לקסוס IS300h היא מכונית מנהלים יוקרתית והיברידית, שלמעשה מהווה את כרטיס הכניסה לעולמן של מכוניות הסדאן מתוצרת לקסוס. בסוף 2013 נחתה כאן הלקסוס IS ונבחנה אצלנו מספר פעמים. היא הרשימה אותנו בהיותה לקסוס מעוצבת יותר מהמקובל עד לאותה תקופה, וככזו עם פוטנציאל ספורטיבי. בימים אלו נחתה בארץ מתיחת הפנים של אותה IS, שמציגה עיצוב מחודש לחזית הרכב, ליחידות התאורה האחוריות ולחלל הנוסעים.
היא מציעה כסטנדרט חבילת בטיחות משודרגת ומושקת במחיר כניסה חדש ונמוך מבעבר של 229,000 שקל. אז מה השתנה?
עיצוב
לאחר שכבר התרגלנו לצבע הלבן של הרכב שנבחן בעבר, התייצבה הפעם הלקסוס בצבע שחור בוהק. יפה לה. פנסי הרכב הקדמיים רחבים יותר ופונים לכיוון מרכז הרכב, ובכך הם יוצרים רצף עם פנסי ה-LED לתאורת היום בצורת L. הגריל-סורג דמוי שעון החול עוצב מחדש ונראה שרירי יותר, עם חלק תחתון רחב יותר, מה שתורם למראה ספורטיבי ודינמי מבעבר.
מאחור ישנו פגוש חדש המסתיר את מערכת הפליטה כנהוג ברכבי לקסוס ההיברידיים, עם גימור תחתון מתכתי מעוצב. הפנסים האחוריים מחולקים לשלוש שכבות תאורה בתצורת L האופיינית לדגמי לקסוס העדכניים. הדגם החדש מציע חישוקים חדשים בקוטר "17 הנועלים צמיגי אל-תקר (בגלל הסוללות אין צמיג רזרבי).
תא נוסעים
ישנן 3 רמות גימור הנבדלות זו מזו בפינוקים, אך זהות בכל הנוגע למרווח או לבטיחות. רמת האבזור הבסיסית Luxury מצוידת היטב ביחס למקובל בגרסאות כניסה של מכוניות מנהלים יוקרתיות. כלומר - תקבלו כאן הרבה יותר אבזור ממה שיש בגרסאות מקבילות של ב.מ.וו סדרה 3 או אודי A4. בין היתר נמצא כאן מושבים בריפוד עור משולב בד עם חימום למושבים הקדמיים, מסך 4.2 אינץ' צבעוני בלוח השעונים, מסך 7 אינץ' צבעוני לשליטה על מערכות הרכב, בקרת אקלים דיגיטלית הנשלטת באמצעות ממשק מגע, פנסי LED קדמיים עם מערכת שטיפת פנסים, מראה פנימית מתכהה ומראות צד מתקפלות חשמלית, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט אדפטיבית, העברת הילוכים מההגה ועוד.
רמת האבזור Premium כוללת בנוסף מושבים בריפוד עור מלא עם כוונון חשמלי, חלון גג חשמלי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה ללא מפתח, פנסי LED קדמיים בעיצוב אחר ודיפוני פנים בגימור מטאלי.
גרסת High Premium שהתייצבה למבחן מוסיפה לכל זה גם מערכת סאונד נפלאה מבית Mark Levinson הכוללת 15 רמקולים ונגן DVD, מסך בגודל 10.3 אינץ', מצלמת רוורס וחיישני חניה היקפיים, הגה עם כוונון חשמלי (אנכי ואופקי), אוורור למושבים הקדמיים ודיפוני עץ. מה שחסר בכל הגרסאות זאת אפשרות לשיקוף הנייד האישי בצג ומערכת ניווט.
מפרט הבטיחות, שהיה טוב לזמנו, שופר כעת ולמעט זיהוי דו גלגלי וזיהוי רכב בשטח המת יש לה את כל מערכות הבטיחות. החבילה הנוכחית כוללת מערכת לסיוע במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ומביאה למתיחת חגורות הבטיחות, הגברת עוצמת הבלימה ובלימה אוטונומית במקרה הצורך; עוד כוללת החבילה אורות גבוהים אוטומטיים, מכסה מנוע אקטיבי להפחתת הפגיעה בהולכי רגל, מערכת התראה על סטייה מנתיב הכוללת פונקציית שמירה על מרכז נתיב, התראה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורי תנועה ו- 8 כריות אוויר.
המושבים בכל הגרסאות נוחים ותומכים מאוד, אך נטולי תמיכה ספורטיבית. איכות הגימור משובחת. כמו בעבר, המרחב במושב האחורי מתאים לשהיית צמד מבוגרים למשך זמן רב בנוחות, אך אל תנסו להשחיל מבוגר נוסף באמצע.
תא המטען מפתיע לטובה עם נפח של 450 ליטר, למרות שהסוללות מותקנות מתחתיו. רצפת תא המטען גבוהה למדי, אך בסך הכל רמת השימושיות מפתיעה לטובה.
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה מצוינת בעיר ומחוצה לה, למרות הצמיגים נמוכי החתך. ה-IS משככת היטב את רוב שיבושי הכבישים העירוניים, אם כי בורות גדולים יביאו את המתלה לסוף מהלכו ואז הצמיגים הנמוכים יבואו לידי ביטוי. דומה שגם תחום זה, שהיה מצויין גם קודם, שופר מעט במסגרת מתיחת הפנים.
גם בכבישים בינעירוניים ה-IS מפגינה נוחות נסיעה מצוינת. אין נדנודים מתמשכים במעבר על פני מהמורות גדולות, אין דרמות. הלקסוס היא מכונית נעימה מאוד לשהייה למשך זמן ארוך, הן מלפנים והן מאחור. דומה שרעשי הרוח במהירות גבוהה מעט השתתקו.
מנוע ותיבת הילוכים
המנוע הוא אותו מנוע, ולטעמנו עדיין מדובר באחת מיחידות הכוח הטובות ביותר שניתן למצוא במכונית מנהלים יוקרתית במחיר הזה. על הכביש, השילוב של מנוע הבנזין (2.5 ליטר) והמנוע החשמלי מספק 223 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 22.6 קג"מ מ-4,200 סל"ד, ובנוסף לכך ישנו המומנט מהמנוע החשמלי שמגיע בשלב מוקדם מאוד.
יחידת ההנעה עובדת בצורה מרשימה והרמונית ודוחפת את ה-IS קדימה בכל מהירות. אין כאן את האגרסיביות של מנועי הטורבו, אבל כשמביטים במחוג מבינים שהקצב פנטסטי. בנהיגה מתונה הלקסוס נוסעת בצורה חלקה, נעימה ושקטה.
הלקסוס מצוידת בבורר מצבי נהיגה הכולל 3 מצבים, ובנוסף כפתור EV-Mode לנסיעה באמצעות המנוע החשמלי בלבד. המערכת משנה את כיול המנוע, בקרת היציבות וההגה בהתאם למצב הנהיגה שנבחר ומתאימה את אופי הנהיגה לדרישת הנהג, ואף כוללת כולל מחולל "סאונד" יחודי לצליל מנוע שונה בכל מצב.
צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-13 ק"מ לליטר. רחוק מהנתון הרשמי של 22.2 ק"מ לליטר, אבל לא רע עבור מבחן דרכים מאומץ יחסית.
התנהגות כביש
לקסוס IS נהנית מהנעה אחורית, ואנו נוהגים לומר שזה מפתח להנאה בנהיגה דינמית. בקטגוריית המנהלים זה פריט כמעט הכרחי. ואכן, בכבישים תובעניים הלקסוס מהירה. בדיוק כמו לפני מתיחת הפנים, היא מצליחה לחסל פניות בקצב גבוה, אבל במדד ההנאה היא לא זוכה לציון גבוה. ההיגוי מדויק וזריז, המושבים אוחזים היטב אבל ה-IS פשוט לא מעבירה מספיק מידע אל הנהג.
מערכת הבלימה, המתבססת על דיסקים מאווררים מלפנים ומאחור, פשוט מעולה - וזה כבר לא עניין מובן מאליו במכונית היברידית. תחושת הדוושה מדויקת ומהלכה קצר, ללא זכר לספוגיות כלשהי.
סיכום
לקסוס IS300h היתה ונשארה מכונית טובה ומרשימה. היא נראית מצויין ואף נאה מבעבר, נוחות הנסיעה שלה מצוינת ויחידת הכוח שלה עושה עבודה נהדרת. היא אולי לא דינאמית ומושחזת כמו ב.מ.וו סדרה 3 או יגואר XE, וגם לא אולטרה-יוקרתית כמו מרצדס C קלאס, אבל הלקסוס הזו עושה את מה שמצופה ממנה כמכונית מנהלים יוקרתית בצורה כמעט מושלמת. וכעת, לאחר שהמחיר ירד משמעותית, זו הופכת להיות גם עסקה לא רעה בכלל.
לדגמי לקסוס בישראל -
לקסוס פורסם לראשונה ב- 02.01.18
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות