דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי - מכוניות מיני

Getting your Trinity Audio player ready...





"מכונית לכל פועל", צעקו הכותרת כאשר הושקה בישראל סוזוקי אלטו. המחיר אז היה נמוך בעשרות אחוזים ממה שהורגלנו לו במשך שנים. עם ישראל, בזמנו חברה קפיטליסטית טרום עידן המחאה, הסתער על אולמות התצוגה והשאר היסטוריה. בעצם כמעט היסטוריה, כי למרות שמחירי מכוניות המיני הידניות הוזלו לאיזור ה-60 אלף שקל, מרבית המכוניות שנמכרו עלו עשירייה יותר. למה? כי במחיר לא גבוה בהרבה ניצבות בפני רוכש הרכב בישראל אפשרויות הרבה יותר מעניינות. הראשונה היא מכוניות הסופר מיני הידניות. הן גדולות ומרווחות יותר ומציעות מנועים חזקים יותר בדרך כלל. האפשרות השנייה היא אותן מכוניות המיני הקטנות בתוספת תיבה אוטומטית. השילוב הזה של תיבה אוטומטית ותג מחיר נמוך הוביל בשנה האחרונה את 70% מרוכשי המכוניות בקטגוריה להעדיף את הקטנטנות האוטומטיות. אנחנו ב-iCar לא יכולנו להתעלם מההעדפה הברורה של קהל צרכני הרכב, וכאשר החלטנו לבחון את קטגוריית המיני ברור היה לנו שהגרסאות האוטומטיות הן אלו שיעמדו למבחן. אז מי המכונית האוטומטית הזולה והמשתלמת בישראל? בקרוב תדעו.



בבוקר המבחן התייצבו בחצר המערכת ארבע מהמכוניות הבולטות בקטגוריה: סוזוקי אלטו, אותה אחת שאחראית למהפכה; קיה פיקנטו, מלכת המכירות הבלתי מעורערת של הקטגוריה; טויוטה אייגו שמייצגת גם את פיג'ו 107 וסיטרואן C1 התואמות; וסקודה סיטיגו, המכונית החדשה בקטגוריה שגם לה אחות תאומה - סיאט מי. מעבר לבדיקות הרגילות של נוחות הנסיעה, כוח המנוע ותיבת ההילוכים, החלטנו להוסיף בדיקה נוספת למבחן השוואתי הנוכחי. מכיוון שמכוניות אלו נרכשות קודם כל עקב עלות הקניה והאחזקה שלהן בדקנו עבורכם את ההצעות המימון השונות שניתנות על ידי היבואנים וכן את עלות הטיפולים שלהן ואת עלות צריכת הדלק לשנה (ע"פ 15,000 ק"מ בשנה ומחיר דלק של 7.26 ש"ח - נכון ליום ביצוע המבחן).

סוזוקי אלטו


עיצוב, תא נוסעים ואבזור

סוזוקי אלטו כבר לא צעירה, אבל העיצוב החיצוני שלה מצליח להישאר רענן. לא כולם הסכימו שמדובר במכונית היפה במבחן אבל רוב הבוחנים אהבו את הצבע הזרחני ואת פנסי החזית הגדולים שהעניקו לה מראה "חמוד". תא הנוסעים לא מרשים בעיצובו, אך למרבה המזל בסוזוקי הוסיפו מעט אפור לתא השחור והצילו במעט את המראה שלו. איכות ההרכבה מעולה ויש מי שטען שאת הקונסולה המרכזית חצבו באבן. העניין הוא שהפסלטיק ממנו התא מורכב מרגיש גם הוא כאילו נחצב מאבן, ואיכותם של החומרים נמוכה. האבזור בסיסי ביותר: יש מערכת שמע ומזגן מקוריים, שני חלונות חשמל ו...זהו. המרווח מאחור סביר במימד הראש אך רגליהם של הנוסעים יפגשו את המושב שלפניהן גם אם ישבו מאחור אנשים ממוצעים בגובהם. תא מטען? יש משהו כזה מאחור, אם מטען מבחינתכם מסתכם במזוודה קטנטנה.



בתוך העיר

האלטו היא מכונית עירונית מאוד מוצלחת, וזה נכון גם ביחס לחבורת הקטנטנות שהתכנסו למבחן. תנוחת הישיבה היא הגבוהה מבין המכוניות במבחן וקל להבין איפה הרכב מתחיל ומסתיים. המושב האחורי גבוה ומאפשר הכנסה קלה של ילדים לכיסאות הבטיחות. התגובה של דוושת התאוצה נמרצת ומעניקה לאלטו תחושה זריזה מהצפוי, והתיבה האוטומטית חוסכת מהנוסעים חבטות מיותרות. בסעיף הנוחות העירונית האלטו מצליחה להוביל בנקודות ביחס למתמודדות: לא מדובר במכונית נוחה, אבל בחיים הכל יחסי. בשום מצב היא אמנם לא תגהץ את הכביש, אבל היא לא נכשלת במשימה, כאשר גם על שיבושים גדולים האלטו מרגישה מרוסנת (ביחס למתמודדות האחרות כמובן). רעש המתלים נוכח, והביקורת בעיר מופנית גם להגה (כבד מדי בחנייה) ולשדה הראיה הגבולי לאחור. תלונה נרשמה גם כלפי החלונות האחוריים שנפתחים לכדי חרך צר בלבד.

מחוץ לעיר

מחוץ לעיר האלטו מרגישה כמו דג מחוץ למים. היא (ואתם) תעשו הכל כדי לחזור בהקדם לתוך העיר. המנוע הוא החלש מבין המנועים במבחן וההילוכים הגבוהים ארוכים מדי ומאלצים את תיבת ההילוכים לבצע "קיק-דאון" לעיתים תכופות על מנת לשמור על קצב התקדמות סביר. רעשי רוח מגיעים מאוחר אך רעשי הכביש והמנוע חזקים מספיק בכדי להפוך את הנסיעה לרועשת. הנוחות מחוץ לעיר בינונית והיפנית הקטנה חובטת ומתנענת בחוסר סבלנות. את הפרק האלטו חותמת עם אחיזת כביש נמוכה שהופכת אותה למכונית מהנה בעבור אלו שאוהבים להשתלט על זנב סורר, אך מצד שני העניין הופך אותה לפחות בטוחה.




סקודה סיטיגו


עיצוב, תא נוסעים ואבזור


הסיטיגו היא לא מכונית מעוצבת. היא רבועה מדי ועם פרצוף פחוס, אך צמד מדבקות הפסים מעניקות לה מראה חביב. עיצוב הפנים אף הוא יותר פונקציונאלי מאשר יפה, אך איכות ההרכבה מצויינת. איכות החומרים קצת פחות, והם נוקשים ומחוספסים. האבזור לא עשיר יותר מבאלטו וגם כאן אין יותר ממזגן ומערכת שמע. מנגד, אבזור הבטיחות מפתיע עם מערכת ייחודית לבלימה עצמית במהירות עירונית. כאשר יש מעט אבזור קל ליצור הנדסת האנוש מצויינת, וזה בדיוק מה שעשו בסקודה. המרווח מלפנים טוב למרות שהמושבים לא מפנקים בגודלם, מאחור המרווח סביר בסעיף המקום לרגליים אך מרווח הראש בינוני. לרוחב לא תהיה בעיה - גם בסקודה יש רק שני מושבים מאחור. תא המטען הוא הגדול בחבורה ובפער ניכר.



בתוך העיר

מבין המתחרות במבחן לסקודה תנוחת הישיבה הנמוכה ביותר, עניין שמעט מפריע בתמרון עירוני. הסיטיגו מפצה בשדה ראיה מצויין לפנים ולאחור והיא הרכב הקל ביותר לחניה. עם שיבושים גדולים ומהמורות גדולות הסקודה מתמודדת באופן מצויין; מצד שני, כל חיבור אספלט ושיבוש קטן יורגש היטב בתא הנוסעים, עניין שהופך אותה למכונית מאוד לא נינוחה באיזורים אורבנים עתירי שיבושים. הבעיה הגדולה ביותר של הסקודה היא תיבת ההילוכים האוטומטית - רובוטית (בעלת המצמד היחיד). התיבה משתלבת באופן מאוד איטי, "קיק דאון" מגיע מאוחר ורק לאחר תחנונים מצד הנהג, העברות ההילוכים מטלטלות והיא יוצאת מהמקום באופן קופצני. העניין הזה פוגע בהתניידות העירונית ומקשה לייצר קצב אחיד.

מחוץ לעיר

כשהסקודה יוצאת מהעיר מתגלה כי המנוע החלש על הנייר (60 כ"ס) הוא המנוע החזק בפועל. נתון מומנט גבוה שמגיע מוקדם ותיבה בעלת חמישה הילוכים מאפשרים לסקודה להיות מהירה משמעותית מכל האחרות מחוץ לעיר. זה גם הרכב שיעניק הכי הרבה בטחון בעקיפות ארוכות מבין הרכבים שנבחנו. העברות ההילוכים של התיבה עדיין מציקות אך זה לא מפריע להתנהלות במידה בה זה מפריע בעיר. רעשי רוח מתחילים מ-100 קמ"ש אך שאר הרעשים מבודדים היטב. נוחות הנסיעה מוצלחת כל עוד לא תיתקלו במהמורות גדולות הנדירות בכביש הבין עירוני. הסקודה איננה מכונית מהנה לנהיגה, אך היא אוחזת היטב ומפגינה נטייה מובהקת לתת היגוי.

טויוטה אייגו


עיצוב, תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים של האייגו מרגיש מעוצב ובעל אמירה צעירה. מנגד, איכות החומרים נמוכה והפלסטיקים מרגישים פשוטים ורופפים אפילו ביחס למשתתפות במבחן. האבזור נדיב ביחס לאחרות עם ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים וידיות להעברת הילוכים מההגה שמצטרפים למזגן ולמערכת השמע. מושב הנהג צפוף, והמושב האחורי מציע מרווח ראש טוב ומרווח בינוני לברכיים. דווקא לכפות הרגליים אין כמעט מקום, בגלל תכנון משונה של רצפת הרכב. גם באייגו את מקום החלונות החליף פתח אוויר קטן, ויש רק שתי חגורות בטיחות במושב האחורי. תא המטען סמלי בגודלו ויכיל מספר שקיות בלבד.



בתוך העיר

הטויוטה מציגה את המימדים הקטנים במבחן: את החיסרון שבזה ראינו במרווח הפנימי, אך היתרון מגיע בהשתחלות בסימטאות העיר. למעשה האייגו היא המכונית למי שמעוניין לחסוך זמן בחיפושי חנייה, על אף שלמרבה הצער שדה הראיה לאחור לא טוב. בניגוד לקיה ולסקודה, הטויוטה לא נכשלת על שיבושים גדולים או קטנים. האם זה הופך אותה למכונית נוחה בעיר? לא בהכרח. הטיפול הכולל של האייגו בערימת החתחתים שמתקראת במקומותינו כביש עירוני איננו מוצלח, וכמעט כל שיבוש יורגש בתא הנוסעים. התיבה הרובוטית של האייגו פחות מוצלחת מהתיבות האוטומטיות שבמבחן אך היא עדיפה על הרובוטית של סקודה.

מחוץ לעיר

אולי הנתון המפתיע ביותר הוא שבשיוט רגוע הטויוטה היא מהמכוניות השקטות בחבורה. אבל אל תתבלבלו: השקט ישמר רק עד שדוושת התאוצה תיקרא לדגל. אז המנוע יהפוך רועש ויפגע באידיליה. האייגו מרגישה קטנה וקופצנית בכביש בין עירוני ונוחות הנסיעה בה לא מהמוצלחות - למרות שהיא עדיפה קלות על האלטו. גם מחוץ לעיר התיבה הרובוטית מוצלחת יותר מהתיבה של הסקודה אך כאן מדובר בפער זניח וגם היא מעבירה הילוכים באופן שאינו רהוט מספיק. התנהגות הכביש טובה עם התנהגות קלילה וצפוייה ויש בה את השילוב הנכון ביותר בין אחיזה והנאה. למרות זאת, צריך לזכור שהאחיזה האבסולוטית נמוכה מבסקודה ובקיה.



קיה פיקנטו


עיצוב, תא נוסעים, ואבזור

הקיה היא המכונית המעוצבת והמרשימה ביותר למראה, מבחוץ ומבפנים. בסעיף תא הנוסעים הקיה מכה שוק על ירך את המתחרות: ראשית מדובר במכונית היחידה עם חמישה מקומות ישיבה. האבזור הוא השופע ביותר עם 4 חלונות חשמל, מערכת שמע עם כניסות ל-AUX ו-USB (רקAUX בסקודה וטויוטה) וכיוונון חשמלי למראות. הגרסה המאובזרת מציעה עוד מספר פריטי עיצוב בתוספת מחיר קטנה. המרווח בתא הנוסעים הוא הטוב במימד הגובה, אולי בגלל שתנוחת הישיבה מאחור נמוכה יחסית. מרווח הרגליים בינוני אך הוא עדיין הטוב במבחן. המושב הוא הרחב ביותר אך הוא קצר ונמוך, ויהיה כמובן צפוף ל-3 נוסעים. החלונות הצרים עלולים לגרום לתחושת קלסטרופוביה. תא המטען שני בגודלו לתא המטען של הסיטיגו, בפער לא גדול.



בתוך העיר

תנוחת הנהיגה בפיקנטו מרגישה נמוכה אך היא בעיקר עוטפת. שטח החלונות קטן בכל המימדים, עניין שיכול להפריע מעט אחרי נהיגה בשאר המתחרות. הפלוס הוא תחושה יותר בטוחה וחסונה אחרי תחושת ה"אופנוע על ארבע" של הטויוטה והסוזוקי. התיבה האוטומטית היא התיבה המוצלחת ביותר שהגיעה למבחן ורק יחסי העברה ארוכים מעט הפריעו. זאת גם הסיבה שהפיקנטו לא הייתה הכי זריזה למרות המנוע החזק. נוחות הנסיעה בפיקנטו טובה על שיבושים קטנים אך היא התקשתה להתמודד עם שיבושים חדים שעברו ישירות ליושבים ברכב.

מחוץ לעיר

תחושת המכונית הבוגרת ממשיכה עם הפיקנטו גם כשיוצאים מהעיר, כאשר ריסון המרכב הוא המוצלח ביותר. הקיה מספקת תחושת ביטחון שנובעת בעיקרה מהישיבה העמוקה והאחיזה הגבוהה. בכביש המפותל לפיקנטו נטייה קלה לתת היגוי, אך האחיזה מאוד גבוהה והתנהגות הכביש היא הצפוייה והבטוחה מבין המתחרות. המנוע חזק וכשמושכים אותו במעלה הסל"ד הוא גם מספק ביצועים טובים. הבעיה של הקיה הקטנה הם יחסי ההעברה הארוכים של התיבה שמסרסים את המנוע, וגם רעשי המנוע והכביש שמגיעים כבר במהירויות דו ספרתיות.




סיכום

מה כבר יכולים להיות ההבדלים בין ארבע מכוניות קטנטנות שפער האורך שלהן לא עולה על 10 ס"מ? מתברר שהפער יכול להיות עצום. כל אחת מהמכוניות מציעה משהו אחר למישהו אחר, וכל אחת מארבע המתמודדות מצטיינת במקום בו האחרות לא תמיד מרשימות.

סוזוקי אלטו - העירונית

האלטו, כמו רוב האחרות, דורשת לא מעט פשרות. תא המטען קטן, המנוע מאוד רועש ואל תחשבו אפילו לצאת אתה מחוץ לעיר. מצד שני, מדובר במכונית העירונית הטובה במבחן. היא נוחה מאוד לכניסה וישיבה בזכות המושבים הגבוהים, ועבור אלו שצריכים להוציא את הילדים ממושב הבטיחות מדובר בעניין משמעותי. גם נסיעה בעיר מוצלחת בזכות התגובות הזריזות. האלטו מתאימה לאלו שמעוניינים ברכב שעיקר ההתניידות בו עירונית או כרכב שני במשפחה.

סקודה סיטיגו - הבין עירונית

הסיטיגו מציעה את ההפך הגמור ביחס לאלטו. היא מכונית עירונית פחות מוצלחת מהאחרות; תיבת ההילוכים לא רהוטה, תנוחת הישיבה הנמוכה וחוסר הנינוחות של המתלים מפריעים. אבל מחוץ לעיר הסיפור משתנה. הסקודה מהירה מאוד, בטוחה ומתגמלת. למעשה מי שנוסע בעיקר נסיעות בין עירוניות ומעוניין במחיר רכישה נמוך, רמת בטיחות גבוהה מאוד וצריכת דלק טובה צריך, קודם כל, לקפוץ לאולם התצוגה של סקודה.

טויוטה אייגו - הזולה, בכל פרמטר

על פניו נראה שהטויוטה מפסידה במבחן. היא לא נוחה, לא מרווחת, לא חזקה וגם יקרה יחסית. אבל לאייגו כמה קלפים חזקים בשרוול: היא מאובזרת יחסית לרוב המכוניות, מלבד הפיקנטו. מימדיה הקטנים מאפשרים לה להשתחל לכל חניה, וצריכת הדלק? בפרמטר הזה היא הכתה שוק על ירך את כולן. אם תבדקו את מחירי שתי התאומות מבית פיג'ו וסיטרואן תגלו שגם מחיר הקנייה עשוי להיות זול משמעותית אם תקחו אותה עם סמל צרפתי על הגריל. כך שאפשר לבחור בין מוניטין שמירת הערך המצויין של טויוטה לבין מחיר קניה נמוך של האחיות. טויוטה אייגו מתאימה במיוחד למי שרוצה לקנות מכונית שתחסוך לו כסף.

קיה פיקנטו - המכונית

מקריאת דף הנתונים ציפינו שהקיה תרמוס את המתחרות ללא תחרות. בפועל היא לא הציגה יתרון גורף בשום מתאר נסיעה, אבל קיה פיקנטו היא המכונית "הכי מכונית" במבחן הזה. היא מרגישה גדולה יותר, מאובזרת יותר ובעיקר לא מצריכה פשרות דרמטיות. לאנשים שקונים רכב יחיד אשר ישמש אותם בעיר ומחוצה לה במידה שווה ומעוניינים להרגיש שהם נוסעים ברכב אמיתי, קיה פיקנטו היא הרכב המתאים מכולם.



לקטגורייה המלאה בקטלוג iCar - מכוניות קטנות

הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון יוני של מגזין iCar


* עלות מימון הרכב החודשית חושבה על פי הצעת מימון של היבואן, לתחילת מאי 2013 וכוללת ריבית.
* עלויות התדלוק חושבו על פי נסיעה של 15,000 ק"מ בשנה, מחיר דלק של 7.26 שקל לליטר ועל פי צריכת הדלק כפי שנמדדה במבחן.
* עלויות הטיפולים חושבו על בסיס 3 טיפולים תקופתיים (15, 30 ו-45 אלף ק"מ) ע"פ תמחור מוסכי היבואן
* עלויות הביטוח נלקחו מאתר Wobi.co.il לפי גיל נהג מינימאלי של 24 שנים, ללא תאונות.
 

פורסם לראשונה ב- 20.06.13

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. למרות הניסיון אין שום סיכוי שהעלות כה גבוהה 
    א, 20-06-2013

    ירידת הערך ואובדן ערך הכסף כ-900-1000 שח
    דלק במציאות המצב יהיה עדיף ויהיה 1:15-1:20 קרי450-600 לחודש
    טיפולים תיקונים ובלאי יהיה גדול יותר סביב 150 לחודש בממוצע
    ביטוח רישוי 4500-5000 לשנה,400 לחודש
    סה"כ 1900-2150 לחודש

    סגור תגובה

  • 2. רק ידני 
    אריה, 23-06-2013

    צריך לבדוק את הידניות שהם האלטרנטיבה הבאמת זולה, ואז אין בעיות של גיר קופצני ועליות הדלק מן הסתם יותר נמוכות. אני ממליץ על סיאט מי מצטיינת בכל הפרמטרים כולל מחיר רכישה נמוך

    סגור תגובה

  • 3. מה עם יונדאי I10 ??? 
    אילן, 23-06-2013

    ישיבה גבוהה 5 מושבים יש לי מאוד מרוצה...

    סגור תגובה

  • 4. אלטו - מניסיון אישי יסודי מאוד 
    שמואל, 24-06-2013

    נקודות לחיזוק בכתבה:
    אכן, הסיבה בדיעבד שרכשתי אלטו (השנה שדרגתי לספלאש) היתה כי באופן מוחץ, הרכב הפתיע ביכולת ספיגת המהמורות שלו ולאחר נסיעת מבחן בכל הדגמים הוא הוכיח עצמו כמפתיע מאוד ביחס לגודלו ובסיס הגלגלים שלו BY FAR מכל המתחרים.

    אני מוחה על הטענה כי בנסיעה מחוץ לעיר היתרון נעלם. פשוט בולשיט. האלטו מפתיע חד משמעית.
    האלטו גומע מרחקים בקלילות, הוא נוח כפי שצויין, שדה הראייה מצויין, הוא חסכוני מאוד במיוחד מחוץ לעיר ובכביש 6 תוכלו לשייט איתו גבוה ואפילו יחסית גבוה מאוד.... הוא אינו מעייף ותמיד יצאתי ממנו רענן (לוריא).
    האלטו שימש אותי למרבה האירוניה בעיקר לנסיעות ארוכות מאוד, ברחבי הדרום הנגב והמדבר.
    אגב אם חשוב לכם, אמינות טוטאלית, מוחלטת, עילוי. 0 תקלות. תחזוקה: כלום ורבע.
    סוזוקי פשוט פיצוץ, סיפורי הזלזול על פס הייצור ההודי, פשוט אודו כלא היו.
    לגבי מרחב ההטענה (בגאז'), נכון הוא קטן, אך הטענה כי הוא מתאים להכיל תיק בלבד, הינה שגויה, או משוחדת, או פשט טעות, קנייה גדולה של סופר, מספר תיקים, יותר משניים שלושה ואם תסירו את המדף האחורי תוכלו להרוויח עוד לגובה.
    המזגן של האלטו קטלני!!!! ואפרופו מחוץ לעיר, אז בהחלט אמליץ לכם על הגרסה הידנית, כושר המיאוץ שלו טוב מאוד, ניתן למשוך הילוכים לסל"ד גבוה, ואף מומלץ להיזהר מאוד, כי המנייק הקטן לוקח אותך ל 130, 140 וגם ל 150 קמ"ש מהר מאוד בלי שתבחינו. ההיגוי מצויין ואינו כבד כפי שמודגש בכתבה.
    נכון, אי אפשר להפריז בתכונותיו של רכב זול מסוג זה, אבל קחו בחשבון שהאלטו חלוץ הקטגוריה, עדיין רלוונטי, ועדיין מוביל בערוצים מסויימים. הוא עדיין לטעמי האישי המתוק מכולם עיצובית ובגרסת הגיר הידני - רכב שובב לכל דבר.
    אגב, לגבי מרווח הרגליים, אם גודל הנהג הינו ממוצע, ברכי נוסע אחורי ממוצע וגם למעלה ממנו אמנם יהיו קרובות למושב הנהג אך לא יגעו בו. נקודה.

    הכותב נהג ספורטיבי, מקצועי, בעל ניסיון מוטורי נרחב ו"תעודות" ספורטיביות" תרתי משמע.

    ICAR לדעתי קצת פספסתם, או שהבוחן שלכם גדול מידות וקטן בשנות נסיונו.

    אחלה אתר, אחלה מערכת, נהנה מאוד מהכתבות שלכם, ומותר גם לפספס.
    אותי הצלחתם לעניין הרבה יותר מאתר אוטו.
    אשמח להצטרף לנסיעת מבחן שלכם.

    ברכה והצלחה

    סגור תגובה

  • 5. טעיתם בתמונה  
    משהוא, 30-06-2013

    טעיתם בתמונה של הטבלה כתוב קיה פיקנטו ושמתם תמונה של טויוטה אייגו ושמתם תמונה של קיה פקנטו על טויוטה אייגו

    סגור תגובה

  • 6. בידני האלטו מנצח הכי אמין זריז וחסכוני. 
    נהג ותיק, 01-01-2014

    אלטו ידני עושה 22 ק"מ לליטר בדוק,הבוחן בדק תצרוכת באוטומטי ונראה לי שגם כאן טועה. האלטו הידני גם זול משמעותית מהיתר.

    סגור תגובה

  • 7. לא לקנות טויוטה אייגו 
    זאב קציר, 18-05-2015

    רכב עם תקלות מרובות מהחדשים הראשונים לאחר הקנייה (חדש!). שירות איום ומורא(טויוטה מודיעין) הכולל אי כיבוד האחריות (נאלצתי לשלם 6000 ש"ח על החלפת מרססי דלק ומד דלק שיצאו מכלל שימוש. בטענה ש"הדלק אשם"), ויכוחים לא נעימים על רכב חלופי כשרכבי שוהה חדשיים במוסך החברה, יחס בוטה ומתנשא, כאילו עושים טובה.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה