דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 3 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...




מאזדה 3, המשפחתית החשובה בישראל, עברה לה מקצה שיפורים נרחב ומבלי ששמנו לב נטמעה היטב בנוף המקומי. מקצה שיפורים הוא המינוח בשל העובדה שלא מדובר בדגם חדש לגמרי - מאזדה 3 החדשה עושה שימוש בפלטפורמה של זו היוצאת. למרות זאת, לא מדובר במתיחת פנים מן המניין וכך גם היצרן מתעקש. אז מה נשתנה אצל רבת-המכר של ישראל ומלכת ציי הרכב?

מה בחוץ?

גרסת המבחן היא בעלת 4 הדלתות. מלפנים, בזהה לאחותה ההאצ'בקית, מתהדרת בגריל שמזכיר לוע לוויתן, זימי צד מנופחים ויחידות תאורה מאורכות ומסוגננות המעניקים לה חזות מרשימה וספורטיבית. מבט לאחור, נראה מוכר... אה כן, מאזדה 6. למה לא בעצם? תודה! נראה שהחבר'ה ביפן באמת יודעים מה אנחנו אוהבים: חישוקי סגסוגת קרביים בקוטר 16", מרכב גבוה, פגושים מנופחים וחצאיות צד וצינור מפלט בולט עושים לנו הרגשה טובה, נו מה לעשות? כאלה אנחנו.

המידות צמחו גם הן: ה- 3 החדשה ארוכה מאחותה היוצאת ב- 9 ס"מ, גבוהה ב-1 ס"מ ורחבה יותר בחצי ס"מ וכן נרשמת עלייה קלה במשקל בהיקף של 30 קילוגרמים. בסיס הגלגלים כאמור, ללא שינוי, נותר 264 ס"מ.


מאזדה 3 החדשה. החרטום מזכיר לווייתן / צילומים: גיא גפני

מה בפנים?

תא הנוסעים עבר שינויים רבים במאזדה 3 החדשה. קונסולה מרכזית מחלקת את המרחב בין הנהג לנוסע ומרגישה עוטפת מבעבר. רמת החומרים שודרגה ודגם הקומפורט שבמבחן הוא בעל מושבים בשני צבעים - אפור ושחור, דיפונים בצבע כסף, שליטה מההגה על מחשב הדרך והסטריאו, צג-מידע, בקרת אקלים מפוצלת וקיפול מראות חשמלי כחלק מרשימת אבזור מרשימה. מדי השעונים עגולים וללא חופה עליונה, מוארים באדום-כחול ויחד עם הצג הדיגיטלי משלימים לוח-שעונים מודרני.

מערכת בקרת האקלים שופרה ויכולת צינון תא-הנוסעים עלתה, בעיה אשר ממנה סבלה מאזדה 3 היוצאת. הפעלת המערכת ידידותית וכך גם בנוגע למערכת השמע. בכלל, הנדסת האנוש ושדה-הראייה כלפי חוץ מצוינים, אך רמת הגימור וההרכבה לוקה מעט בחסר ומאפשרת צמצום פערים זריז מצד המתחרות מקוריאה.

המרחב הפנימי היה ונשאר עקב אכילס של מאזדה 3. מלפנים, אין תלונות. מאחור, זהו סיפור אחר לגמרי. 3 מבוגרים בעלי גוף ממוצע יתעקשו על פיתרון תחבורתי אחר - גברים בפרט. באופן תמוה בחרו במאזדה להביא את התוספת באורך לידי ביטויי בתא-המטען ולא בספסל האחורי, וחבל.


מאזדה 3 החדשה. תא הנוסעים נראה טוב יותר, אך איכות החומרים עדיין אינה מושלמת

איך בכביש?

בהיבט המכאני לא נרשמו שינויים רבים. המנוע הוא אותו מנוע בעל נפח של 1.6 ליטר, 105 כ"ס ו-14.7 קג"מ. גם תיבת ההילוכים היא אותה תיבה - יחידה מיושנת למדי בעלת 4 יחסי העברה. עם זאת, פעולת התיבה חלקה ונעימה ובתפעול ידני תגובותיה מדויקות למדי. תגובת המצערת טובה וכך גם של הבלמים, ההגה מרוסן ואינו נוטה להשיב התנגדות בסחיטת מצערת.

ההבדלים הבולטים בין המכונית החדשה לדור היוצא הם באיכות השהייה בתא-הנוסעים. מאזדה 3 החדשה מרגישה רכה ומעודנת מאחותה היוצאת. בידוד רעשי המנוע והסביבה השתפר פלאים, איכות החומרים עלתה וכפועל יוצא איכות הנסיעה גבוהה יותר. שוב, במבט לאחור, עבור המצטופפים במושב האחורי בנסיעה נוקשה וקופצנית למדי.

ZOOM - ZOOM?

במחיר של 122,500 אלף שקל יש לשקול לא מעט מתחרות הגונות: קיה סיד בעלת 7 שנות האחריות, קיה פורטה החדשה, מיצובישי לאנסר הוותיקה, טויוטה קורולה כמובן, סובארו B3 סדאן, יונדאי I30 הפופולרית ואפילו פולקסווגן ג'טה. כולן מכוניות מצוינות, בעלות מוניטין ושמירת ערך שוק מצוינים, מחירים דומים, חוזי ליסינג דומים - שקל לפה, שקל לשם.

מאזדה 3 החדשה היא מכונית בעלת תכונה שקשה לכמת, אותו זום-זום לא מוסבר. קל להתאהב במאזדה, קל לחיות איתה, וכן - יש בה עוד משהו, שבגללו כנראה נקנה אותה כולנו, שוב.

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

פורסם לראשונה ב- 24.11.09

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה