכלל שיונדאי סטאריה מצליח להעלות את הרמה לגבהים אחרים, כשזוכרים מה הציע ואיך הרגיש קודמו, ה-i800. המוצא המסחרי שלו והמימדים הענקיים הופכים אותו לכלי מרווח בצורה יוצאת דופן, עם שפע של מקום ל-8 או 9 נוסעים וגם תא מטען ענק. מאידך, העיצוב האולטרא-מודני, האבזור, הבטיחות וגם איכות הנסיעה, הופכים את הסטאריה לרכב שיתן פייט הגון גם לטובי המיניוואנים ורכבי הפנאי הגדולים.

התחושה המסחרית מופיעה פה ושם, גם אם לעיתים רחוקות, וגם המראה מרחיק אותו מעולמות ההובלה וההעמסה - אבל לא עד הסוף. אם היכולות הגבוהות שלו יגרמו ללקוחות לבצע גם את הניתוק התודעתי מעולמות הוואנים המסחריים, הרי שיתכן וכוכבה שלנו תהפוך לסיפור הצלחה.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה