את מיצובישי ספייס סטאר אנחנו ב-iCar מכירים היטב. במשך חצי שנה היא ליוותה אותנו במסגרת מבחן ארוך טווח, ושם למדנו להכיר אותה לעומק - על יתרונותיה וחסרונותיה. למדנו כי מדובר במכונית לואו-קוסט, פשוטה ועממית, כזו שמסתדרת מצוין בתנועה העירונית אבל לא מרגישה מוצקה ומהודקת כמו מכוניות סופר מיני אחרות. בלשון המעטה.
זו הסיבה שבגללה מתיחת הפנים הנוכחית סיקרנה אותנו במיוחד. מלבד שינויים מתבקשים בעיצוב ובאבזור, היצרנית היפנית הבטיחה לטפל גם בנקודות התורפה הבולטות של המכונית הזו, לצמצם את הרכינה, לשפר את אחיזת הכביש ובאופן כללי להפוך אותה למכונית יותר מגובשת. אם בסוף הכתבה הזו נגלה כי המשימה הזו הסתיימה בהצלחה, זו תהיה חתיכת מהפכה עבור הספייס סטאר הקטנה.
אבל לפני הכל, מתיחת הפנים כוללת שינויי עיצוב - ובמקרה של הספייס סטאר הם לא מבוטלים בכלל. המכונית הקטנטנה מעולם לא היתה מלכת היופי, והעדכון הנוכחי שיפר את הנקודה הזו בצורה לא מבוטלת לטעמנו. זה קרה בעיקר בגריל הקדמי, שהפך מחודד יותר, עטה פסי כרום וקיבל נראות רצינית ומכובדת יותר. אהבנו גם את המאותתים על מראות הצד והחישוקים הקלים והמושחרים שמגיעים בגרסה הבכירה, ואת יחידות התאורה מאחור שקיבלו גוון חדש.
מבפנים יש פחות שינויים בעיצוב. הגימור על ההגה הפך מבריק, וכך גם המסגרת של בורר ההילוכים. חדי עין יבחינו גם בכך שדלת תא הכפפות שינתה את צבעה מבז' בהיר לשחור, ומשענת היד שעל הדלת עברה גם היא שינוי דומה.
תא הנוסעים
כניסה פנימה, ואנחנו מרגישים בבית. יותר מ-20 אלף קילומטרים נהגנו בספייס סטאר במבחן ההוא, והתחושות הראשוניות לא השתנו. העיצוב בסיסי והחומרים קשיחים ופשוטים ברובם המוחלט, אך נדמה כי גלגל ההגה מעט יותר עבה ונעים לאחיזה. המושבים עדיין קשים וקטנים מדי: הגוף לא נכנס כולו לתוך המושב, והכוונון משונה ולא אינטואיטיבי. ברז הכוונון לגובה משפיע בעיקר על זווית הכסא.
תאי האחסון עדיין מועטים. יש זוג מחזיקי כוסות בין המושבים מלפנים, עוד תא קטן בסמוך להם במיקום לא מאוד נגיש, וזהו פחות או יותר.
רשימת האבזור של הספייס סטאר, שתמיד היתה עשירה, קיבלה כמה תוספות חשובות - בעיקר בגרסה הפרימיום הבכירה (והיקרה מדגמי העבר). המפרט כולל בין היתר חיישני גשם ותאורה, פנסי קסנון, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, דיבורית בלוטות' ועוד; אבל יש גם כמה מוזרויות בתפעול האביזרים השונים. כניסה והנעה ללא מפתח זה פריט נהדר, שמאפשר להיכנס לרכב בלי להוציא את המפתח מהכיס. אבל את הספייס סטאר פותחים מלחצן קטן ליד ידית דלת הנהג, מה שאומר שאם רוצים קודם להכניס את הילד למושב האחורי מימין, אז צריך קודם לגשת וללחוץ על דלת הנהג מסביב או פשוט להשתמש בשלט. כפתור ההתנעה נמצא משמאל להגה, כמו בדגמי פורשה או במכוניות מירוץ של פעם - אבל לנו זה הרגיש פחות נוח מהסידור המקובל משמאל. מחשב הדרך, כרגיל, מעט מסורבל לתפעול.
ברכב המבחן הותקנה גם מערכת מולטימדיה, זו המצוינת שפיתחה כלמוביל, אך היא לא כלולה במפרט הרשמי של הרכב ומוצעת כצ'ופר ללקוחות בחלק מהמקרים. זה אומר שאם קניתם ספייס סטאר מליסינג, לא בטוח שתהיה לכם גם מולטימדיה.
המושב האחורי של הספייס סטאר מציע מרווח מצוין ביחס למכונית בגודלה, ומרשים ביחס למכוניות כמו קיה פיקנטו או יונדאי i10, ואפילו ביחס לסיאט איביזה. אנחנו לא בטוחים שהיא תהיה מרווחת יותר ממכוניות סופר מיני כמו פיג'ו 208, טויוטה יאריס או סוזוקי בלנו. תא המטען קטן יחסית והגישה אליו מתבצעת דרך פתח צר. עגלה תיכנס כנראה, אבל די בקושי.
נוחות נסיעה
הספייס סטאר תמיד היתה מכונית רכה בצורה קיצונית, כזו שסופגת היטב שיבושים קטנים בעיר, אך גם נוטה להתנדנד, לרכון על צידה ולפעמים גם לחבוט במעבר על פסי האטה גדולים. במסגרת מתיחת הפנים מיצובישי כיילה מחדש את מערכת המתלים, הידקה את החיבורים הרופפים והפכה את הספייס סטאר למכונית הדוקה ומגובשת יותר. בקילומטרים הראשונים של המבחן התאכזבנו לגלות כי הנוחות המצוינת בסמטאות העיר נעלמה. יותר שיבושים מורגשים, צריך להודות.
אבל ככל שנצברו הקילומטרים, מצאנו את עצמנו מרוצים יותר מהכיול החדש של המכונית. היא מתמודדת טוב יותר עם שיבושים ופגמים גדולים, פחות נוטה לרכון על צידה בפניות או בכיכרות, מסתדרת טוב עם רצף שיבושים אכזריים ולא מרגישה כמו עלה נידף ברוח. זה לא הופך אותה לסופר מיני אירופאית נוקשה ומרוסנת - היא עדיין רחוקה מכך שנות אור - אבל הספייס סטאר המחודשת מרגישה בטוחה ויציבה יותר, ועל כך המחמאות.
בידוד הרעשים עבר שיפור קל. ממכונית רועשת במיוחד, הספייס סטאר הפכה לסתם מכונית רועשת מאוד. זה מתבטא בעיקר ברעשי מנוע וגיר בהאצות, אבל גם בבידוד הרעשים בשיוט. המצב טוב מבעבר, אבל עדיין רחוק מלהשביע רצון.
ויש עוד עניין קטן. ההגה הוקשח מעט, מה שאומר שהיכולת לתמרן בקלילות בתוך העיר קצת נפגעה. רדיוס הסיבוב של המיצובישי אמנם לא נפגע, וגם הקלילות המדהימה שבה היא נכנסת לחניות צפופות עדיין מרשימה, אבל כבר צריך להפעיל טיפה יותר כוח כדי לסובב את ההגה.
מנוע ותיבת הילוכים
כאן לא הורגש שינוי של ממש בדגם המחודש של מיצובישי ספייס סטאר. תחושת הביצועים טובה, בעיקר בזכות תגובת דוושה מאוד מהירה ונמרצת. הספייס סטאר מזנקת בנחישות בין הרמזורים בתוך העיר, קופצת ראשונה מהמקום ומצליחה לתת תחושה זריזה מאוד.
אבל כשהמהירות עולה מגלים שבסך הכל ההספק כאן לא גבוה, תיבת ההילוכים הרציפה מעט עצלה ועקיפות באיזור ה-80-90 קמ"ש מתבצעות בקצב איטי יחסית. כמו במכוניות אחרות מסוגה, אגב. עליות ממושכות להרי השומרון עברו עלינו בהתלבטות שבין מהירות נמוכה בנתיב הימני, לבין קצב סביר עם סחיטה מלאה של הגז תוך הקמת רעש בווליום מוגזם. בחרנו לרוב באפשרות הראשונה.
צריכת הדלק, אחת מנקודות החוזקה של הספייס סטאר, לא נפגעה. מדדנו כ-15.5 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת.
התנהגות כביש
לפעמים הפער בין ציון "נכשל" ל"עובר" הוא קטן מאוד, ולתחושתנו הספייס סטאר עשתה את הצעד הקטן הזה במסגרת מתיחת הפנים. אם לפני כן היא היתה רוכנת בקיצוניות, מאבדת אחיזה בפתאומיות ולא מעוררת תחושת בטחון במצבי קיצון, נראה שכיול המתלים החדש קצת איזן את הדברים.
זו עדיין לא מכונית מהנה, והיא גם לא מרגישה בטוחה ויציבה כמו פיקנטו או i10, אבל היא גם לא זורעת בהלה בכבישים מפותלים או רטובים. אלו בעיקר זוויות הגלגול שהתמתנו, אבל גם התחושה בבלמים מעט יותר טובה ואחיזת הכביש בהחלט בגבול הסביר.
סיכום
היסודות של מיצובישי ספייס סטאר לא השתנו, זו רק רמת הביצוע שהשתפרה. מדובר, עדיין, במכונית זולה ובסיסית שמעניקה פתרון מצוין לתחבורה עירונית-פרברית: היא מרווחת במידה סבירה, זריזה בין הרמזורים, מתמרנת היטב וחסכונית מאוד בדלק. רשימת האבזור הסופר-מרשימה של גרסת הפרימיום היא בונוס ענק, ואם תקבלו אותה גם עם מערכת המולטימדיה - תקבלו מפרט שלא תמיד מוצאים גם במכוניות שעולות כפול ממנה.
אז נכון, היא לא שקטה, נוחה או בטוחה כמו מכוניות סופר מיני "אמיתיות", ולדעתנו היא עדיין מתחרה הולמת של מכוניות המיני דווקא. השיפורים של מתיחת הפנים הפכו אותה למכונית קצת יותר בטוחה, יציבה ומהודקת. קצת "יותר אוטו", אם תרצו. ולמרות שברגעים מסוימים התגעגענו לתחושת ה"קטנוע" שהעניקה הספייס סטאר הקודמת שהיתה אצלנו, השורה התחתונה ברורה: המכונית הזו השתפרה.
לדגמי מיצובישי בישראל -
מיצובישי
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות