מכירים את תסמונת "הבן של"? כולם מביטים בך. הציפיות בשמיים. כל תוצאה פחות ממושלמת תחשב לכישלון. ובסופו של דבר, אבות אכלו נופת צופים ושיני בנים תאכזבנה. זה קרה לרבים, ביניהם רועי ברקוביץ' על מגרש הכדורסל, או בן ארצי על הבמה. ומה צופן העתיד ליונדאי ix35?
האב, במקרה דנן, הוא יונדאי טוסון. אותו ג'יפון היווה הצלחה מסחרית ענקית ליונדאי, בעולם בכלל ובישראל בפרט. הטוסון מעולם לא היה כריזמטי כמו שלמה ארצי, או מדויק כמו מ.י.ק.י, אך תודות לתמחור ששבר את השוק אי-אז באמצע העשור הקודם - כבישי הארץ התמלאו טוסונים בשפע. אלא שכל דבר טוב - גם אם הוא קצת רע - נועד להסתיים. וכאן בדיוק נכנס לתמונה יונדאי ix35.
נתחיל מהעיקר. הדור החדש למשפחת הג'יפונים הקומפקטיים של יונדאי הוא קודם כל טוב יותר מהטוסון. יותר מהוקצע, יותר חסכוני, יותר נאה, יותר מרווח. השיפור הניכר בעיצוב הוא הדבר הראשון שלוכד את תשומת הלב. ה-ix35 קיבל את החיוך החדש של משפחת דגמי יונדאי, אותו קו שנמצא גם ביונדאי אלנטרה החדשה. במציאות זה נראה אף מרשים יותר מאשר על גבי המסך.
הגרסה אותה בחנו צוידה ביחידת הכוח הבסיסית: מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 163 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים. הווה אומר 700 סמ"ק פחות ו-2 הילוכים יותר מאשר בטוסון המקביל. התוצאה? מיתון קל בביצועים, ומנגד העברת כוח אלגנטית יותר לגלגלים. גם צריכת הדלק הבעייתית של הטוסון השתפרה, באופן טבעי. ההתנהלות בעיר קלה ונעימה, וגם בשיוט בין עירוני מרגיש הרכב בבית. האצות ביניים מלוות לעיתים בכבדות מסוימות ובסאונד מקטר מצד הבוכנות.
יונדאי ix35. טוב יותר מהטוסון, גם אם עדיין לא מושלם / צילומי סטילס: נועם ריין
חוויות מהמושב האחורי/ נועם ריין
"ילדים", קראה לנו אמא, "היום נוסעים לבקר את משפחת בלומנשטיין בכפר. אם תתנהגו יפה, הילדים שלהם ייקחו אתכם לראות את הפרות ברפת".
"אבל אמא", עניתי, "אנחנו לא אוהבים את הכפר. אפשר להישאר בבית ולראות טלוויזיה?"
נכנסנו לאוטו בחוסר חשק. לפעמים נדמה לי שאמא נוסעת איתנו לבקר חברים רק כדי להשוויץ באוטו החדש שאבא קנה לה – יונדאיix35. ישבתי מאחור, ולידייותם, אחי הקטן. סיפרתי לו שמהפרות של בלומנשטיין עושים את הריפודים של האוטו. הוא אמר שלא אכפת לו, ושמה שחשוב בפרות זה החלב של הקורנפלקס. ילד קטן וטיפש. ניסיתי להציק לאמא עם הרגליים בגב. לא הגעתי. זה רחוק. פתאום שמתי לב שיותםגמר את כל הבמבה. התרגזתי, אבל לאמא זה לא אכפת. היא עדיין מנסה להבין איך מפעילים את הגג הנפתח הזה. הפעלתי ליותםאת החימום בכיסא. הוא בכה. אמרתי לו שזה עונש על מה שהוא אמר על הפרות של בלומנשטיין. הוא צרח שנשרף לו הטוסיק. אותי זה הצחיק.
ואז אמא כעסה. "ילדים", היא צעקה, "אם לא יהיה פה שקט תיכף ומיד – אני עולה על פס האטה!"
שתקתי מיד, וסתמתי גם ליותםאת הפה. אנחנו רק יומיים עם האוטו הזה, ודבר אחד כבר הספקנו ללמוד – בספסל שלי ושליותם, בליטות בכביש הן עונש. אמא חייכה חיוך של ניצחון.
יצא לנו לקרוא שיונדאי ix35 היא מכונית נוחה. חלק מן המדיות אף ציינו נוחות מצוינת. מה נוכל כבר לומר? אשרי הישבן שעלה באמפר עם ix35 והרגיש בנוח. צוות הבוחנים שלנו התנסה כבר בעקמת נעורים ובכאבי גב כרוניים, כך שתקראו לנו אניני-חוליות נודניקים אם תרצו - אבל הרכב פשוט לא סופג היטב את הכביש. בעיקר בנסיעה עירונית, ובעיקר במושב האחורי בו תנוחת הישיבה בעייתית. מצד שני, כאשר מגיעים לכביש החוף המצב משתפר. מבחינת מרווח פנים, ארבעה מבוגרים יתאקלמו ללא בעיה בתוך תא הנוסעים.
ואם כבר תא נוסעים, קראנו גם שאיכות החומרים ביונדאי ix35 היא ברמה של נבחרת גרמניה. ובכן, אל תאמינו לעיתונות. איכות ההרכבה גבוהה, ואיכות החומרים אכן עדיפה על סלעי-הפלסטיק של הטוסון, אבל עדיין מדובר בדרגה מתחת למובילות הסגמנט.
יונדאי ix35 ניצב ממש בכניסה לאולם התצוגה הראשי של יונדאי, משקיף על העוברים ושבים ברחוב התל אביבי. יונדאי טוסון הותיק עודנו נמצא באולם - הרחק מאחור, ליד המטבחון, משגיח מרחוק שיורשו נכנס לעניינים כמו שצריך. בפעמים האחרונות בהן ביקרנו בסוכנות מצאנו לקוחות שעדיין מגיעים במיוחד כדי לבדוק את הטוסון. לחלקם לא ממש אכפת שיצא דגם חדש - השכן פסק טוסון אז טוסון זה יהיה.
ויודעים מה, זה לא משנה, כי יונדאי ix35 עומד להיות רב מכר בישראל. הגרסה הבסיסית - 2.0 בנזין ללא הנעה כפולה - מתומחרת בדיוק של אגורה כמו מאזדה 6. זהו לא מצב מקרי. יונדאי ix35 היא האלטרנטיבה של המנהלים לרכב גבוה ומרווח. עבור הטוסון זה עבד מצוין, וכיוון שהוא צבר עדת מעריצים נאה ברחבי הארץ, אין סיבה אמיתית שיורשו המשודרג יכשל לשחזר את ההצלחה.
יונדאי ידועה בכיול מתלים קשה ולא נח לכן אין פלא שכך הדבר.בסיכומו של דבר אין על הנוחות והאיכות של הקשקאי ובמיוחד עם הדגם החדש והיפיפה שיצא ממש בימים האחרונים....