מי מכם שעובד בחברה גדולה מכיר בוודאי את מדד מאזדה להיררכיה משרדית. העובד הזוטר יחסית מקבל 2 במדד מאזדה, הוותיק יותר זוכה ל-3 נקודות דירוג. ההוא במשרד עם הנוף לים מקבל 6. מאזדה 6.
מאזדה 6, 2.0 ליטר, 147 כ"ס, אוטומטית |
יתרונות | חסרונות |
נוחה | מנוע מיושן (בגרסת ה-147 כ"ס) |
אמינה | צריכת דלק גבוהה מהממוצע (גרסת ה-147 כ"ס) |
מרווחת | פורד מונדיאו |
והנה, סמל הסטטוס המוטורי של מאזדה עבר רענון קל לאחרונה. כמה קל? אולטרה-לייט. החרטום זכה לפלסטיקה מעודכנת (ופחות נאה לדעתנו); גם תא הנוסעים אימץ כמה שינויים זניחים. מסמר המתיחה הוא בכלל מנוע 2.0 ליטרים חדש, חסכוני ובעל און של 155 כוחות סוס לעומת 147 במנוע הוותיק. חבל שדווקא המנוע מתעכב בינתיים ביפן ויגיע אלינו רק במהלך חום יולי-אוגוסט 2010.
מאזדה 6 - נכנסים
נכנסים פנימה. המושבים כאן נוחים. בטח שיותר נוחים מאשר במאזדה 6 דור ראשון. תא הנוסעים מרווח. איכות החומרים סבירה, לא פורצת גבולות. תא המטען שימושי להפליא במהדורת ההאצ'בק אותה בחנו. גם מערכת הסטריאו המקורית חביבה בהחלט. בסך הכל ניתן היה לבלות בנעימים במאזדה 6 אפילו אם לא היה מותקן בה מנוע.
מאזדה 6. מנהלת יפנית ברחוב הולנדי / צילומים: אורן דורי
מאזדה 6 - מניעים
אבל טוב שמותקן בה מנוע. הוא מרגיש בבית בעיקר בסל"ד גבוה, לכן קצת חבל שהתיבה מחומשת המהירויות לא ששה להוריד הילוכים בהאטות. כשיגיע המנוע החדש, כך מאזדה, שיתוף הפעולה בינו לבין הגיר יתהדק וישתפר.
מאזדה 6, והנוהג בה, נהנים משלדה טובה ומתקשרת. הנסיעה איכותית וכמעט שניתן לכנות אותה "ספורטיבית". רק כמעט. ההיגוי אינו מוצלח במיוחד, וגם אחיזת הכביש הפתיעה לרעה. בהחלט לא באופן שצריך להרתיע אתכם, אבל ממאזדה ניתן היה לצפות ליותר. מבחינת נוחות - ה-6 בולעת שיבושי אספלט בתיאבון, אך באמפרים גבוהים יוציאו משלווה את מהלך המתלים הקצר.
מאזדה 6. בחירת ההיי-טקיסטים
צריכת הדלק במבחן הסתכמה ב-8 קילומטרים על כל ליטר בנזין - נתון לא מרשים, אך יש נסיבות מקלות. מבחני דרכים אינטנסיביים אינם דומים לתנאי המציאות - בהם יוכל נהג רגוע להגיע ל-10 ק"מ לליטר עם ה-6.
מאזדה 6 - מתפנקים מאזדה 6 Executive הנפוצה בליסינג מתומחרת ב-157,500 שקל. היא מגיעה רק בתצורת סדאן 4 דלתות, עם אבזור מותרות כגון בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט ושליטה על הסטריאו מההגה. כדי לקרוע את הניילונים מעל הדגם אותו בחנו - מאזדה 6 האצ'בק Luxury - תצטרכו להשאיר בסוכנות 164,500 שקלים. ההבדלים באבזור אינם מאוד משמעותיים, אך תא המטען עם הדלת החמישית מקל מאוד על שינוע מטענים גדולים, כשצריך. קיימת בהיצע גם מאזדה 6 Premium עם מנוע בנפח 2.5 ליטר - את ההרחבה עליה נשאיר למבחן נפרד בהזדמנות אחרת. כל הגרסאות מצוידות ב-6 כריות אוויר ומעוטרות ב-5 כוכבי ריסוק.
מאזדה 6 - קונים?הדור השני של מאזדה 6 נמצא סביבנו מזה כשלוש שנים. קודמתה, מאזדה 6 הישנה, הייתה למעשה הזומזומית הראשונה של היצרן. ה-6 ההיא אהבה להשתולל, להסתער על פניות חדות, לחפש צרות. גם מאזדה 6 החדשה יכולה לעשות את כל זאת, אבל למה לה? ה-6 כבר לא ילדה. מדובר במכונית נינוחה יותר, בוגרת, קצת יותר מלוטשת. בת לוויה מכובדת למנהלים.
שלוש שנים לאחר שהושקה ניתן לקבוע רשמית - מאזדה 6 שומרת בגאון על מוניטין האמינות של היצרן. וכן, מי שמחפש למכור עוד בטרם קנה ימצא סביב ה-6 שוק עירני (אך רווי).
מאזדה 6. התיבה הידנית נמצאת כאן רק משום שזוהי / תמונת יצרן
נו, אז לקנות או לא? תלוי מתי אתם קוראים את המבחן. אם המזגן מעליכם מתנשף בעוצמה מירבית והילד בדיוק חזר מהקייטנה עם כתמי שוקו על החולצה - כנראה שמאזדה 6 הבאמת-מחודשת כבר נמצאת בסוכנויות. היצרנית מכירה את יצירתה וידעה בדיוק מה לשדרג בה - את המנוע המיושן, את מערכת היחסים שלו עם הגיר (שהייתה סבירה אך טעונת שיפור) ואת צריכת הדלק הבינונית. בעידן של משפחתיות גדולות מצוינות כמו פורד מונדיאו או סקודה סופרב קשה ממש להתבלט. מאזדה 6 לא מתבלטת. היא פשוט עוד בחירה טובה.
לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה
פורסם לראשונה ב- 22.06.10
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות