דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס RX450h - מבחן דרכים

Getting your Trinity Audio player ready...


כבר יותר משנה שלקוחות שנכנסים לאולמות התצוגה של לקסוס ומבקשים היכרות עם הג'יפון שלהם, מופנים לאחר כבוד לכיוון ה-NX. לקסוס RX פשוט הפך לא אקטואלי ולא רלוונטי בסוף חייו. ועם אח קטן כל כך מעוצב, מתקדם ופשוט מגניב, לא קשה להאשים אותו. עכשיו כל זה עומד להתהפך, ואת נסיעת המבחן אני מתחיל עם מילותיו של הנציג שמוסר לי את הרכב: "כל המלאי עף בסוף השבוע הראשון, הטרייד אין שלנו עומד להתפוצץ ב-RXים. ואפשר להבין אותם, זה אוטו מגניב ממש".

אז האם הדור החדש של לקסוס RX יכול באמת להתאושש מהמכה שהוא ספג מהמתחרה הגדול שלו מבית? האם הוא מספיק גדול, מרווח, מעוצב, יוקרתי, נעים ונוח, ולא פחות חשוב, האם הוא מספיק רחוק מאחיו הקטן?

לדף הדגם בקטלוג iCar - לקסוס RX

לקסוס RX450h, בנזין-חשמלי 3.5 ליטר, 313 כ"ס, החל מ-478,000 שקל

יתרונות

חסרונות

איכויות נסיעה

לא מהנה לנהיגה

תחושת יוקרה

הנדסת אנוש מבלבלת

ביצועים

עיצוב מוחצן (מדי?) 


לקסוס RX
לקסוס RX. יוכל להתאושש אחרי שנה בצל האח הקטן?

עיצוב

טוב, די. היה נחמד, עשיתם כמה מכוניות קיצוניות עם עיצובים שוברי שגרה, אבל הפעם באמת הגזמתם. הגריל העצום, שעבר עוד הגדלה, הקווים הזוויתיים, הפנסים עם שלושת הלדים מקדימה ושני הפסים מאחור, חישוקי הענק (20 אינץ') והגג המשתפל יוצרים מכונית שאפשר לאהוב, אפשר לא לאהוב אבל אי אפשר - פשוט אי אפשר - להתעלם ממנה. התחושה היא שכמו החומה הסינית, גם לקסוס RX , יכול להיראות מהחלל. למרות שזה לא באמת נכון לגבי החומה, לגבי ה-RX אנחנו יותר אופטימיים.

אבל אליה וקוץ בה. שחררו מבט זריז לכיוון ה-RX, ואני מוכן להתערב אתכם על חצי מנה פלאפל שלא תוכלו לדעת אם מדובר בו או ב-NX. ולא, אני מתכוון לכל אותם שלושה שירו עכשיו מהשרוול ש"מה הבעיה?! ל-NX יש פנסים אחרים לגמרי!". כשמדובר בדגם קטן וזול יותר שמגיע אחרי שהדגם הגדול, הבכיר והיקר כבר צבר לעצמו מוניטין, זה מצויין. אנחנו לא בטוחים שזה עובד כל כך טוב גם בכיוון ההפוך. נכון, זה ג'יפ. נכון, הוא של לקסוס, ונכון כפליים שאף אחד לא יוכל להתעלם מנוכחותו בחניון או בנתיב. אבל הסיכויים שמישהו יחשוב שמדובר כאן ב"זה החדש" - לעניות דעתנו לפחות - לא ממש גדול.

לקסוס RX
לקסוס RX. אולי לא מהחלל, אבל מפה רואים אותו ממש טוב

תא הנוסעים

אם יש משהו שלקסוס יודעת לעשות, זה לעצב תאי נוסעים. ואם יש משהו שהיא בוחרת שלא לעשות, לפחות בדגמים האחרונים, זה לסדר אותם בצורה שתהיה נוחה לתפעול. הסאלון של ה-RX מעוצב למשעי ועטוף בחומרים מהשורה הראשונה. העור רך ונעים, הבדים משובחים ואפילו דיפון הגג כל כך נעים שבאמת שלא היינו מתנגדים להסתובב ברחוב כשאנחנו לבושים בו.

אחרי שמתיישבים, מתמקמים ומפסיקים ללטף את הגג, צריך להתחיל לשחק עם המערכות. או אז מתחילים להבין שאלו המערכות שמשחקות בכם ולא להיפך. הטכנולוגיה של עולם הרכב מתקדמת כל כך מהר, ונראה שמחלקת הנדסת האנוש של לקסוס פשוט לא מצליחה לעמוד בקצב. מעל הקונסולה יושב מסך ענקי (12.3 אינץ') שמרכז את כל המידע על הרכב והוא גם זה השולט במערכות השונות, והוא גם יכול להתפצל ל"חצי קטן וחצי גדול" כך שהוא מראה אינפורמציה משני גורמים, כמו למשל הטלפון והרדיו, או תצוגה של זרימת האנרגיה במערכת ההינע ההיברידית ומערכת הניווט (Waze צפויה להיות מותקנת בקרוב, כרגע יש רק מצפן). הטריקים האלו מאוד מאוד נחמדים, אבל רק מלחשוב על לתפעל את כל המערכות אני מתחיל לפתח דלקת בשורש כף-היד.

נכון, אפשר להתרגל לתפעול המערכות ולשפע הלא רגיל של המתגים, הכפתורים והחוגות בסביבת הנהג (בערך מאה בספירה זריזה), אבל זה יקח זמן. ועד שזה יקרה, זה גם יגזול הרבה מדי תשומת לב מהכביש.

לקסוס RX
לקסוס RX. עיצוב תא הנוסעים מרהיב, הנדסת האנוש קצת פחות

אמתחת האביזרים של ה-RX ארוכה מאוד, על אחת כמה וכמה בגרסת פרימיום שנבחנה. היא כוללת את מלוא מערך הבטיחות האקטיבית המוכר - תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לנמוכים ועוד. רוב המערכות עבדו כראוי, מלבד זו הראשונה, שתיקנה סטיות באופן לא אחיד, מה שדרש להישאר עם העיניים על הכביש וגרם לתגובות לסטטוסים בפייסבוק ב-120 קמ"ש להיראות כמו רעיון לא ממש טוב.

בגזרת הנוחות אנחנו מקבלים מושבים חשמליים עם פונקציית כניסת ויציאת נוחות, בקרת אקלים דו אזורית עם פתחים מאחור, פתיחת תא מטען חשמלית, פנסי לד, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לטלפון ועוד שפע גאדג'טים שהופכים את השהיה ב-RX לחוויה נטולת כל מאמץ או מתח, לפחות כל עוד לא נזכרים בכל הכפתורים.

לקסוס RX
לקסוס RX. אמתחת האביזרים ארוכה ופנקת

בכל תחומי המחיה, מספק תא הנוסעים של ה-RX מענה מושלם לחיי היומיום. שפע מרווח ראש (למרות הגג הפנורמי), המון מרווח רגליים בזכות רצפה שטוחה לחלוטין מאחורה, אין סוף מקום לברכיים בזכות בסיס גלגלים ארוך, ושפע כיוונונים של כל חמשת המושבים הופכים את הג'יפון הגדול של לקסוס לפתרון תחבורתי מצוין שגם חמישה מבוגרים ירגישו בו נוח לגמרי.

עם 453 ליטר בלבד, תא המטען של לקסוס RX לא נראה כמו קלף חזק במיוחד על הנייר, אבל במבט מקרוב ניכר שהוא סובל מתסמונת "המדף ההרבה יותר מדי נמוך" שהכתה גם ב-NX. המדף, פשוטו כמשמעו, פשוט יושב נמוך מדי ולא משאיר הרבה מקום מתחתיו. אבל תסירו אותו, ומיד תקבלו נפח ראוי לחלוטין שתוכלו למלא בכל השמונצעס שתוכלו לחשוב עליהם.

לקסוס RX
לקסוס RX. גם הוא סובל מתסמונת "המדף הנמוך"

נוחות נסיעה

וואו. וואו וואו וואו. ה-RX הזו מבודדת כל כך טוב את כל שיבושי הכביש בפרט והעולם בכלל, שהייתי ממש צריך להיזכר עד כמה נוחה הייתה המרצדס S500 שבחנו כאן לפני מספר שבועות ומי מהן יותר נוחה. למותר לציין שזו חתיכת מחמאה, אבל ה-RX מרוויח אותה בלי שום בעיה.

כבישים משובשים? בורות? שברים, מדרגות? בבקשה, תנסו. מאוד - אבל מאוד! - קשה לאתגר את המתלים של הלקסוס RX וגם כשכן מצליחים, מה שנראה כמו בור שעומד לכתוש לכם את עמוד השדרה לאבקה עובר לתוך תא הנוסעים כשהוא מסונן לרמת אבן קטנטנה שנקלעה אל מתחת לצמיגים.

ואם את המתלים היה קשה לאתגר, את בידוד הרעשים כמעט בלתי אפשרי לנצח. לא משנה באיזו מהירות אתם נוסעים, או באיזה תוואי דרך, תא הנוסעים של ה-RX נותר דומם כמעט לחלוטין.

לקסוס RX
לקסוס RX. וואו. וואו וואו וואו

מנוע ותיבת הילוכים

לקסוס RX משווק בישראל (ובשאר העולם) בשתי גרסאות - RX350 ו-RX450h. הראשונה עושה שימוש במנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר המפיק 300 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, והשנייה מוסיפה לתערובת גם מנוע חשמלי שמעלה את ההספק הכולל ל-313 כ"ס אך מוריד את המומנט ל-34.2 קג"מ ומחליפה את הגיר באחד רציף. התאוצה מספקת בשתיהן, עם 8.2 ו-7.7 שניות בהתאמה ומהירות מרבית של 200 קמ"ש בשתיהן.

ברכב שנבחן, שהיה כאמור הגרסה ההיברידית, המנוע מפיק שפע של כוח בכל טווח הסל"ד ובכל מהירות. תיבת ההילוכים פועלת בצורה שמדמה אופי אוטומטי פלנטרי בצורה טובה מאוד, מה שהופך את הנסיעה לנטולת הרעשים האופייניים לתיבות רציפות. למרות ההילה הסקסית שדבקה במנועי V6, קשה להגיד שהוא מפיק את הגרגור האיקוני או צלילים מעוררי תאבון. אולי זה בזכות (או שמא בגלל) בידוד הרעשים המעולה, ואולי זה פשוט התכנון של ה-RX, שעושה מאמצים לנתק את הנהג ככל האפשר ממעשה הנהיגה. כך או כך, כוח יש פה בערימות, אבל אין באמת דרבון להשתמש בו. אולי בגרסת ה-F-Sport העצבנית יותר.

בסיום המבחן עמדה צריכת הדלק על 10 ק"מ ליטר סבירים לחלוטין. המערכת ההיברידית לא מצליחה להפוך את ה-RX לחסכוני, אבל האופציה השנייה תהיה עוד פחות חסכונית.

לקסוס RX
לקסוס RX. מאחורי הגריל הענק יש ערימות של כוח

התנהגות כביש

בזכות המנוע החזק, יכול ה-RX לנסוע מהר למדי בכבישים מפותלים ומערכת ההנעה הכפולה תורמת את חלקה לייצור כמויות מספקות של אחיזה. אבל המתלים הרכים, ההגה הקליל, בידוד הרעשים המוחלט ותיבת ההילוכים הרציפה מוציאים מהמשוואה כל סיכוי לכיף מנהיגה. ה-RX רוכן בפניות, ההגה לא משדר דבר וחצי דבר מהנעשה תחת הגלגלים הקדמיים ותיבת ההילוכים הופכת כל לחיצה על דוושת האין-רעש למשחק המתנה שהופך מהר מאוד למיותר מאוד. גם מצב ספורט, שהופך את שעון הטעינה/ניצול כוח (שבכלל עשוי ממסך LCD עגול - טריק גדול!) לשעון סל"ד לא באמת מצליח לגרום ל-RX להפוך את עורו. אבל זה באמת בסדר, כי בשביל שעשועים שכאלה, ככל שהם יכולים להימצא במכונית שכזו, יש את אותה F-Sport שמקבלת גם בולמי זעזועים אדפטיביים ותיבה אוטומטית מסורתית.

לקסוס RX
לקסוס RX. יכול לנסוע מהר, אבל לא משדר "כיף"

סיכום

לקסוס RX החדש הוא בלי צל של ספק אחד הדברים הכי מפנקים שאפשר לקנות בחצי מליון שקלים בערך (קצת פחות עבור גרסאות הבסיס, קצת יותר לאלה הבכירות). הוא מאובזר כמו הדירה של בר רפאלי (לכאורה כמובן), נוח ברמות שנדיר למצוא במכוניות בכלל, כל שכן בכאלה מחירים, מרווח להפליא ומרגיע ברמות שזה כמעט מעצבן.

כשחושבים על כך שהחסרונות הכי גדולים שהצלחנו למצוא הם שהוא לא מהנה לנהיגה (אבל למי באמת אכפת מזה ברכב כזה?), ושהעיצוב יכול להיתפס כמוחצן מדי או לחילופין קרוב מדי לזה של ה-NX, ממש קשה לחשוב על דרך טובה יותר להוציא 500 אלף שקלים. אולי רק אם אתם לא צריכים את הגודל והעושר, ואז גם ה-NX יוכל להספיק לכם לחלוטין.

לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה