דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: סיאט איביזה מול יונדאי i20

Getting your Trinity Audio player ready...



העליה העקבית במחירי הנדל"ן מטרידה לא מעט משפחות צעירות בישראל, וזוכה לכותרות בהתאם. גם הזינוק במחירי הדלק פתח מהדורות בחודשים האחרונים, אבל ההתייקרות הזוחלת במחירי המכוניות המשפחתיות כמעט ונעלמה מעיני הציבור. אם לפני קצת יותר מעשור יכולתם לקנות משפחתית קומפקטית חדשה בסכום של 115,000 שקלים, כיום לא תוכלו למצוא אחת כזאת בפחות מ-135,000 שקלים. במקרים רבים - למשל אצל רנו גרנד קופה או יונדאי אלנטרה - הסכום כבר הספיק לטפס ל-150,000 שקלים.

מנגד, חל שינוי גם במימדי המכוניות. ליונדאי i20 החדשה, שהגיעה השנה לישראל, יש אמנם אורך כללי של 404 ס"מ - שהם 20 ס"מ פחות מהאורך של יונדאי i30 מלפני עשור - אבל הרוחב של השתיים זהה, ואילו הפער בין השתיים בבסיס הגלגלים - הנתון שמצביע על המרווח הפנימי - עומד על 7 ס"מ בלבד. פחות מכף יד. הצצה לנתון נפח תא המטען מגלה כי האחות הקטנה הספיקה לעקוף את המשפחתית מן העבר עם נתון מכובד של 352 ליטרים.

גם אצל סיאט המצב דומה, כאשר האיביזה הקטנה של ימינו אמנם קצרה מהלאון המשפחתית של העשור הקודם בכ-25 ס"מ, אך מנגד האיביזה רחבה יותר, הפער בגובה הוא ס"מ אחד בלבד ובבסיס הגלגלים יש ביניהן פער של 3 ס"מ בסך הכל. גם כאן, תא המטען של הצעירה והקטנה גדול מזה של הסבתא המשפחתית.

סיאט איביזה מול יונדאי i20

משפחות רבות, בעיקר כאלו עם ילד אחד או שניים, יגלו כי במקום רכב משפחתי גדול ויקר אפשר פשוט להסתפק במכונית סופר מיני צנועה בהרבה, לשלם סכום של כ-100,000 שקלים וליהנות מטכנולגיות מודרניות בתחום יחידות ההנעה, האבזור והבטיחות. על הדרך, חיפושי החניה יהפכו קלים יותר. מה רע?

עיצוב וסגנון

מכוניות קטנות וצעירות יראו טוב יותר בכל צבע שאינו לבן. אחרי שאמרנו את זה, חייבים להודות שלשתיהן עיצוב מוצלח. האיביזה עברה לאחרונה מתיחת פנים קלה, אבל הקווים הכלליים נותרו כפי שהיו בעת השקת הדגם, לפני כ-5 שנים. זו מכונית שמרנית עם הרבה קווים ישרים, אך גרסת ה-FR שנבחנה מוסיפה קצת טאצ' ספורטיבי בחישוקי הגלגלים, בצמד פתחי המפלט מאחור, במראות הצד המושחרות ובתאורת הלד הנאה.

סיאט איביזה

היונדאי הוצגה בעולם בתחילת 2020 והגיעה לישראל לפני שנה בדיוק. בהתאם היא נראית צעירה ומודרנית מהאיביזה: הקווים חדים והסבכה הקדמית מלאת זוויות, החרטום נמוך וספורטיבי, הסבכה הקדמית ייחודית וכך גם הדיפיוזר מאחור. גם במקרה הזה ישנן תוספות בגרסאות הבכירות שמשדרגות את המראה: חישוקי "17, תאורת לד וגג מושחר.

יונדאי i20

גם מבפנים היונדאי ייחודית, עם פסים דקים שנמתחים לרוחב הדשבורד, דלתות מפוסלות, מסך צף ולוח מחוונים דיגיטלי (בגרסה הבכירה). אך הצבעים כאן כהים מאוד ואיכות החומרים בינונית בלבד, מה שמשליך באופן ישיר על התחושות.

יונדאי i20

מתיחת הפנים של האיביזה הצליחה לטפל בדיוק בזה, והצעירה את סביבת הנהג עם מסגרות צבעוניות לפתחי המיזוג (חלקן גם מאירות), מסך צבעוני ברזולוציה מצוינת ופאנלים בהירים יחסית ששוברים את המשטחים השחורים.

אבזור ותפעול

גרסת ה"רפרנס" הבסיסית של האיביזה (97,000 שקלים) עברה שדרוג במסגרת מתיחת הפנים והיא מוצעת כיום (ללא מועד אספקה מובטח) במפרט הכולל מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', בקרת שיוט רגילה, בלימת חירום אוטונומית, התרעת עייפות ותיקון סטיה מנתיב - זאת לעומת ה"אינטנס" הבסיסית של ה-i20, שעולה 100,000 שקלים ומוצעת בעיקר לציי הרכב ללא מערכות בטיחות אקטיביות כלל, אך מנגד מציעה מצלמת חניה מקורית.

סיאט איביזה

גרסת הביניים של האיביזה ("סטייל", 104,000 שקלים) מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים וגם חישוקי "15 קלים. בגרסה המקבילה של היונדאי ("פריים", 107,000 שקלים) תקבלו היצע מלא של מערכות בטיחות - כולל התרעה על שכחת ילד מאחור, שאין באיביזה - ואילו הלקוחות הפרטיים יוכלו לבחור בגרסת הפרסטיז' במחיר זהה, שמציעה גם חישוקי "16 קלים, משענת יד עם תא אחסון מלפנים ושקע USB נוסף.

רוצים את הטופ? איביזה FR, בעלות של 118,000 שקלים, מוסיפה חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מסך מולטימדיה גדול יותר, בורר מצבי נהיגה, חלון שמש בגג, תאורת לד מאחור ואת פריטי העיצוב שכבר הזכרנו. היונדאי מציעה את גרסת ה"סופרים" (112,000 שקלים) עם תוספות של לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד קדמית, תאורת אווירה, קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית עם יכולות זיהוי מורחבות. בקצה ההיצע ניצבת גרסת ה"סופרים פלוס" (116,000 שקלים) שכוללת גם מערכת לניטור שטחים מתים במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור וגג מושחר.

סיאט איביזה מול יונדאי i20

מבולבלים? נעשה סדר: בגרסאות הבסיס והביניים נהנית הסיאט מיתרון באבזור ובמחיר. בגרסאות הבכירות מתהפך המצב, היונדאי זולה יותר וגם מאובזרת יותר - בעיקר בתחום הבטיחות. תפעול המערכות נוח בשתיהן, עם יתרון קל ליונדאי.

שימושיות ומרווח

גם היונדאי וגם הסיאט מציעות מרווח מספק בהחלט לארבעה נוסעים - אפילו אם תסיעו מאחור זוג מבוגרים או שני פעוטות בכסאות בטיחות גדולים. לנוסע שלישי יהיה כמובן צפוף בהרבה, אך אם מדובר בשלושה ילדים - זו משימה בהחלט אפשרית.

היונדאי מעט יותר מוצלחת בהיבט הזה: הדלת שלה גדולה יותר כך שקל יותר לחגור את הפעוטות, המרווח לרגליים עדיף במעט וגם המושב עצמו ארוך ונוח יותר. אלה פערים זניחים. בשתיהן איכות הפלסטיקה מאחור לא מתעלה, ולשתיהן אין פתחי מיזוג. היונדאי לפחות מציעה שקע USB בודד לטעינה וגם תאורה נפרדת לנוסעים מאחור.

סיאט איביזה מול יונדאי i20

תאי המטען של השתיים מציעים נפח דומה, כ-350 ליטרים. זה של היונדאי סובל מסף העמסה גבוה יחסית שיקשה על שליפת חפצים כבדים. באיביזה הנפח נגיש יותר ויש גם מדף קשיח שמאפשר לשנות את גובה הרצפה.

סיאט איביזה מול יונדאי i20

נוחות נסיעה

הבחירה בחישוקי 17 אינץ', עם צמיגים במידה 215/45, מזכירה מכוניות ספורט מלפני כמה שנים - ולא בהכרח לטובה. החתך הנמוך, שנראה מצוין באולם התצוגה, פוגע ביכולת של השתיים לספוג את השיבושים הקטנים. מבין השתיים, היונדאי מעט יותר נוחה ומרוככת על פגמי הכביש הקטנים, בעוד האיביזה מתמודדת טוב יותר עם פסי האטה ואתגרים גדולים. על הכביש המהיר היונדאי היתה נוחה יותר ברוב הזמן, וגם בידוד הרעשים שלה עדיף.

סיאט איביזה מול יונדאי i20

מנוע וביצועים

יחידות ההנעה של השתיים דומות למדי: לשתיהן מנוע טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק, ותיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. לאיביזה הספק מעט יותר גבוה, 110 כוחות סוס לעומת 100 ביונדאי, וגם בנתון המומנט יש יתרון קל לספרדיה.

בפועל? בתוך העיר אנחנו מתלוננים דווקא על הסיאט, שיחידת ההנעה שלה פועלת בצורה פחות חלקה, עם רעידות וקפיצות פה ושם. אבל יתרון הביצועים של האיביזה מתגלה ברגע שמצמידים את הדוושה לרצפה: היא מהירה יותר מהיונדאי בכל מצב, גם אם לא בפער גדול במיוחד. את ההאצות הזריזות מלווה צליל מחוספס של מנוע שלושת הצילינדרים, אנחנו אהבנו.

סיאט איביזה מול יונדאי i20

בצריכת הדלק השתיים היו דומות: בשיוט מתון מדדנו 15.7 ק"מ לליטר באיביזה ו-16.2 ק"מ לליטר ב-i20, ואילו לאחר הקטע הדינאמי התהפכו היוצרות והאיביזה רשמה 13.4 ק"מ לליטר, לעומת 13 ביונדאי.

סיאט איביזה מול יונדאי i20

התנהגות כביש

הגידול העקבי של מכוניות הסופר-מיני במימדים הופך אותן ליציבות ובטוחות מבעבר. לשתיהן אחיזת כביש מצוינת והן מעניקות לנהג תחושת בטחון גם בנהיגה מהירה בין העיקולים. היונדאי נהנית גם מהיגוי מהיר ומכניסה יחסית מיידית לפניות, אך חוסר תקשורת עם הנהג מנטרל ממנה את העוקץ הספורטיבי. האיביזה מהנה ממנה הודות לשלדה מצוינת שמאפשרת להכניס אותה לעיקולים במחי הרפיית דוושה, והיא מרגישה קלילה ודינאמית.

סיאט איביזה מול יונדאי i20

סיכום

אלה שתי מכוניות לא יקרות במיוחד, במונחי שוק הרכב הישראלי של 2022, ושתיהן דורשות מעט מאוד פשרות. לשתיהן ביצועים טובים, צריכת דלק חסכונית, מפרטי אבזור עשירים (במיוחד בגרסאות הבכירות) ורמת בטיחות גבוהה. שתיהן גם יציעו מרווח מספק לארבעה נוסעים, לצד תא מטען שימושי. אבל יש בכל זאת כמה הבדלים.

היונדאי נהנית מעיצוב מקורי יותר, היא שקטה יותר ונוחה יותר לנסיעה, מרווחת יותר מאחור ונהנית ממפרט עשיר יותר של אביזרי בטיחות בגרסאות הבכירות. אבל האיביזה מצליחה לגבור עליה בכמה סעיפים חשובים לא פחות: יש לה ביצועים טובים יותר והתנהגות כביש עדיפה, תא המטען שלה שימושי יותר, עיצוב הפנים מרענן ורשימת האבזור עשירות יותר בגרסאות הכניסה.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מעדיף את הסוזוקי סוויפט 
    דוד, 20-04-2022

    גם אמינה יותר, גם חסכונית יותר, והרבה יותר סחירה למכירה משתיהן

    סגור תגובה

  • 2. לא מבין 
    גר בחלם, 20-04-2022

    נשמע כמו נסיון בכוח להוציא את האיביזה יותר טובה.
    אם מכניסים לשיקול הבט אמינות ותמיכת יבואן.
    ברור שהיונדאי מנצחת.

    סגור תגובה

  • 3. למגיב הראשון שמעדיף סוזוקי סוויפט. 
    אורן, 21-04-2022

    אתה רציני ? נהגת על אחת מהמתמודדות במבחן ? מדובר על מכוניות מהירות וספורטיביות לעומת עגלה עם סוס קטן .
    שנית אתה מנסה להשוות סופר מיני למכונית מיני פצפונת שלא משרתת משפחה בשום אופן , אלה אם אתה שם את הקניות שלך מהסופר על הראש.
    לפעמים מותר לשתוק אם לא ממש מבינים.

    סגור תגובה

  • 4. קורסה ! 
    ג, 24-04-2022

    הקורסה חזקה ואכותית יותר משתיהן.
    אלגנס במחיר 111000שח.

    סגור תגובה

  • 5. למגיב 3 
    דוד, 24-04-2022

    יש לי את הסוזוקי סוויפט, נהגתי על שתיהן וכן עדיין מעדיף את הסוויפט. וכן אני בעל משפחה וזה עדיין מספיק לי.

    סגור תגובה

  • 6. למגיבים 1 ו-4 
    אני, 26-04-2022

    מדובר פה על תחליף למשפחתיות... קורסה וסוויפט אחלה מכוניות אבל הן פשוט צפופות מדי. לסוויפט יש תא מטען קטן משל קיה פיקנטו.

    סגור תגובה

  • 7. לבעל הסוויפט 
    זיו, 27-04-2022

    כן, לסוויפט יש סחירות טובה אבל המנוע בעיקר ההיברידי החדש הוחלש והרכב לא ממש מגיב.

    בתוך הרכב לנהג ולנוסע יש קושי למתוח רגליים, ריצפת הרכב עולה ומקשה על תנוחת ישיבה נוחה.
    אם סוזוקי קטן, האיגניס גם אם נראת קטנה יותר, היא נוחה בשיבה, בעלת אותו מנוע ואותה שילדה.

    בכל מקרה, האיביזה עדיפה בכל פרמטר של רכב.
    אגב, לאיביזה יש סחירות חזקה מאוד, בעיקר בגלל שצעירים אוהבים את הרכב.

    סגור תגובה

  • 8. ל7 
    חולה נפש שבודק מכוניות כתחביב, 05-05-2022

    האיביזה אכן מהנה לנהיגה ונסחרת יותר בגלל המשיכה לצעירים, אבל אל תשכח את האמינות של יונדאי שכשתחליף רכב תקבל מחיר קרוב יותר למחירון מאשר באיביזה, ואם תשקלל את שגרת הטיפולים ואחזקת הרכב, היונדאי זולה משמעותית.

    סגור תגובה

  • 9. לסבתאלה שסוויפט מספיק לה 
    מישיגנה, 05-05-2022

    אחי סוזוקי סוויפט מעולה אם אתה לא יוצא מהעיר יותר מדי. הוא יחסית חלש, קטן ולא מרווח ואין יותר מדי איפה לדחוף ציוד. מה גם שהוא בסגמנט קטן יותר אז ההשוואה לכשעצמה מיותרת מעט. אני אישית מעדיף יונדאי בגלל האמינות והעיצוב שלהם, שבשנים האלה לדעתי מתעלה על הרבה רכבים באותו סגמנט.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה