דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס NX - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



אם נאפיין את רשימת הדרישות של הישראלי בן זמננו, נגלה שהוא אוהב רכבים יוקרתיים, מת על ג'יפונים, ורוצה אותם קטנים וזולים (יחסית, יחסית). תנו לו אחד כזה עם עיצוב מוחצן, שיבהיר לכולם מה מעמדו החדש של סחבק, ותקבלו להיט מכירות בפוטנציה. אחרי מספר שנים בשוק המקומי, נדמה שלקסוס קלעה סוף סוף לטעם של הצרכן הישראלי, וסביר להניח שגם לטעם של מקבילו מעבר לים.

אבל לקסוס NX הוא ממש לא גרסה מפונפנת של ניסאן ג'וק. אצל לקסוס רכבי יוקרה הם הרבה יותר מסמל ועיצוב - ואת רצינות הכוונות של המותג היפני הזה נדהמנו לגלות במבחן מכוניות הסאלון, לשם הגיעה לקסוס GS ולימדה את ב.מ.וו, אודי ויגואר שיעור ביוקרה ובקלאסה. אז האם לקסוס NX הולך לעשות למתחריו את מה שעשו הדגמים האחרונים של לקסוס? ואיך משתלב בסיפור העיצוב הדרמטי הזה, ולמה בעצם מנוע טורבו?

על כל אלו ועוד ננסה לענות במבחן שלפניכם.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: לקסוס NX


לקסוס NX, טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 238 כ"ס, החל מ-296,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב
נוחות נסיעה

מרווח
צריכת דלק

ביצועי מנוע
עידון מנוע


צפייה בתוכן לקסוס NX - מבחן וידאו

עיצוב

המון אקשן ודרמה יש בעיצוב של לקסוס NX. הפרופורציות הן של מכונית קטנה יחסית, אבל בכל פינה בה תביטו תמצאו זוויות חדות וקווים בולטים. בחזית יש את הגריל בצורת שעון החול, פנסי לד עם תאורת יום בצורת סמל "נייקי", ועוד פנסי "בומרנג" בתחתית; מהצד נראית הלקסוס כאילו עברו עליה עם חרב סמוראי במותניים, ומאחור בולטים בעיקר הפנסים.

זהו עיצוב דרמטי מהסוג שמעורר מחלוקות: יש שיתלהבו, אך אחרים יגידו שהוא מצועצע וצעקני מדי. גם מבפנים הלכה לקסוס על קו שונה, קצת מאסיבי ו"תעשייתי", עם קונסולה מרכזית שבולטת החוצה ותיחום מגודל למושב הנהג מימין.

לקסוס NX

תא הנוסעים

אבל אם מדלגים לרגע מעל משוכת העיצוב, נתקלים באיכות הגבוהה והמוכרת של לקסוס. דיפוני עור ומתכת משובחת עוטפים כל פינה ברכב, שילוב הצבעים הבהיר עם הכהה מעניק תחושה יוקרתית, והטכנולוגיה משלימה את תמונת המצב. אנחנו מדברים על האבזור הנדיב, אבל גם על הפרטים הקטנים כמו תאורת תא נוסעים שנדלקת אם מעבירים את האצבע מתחת לנורה ותא נסתר למשקפי שמש עם מראה נשלפת.

בעבר, רכבי יוקרה הגיעו עם אבזור בסיסי מצומצם, וכל התפנוקים נמכרו בתשלום נוסף. המגמה הזו, תודה לאל וליבואני הרכב, הולכת ונעלמת - ולקסוס NX מגיע כבר בגרסה הבסיסית כשהוא מאובזר בכל טוב. תלונה אחת נרשמה רק לגבי מערכת המולטימדיה, שזנחה את ה"עכבר" המצוין של הדגמים האחרים ועברה לשימוש בגלגלת מעט פחות נוחה.

המושבים הקדמיים בגרסה אותה דגמנו היו פשוט מעולים, עם תמיכת צד מצוינת, דיפוני עור רכים וכוונון חשמלי מדויק ונוח לתפעול. מאחור המצב לא פחות טוב, ולמרות שללקסוס בסיס גלגלים של 266 ס"מ בלבד - קצר משמעותית ביחס למתחרות אודי Q5 וב.מ.וו X3 - המרווח לנוסעים פשוט מצוין. זה מתחיל ממרווח רגליים אדיר, ממשיך ברצפה שטוחה שתאפשר הושבת שלישיה, ומסתיים באביזרי פינוק כמו פתחי מיזוג, משענת יד עם מחזיקי כוסות ומסעד גב מתכוונן.

תא המטען מציע נפח גדול ומבנה שימושי, וגם שפע של ווים ואפילו פתיחה חשמלית בחלק מהגרסאות. מנגד, סף הטעינה קצת גבוה מדי.

לקסוס NX

נוחות נסיעה

מי שמכיר את לקסוס, ואנחנו מכירים את לקסוס היטב, מפתח ציפיות לנוחות נסיעה גבוהה במיוחד. באופן מפתיע, זה לא המצב בלקסוס NX. מערכת המתלים שלו קשה למדי, אבל לא קשה ומרוסנת כמו במכוניות גרמניות. זו נוקשות שפשוט לא מתמודדת טוב עם פגמי הכביש הקטנים, ולא מצליחה לשכך את הקפיצות האופייניות על כבישי ישראל. שברים חדים מכל הסוגים "מחטיפים זעזוע" לנוסעי ה-NX, וגם מחוץ לעיר המצב לא אידיאלי - שם הלקסוס פשוט מרגיש "עסוק" מדי, ולא מספיק נינוח ו"מגהץ" את הכביש.

נחדד נקודה נוספת: אם עד היום הורגלתם בנסיעה על מכונית עממית, נניח טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה או אפילו מאזדה 6, כנראה שלקסוס NX יהיה שדרוג עבורכם מבחינת נוחות הנסיעה. הנחיתות הבולטת שלו היא ביחס לרכבי יוקרה, ובמיוחד ביחס לדגמים אחרים של לקסוס.

בידוד הרעשים מחזיר אותנו לחיקה החמים והמוכר של לקסוס, ופה ה-NX כבר מבודד היטב את נוסעיו מרעשי העולם שבחוץ.

לקסוס NX

מנוע ותיבת הילוכים

אל המבחן התייצב לקסוס NX בגרסת הטורבו שלו, NX200t. זהו מנוע טורבו ראשון של לקסוס, שחיכתה לא מעט זמן עד שהגיעה להילחם עם הגרמנים במגרש הביתי שלהם. התוצאה, נתחיל מהסוף, מאוד מוצלחת. המנוע של הלקסוס, בנפח 2,000 סמ"ק, מייצר הספק של 238 כ"ס ב-4,800 סל"ד, ומעניק מומנט נדיב של 35.7 קג"מ ב-1,650 סל"ד. הביצועים פשוט מעולים, והלקסוס מרגיש מאוד מהיר ואפילו ספורטיבי לפעמים; התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת רק קצת יותר מ-7 שניות, והתחושה היא של רכב מאוד מהיר בהתאם.

אם נצטרך למצוא את נקודות החולשה של המנוע, הן יהיו דומות למה שנאמר בעבר על מנועי טורבו בתחילת דרכם של יצרנים אחרים בתחום הזה. כניסת הטורבו לא חלקה לגמרי, והמנוע לא מרגיש מספיק ליניארי וחלק. ועדיין, אלו תלונות זניחות ביחס למנוע המצוין הזה.

תיבת ההילוכים האוטומטית חלקה ומהירה, אבל יש לה 6 הילוכים - בעוד חלק מהמתחרות עברו לשימוש בתיבות של 8 ואפילו 9 הילוכים. יכול להיות שתיבה מרובת הילוכים היתה תורמת לתחושת הנסיעה החלקה במנוע הזה.

עוד מאפיין של מנועי טורבו בשלב הילדות שלהם הוא צריכת הדלק, שלא תמיד מצטיינת. בקטעי שיוט רגועים הצלחנו לדגדג נתון של 10.5 ק"מ לליטר, בנהיגה דינאמית מדדנו 6 ק"מ לליטר, ובממוצע סיימנו את המבחן עם 9 ק"מ לליטר. לא מספיק טוב, אבל נסבל כאשר זוכרים שניתן לבחור בגרסה היברידית במחיר דומה.

לקסוס NX

התנהגות כביש

היכולת הדינאמית של לקסוס NX טובה בסך הכל, כל עוד לא מנסים לחלץ ממנו הצהרות ספורטיביות כלשהן. אחיזת הכביש טובה והתחושה מאחורי ההגה בטוחה, ועבור 99% מהנהגים זה יספיק; האחוז הנוסף יתלונן על היעדר תקשורת עם השלדה, דבר שבשילוב עם עודפי הכוח עלול להוביל בקלות לתת היגוי שנקטע בברוטאליות עם התערבות הבקרות האלקטרוניות.

לקסוס NX

סיכום

לקסוס NX נכנס, בפעם הראשונה אצל המותג היפני, להתמודדות הקשה בזירת רכבי הפנאי הקטנים והיוקרתיים. הוא מביא לסביבה הזאת עיצוב בולט, אבזור שופע, מרווח רב וגם מנוע חזק וביצועיסט; עם זאת, הוא עדיין צריך להשתפר בתחומים החשובים של נוחות נסיעה והתנהגות כביש. בסופו של יום, הפשרות האלו בהחלט מתקבלות על הדעת לאור מה שמציעים הרכבים המתחרים ולאור פערי המחיר בינם לבין לקסוס NX.


לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה