דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 2 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



מאזדה 2 החדשה הגיעה לישראל. לא נלאה אתכם בסיפורים אודות חשיבות הדגם הזה לשוק הישראלי - נציין רק שמדובר באחת המכוניות הנמכרות בקבוצתה בשנים האחרונות - וגם לא נדסקס פה על מפרטים, אביזרים, נתונים ומחירים. את כל המידע הזה תוכלו למצוא בדף הדגם שלה בקטלוג iCar, שם גם תוכלו לערוך השוואות נתונים בינה לבין מכוניות מתחרות.

את ההיכרות עם מאזדה 2 החדשה אנחנו מתחילים הפעם עם מבחן דרכים מלא. הספקנו לנהוג עליה במשך מספר ימים עוד לפני ההשקה הרשמית, ועכשיו אנחנו רוצים להציג לפניכם את הממצאים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה 2


מאזדה 2, בנזין 1.5 ליטר, 111 כ"ס, החל מ-99,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב
נוחות נסיעה

אבזור
מרווח מאחור

התנהגות כביש
בידוד רעשים


צפייה בתוכן מאזדה 2 - מבחן וידאו

עיצוב

אומרים שעיצוב זה עניין של טעם, וכנראה שמאזדה 2 החדשה מצליחה לקלוע לטעם של הרבה מאוד אנשים. כל מי שראה אותה טען שמדובר במכונית יפהפיה, והצבע האדום של מכונית המבחן תרם ללא ספק לקביעה הזו. אנשים עצרו אותנו ברמזור, שלפו סלולריים לצילומי סלפי, שאלו שאלות ודיווחו עליה בהתלהבות בפורומים של חובבי רכב. מאזדה 2 החדשה היא מכונית שעושה רושם.

הקווים שלה, שמוכרים מדגמי ה-3 וה-6, נראים מצוין על הגוף הקטן. הפרצוף נראה ספורטיבי, והפרופורציות מקנות לה צללית של ג'יפון קטן. בגרסה הבכירה היא מופיעה עם פס בצבע הרכב שחוצה את הגריל הקדמי, וזה נראה פשוט מעולה.

מאזדה 2

תא הנוסעים

מבפנים מאזדה 2 יפה אפילו יותר. היא מציגה קווים נקיים ומודרניים, עם משטחים גדולים ונעימים למגע שעליהם מפוזרים מעט כפתורים באופן יחסי. את השטח הקטן ניצלו כאן בחוכמה: קו הרוחב המתכתי שעובר בין שני פתחי המיזוג (ובמרכזו מסתתר פתח מיזוג נוסף) נותן תחושה של מכונית רחבה יותר ממה שהיא. המסך ולוח השעונים משלימים את המראה הספורטיבי-יוקרתי, אך צריך לזכור שבגרסת ה-Active תקבלו את מאזדה 2 עם מסך פשוט וקטן יותר ועם לוח שעונים אחר.

רשימת האבזור של מאזדה 2 עשירה. מאוד עשירה. ככל הנראה מדובר במכונית הסופר מיני המאובזרת ביותר שנתקלנו בה עד היום. בגרסת ה- Active, זו שתיועד לציי רכב, יש אמנם מפרט די בסיסי (עם צ'ופרים כמו כפתור התנעה וכוונון תמיכת מותניים לנהג), ובגרסאות היקרות יותר יש אביזרים שגם במכוניות יוקרה לא תמיד פוגשים. לזכותה של מאזדה נציין שה-2 הקטנה שופעת לא רק פינוקים, אלא מציעה גם מערכות בטיחות חשובות. כל הפירוט, כאמור, נמצא בדף הדגם שלה בקטלוג iCar.

גם מבחינה פרקטית יש לה כמה נקודות חוזקה: שפע של תאי אחסון מפוזרים סביב הנהג, כולל מחזיקי כוסות, תאים לבקבוקים ותא לסלולרי, אם כי בהיבט הזה סקודה פאביה פרקטית יותר.
כסא הנהג נוח וגם מציע תמיכת צד מוצלחת, אך הוא עלול להיות מעט צפוף לגדולי-גוף. גם במצב הכי נמוך שלו, הכסא נותר גבוה יחסית - ובשילוב עם הגג הנמוך נוצרת תחושה קצת לא טבעית, וסוכך השמש מתמקם בדיוק מול העיניים.

גם מאחור המושב גבוה והגג נמוך, ובשילוב עם דלתות קטנות יחסית נוצר מצב קצת לא נוח כשמנסים לחגור ילדים בכסאות בטיחות. במושב עצמו יהנו הנוסעים ממרווח סביר לרגליים ולראש, אך הגג והחלונות הקטנים יוצרים תחושה מעט צפופה וחשוכה. במונחים של מכוניות סופר מיני, המושב האחורי של מאזדה 2 סביר מבחינת המרווח הפנימי - אך היא בהחלט לא ממובילות הקטגוריה בהיבט הזה.

תא המטען של מאזדה 2 מציע נפח טוב של 280 ליטרים, אך המבנה שלו לא מאוד שימושי. סף ההטענה גבוה, מה שיקשה על הוצאת חפצים כבדים בשליפה: דמיינו את האמא עם הילד ביד אחת, שצריכה להניף את העגלה לגובה ביד השניה. בתא המטען חסרו לנו ווים לשקיות סופר או אביזרי אחסון אחרים.

מאזדה 2

נוחות נסיעה

כמו דגמים אחרים של מאזדה, ואולי אפילו יותר, למאזדה 2 יש מתלים קשים. זה אומר שבתוך העיר היא מרגישה קופצנית ולא מצליחה לסנן בורות ושיבושים קטנים, אך על הפגמים הגדולים ופסי ההאטה היא מצליחה לגבור מבלי להיטלטל או "להתרסק" בצורה יוצאת דופן.

מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה כל עוד הכביש סלול היטב. המאזדה מרגישה יציבה ומאוד בטוחה בתנאים האלו, אך כאשר מופיעים פגמים באספלט מופיעה שוב אותה קופצנות תזזיתית שפגשנו בתוך העיר.

בידוד הרעשים סביר ביחס לקטגוריה, גם אם לא מצטיין. רעשי דרך נוכחים ברכב כמעט כל הזמן, ואליהם מצטרפים רעשי רוח במהירות גבוהה. המנוע, מצידו, שקט למדי.

מאזדה 2

מנוע ותיבת הילוכים

טכנולוגיית ה"סקיי אקטיב" של מאזדה מופיעה, כמובן, גם במאזדה 2 החדשה. כמו במאזדה 3 המשפחתית, גם כאן יש מנוע בנזין בנפח 1,500 סמ"ק, אם כי בהספק מופחת (111 כ"ס במאזדה 2 לעומת 120 כ"ס ב-3). שיא ההספק מושג ב-6,000 סל"ד גבוהים מאוד, שיא המומנט (14.78 קג"מ) מופיע ב-4,000 סל"ד, והמשמעות היא שאם תרצו להוציא מהמאזדה הקטנה את כל הכוח שיש לה - תצטרכו ללחוץ על הגז, והרבה.

כאשר תסחטו את הדוושה תקבלו ביצועים טובים מאוד, עם 10.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, אך מאזדה דאגה שלא תרגישו מחסור בכוח גם בנסיעה יומיומית. תגובת הדוושה מהירה, אפילו קצת עצבנית, מה שנותן תחושה של זריזות בהאצות רמזורים שגרתיות. המחסור בכוח מופיע רק בעקיפות, שם נדרשת העלאת סל"ד משמעותית כדי לקבל את מנת הביצועים הדרושה.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 6 הילוכים, והיא מגיבה מהר לפקודות דוושה וגם פועלת באופן חלק ונעים. במצב הספורטיבי היא מציבה את המנוע בסל"ד גבוה ויעיל.

צריכת הדלק של מאזדה 2, כפי שמדדנו במהלך המבחן, עומדת על 13 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מכיוון שהמכונית שבחנו עברה בסך הכל 31 קילומטרים לפני שהגיעה אלינו, סביר להניח שנתון הצריכה ישתפר מעט בהמשך.

מאזדה 2

התנהגות כביש

האיזון בין "נוח" לבין "ספורטיבי" מעסיק את מהנדסי הרכב כבר שנים רבות, ואלו של מאזדה בחרו בכיול מתלים שנוטה בבירור לצד הספורטיבי. וזה לא נגמר רק במתלים מהודקים: למאזדה 2 יש שלדה מעולה, אולי הטובה בקבוצתה, וגם הגה חד ומהיר. השילוב הזה, יחד עם המימדים הקטנים, הופך אותה למכונית מהנה מאוד לנהיגה. היא נשלטת בקלות, מתמסרת לכל בקשה של הנהג, מכשכשת בזנבה אם תבקשו ומהדקת קו בהרפיית דוושה. יש כאן פוטנציאל מעולה לסופר-מיני ספורטיבית של ממש.

מאזדה 2

סיכום

מכוניות סופר מיני בשנים האחרונות נוטות להיות גדולות, כבדות, מרווחות וכמעט משפחתיות. מאזדה 2 היא לא מכונית כזו. עם הצגת פילוסופיית העיצוב וההנדסה של דגמי מאזדה בשנים האחרונות, החל מה-CX5 ועד למאזדה 3, היה ברור שמאזדה 2 לא תשמין ותתפח כמו מתחרותיה. הגנים של מאזדה, שמבכרים את העיצוב, האבזור והתנהגות הכביש על פני הנוחות והמרווח, מתאימים במיוחד לקטגוריית הסופר מיני; התוצאה, מאזדה 2 החדשה, היא מכונית צעירה שמושכת את העין, שובה את הלב ומפעילה את בלוטות החשק. ואחרי שמסתכלים עליה ונוהגים בה, קל לסלוח לה על נוחות הנסיעה והמרווח.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה