יונדאי סנטה פה כבר לא ממש צעירה, היא הושקה בשנת 2006. שלוש שנים אחריה הושקה קיה סורנטו הזהה לה לחלוטין תחת מעטה המרכב החדש. קיה החליטה לשנות כיוון עיצובי והסורנטו החדש כבר לא מאופיין בתכנון לנסיעת שטח אמיתית כקודמו. מהיום יש לאמר: רכב לשבילים ושטח רך, וכך גם היונדאי סנטה פה עליה היא מבוססת. זה מה שהקהל דורש.
יונדאי סנטה פה, 2.4 בנזין, Luxury, 250,000 שקל |
יתרונות | חסרונות |
נראה טוב | מיושן |
נוסע היטב | צמא לבנזין |
יכולת שטח ביחס למתחרים | מושב נהג |
יחסית למתחרות כמו מיצובישי אאוטלנדר, וניסאן קשקאי+2 , אותם דמויי ג'יפ המציעים אפשרות לשינוע שבעה נוסעים, הסנטה פה מציגה יתרון בשטח: ההנעה הכפולה כאן קבועה והיכולת של היונדאי טובה יותר. גם יכולת הכביש, באופן יחסי, טובה. הסנטה פה בעלת אחיזת כביש גבוהה ובטוחה. כמובן שאין מה לצפות לחוויה ספורטיבית.
מרחב הפנים ביונדאי סנטה פה מספק בהחלט, אם כי היושבים במושבים האחוריים יסבלו ממרווח רגליים מוגבל. במילים אחרות - הם מיועדים לילדים בלבד. כשאלה האחרונים מקופלים (לא הילדים, המושבים...), נוצר חלל מרשים למטען הניתן להגדלה בצורה הדרגתית. כבר אמרנו - מכונת כביסה...
יונדאי סנטה פה. עדיפה בשטח על שכנותיה מחבורת "ג'יפון-רמת-השרון" / צילומים: אייזיק דוידוביץ
ללא ספק, עיצובה של היונדאי סנטה פה אינו פורץ דרך, אך קשה לבוא בטענות למראה המתחבב על רוב האנשים - רכב גדל מימדים, בריון, ללא רגשי נחיתות ולא מתיימר להרגיז אף אחד. גם חלל הנוסעים לא ירגיז אתכם ובמיוחד אם אתם שמרניים. יונדאי היא כנראה החברה שמנסה הכי פחות להרגיז (או להפתיע), כך לאט לאט היא מטפסת לה למקום מכובד בין יצרני הרכב. הכל כבד, "מכובד" ובנוי היטב ב-SUV של יונדאי. אין חלקים רופפים ורמת ההרכבה טובה, אם כי פלסטיקה איכותית יותר הייתה מתקבלת בברכה. התנעה ללא צורך במפתח, מצלמת נסיעה לאחור מובנית במראה הפנימית, תא קירור, מערכת מולטימדיה עשירה, מושבים חשמליים והגה מעור הם רק חלק מהאבזור בגרסת הסנטה פה Luxury שנבחנה כאן.
והיא אכן נבחנה. התנעה בלחיצת כפתור ומנוע ה-2.4 ליטר בנזין ניעור לחיים. שקט ביונדאי סנטה פה גם בנסיעה מהירה, הבידוד טוב והנסיעה נעימה. תנוחת הנהיגה לא מושלמת. גם מושב הנהג החשמלי, על שלל כיוונוניו, אינו מספק את הסחורה: למרות גודלו (ואולי אף בשל גודלו) הוא אינו תומך במקומות הנכונים ובמיוחד בגב התחתון ובתמיכה הצידית.
לחיצה על דוושת התאוצה המעוגנת בחלקה התחתון (מעולה - הדוושה נעה בכיוון התנועה הטבעית של כף הרגל, כמו בב.מ.וו) מאיצה את הרכב הכבד הזה קדימה. מאיצה, לא אמרנו מטיסה. זה המקום לעצור ולהזכיר את גרסת הדיזל שתמורת 10000 ? נוספים תיתן בתמורה ביצועים טובים יותר, מומנט כמעט כפול וצריכת דלק משופרת. אם כבר עצרנו, נספר כי צריכת הדלק בגרסת הבנזין הצביעה על 7.7 ק"מ לליטר בנסיעה שפויה יחסית.
ששת ההילוכים בתיבה האוטומטית ניתנים גם להחלפה ידנית ומנצלים את זמינות רצועת הכוח של המנוע היטב. התגובה טובה והחלפת ההילוכים נעימה וחלקה כאופיו של הרכב.
יונדאי סנטה פה הוא 1.9 טון של אופנה. לכאורה, רכב המסוגל להסיע 7 נוסעים בפאר, עם יכולת נסיעה בשטח, נראה טוב, וכמו שאמרנו- לא מרגיז אף אחד (למעט ארגונים ירוקים שמתרגזים בקלות). אך האם התשלום הנוסף שמשלמים במשקל הרכב, בביצועיו הדינאמיים, בבטיחות, בגודל ובמחיר מוצדקים? כל אחד, כמובן, ושיקול דעתו האישי. אנחנו רק נזכיר שאם היעד הוא רכב להסעת 7 נוסעים, מיניוואן כמו פורד גלאקסי ייתן תמורה טובה יותר. כרכב כביש עם יכולת שטח בסיסית, סובארו אאוטבק יהיה מוצלח יותר. ואם רק בכביש וביעילות עסקינן, מדוע לא לרכוש פולקסווגן פאסאט דיזל בטוחה, חסכונית ומהירה יותר?
יונדאי סנטה פה. שפע פינוקים במהדורת ה-Luxury / תמונת יצרן
סנטה פה הוא רכב המשלב בין העולמות. אם אופנה, ישיבה גבוהה ומתנשאת, או כל סיבה אחרת משפיעה עליכם לרוכשו, לא אנחנו נמנע מכם את ההחלטה.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
פורסם לראשונה ב- 02.09.10
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות