הדאגה לבריאותו של העולם הפכה לבון טון בחוגים חברתיים מסוימים. סלבריטאים שונים שבחרו להיראות בטויוטה פריוס היברידית בתור המכונית היומיומית שלהם, בזמן שבגראז' שלהם עומדות מכוניות יקרות פי עשר, עשו את העבודה לטויוטה. היפנים עשו חושבים והבינו שאם כולם רוצים היברידי, אז למה לתת להם להסתפק בפריוס הבסיסית? לאחר שגרסאות היברידיות צורפו לכל קשת הדגמים של לקסוס, הגיע זמנה של גם ה-IS לקבל גרסה היברידית. ה-IS החדשה הוצגה בתחילת 2013 והיא מגיעה לארץ זמן קצר לאחר תחילת השיווק בשאר העולם. ה-IS משווקת בעולם בגרסאות 250 ו-350 כולל גרסת F-Sport ספורטיבית, אך לארץ מיובאת כיום רק גרסת ה-300h ההיברידית. בזמן ההמתנה למילוי הטפסים של רכב המבחן, שיטוט באולם התצוגה מראה שלקחנו את ה-IS למבחן עוד לפני שהיא נחתה באולם התצוגה.
עיצובה-IS הלבנה חונה בחשכת החניון התת קרקעי של לקסוס. מלפנים אי אפשר לטעות בזיהוי: השבכה הקדמית משותפת לכל דגמי לקסוס הנוכחיים. עיצוב הפנסים הקדמיים וחיצי תאורת הלד מעט צעקני לטעמי אבל משתלב היטב באווירת הספורט-אלגנט של ה-IS. דופן ה-IS מעוצבת לעילא והצדודית נמוכה ודינאמית למראה. למרות שלקסוס לא הגזימו עם קוטר החישוקים היפים, הגלגלים ממלאים היטב את בתי הגלגלים. החלק האחורי הוא האלמנט המושך והמעניין ביותר: עיצוב הפנסים האחוריים משתפל לתוך בית הגלגל בהתאמה לדלת האחורית. לעניות דעתי, צבע כהה יהלום אותה יותר. אין ספק שה-IS היא מכונית נאה ביותר.
תא נוסעיםמתיישב על מושב העור הבהיר. הקונסולה הגבוהה בין המושבים תורמת לאווירה העוטפת מאחורי ההגה. המסך הגדול והפלסטיקה מסביבו מזכירים את עיצוב הפנים הנוכחי של דגמי טויוטה. ההגה מצופה העור עבה אך הפלסטיק הכסוף שנמצא עליו ועל הקונסולה מרגיש זול למגע. הפלסטיקה בקונסולה בין המושבים נראית מעט רגישה לשריטות. דיפוני הגג והקורות נעימים למגע באופן מיוחד. נסו להסביר את זה למי שיתפוס אתכם מלטפים אותם. דיפוני העור בחופת לוח המחוונים וצידי הקונסולה מעלים את הרמה בתא הנוסעים. המושבים הקדמיים עוטפים ותומכים באופן מרשים. המרחב במושב האחורי מתאים לשהיית מבוגרים למשך זמן רב, אך אל תנסו להשחיל מבוגר נוסף באמצע. תא המטען מפתיע לטובה עם נפח של 450 ליטר, למרות שהסוללות מותקנות מתחתיו. רצפת תא המטען גבוהה למדי, אך בסך הכל רמת השימושיות מפתיעה לטובה.
מנוע ותיבת הילוכיםרגל על הברקס. לחיצה על כפתור ההתנעה מפעילה את המכונית ולא מתניעה אותה. נורית חיווי Ready מיושנת למראה בלוח השעונים מראה שאפשר לצאת לדרך. צריך להתרגל לחיים עם החשמלית הזו. על הקונסולה נמצאים שתי בוררים עגולים: הראשון לשליטה על מערכת השמע והשני לבחירת תכנית נהיגה: ה-IS מאפשרת לבחור במצב רגיל, חסכוני וספורט. בנוסף, כפתור EV MODE שנמצא ליד מתג ביטול הבקרות, יאלץ את ה-IS לנוע בעזרת המנוע החשמלי בלבד במהירויות נמוכות או עד ללחיצה הגונה על הדוושה הימנית. במצב הרגיל והחסכוני, יחידת ההנעה מתנהגת כמצופה משילוב של תיבה רציפה ומנוע היברידי: זחילה מהמקום עם המנוע החשמלי, מנוע הבנזין משתלב במהירות גבוהה יותר ותיבת ההילוכים הרציפה מעלה את הסל"ד בהתאם ללחיצה על הדוושה הימנית. אין חדש תחת השמש. שינוי תכנית ההילוכים עם המנופים שעל גלגל ההגה מהיר. ידית בקרת השיוט, קרוז קונטרול בשפת הקודש, מפריעה מדי פעם להעברת הילוכים ידנית בעת סיבוב ההגה. במצב Sport ה-IS עובדת על הנהג בעיניים. רקע לוח המחוונים נצבע אדום, מחוון הטעינה וצריכת החשמל הופך למד סל"ד, צליל מנוע ספורטיבי בוקע מהרמקולים וחדי העין ישימו לב שהתיבה "מחליפה הילוכים" רק בצליל בעוד מד הסל"ד נשאר קבוע. משעשע.
על הכביש, השילוב של מנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטר והמנוע החשמלי מספק 223 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 22.6 קג"מ ב-4,200 סל"ד. יחידת ההנעה עובדת בצורה מרשימה והרמונית ודוחפת את ה-IS קדימה בכל מהירות. עומד ברמזור. לוחץ על ביטול בקרה המשיכה ובקרת האחיזה. ה-IS פונה שמאלה מהרמזור בהיגוי יתר פוטוגני וחוליגני לגמרי. האם יש לנו פה עסק עם מופרעת תחת הסוואה? תיכף נבדוק.
בינתיים נספר שבמהלך תנאי המבחן המגוונים, המחשב דיווח על צריכת דלק ממוצעת של 13 ק"מ לליטר, בעוד הבדיקה המסורתית העלתה נתון של 12.1 ק"מ לליטר. רחוק מנתון ה-22 ק"מ לליטר הרשמי אבל לא רע בהתחשב בתנאי הדרך המגוונים של המבחן והלחץ על דוושת התאוצה.
נוחות נסיעהנוחות הנסיעה מצוינת בעיר ומחוצה לה למרות אותם צמיגים נמוכי חתך. ה-IS משככת היטב את רוב שיבושי הכבישים העירוניים אבל בורות גדולים יביאו את המתלה לסוף מהלכו ואז הצמיגים הנמוכים יבואו לידי ביטוי. למרות שמתליה לא נפלו למלכודת קשיחות היתר, גם בכבישים בינעירוניים ה-IS מפגינה נוחות נסיעה מצוינת. אין נדנודים מתמשכים במעבר על פני מהמורות גדולות. הלקסוס היא מכונית נעימה מאוד לשהייה למשך זמן ארוך, הן מלפנים והם מאחור. לקסוס דאגו ליושבי ארץ הקודש החמה: פעולת המזגן לא מפסיקה גם בעת דימום מנוע הבנזין והאוורור למושבים בגרסת ה-premium (המצטרף לחימום השכיח) הוא הברקה חביבה. החיסרון היחיד שנרשם מבחינת איכות הנסיעה היה רעשי רוח לא צפויים מכיוון מהדלתות במהירויות תלת ספרתיות.
התנהגות כבישה-IS מורידה את הכוח לכביש דרך הגלגלים האחוריים. הנעה אחורית היא רכיב חשוב במתכון להתנהגות כביש מהנה. אז לקחנו את ה-IS לכבישים הנכונים כדי לנסות לסחוט כמה רגעי הנאה, רגעים כאלה שנמדדים בכמות החיוכים שעולים על הפנים. ה-IS היא מכונית מרשימה מאוד שמצליחה לתקל פניות בקצב גבוה, אבל במדד ההנאה היא לא זוכה לציון גבוה. ההיגוי מדויק וזריז, המושבים אוחזים היטב אבל ה-IS פשוט לא מעבירה מספיק מידע אל הנהג. מערכת הבלימה, המתבססת על דיסקים מאווררים מלפנים ומאחור, פשוט מעולה. תחושת הדוושה מדויקת ומהלכה קצר, ללא זכר לספוגיות כלשהי. הבלמים לא הראו דעיכה גם לאחר שימוש תכוף. בבלימות חריפות הדוושה הופכת לרגישה במיוחד ומורגש שהבלימה מסייעת לטעינת הסוללה.
מפרט הבטיחות כולל 8 כריות אוויר ואת כל הקללות עם שלוש אותיות בלעז שאתם מכירים. ה-IS קיבלה ציון של חמישה כוכבים במבחן ריסוק שלEuro NCAP . אתם יכולים להיות רגועים.
סיכוםנתחיל מהסוף: ה-IS היא מכונית טובה ומרשימה. היא נראית טוב מאוד, נוחות הנסיעה שלה מצוינת ויחידת הכוח שלה עושה עבודה נהדרת. מצבי הנהיגה מתאימים לדרישות של משפחה שלמה: לסבא שנוהג לו בנינוחות לחוג שחיה, לאבא שזוחל לעבודה בפקקים וגם לנכד שרוצה קצת דאווין עם צליל מנוע ספורטיבי ומערכת שמע בפול ווליום. על צד החובה ניתן למנות את העובדה שהיא לא מספיק ספורטיבית למרות הדינאמיות הגבוהה וגם תא הנוסעים יכול היה להיות מהודר יותר. ה-IS מתומחרת ראש בראש מול ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. מי שיבחר ביפנית ההיברידית יקבל חבילה מרשימה מכל הבחינות וגם ידידותית לסביבה. העולם יהיה מקום טוב יותר מתישהו.
לדגמי לקסוס בישראל -
לקסוס פורסם לראשונה ב- 13.11.13
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות