וודאי שמעתם על החוק הבלתי כתוב: כששני סלבריטאים נתקלים זה בזה ברחוב (בדר"כ שינקין), מקובל שיברכו סלב את רעהו לשלום גם אם אינם מכירים באופן אישי. מסתבר שנורמה דומה קיימת גם בין נהגי מכוניות ספורט יוקרתיות. שמתי לב לתופעה כשבחור במרצדס SLK פתוחה חלף על פני הלקסוס שלנו ברחוב, סימן V עם האצבעות והוסיף חיוך חביב, כמו מברך אותנו על ההצטרפות למועדון האקסלוסיבי. זה המשיך בעודי מחכה ברמזור הכניסה למודיעין, כשבנתיב לימיני יושב בחור באודי TT קבריולה ומספר לי על החיים שלו מבעד לחלון. שאלתי אותו מדוע אינו פותח את הגג ביום שמשי שכזה. ענה שכשהגג פתוח, כל הנהגים בכביש מקללים אותו. נו, אולי מקללים גם כשהגג סגור, אבל אז לא שומעים.
לקסוס IS250 C, בנזין 2.5 ליטר, 208 כ"ס, 369,000 שקל |
יתרונות | חסרונות |
נוחה ומרווחת | לא היו מזיקים עוד כמה סוסים במנוע |
תא נוסעים איכותי ומוקפד | התנהגות כביש לא באמת ספורטיבית |
הזולה ביותר בקטגוריה | |
לקסוס IS250 C כשמה כן היא – מהדורת קופה/קבריולה ללקסוס IS250 הסאלונית. הפרינציפ פשוט מאוד. מוסיפים עוד מאה אלף שקלים לצ'ק ומורידים לכם את הגג מההזמנה. תקבלו את אותן התכונות שלמדנו לאהוב בלקסוס IS250 הרגילה, רק עם צדודית ספורטיבית ומרווח ראש משופר עד לשמיים. דבר אחד צריך להדגיש - הפרופיל הקרבי לא באמת הופך את IS250 קבריולה למכונית ספורט. אם כבר, התנהגות הכביש והביצועים רק נפגמים כתוצאה מתוספת משקל של 200 ק"ג לעומת הדגם הרגיל והמוצלח. מה לעשות, כשאין קורות בגג צריך לחזק את השלדה.
לקסוס IS250 C. צאו איתה לקרוז / צילומים: אורן דורי
אז מדוע לשלם יותר כדי לקבל פחות? שוב, פשוט מאוד. ב–IS250 C, שנראית צנועה יחסית כל עוד הגג סגור, תוכלו לפתוח עולם שלם בלחיצת כפתור. עוצרים בצד, מחזיקים איזה מתג לחוץ למשך חצי דקה וצופים בקרנבל. במרחק עשרות סנטימטרים מעל לראשיכם מתרחש ריקוד מכאני מהפנט, כאשר הגג כולו מתקפל חלקים-חלקים ונארז בתוך תא המטען. פותחים חלונות והמכונית נותרת עירומה כמעט, רק שמשה קדמית חוצצת בינכם לבין העולם שבחוץ. חוויית נהיגה שונה לחלוטין ממה שהכרתם עם גג מעל הפדחת.
איך הביצועים? גם אם אינה מכונית ספורט טהורה, לקסוס IS250 C עדיין תזניק אתכם מהרמזור האדום למאה קמ"ש תוך 9 שניות. מנוע V6 קטן יחסית – 2.5 ליטר בנפח – מפתח 208 כוחות סוס ועושה את זה בצורה חלקה למשעי. מדהים עד כמה הוא שקט, אפילו כשהגג מופשל. השדכנית של לקסוס עשתה עבודה מצוינת בזיווג המנוע לתיבה אוטומטית בת 6 הילוכים. העברות ההילוכים נקיות ומתוזמנות היטב. גם צריכת הדלק סבירה בהחלט – 8 קילומטרים לליטר בנזין תחת תנאי המבחן המאומצים.
מכוניות יוקרה עמוסות כוונונים הן לרוב אלה שלוקח הכי הרבה זמן להרגל אליהן. לרוב, אבל לא במקרה של IS250 C. כבר מהרגע הראשון הרגשתי בתוכה בבית, ולא שהבית שלי דומה לתא נוסעים של לקסוס. כל המערכות הדיגיטליות פשוטות לתפעול, הנדסת האנוש מצוינת והנהיגה אינטואיטיבית לחלוטין. איכות החומרים גבוהה וגם פינוקים לא חסר: חימום מושבים מתחת לריפודי העור הבהירים, כוונון חשמלי לחישוק ההגה, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד שלל לוקסוסים מבית לקסוס.
"מה פתאום נסיעה לצפון?", התרגז ובצדק ידידי א' שהצטרף למסע. "אסור שמבחן למכונית כזו יסתיים בלי סיבוב בטיילת!". המיתוג מחייב. נפטרנו מהגג, הרכבנו משקפי שמש ולחצתי את הגז אל עבר ממלכת מכוניות הלייף-סטייל של ישראל – נמל תל אביב בואכה מגדלי האופרה.
יום שישי שטוף שמש, הטיילת שוקקת אדם. אני מתרכז בנהיגה, א' בתיירות. תוך סיבוב אחד זכה הבחור ליותר חיוכים חושניים מאשר שיקצור בכל החיים עם הקנגו החבוטה שלו. המסקנה שלו – בחורות הן עם שטחי. מסקנה שלי? איזה כיף של מכונית, הלקסוס הזו. נוחה, מרווחת יחסית לקופה אחרות, שקטה, נעימה, איכותית. מה עוד יכולתי לבקש באמצע הטיילת?
גם מבלי להשחיז צמיגים בכבישי הגולן המפותלים, ניכר לאורך המבחן שלקסוס IS250 C מכירה היטב את גינוני הכביש המצופים ממנה. מצד אחד – הנעה אחורית, התנהגות מלוטשת ופוזה של ספורטאית; מצד שני – נסיעה נוחה, קלה, שקטה וגם אפשר לסגור את הפוזה בלחיצת כפתור כשהיא מתחילה להעיק.
הקלישאה גורסת כי אם אתה שואל כמה עולה הלקסוס – אין לך די כסף לקנות אחת. אלא שלקסוס IS250 C היא הזולה בקטגוריה שלה ובפערים ניכרים. גם אם אין בכיסך את 369 אלפי השקלים שעולה המפתח-ללא-מפתח של ה-IS250 C, וודאי תשמח לפרגן לעשירים ממך שחסכו למעלה ממאה אלף שקל בהעדפתם את הלקסוס על פני אודי A5, ב.מ.וו סדרה 3 קבריולה או וולוו C70.
לו תהיה לי מכונית ספורט – לא חשוב מאיזה סוג – ואפגוש ברמזור בבעלים של לקסוס IS250 C, כנראה שגם אני אסמן לו V בין האצבעות.
לדגמי לקסוס בישראל – לקסוס
פורסם לראשונה ב- 10.03.11
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות