"פיליפ, עוד דקה והשעון יצלצל לשעה חמש, הבאטלר הכין את שעת התה בחדר האורחים, אנא הזדרז לרדת".
"אליזבת יקרתי, האם הבחנת במזג האוויר הנאה הפוקד אותנו היום, השמש יצאה לה מבין העננים והאגם התמלא בברבורים, משפחת וולינגטון מהאחוזה הסמוכה הזמינה אותנו לכוסית ערב"
"פיליפ יקרי, אתה נראה מוטרד מאז אתמול, אתה לא נוגע בעוגה שהכינה מרגרט".
"יקרתי, רציתי לשתף אותך במקרה מאוד מוזר שקרה לנו אתמול במועדון החברים, יצאנו לדהור אני וכמה חברה בשדות של יורקשייר, לפתע נפלט לי כדור טועה מהרובה ובצירוף מקרים נדיר ולא מוסבר עבר במקום שועל מסכן. אותו צירוף מקרים אומלל קרה לסר צ'ארלס וגם ללורד וולינגטון, כל הסברנו לפקח שהופיע לפתע, נפלו על אוזניים ערלות".
"אכן שועל מסכן יקירי, לא סתם אומרים האמריקאים, תזמון הוא הכול, אך כדי להרים את מצב רוחך הירוד היום, הזמנתי לנו נסיעת מבחן בלנדרובר – פרילנדר 2, הגיע הזמן להחליף את הטרקטור שחונה לנו בחוץ, לטיולים שלנו בסופי השבוע, אתה יודע כמה אני אוהבת לנסוע לאגם ולטייל בשדות".
לנדרובר פרילנדר 2. מתאים לטיול בשדותאנחנו ניפרד לכמה רגעים מהאריסטוקרטיה הבריטית שאותם שיחקו בנאמנה ובצורה די משכנעת, פיליפ ואליזבת ונעבור לבחון את האריסטוקרט הצעיר לשושלת הלנדרוברים.
קווי המתאר מזכירים מה את הדגם היוצא, העיצוב זכה לאבולוציה זוחלת, הגריל וכונסי האוויר בצדדים מיישרים קו עם אחיו הגדולים, הריינג' והדיסקברי. את הפלטפורמה חולק הפרילנדר עם פורד מונדיאו ווולבו S80, במבט ראשון הוא אולי נראה כמו ג'יפון קטן ורכרוכי אבל עם ממדים של 4.5 מ' לאורך ו-1.74 מ' לגובה הוא יכול בקלות להצטרף לבריונים של השכונה.
השמרנות הבריטית ממשיכה גם לתא הנוסעים, איכות החומרים טובה אבל לא אחידה, ניתן למצוא פה ושם פלסטיקים זולים למגע, לוח המכוונים קריא אבל נראה פשוט למדיי. לנוסעים מאחור יש מרווח רגלים וראש מספקים,תנוחת הנהיגה גבוהה ויחד עם סמל האליפסה הירוקה של לנדרובר מקדימה אני משקיף על הסובבים אותי באף בריטי מורם.
לנדרובר פרילנדר 2. העיצוב דומה לאחיו הגדוליםאני נוטה להאמין שבכל בריטי מהוגן מסתתר לו שובב קטן עם ביריות. השובב שלנו מסתתר מתחת למכסה המנוע והוא צרפתי, מנוע 2.2 ל' TD4 המשודך לתיבת שישה הילוכים הוא פרי פיתוח של פורד ופיז'ו, המנוע חזק במידה עם 160 כ"ס ו-40.8 קג"מ, הכוח מושג ברצועה רחבה בין 2,000-4,000 סל"ד. זה אולי לא המנוע הכי שקט, "אבל המנוע הוא פשוט פנינה אליזבת יקרתי".
עם מנוע שובב, מרכב של מכונית פרטית ומתלים שמתפקדים מצוין הפרילנדר מתנהג בצורה מופתית על הכביש, ההנעה היא קבועה לכל הגלגלים. אמנם רוב הכוח נשלח בדרך כלל לגלגלים הקדמיים, אבל בהינתן פקודה מהמחשב יותר כוח מועבר מהגלגלים הקדמיים לאחוריים.
לנדרובר פרילנדר 2. תא נוסעים שמרני. איכות החומרים לא אחידהאני עוצר את הפרילנדר מול תל חסי שבשמורת נחל שקמה, משפשף את הפדחת, יעלה או לא יעלה, העלייה די תלולה, אני מסתכל על מרכז השליטה, אין הילוך כוח, אין נעילות דיפרנציאל, יש את מתג בורר מצבי השטח המוכר גם מהדיסקברי, Terrain Response. האפשרויות הן: מצב כביש, שלג, בוץ או חול, הקרקע טרשית, בטח לא בוצית או מכוסה בשלג, "אני אנסה לעלות את העלייה במצב חול", אני אומר לחברה וכולם בורחים מהאוטו בזעקות חמאס, אני יורד לבחון את הגחון, לפרילנדר מרווח גחון של 21 ס"מ, זווית גישה של 31 מעלות, זווית בטן של 23 מעלות, זווית נטישה של 34 מעלות וצמיגים בקוטר 17, המותאמים יותר לכביש. "פיליפ יקרי, תשמור על עצמך ושוב אלינו בלא פגע", לחיצה הגונה על הגז והפרילנדר טס במעלה העלייה, אני שומע את הגלגלים נאבקים באדמה, עם בקרת משיכה, בקרת יציבות ובקרת גלגול, הגלגלים מבוקרים ואני מוצא את עצמי על ראשו של תל חסי. פילוסוף יהודי ידוע אמר, "כשאנו עוברים חוויה, צריך לשקוע בה ולעצום עיניים, במקום להיעשות צופים בה מיד", אז עצמתי עיניים וראיתי בדמיוני את הפרילנדר יושב בכבוד עם אחיו הגדולים מסביב למדורה בערבות אפריקה מעשנים מקטרת ורודפים אחרי זברות. חוויתי את החוויה ועכשיו רציתי לצפות בה שוב, נתתי לבקרת הירידה במדרון להוריד אותי למרגלות תל חסי ועליתי שוב. "אתה הגיבור שלי פיליפ".
לנדרובר פרילנדר 2. לא מבייש את המותגבקטגוריית הכביש-שטח פרימיום מציג הפרילנדר יכולות שטח גבוהות כמצופה מלנדרובר, המחיר הוא לא 'א גרויסע מציאה', ברמת גימור HSE המחיר הנקוב עומד על 358 אלף שקל, תמורת 320 אלף שקלים תוכלו לקנות את דגם S, ואם אתם ממש לחוצים בכסף, תמורת 272 אלף תוכלו לשים יד על פרילנדר ברמת גימור E.
המתחרות הישירות של הפרילנדר הם: ב.מ.וו X3 הוותיקה, האאודי Q5, וולבו XC60 ומרצדס GLK החדשות. תחרות קשה מול מותגים חזקים. אבל אם חשקה נפשכם לעלות את תל חסי ולראות את הנוף המדהים של שמורת נחל שקמה זה הכלי.
"אליזבת יקרתי, אני אוהב את הפרילנדר וגם אותך כמובן".
לדגמי לנדרובר בישראל - לנדרובר
פורסם לראשונה ב- 02.08.09
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות