דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: סקודה קארוק מול פיג'ו 3008, גרסאות הדיזל

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת: נועם ריין

צילום: הדר קמינסקי

פיג'ו 3008, אחד מרכבי הפנאי המוערכים בישראל, אותגר בשנה האחרונה באופן משמעותי על ידי סקודה קארוק. הג'יפון הצ'כי הגיע ארצה כשבאמתחתו מנועי טורבו מצוינים, מפרט עשיר של מערכות בטיחות ואיכויות נסיעה גבוהות, כל זה במחירים שבהחלט נחשבים תחרותיים. העימות הזה בא לידי ביטוי במבחן שערכנו לגרסאות הטורבו-בנזין של השניים לפני מספר חודשים, שם הגענו למסקנות שונות - וסיימנו בכך שצריך להשוות גם בין גרסאות הדיזל של השניים.

פיגו 3008 מול סקודה קארוק

אז עכשיו, משהגיעו לישראל גרסאות הדיזל של הקארוק ולאחר שפיג'ו 3008 קיבל שדרוג משמעותי למנוע הדיזל (למעשה, מדובר במנוע חדש ובתיבת 8 הילוכים), נוצרה ההזדמנות למבחן כזה. שאלת החסכון בדלק תהיה המרכזית במבחן הנוכחי, אך נעסוק גם בתחומים של ביצועים, איכות הנסיעה והתמורה למחיר. ומכיוון שאנו עוסקים ברכבי פנאי עם דגש על חסכון בדלק, צירפנו למבחן גם את קיה נירו - רכב פנאי-משפחתי עם הנעה היברידית. שנתחיל?


עיצוב וסגנון

גם רכבי פנאי מעוצבים בהרבה מהקארוק יתקשו להתחרות ב-3008 בסעיף הזה. מדובר ברכב פשוט יפהפה. הוא נראה כמו רכב פנאי קשוח וגדול יותר, מפתיע עם זוויות מיוחדות, חומרים מבריקים ו"יציאות מהשבלונה" כמעט בכל זווית שבה תסתכלו עליו. הקארוק לא רק נמוך וצנוע מידות ביחס לפיג'ו, הוא גם באמת מעוצב בצורה פשוטה יותר. הקווים ישרים ומעט משעממים - זה לא רכב שיגרור מבטים נוספים ברחוב.

בתוך תא הנוסעים הפער מתעצם, במיוחד לאור העובדה שהקארוק הגיע בגרסת האמבישן השחורה והפשוטה. הכל מסודר בצורה מאוד ברורה והגיונית, אך גם חסרת מעוף. הפיג'ו, לעומתו, נראה כאילו הגיע מהעתיד.

ההגה הנמוך, לוח המחוונים הוירטואלי והמתוחכם, הג'ויסטיק של ידית ההילוכים. הכל נראה מודרני, מלוטש ומרשים במיוחד. נציין כי במחיר של הפיג'ו הבסיסי תוכל לרכוש את הקארוק בגרסת הסטייל, שמשפרת במעט את הנראות מבפנים.

עיצוב וסגנון

 פיגו 3008


אבזור ותפעול

רשימות האבזור של השניים לא שונות זו מזו באופן משמעותי. לשניהם יש מולטימדיה מקורית (בפיג'ו עם מסך גדול יותר), בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור ומערכת בלימת חירום אוטונומית. הפיג'ו מגיע כסטנדרט גם עם כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס עם פונקציית "מבט על", לוח מחוונים וירטואלי וחישוקי "18.

הקארוק בגרסת האמבישן הבסיסית עולה על הפיג'ו בכל מה שנוגע למערכות הבטיחות: יש לו מערכת לבלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, בעוד הצרפתי מסתפק בבלימת חירום בלבד - ומציע את המפרט המלא רק בגרסת הפרימיום היקרה.

סקודה קארוק

ועוד עניין שצריך לקחת בחשבון: במחיר של הפיג'ו בגרסתו הזולה ביותר, תוכלו לקבל את הקארוק בגרסת הסטייל ועדיין לצאת עם עודף. במצב הזה רשימת האבזור נוטה שוב לצידו של הקארוק, שמוסיף למפרט תאורת לד מלאה ותאורת אווירה פנימית. 

וכל זה עוד לפני שדיברנו על הנדסת האנוש. העיצוב הייחודי (שלא לומר קיצוני) של הפיג'ו מייצר לא מעט מוזרויות וקשיים: את המיזוג מתפעלים מתוך המסך, המידע בלוח המחוונים עמוס ולא קל להגיע לכל הפונקציות תוך כדי נהיגה. בסקודה, לעומת זאת, הנדסת האנוש מופתית. לא פחות. כל נהג ירגיש בבית בתוך זמן קצר, ויוכל לתפעל את כל המערכות בקלילות הודות לכפתורים פיזיים ברורים ומסך מידע יעיל בלוח המחוונים. 

אבזור ותפעול

פיגו 3008

שימושיות ומרווח

למרות הבדלי המימדים, שנוטים לטובת הפיג'ו, אין כמעט הבדלים של ממש בין הקארוק ל-3008. לפיג'ו תנוחת ישיבה גבוהה יותר; הקוקפיט הייחודי ממקם את הנהג מעל להגה אך מתחת ללוח המחוונים, כאשר הקונסולה המרכזית - שבתוכה תא אחסון ענק - יוצרת הפרדה ברורה בין הנהג לנוסע. בקארוק הישיבה מעט יותר נמוכה וישנה תחושה של קרבה בין הנהג לנוסע.

מאחור שניהם מציעים מרווח טוב מאוד לשני נוסעים. המרווח לרגליים מצוין וכך גם המרווח לראש. בפיג'ו יש חלונות גדולים יותר שמכניסים אור ותחושת מרחב בתא הנוסעים. הוא גם מרווח יותר לשלושה מאחור ויתאים יותר לעיגון של 3 מושבי בטיחות - אם כי שלישיית מבוגרים תחוש בצפיפות בשני הרכבים.

תא המטען של השניים גדול. בפיג'ו מקבלים מעט יותר נפח אחסון ועומק, בעוד הסקודה מבריק - כרגיל - עם פתרונות אחסון יצירתיים, ווי תליה ואביזרי עיגון.

שימושיות  ומרווח

פיגו 3008 מול סקודה קארוק


נוחות נסיעה

נקדים ונאמר שמדובר בשני רכבים נוחים בהחלט. רמת הנוחות שלהם מושפעת מאוד ממידת הצמיגים: בפיג'ו תקבלו חישוקי 18 או 19 אינץ', בסקודה יש 16 או 17. זה אומר שאת רוב השיבושים הקטנים של העיר הסקודה סופגת בצורה טובה יותר. אולי זה גם בגלל שרכב המבחן בפיג'ו הגיע עם צמיגי ה-"19? ייתכן.

כך או אחרת, שתיהן סופגות טוב מאוד את שיבושי הכביש בעיר ומחוצה לה, ושתיהן מצליחות להיות נוחות גם בתוואי הבין עירוני עם יציבות גבוהה ורמת ריסון מוצלחת. לפיג'ו יש גם יתרון קל בבידוד הרעשים, מה שנותן לה את חצי הכוכב הנוסף.

נוחות נסיעה


סקודה קארוק

מנוע וביצועים

והנה הגענו לחלק המעניין ביותר של המבחן, אליו מגיעות שתי המכוניות מנקודת פתיחה מאוד שונה. בפיג'ו מנוע הדיזל היה מההתחלה חלק עיקרי בהיצע של ה-3008. לאחרונה הוא עבר שדרוג משמעותי. עבור פיג'ו כיצרנית רכב, מנועי הדיזל הם מוצר דגל. ראו אפילו את מותג היוקרה DS, שמשווק אצלנו את רכב הפנאי שלו בעיקר בגרסאות דיזל.

בסקודה המצב שונה. קבוצת פולקסווגן שמה את יהבה על מנועי טורבו-בנזין קטנים, לפחות מאז התפוצצות פרשת הדיזל-גייט, ואת גרסאות הדיזל לקארוק ולקודיאק קיבלנו בישראל כמעט במקרה. תקנות ה-WLTP החדשות מכבידות על שיווק רכבי דיזל באירופה, וכך נוצר מלאי זמין במחיר אטרקטיבי עבור השוק הישראלי.

כך או אחרת, מדובר במנועים שונים ומעניינים. לפיג'ו יש 130 כ"ס ו-30.6 קג"מ מנפח של 1,500 סמ"ק. בסקודה מקבלים רק 115 כ"ס ו-25.4 קג"מ מנפח של 1,600 סמ"ק. בפיג'ו משודך המנוע לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, בסקודה זו ה-DSG שלה 7 הילוכים.

סקודה קארוק

כמעט בכל תנאי הדרך הפגינה הפיג'ו עליונות, כפי שמתבטא גם בדף הנתונים. היא זריזה יותר בתנועה עירונית, מהירה יותר גם במהירויות גבוהות ובמרבית המקרים גם שקטה מעט יותר. חובבי הביצועים יאלצו כנראה לפנות לגרסאות הטורבו-בנזין של השניים, אבל אם אתם מחפשים את החסכון - דעו שבפיג'ו תקבלו על הדרך גם קצת יותר כוח. 

תיבת 8 ההילוכים של היפג'ו עבדה באופן מופתי, אם כי לא השתמשה כמעט בכלל בהילוך השמיני. גם ה-DSG של סקודה, כמו שקורה בדרך כלל במנועים עם מומנט גבוה, עבד בצורה חלקה ויעילה.

במבחני צריכת הדלק הפגינה הפיג'ו יתרון קטן בכל המצבים. בנהיגה בין עירונית מתונה רשמה הפיג'ו נתון של 19.6 ק"מ לליטר לעומת 17.9 בסקודה. בנסיעה עירונית ממושכת מדדנו 12.5 ק"מ לליטר בפיג'ו לעומת 11.4 בסקודה.

מנוע וביצועים

פיגו 3008

התנהגות כביש

סקודה קארוק מפגין תחושה בטוחה מאוד, עם אחיזת כביש גבוהה רוב הזמן ואפס דרמות. יש לו זוויות גלגול מעט בולטות, אבל זה עניין סביר אצל רכבי פנאי מסוגו. אלא שבזמן שהקארוק מרגיש בטוח, הפיג'ו מוסיף את הבונוס של יכולת דינאמית מהנה. יש לו שלדה מצוינת, הגה מהיר, הוא מאפשר את הידוק קו הפניה בהרפיית דוושה ועדיין מצליח להיות אוחז ובטוח. שאפו.

התנהגות כביש


פיגו 3008

סיכום

כפי שכבר ידענו, אלה שני רכבי פנאי מצוינים. שניהם מרווחים ונוחים לנסיעה, עם יתרון קל לפיג'ו בתחומים האלו; לסקודה יש יתרונות בתחומי המחיר והאבזור, ואילו הפיג'ו משיג עוד קצת נקודות בתחום התנהגות הכביש.

אבל השאלה החשובה ביותר כאן היא המנוע, ובתחום הזה הפיג'ו מובילה בבירור. מנוע הדיזל שלה שקט, זריז ובעיקר חסכוני יותר בכל תנאי הדרך. ולא שלסקודה יש מנוע רע - גם הוא חסכוני ומספק ביצועים הולמים, אלא שזה של הפיג'ו מצליח להעלים כמעט את כל החסרונות המוכרים של מנועי הדיזל; עד כדי כך שאפילו בזיהום האוויר הוא מצטיין.

אז האם הפיג'ו הוא המלצת הקניה הברורה שלנו? לא בהכרח. הוא יקר מהסקודה ב-16,000 שקל בגרסאות הבסיס של השניים. זה אומר שבנסיעה בין עירונית של 20,000 ק"מ בשנה, יהנה הפיג'ו מחסכון של כ-600 שקלים בשנה בצריכת הדלק - כך שיחלפו 26 שנה עד שהפער בצריכת הדלק יצדיק את עצמו במחיר הרכישה...

או במילים אחרות: צריכת הדלק לא יכולה להיות השיקול פה. אם אתם קונים רכב פנאי בהסתכלות כלכלית, כנראה שהסקודה יחסוך לכם יותר למרות צריכת הדלק הגבוהה במעט. כבונוס הוא גם יהיה מאובזר יותר ונוח יותר לתפעול. אבל אם אתם מחפשים את העיצוב, שאר הרוח וחווית הנסיעה, התשלום העודף על הפיג'ו יצדיק את עצמו עבורכם.

פיגו 3008 מול סקודה קארוק

 

האופציה ההיברידית: קיה נירו

הוא אמנם לא עם מנוע דיזל, וגם על ההגדרה שלו כרכב פנאי יהיה מי שיחלוק, אבל הוא ללא ספק מעניק צריכת דלק פנטסטית ומהווה פתרון מצוין למשפחה שרוצה לחסוך. המימדים הקטנים, בעיקר לגובה, הופכים אותו לרכב פחות מרשים וקשוח למראה ביחס לקארוק ול-3008. גם מבפנים הוא שמרן וסולידי, אך באופן מפתיע הוא הציג מרווח פנימי דומה מאוד לזה של שני ג'יפוני הדיזל שעימתנו מולו.

ההנעה ההיברידית של הנירו הפכה אותו לרכב זריז יותר, גם בגלל יתרון ההספק - יש לו 141 כ"ס - וגם בגלל זמינות הכוח המיידית של המנוע החשמלי. במהירויות גבוהות או בסחיבת משקלים יהיה יתרון דווקא למנועי הדיזל.

קיה נירו

הנירו הצטיין גם ברמה גבוהה של שקט בתא הנוסעים, בעיקר במהירויות נמוכות. נוחות הנסיעה שלו היתה פחות מוצלחת משל האחרים בשל המשקל הכבד של הסוללה, וגם התנהגות הכביש היתה מהנה פחות.

ומה בשורה התחתונה? הנירו היה חסכוני יותר בכל מצב, בפער ברור. בנסיעה בין עירונית מתונה, כאשר הפיג'ו רשם צריכה של 19.6 ק"מ לליטר והסקודה רשם 17.9, זרח הנירו עם 23.6 ק"מ לליטר - יתרון מוחץ של 20% על פני הפיג'ו ו-31% על פני הסקודה.

פיגו 3008, סקודה קארוק, קיה נירו

בתוך העיר היה הפער בולט יותר: הנירו הגיע לצריכה של 18.1 ק"מ לליטר בתנועה עירונית כבדה ואיטית, יתרון של 44% על פני הפיג'ו וכמעט 60% על פני הסקודה. בכל מה שקשור לצריכת דלק, כך מסתמן, ההנעה ההיברידית מנצחת את הדיזלים בנוק אאוט.

להשוואת נתונים:
פיג'ו 3008 מול סקודה קארוק וקיה נירו

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אבל מי קונה פיגו 
    אריק, 27-12-2018

    במחירים כאלה ואמינות צרפתית , ולא הזכרתי את ירידת הערך הכפולה מכל רכב אחר

    סגור תגובה

  • 2. 26 שנה החזר! שוב אתם טועים בחישובים שלכם ומטעים את הקוראים 
    אמיר, 27-12-2018

    ציינתם כי הפיז'ו חוסכת 600 ₪ לשנה ועקב כך שהיא יקרה מהקארוק נדרשים 26 שנה להחזיר את ההפרש. יש לכם טעות מהותית (ולא בפעם הראשונה בכתבות שלכם). ההפרש במחיר בסך של 16 אלף ₪ לא מייצג את הפרשי העלות בפועל בין הרכבים אלא יאידת הערך על אותו ההפרש, הרי רכב מוכרים כמדומש והכסף לא נמחק.

    אם ניקח בחשבון ירידת ערך ממוצעת שנתית של 10 אחוז לשנה, הפי'ו תפסיד כ- 1,600 ₪ לשנה יותר מהסקודה. מנגד היא תחסוך 600 ₪ יותר בדלק. כלומר הפיז'ו תפסיד 1,000 ₪ יותר כל שנה נטו. הפרש שולי לחלוטין (ניתן להפחית גם ריבית על הלוואה בסך של 16 אלך ₪ ואולם לאור הריבית הנמוכה מדובר בסכום ריבית זניח , בערך כ- 1,000 ₪ סה"כ בהלוואה לחמש שנים בריבית פריים פלוס חצי).

    ומאחר ואני רואה שקשה לכם להבין אסביר בשפה פשוטה יותר, הפיזו שעולה 157 אלף ₪ תפסיד כ- 15,700 אלף ₪ בשנה הראשונה, הקארוק שעולה 141 אלף ₪ יפסיד כ- 14,100 ₪, כאמור ירידת ערך גבוהה יותר בסך של 1,600 ₪ לפיזו. בשנה השניה הפיזו תפסיד כ- 14 אלף ₪ נוספים והקארוק כ- 12 אלף ₪ וכך הלאה . כלומר הפיזו לא מפסידה 16 אלף ₪! הם לא נמחקים! אלא יד עליהם רק ירידת ערך! (בפועל שני הרכבים יפסידו כ- 15 אחוז בשנה הראשונה ולאחר מכן כ- 10 אחוז יחסית לכל שנה לפני כן, דהיינו פחות מ- 10 אחוז ממחיר הרכב כחדש).

    סגור תגובה

  • 3. אמינות 
    משה, 27-12-2018

    למה באף השוואה לא מתייחסים לאמינות וירידת ערך

    סגור תגובה

  • 4. לאמיר 
    איזה 10% בשנה ?????, 27-12-2018

    פיז'ו מפסידה 10% ברגע שהיא יוצאת מהסוכנות !!! בשנה ראשונה היא תפסיד 20% בסה"כ, ובשלוש שנים ראשונות כ-50%. כי לרכב צרפתי מוניטין מאוד בעייתי.
    סקודה תפסיד פחות, כמובן, משהו כמו 35-40% בשלוש שנים.

    סגור תגובה

  • 5. למגיב 4, תראה לי מכונית אחת שיורדת 50% 
    שי, 27-12-2018

    תראה לי מכונית אחת שיורדת 50% לאחר 3 שנים.
    תכנס לאתר יד 2 ותבדוק מחירים.

    סגור תגובה

  • 6. 5 - אני לא 4 אבל יש המון רכבים שמאבדים 50% בשלוש השנים הראשונות 
    כמעט כולם, 27-12-2018

    כמעט כל דגמי יונדאי המשפחתיות ומעלה יונדאי I40 חדשה 120 אלף אחרי שלוש שנים 60 אלף
    I35 שנת 2015 פרטית יד 1 עם 60 אלף קילומטר דורשים עליה 65
    מאזדות 3 כנ"ל
    סקודה אוקטביה כנ"ל
    סיאט לאון 45 % ירידה בשלוש שנים
    לא חסר...

    סגור תגובה

  • 7. 5 - אני לא 4 אבל יש המון רכבים שמאבדים 50% בשלוש השנים הראשונות 
    כמעט כולם, 27-12-2018

    כמעט כל דגמי יונדאי המשפחתיות ומעלה יונדאי I40 חדשה 120 אלף אחרי שלוש שנים 60 אלף
    I35 שנת 2015 פרטית יד 1 עם 60 אלף קילומטר דורשים עליה 65
    מאזדות 3 כנ"ל
    סקודה אוקטביה כנ"ל
    סיאט לאון 45 % ירידה בשלוש שנים
    לא חסר...

    סגור תגובה

  • 8. נקודת האיזון תהיה לאחר 9 שנים ולא 26 שנה!! 
    אמיר , 28-12-2018

    בהמשך להודעתי הקודמת, שכחתי לציין מתי החסכון בפיז׳ו בסך של 600 ₪ לשנה יחזיר את עלות הרכישה העודפת בסך של 16 אלף ₪.

    נקודת האיזון תהיה כאשר מחיר המחירון של הפיז׳ו יהיה גבוה בסך של 6,000 ₪ ממחיר המחירון של הקארוק וזה יקרה לאחר כתשע שנים (כאמור בהנחה של ירידת ערך דומה של 15 אחוז בשנה הראשונה ו- 10 כל שנה לאחר מכן יחסית למחיר המחירון של השנה הקודמת, לשני הדגמים. ה- 3008 מציגה ירידת ירידת ערך ממוצעת לרכבים אירופאים סחירים ולא גדולה יותר כמו שאר דגמי פיז׳ו).

    לאחר כתשע שנים שני הרכבים יהיו שווים כ- 37 אחוז ממחירם המקורי, מחיר הפיז׳ו יהיה כ- 58 אלף ₪ ומחיר הסקודה יהיה כ- 52 אלף ₪. בתקופה זאת של תשע השנים הפיז׳ו הפסידה כ- 6,000 ₪ יותר מהסקודה בירידת ערך כוללת אבל חסכה בדלק סך כולל של 6,000 ₪. כלומר איזון כולל בעלויות.

    בשנה העשירית לפיז׳ו תהיה ירידת ערך גדולה יותר מירידת הערך של הסקודה בסך של כ- 600 ₪ ומצד שני היא תחסוך בדלק בשנה זאת סכום של כ- 600 ₪. איזון מוחלט בהוצאות בשנה זאת.

    מהשנה העשירית ואילך ירידת הערך העודפת של הפיז׳ו תהיה נמוכה מסך של 600 ₪ ומנגד החסכון בדלק ישאר קבוע בסך של 600 ₪ לשנה ומכאן ואילך הפיז׳ו תחסוך יותר כסף מהסקודה כל שנה.

    לאאתר icar אולי הגיע הזמן להפנים זאת?

    סגור תגובה

  • 9. מנוע דיזל יחסוך יותר אחרי כמה זמן 
    א, 28-12-2018

    הנירו לפי נתיאור עושה 1:20-1:21
    הפיגו 1:16
    סקודה 1:14

    סגור תגובה

  • 10. הכי חשוב לשמירת ערך הרכב  
    א, 28-12-2018

    לצרפתיות יש שם נורא של אמינות ולכן הרכב הצרפתי יפסיד יותר בכל מצב בכל שנה . ואם כבר יש שם אז כנראה שהדבר נכון . דבר שני לגבי הקיה , שיבדקו את הרכב מבחינה בטיחותית (ההשראה החשמלית של המערכת ההיברידית משחקת פרמטר חשוב מאוד ולא משנה מה החסכון שקיים בדלק/ סולר)

    סגור תגובה

  • 11. רק יפניות! 
    טום, 29-12-2018

    לא נוגע בפחוני הפרימיום הללו!
    תזרקו את שניהם...ירידת ערך פסיכית ומעבר דירה למוסך...לא בא בחשבון.!

    סגור תגובה

  • 12. לציין שלנירו אי אםשר להרכיב וו גרירה 
    אריק, 29-12-2018

    מה שאומר שמי שמחפש לגרור איזה נגרר על הדרך, שיישאר עם הדיזלים

    סגור תגובה

  • 13. ל4 אני מוכן לשלם על פיג'ו 3008 2016 90 אלף שזה אפילו לא ירידה של 40 אחוז ב3 שנים 
    , 30-12-2018

    אין להשיג כזה רכב מתחת למחירון הוא מאוד מבוקש

    סגור תגובה

  • 14. נסעתי על שניהם.. 
    תומר, 30-12-2018

    נסעתי על שני הדגמים, חבל שתמיד לוקחים את הקארוק בגרסא הבסיסית ולא בגרסת סטייל דו גוונית. מעבר לאבזור עודף יש גם דשבורד דו גווני, מושבים ב-2 צבעים ועוד כל מיני פרטים שצויינו בכתבה ככה שאת סעיף עיצוב וסגנון הייתי משנה מעט. ההבדל העיקרי לדעתי הוא שהפיג'ו סופר שקט ממש כמו בנזין, והתא מבודד היטב ומאוד איכותי. ההמנוע של הסקודה פשוט יותר רעשן, מרגישים שהוא דיזל. למעט זה ההבדלים מינוריים. מי שמחפש תא נוסעים שקט ונעים יותר אבל מורכב לתפעול, עם מולטימדיה איטית יותר ומורכבת, ללא בטיחות אקטיבית ייקח פיג'ו, ומי שמחפש תא נוסעים איכותי, עם הנדסת אנוש לעילא ולעילא, אבזור ובטיחות אבל מנוע מטרטר ייקח סקודה.. ככה לפחות אני מיציתי את ההבדלים ביניהם.

    סגור תגובה

  • 15. בכול מקום דוחפים את הנירו ! 
    דוד, 01-01-2019

    הוא לא שייך - לא לפנאי - לא דיזל - לא מרווח,,,אז למה לדחוף אותו לכתבה - ?
    צריכת דלק טובה ? יש גם להיברידיות אחרות ...

    סגור תגובה

  • 16. הנסיון שלי עם הפיז'ו פחות טוב: נוקשה ורעש כביש גהוה מהצפוי. 
    יוסי, 10-01-2019

    גם רעש הדיזל תמיד נוכח בעיר והביצועים לא משהו.
    מאחור הישיבה נמוכה מידיי במפתיע עם הרבה מקום לראש.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה