דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס GS300h - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


לקסוס GS300h היא הגרסה ההיברידית החדשה והזולה יחסית של לקסוס GS. עד לדגמים האחרונים סבלה לקסוס מתדמית של "טויוטה עם מושבי עור"; מכוניות די אפורות עם גימור יוקרתי. כבר במבחן הקודם שביצענו ל-GS התרשמנו לטובה מקפיצת המדרגה שביצעה לקסוס, אבל אז עמדה למבחן גרסת ה-GS450h עם מנוע מרשים בהספק של 345 כ"ס ועם מחיר מרשים לא פחות של 450,000 שקל. לא חוכמה להצטיין עם תג מחיר שכזה - אבל לאחרונה הצטרפה להיצע גרסת ה-GS300h, עם מחיר שנושק לרף התחתון של קטגוריית מכוניות הסאלון, ומאתגר אפילו יותר את המותג "לקסוס". יצאנו לבדוק האם גם במחיר נמוך מהמתחרות מסוגלת לקסוס להעניק את אותה תחושה של איכות ויוקרה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס GS300h


לקסוס GS300h, מנוע 2.5 ליטר בנזין-היברידי, גיר רציף, 223 כ"ס, החל מ-339,000 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור וציוד בטיחות

זמינות כוח

איכות ותחושת יוקרה

מרווח רגליים מאחור

התנהגות כביש

חסכונית פחות מהצפוי


לקסוס GS300h
לקסוס GS300h. שנחזור על הקלישאה "יוקרה-ירוקה"? / צילומים: יצרן
עיצוב וסגנון

העיצוב החיצוני זהה לגרסה החזקה יותר ומהווה שיפור עצום ביחס לדורות הקודמים של ה-GS. המכונית משדרת יוקרה. הפיסול של החזית מרשים ומקורי, ומקנה לרכב אפקט הגעה - רואים שאתה בא עם רכב מרשים. העיצוב הפנימי בגרסת ה-Premium בה נהגנו משדר יוקרה, שלא לומר אצילות. שילוב העץ והעור, יחד עם איכות גימור מרשימה (כמעט בכל מקום), הנדסת אנוש קרובה לשלמות וחווית משתמש נהדרת - פשוט שובים לב.

תא הנוסעים

"הדלתות מנחשות אותי, ונפתחות לי מעצמן. אני נכנס לאט עם הרבה טקס בישבן". מילותיו של מאיר אריאל מתנגנות בראש בכניסה ללקסוס GS. נכנסים לרכב ללא נגיעה במפתח, המראות החיצוניות נפתחות, החגורה מוקלקת וההגה והכסא מתיישרים לפי התכנות האחרון. מושבי העור הבהיר נוחים מאוד ומתכוונים חשמלית לכל זוית שהיא. איכות החומרים מהמשובחות שבנמצא (למעט תחושת הפלסטיק החלול במשטח שמתחת למסך המולטימדיה). מסך המידע ממוקם מצויין וניתן לראותו היטב בכל תאורה. מערכת ההפעלה פשוטה, במובן החיובי של המילה, והיא נשלטת על ידי עכבר יעודי הנמצא ליד ידית ההילוכים. מהנדסי לקסוס יצרו חווית משתמש נפלאה; הכל פשוט נכון, עד הפרטים הקטנים ביותר. מהשעון האנולגי, דרך ממשק המשתמש של לוח התצוגה המרכזי ועד לבורר מצבי הנהיגה (חסכוני, רגיל וספורט) המתבטא גם בשינוי של תאורת לוח השעונים ואפילו החלפה, במצב ספורט, של שעון ניצול הכח לשעון מד סיבובי מנוע. בשילוב הילוך אחורי הוילון האחורי יורד ונדלקת מצלמת רוורס משובחת הכוללת גם הדמיה צבעונית ממוחשבת של מסלול הרכב בהתאם למידת הפניית ההגה. רשימת האבזור מרשימה וכוללת אפילו מערכת פיזור בשמים אינטגראלית. לפינאלה, מותקנת בלקסוס מערכת שמע משובחת עם 12 רמקולים.

לקסוס GS300h

10 כריות אויר, יחד עם מערכת בקרת שיוט אקטיבית הניתנת לכוונון לפי רצון הנהג, מהטובות שבחנו עד היום, משלימות בטיחותית את חווית המשתמש. במילה אחת: מעולה.
המושב האחורי יאכלס בנוחות שני גברים מגודלים, כאשר גם שלושה מבוגרים יכנסו פנימה עם מעט צפיפות בישבנים. היושב באמצע יסבול מעט מבליטת תעלת ההינע הרחבה שבמרכז הרכב. מרווח הרגלים מפתיע מעט לרעה במושב האחורי, בהתחשב בבסיס הגלגלים הנדיב (285 ס"מ), אך מרווח הראש והכתפיים מצויין גם לשלושה. תא המטען נדיב במימדיו ונוח על אף הוספת הסוללה, אך סף ההטענה שלו מעט גבוה.

נוחות נסיעה

כפי שהרגשנו במפגש הקודם עם ה-GS, גם כאן נוחות הנסיעה טובה. למרות זאת, שיבושים קטנים יורגשו וכך גם מעט רעשי צמיגים. רעש המנוע, גם במאמץ רב, לא מטריד אך גם לא מרגש.

על אף שמדובר במכונית סאלון לא קצרה, קוטר הסיבוב קטן מאוד ביחס לממדים הנדיבים של הרכב. התחושה בסיבובים "על המקום" מצויינת, מה שמקל על התמרון בעיר.

לקסוס GS300h

מנוע ותיבת הילוכים

הדגם הנבחן מצויד בשני מנועים: יחידת בנזין המייצרת 181 כ"ס (ב-6,000 סל"ד) ומומנט של 22.5 (בטווח הצר מדי שבין 4,200 ל-5,400 סל"ד), ולצידה מנוע חשמלי היכול לשנע את הרכב לבדו במהירות עירונית לטווח קצר, וגם תורם עוד 143 כ"ס ו-30.6 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 223 סוסים (המתמטיקה פועלת אחרת ברכבים היברידיים), ואלו רזים במקצת.
המנוע, או שיש לומר המנועים, שקטים ונחושים. ההספק המירבי אינו מרשים במיוחד. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמשכת 9.2 שניות די ארוכות. ההסבר העיקרי נעוץ, כנראה, בסל"ד הגבוה בו מגיעים הסוסים והמומנט. זה לא שחסר כח זמין, גם בזינוק מעמידה ובוודאי שבהאצות ביניים. הכל טוב, אך לא מרשים ביחס למחיר הרכב. עם זאת, נראה כי מרבית רוכשי הרכב לא יתעניינו בו בגלל הביצועים המרעישים - ולפיכך גם לא נראה שיבחרו להוסיף 111,000 שקל עבור גרסת ה-GS450h החזקה הרבה יותר.

צריכת הדלק לא רעה, אך פחות טובה מהמצופה מרכב היברידי שכזה. בשיוט נינוח ניתן להגיע ל-16 ק"מ מרשימים לכל ליטר, ובממוצע של נסיעה נמרצת בכבישים מאתגרים, צרכה ה-GS כ-12.6 ק"מ לכל ליטר מן הנוזל היקר.

לקסוס GS300h

התנהגות כביש

המדובר ברכב די כבד עם הנעה אחורית, אך גם עם אחיזת כביש מעולה. המערכות האלקטרוניות המגינות על הנהג עושות עבודה מצוינת. גם בנהיגה אינטנסיבית בכבישים מאתגרים קשה להוציא את הלקסוס ממסלולה. לחובבי האקסטרים נספר כי ניתן להנות מאוד מנהיגה בכבישים מפותלים. ההגה מצויין ומתאים עצמו למצב הנהיגה הנבחר. ההגה מתקשח עם עלית המהירות ובמיוחד במצב ספורט. במצבי קיצון אף מתהדקת חגורת הבטיחות מעצמה. הבלמים מגיבים מצויין בנחישות וברגישות ולא מאבדים מעוצמתם גם נסיעה מאתגרת.

סיכום

לקסוס GS, כפי שכבר ידענו, היא מכונית מרשימה מאוד המהווה שיפור עצום ביחס לדורות הקודמים של סדרת ה-GS. ברמת הגימור הגבוהה מדובר על מכונית פאר של ממש. הרוכש הפוטנציאלי של ה-GS300h יהיה מי שמחפש רכב מפואר עם מכובדות ואפקט הגעה, נוח, מרווח, עם ביצועים טובים - וגם עם תוספת של אמירה סביבתית. אלו, וגם המעוניינים במחיר הוגן לגרסת הכניסה של סדרת ה-GS, ימצאו את לקסוס GS300h כקניה ראויה מאוד.


לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס

פורסם לראשונה ב- 13.03.14

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הרכב עשה קפיצה משמעותית מן הדגם הקודם 
    גיל כהן, 18-03-2014

    הרכב עשה קפיצה משמעותית מן הדגם הקודם וקורץ לאוהבי איכות הסביבה עם הנעת ההיבריד.רכב יוקרה עם המון איבזור ובמחיר טוב ובמיוחד מתאים למי שלא רוצה לנקר עיניים. למי שאוהב לנהוג ממליץ להתאמץ יותר וללכת לכיוון הסדרה 5 של ב.מ.וו.
    לוח רכבי יוקרה

    סגור תגובה

  • 2. אחרי 150 אלף קילומטר 
    לך סוס, 06-06-2024

    אוטו פשוט נפלא.
    המנוע.בולמי הזעזועים.מערכת ההנעה.מתנהגים כאילו האוטו עומד על האלף הראשון שלו.
    שקט.יציב מאוד. נוח ונעים לנהיגה.
    העיצוב נותר מרשים מאוד גם אחרי 10 שנים.
    כל מי שנוסע לראשונה עם האוטו הזה יוצא בחוויה של מכונית יוקרה אמיתית.
    ומה עם האמינות? אפס תקלות.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה