דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה CX-5 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

הדור השני של מאזדה CX5, שהגיע לישראל לפני שבועות ספורים, מוצא את עצמו בסיטואציה שונה לחלוטין מזו של קודמו. הדור הראשון נחת אצלנו באביב של 2012, והתמודד מול מכוניות כמו קיה ספורטז' וניסאן קשקאי בדורות הקודמים שלהם, יונדאי ix35 וטויוטה ראב 4. כל אלו נמכרו ב-160,000 שקל ומעלה, והאבזור של המאזדה - יחד עם טכנולוגיית ה"סקיי אקטיב" שהבטיחה צריכת דלק טובה ויכולת דינאמית מוצלחת - העניקו לו יתרון ברור בקטגוריה.

היום סביבת רכבי הפנאי שונה לחלוטין. הספורטז', הקשקאי, הטוסון והמתחרים הרבים שהצרפו מאז לקטגוריה (ויש כאלו מתוצרת פיג'ו, טויוטה, סיאט, פורד, רנו ואחרים) נמכרים במחירים של 140,000 שקלים, וצצים על הכבישים כמו שלוליות אחרי הגשם (פטריות פחות נפוצות במקומותינו). גם מפרטי האבזור בקטגוריה השתדרגו משמעותית, אבל מאזדה כהרגלה מבצעת את ההתקדמות בצעדים מדודים ולא מייצרת מהפכות בכל השקה של דגם חדש.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה CX5


מאזדה CX5, 2.0 ליטר, בנזין, טיפטרוניק, 165 כ"ס, 167,000 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

יחידה הנעה

 איכות חומרים

מערכות בטיחות בגרסת הבסיס

התנהגות כביש

  יכולת שטח

צפייה בתוכן מאזדה CX-5 - מבחן וידאו



זה אומר שעכשיו המשימה של ה-CX5 קשה הרבה יותר. למכור מאזדות בישראל זה לא מסובך בדרך כלל, אבל למכור אותן במחירים גבוהים מאלו של המתחרים, בלי יתרון בולט באבזור או במנוע, ועם עיצוב שבסך הכל מזכיר את הדור הקודם? זאת כבר חתיכת משימה מאתגרת. ואם כל זה לא מספיק, מגיעה מאזדה ומצהירה כי מבחינתה המתחרים הם לא רק יונדאי וניסאן, אלא גם אודי וב.מ.וו.


עיצוב

הוא חתיך, המאזדה הזה. הצבע האדום ללא ספק עושה חלק משמעותי מהעבודה - והוא עולה יותר מכל צבע אחר - אבל כבר פגשנו את ה-CX5 החדש גם באפור ולבן, והוא נראה נהדר בכל מקרה. ההבדלים לעומת הדור היוצא קטנים מדי לטעמנו, והיה ניתן לטפל גם בפרופורציות שלו - דמיינו לעצמכם ג'יפון של מאזדה עם צללית של אלפא סטלביו או יגואר F פייס. אבל גם כך הוא נראה טוב מאוד, והשבחים מגיעים בעיקר לגריל הקדמי וליחידות התאורה מלפנים ומאחור.

מאזדה CX5

תא הנוסעים

גם מבפנים אין בשורות גדולות בעיצוב, אבל בהחלט יש שיפור ניכר ועקבי בכל התחומים. מסך המולטימדיה פרץ את גבולות הדשבורד והתייצב מעליו. הוא יפה וחד, אבל מעט קטן לטעמנו. גלגלת השליטה, עניין שמוכר מרכבי יוקרה, ממשיכה להיות אחד הפיצ'רים הייחודיים והאהובים אצל מאזדה. התפעול של המסך נוח, התמיכה בעברית נהדרת, אבל היינו שמחים גם לראות חיווי של מערכת השמע או הטלפון על גבי לוח המחוונים. הניווט של iGO לא מספק את צרכי הנהג כיום. נדרש גם ממשק של וייז.

איכות החומרים גבוהה במיוחד ונותנת תחושה יוקרתית לכל דבר ועניין. החומרים רכים ונעימים בכל מקום אליו היד מגיעה - משענות היד איכותיות במיוחד, התפרים על ההגה משובחים וגם המושבים עוטים עור כבר מהגרסה הבסיסית. זה, יחד עם העיצוב הנקי ומסגרות המתכת לפתחי המיזוג והכפתורים השונים, מציב את תא הנוסעים של מאזדה CX5 בליגה של אודי וב.מ.וו. לא פחות.

מאזדה CX5

רשימת האבזור של ה-CX5 נאה. מושבי עור חשמליים, תאורת לד, בלם יד חשמלי עם "אוטו הולד", בקרת אקלים עם פתחים מאחור, מצלמת רוורס, מראה נגד סנוור - כל אלו הם פריטים בהחלט נחוצים ברכב פנאי חדש, וכולם נמצאים בגרסת הבסיס של ה-CX5. גרסאות מאובזרות יותר כוללות גם חישוקים גדולים יותר, חלון שמש בגג, מערכת שמע משודרגת ותצוגה עילית של נתוני הנסיעה.

העניין הוא שאף פריט אבזור של המאזדה לא יפיל אותנו מהכסא בשנת 2017, בעוד אצל המתחרים מצאנו כמה אביזרים מעניינים במיוחד. למשל - יש בקטגוריה דגמים עם טעינה אלחוטית לסמארטפון, מצלמת 360 מעלות, תא מטען חשמלי הנפתח בהושטת רגל, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. במאזדה, בכל הגרסאות, תצטרכו לשלוף את השלט מהכיס וללחוץ על הכפתור כדי לפתוח את הרכב.

עוד עניין בו מאזדה דורכת במקום הוא מערכות הבטיחות. יש אמנם בגרסת הבסיס מערכת בלימת חירום אוטונומית, אך יתר הפתרונות מסופקים באמצעות מובילאיי בהתקנה מקומית. רק בגרסת הפרימיום, שעולה 192 אלף שקל, תקבלו מערכת להתראה ותיקון סטיה מנתיב. באף גרסה אין בליינד ספוט או בקרת שיוט אדפטיבית.

מאזדה CX5

מבחינת השימושיות יש לנו בעיקר מחמאות כלפי ה-CX5. מי שהורגל לדור הקודם, לא יחוש בשינוי מהותי. מלפנים המרווח מצויין ותנוחת הישיבה מעט גבוהה. תאי האחסון רבים ושימושיים. במושב האחורי יש מרווח מעולה לשני נוסעים, וביניהם ישנה משענת יד גדולה ובה מחזיקי כוסות ואף שקעי USB. הילדים יודו לכם על זה, ובנסיעות הארוכות אתם תודו למאזדה. הטאבלט והסמארטפון מתגלים בשנים האחרון כפתרון נוח מאוד להשתקת הצאצאים במסעות מפרכים, גם אם מבחינה חינוכית יש הטוענים כי לא מדובר בפתרון אידיאלי.

תא המטען של מאזדה CX5 גדול יחסית וגם נגיש. סף ההטענה מעט גבוה, אך אהבנו את העובדה שהמדף מתרומם יחד עם הדלת. קיפול המושבים מתבצע בצורה קלה ונוחה.

מאזדה CX5

נוחות נסיעה

הנסיעה העירונית ב-CX5 קלילה ונעימה. תגובת הדוושה זריזה, ההגל קל ומדויק, שדה הראיה טוב. גם נוחות הנסיעה מצוינת בתנאים העירוניים. המאזדה סופג היטב את הפגמים הקטנים ונותר מוצק ומרוסן אחרי פסי ההאטה הגדולים. בגרסאות היקרות יותר תקבלו את חישוקי ה-"19; אלו פוגעים ברמת הנוחות בצורה מוחשית.

גם מחוץ לעיר נשמרת הנוחות הטובה. המאזדה יציב ומרוסן, אולי מעט יותר רך מהדור הקודם אך עדיין נוח ובוגר. בידוד רעשי הרוח והכביש קרוב לשלמות. אך כאן מגיעה הכוכבית: בהאצה, ולו המתונה ביותר, רעש המנוע חודר לרכב בצורה נוכחת. זה לא רעש צורם ולא צליל מתכתי גס, אבל קולו של המנוע בהחלט נוכח בהאצות. לאחר תום ההאצה הוא יהיה שקט לחלוטין.

מאזדה CX5

מנוע ותיבת הילוכים

בתחום הזה מאזדה לא ביצעה שינויים במעבר לדור החדש של ה-CX5, וכאן מורגש הפער הגדול ביותר לעומת המתחרים המודרניים. אם בשנת 2012 כל הג'יפונים נמכרו עם מנועי 2,000 סמ"ק סטנדרטיים, הרי שכיום ניתן למצוא היצע מגוון ועשיר הרבה יותר: לסיאט אטקה ופורד קוגה יש מנועי טורבו חזקים, את הקשקאי ורנו קדג'אר מקבלים עם מנועי דיזל, אופציה כזו קיימת גם בפיג'ו 3008, דגמי טויוטה מוצעים עם הנעה היברידית ורק הספורטז' והטוסון נותרו עם מנועי בנזין בסיסיים - אם כי הספורטאז' מציע גם הוא אופציית טורבו יעילה.

מאזדה CX5

אז כמו שודאי הבנתם, חסר פה קצת כוח - ובעיקר חסרה הגמישות. המאזדה דורש טיפוס לסל"ד גבוה על מנת לבטא את כוחו, וגם כאשר הגעתם לתחום הסל"ד היעיל לא מתקבל פרץ כוח מוחשי. לפחות תיבת ההילוכים משלימה עם אופיו של המנוע, ומאפשרת לקבל קיק דאון במהירות וביעילות.

ונסייג: הביצועים לא חלשים באופן מיוחד, ואין כל בעיה לנסוע עם ה-CX5 בקצב מהיר - אפילו כשמטפסים לרמת הגולן. אלא שבמנועי הטורבו מקבלים תחושת ביצועים עדיפה וזמינות כוח טובה בהרבה, והפער בינם לבין המאזדה מורגש בהחלט.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.5 ק"מ לליטר.

מאזדה CX5

התנהגות כביש

בדור הקודם, מאזדה CX5 היה אחד הג'יפונים הכי ספורטיביים בסביבה. גם עכשיו הוא נמצא בטופ של הקטגוריה בתחום הדינאמי. הוא אוחז את הכביש היטב, נכנס בחדות ובמיידיות לפניות, מגיב מיד לפקודות הנהג ומספק לא מעט פאן בין העיקולים, ביחס לרכב מסוגו. נדמה לנו שהדור החדש מעט יותר רך ביחס לקודמו, וגם ההגה שלו קצת יותר קל ומנותק; זה לא נורא בכלל, וגם לא פוגע במעמדו של ה-CX5 כג'יפון דינאמי ומהנה.

מאזדה CX5


סיכום

מאזדה CX5 עשה קפיצת מדרגה. הוא יותר נוח, יותר שקט, יותר איכותי ולטעמנו גם יותר נאה מבעבר. אבל העניין הוא שהמתחרים עשו קפיצת מדרגה גדולה יותר: אם ב-2012 ה-CX5 נצץ וזרח ליד מתחריו, הרי שהיום הוא עוד מתמודד מעולה בקטגוריה של ג'יפונים מצוינים. האם הוא יוקרתי במונחים של אודי וב.מ.וו? ובכן, נסכם זאת ונאמר כי השיקולים העיקריים שאמורים להוביל לבחירה ב-CX5 הם אכן אלו שמובילים לבחירה במכוניות יוקרה בתחומים אחרים: האיכות הגבוהה, הירידה לפרטים והתחושה של מכונית ברמה גבוהה יותר. גם אם אין לו את המנוע הכי מבריק בסביבה או את מפרט האבזור העשיר ביותר, הרי שמאזדה CX5 מרגיש כמו רכב איכותי במיוחד. זה שווה לא מעט.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה