מיצובישי ספייס סטאר הגיעה לישראל ב-2013, במטרה להשתלב בסגמנט הסופר מיני עם מחירים של מכונית מיני. ב-7 שנים הספקנו לפגוש את הספייס סטאר לא מעט - במבחן הסולו הראשון, במבחן ארוך טווח שנמשך חצי שנה, במבחן השוואתי מול קטנות אחרות ואפילו במבחן למתיחת הפנים הקודמת בסוף 2016. חברי מערכת iCar צברו לא מעט שעות על הקטנה של מיצובישי, ולח"מ נוספו גם לא מעט שעות על אטראז'.
לאחרונה הגיע ארצה מתיחת הפנים השנייה של הספייס סטאר, והיא כבר משמעותית יותר מזו של 2016. הספייס סטאר של 2020 גם מוצאת את עצמה בסביבה תחרותית שונה: היבואנית מגדירה אותה כיום כמכונית מיני; המתחרה הקלאסית ניסאן מיקרה גדלה והתייקרה; דגמי מיני רבים עזבו את השוק (סוזוקי סלריו, סיטרואן C1 ועוד) ואילו צמד המתחרות החזקות ביותר - קיה פיקנטו ויונדאי i10 - עוברות לשימוש בתיבת הילוכים רובוטית, מה שעלול להרתיע חלק מהלקוחות.
עיצוב
העיצוב החדש עושה צעד קדימה. בעוד הקודמת היתה באמת מתיחת פנים, זו כבר כמעט כמו מכונית חדשה. שפת העיצוב "דיינמיק שילד" של מיצובישי הגיעה גם לקטנות שבחבורה וזה נראה נהדר. הקוים המחודדים עושים טוב לקטנה הזו – בחזית עם גימורי הניקל הזוויתים, הפנסים שהתחדדו, והחלק האחורי שנראה נהדר, כמעט ספורטיבי. גם הצבע הצהוב החדש עושה טוב לספייס סטאר.
לעומת החוץ, עיצוב הפנים נותר יחסית דומה לדגם היוצא. מערכת המולטימדיה חדשה, ריפוד המושבים שודרג בגרסה הבכירה ותצוגת לוח המחוונים נראית טוב יותר עם צג מחשב הדרך הקטנטן שהפך בהיר יותר.
איכות החומרים שופרה, אך לא באופן דרמטי. ישנו בד בחלק מדיפון הדלתות הקדמיות ועל משענות היד, גימור דמוי קרבון באיזור מתגי החלונות, מושבים בריפוד בד משולב עור וגם ציפוי העור שעל ידית ההילוכים וההגה מרגיש איכותי יותר.
תא הנוסעים
המושבים הקדמיים בגרסת ה"פרימיום" שנבחנה נראים נהדר, בד בסגנון משבצות בשילוב עור מכניס אווירה צעירה לתא הנוסעים. יש כעת גימור דמוי קרבון בחלק המקיף את מתגי החלונות וחשוב לא פחות – תוספת גימור בד למשענת היד שבדלתות ולחלק מדיפון הדלת – כך שהרבה יותר נעים להניח את היד עכשיו.
המרווח לשניים די טוב ומשענת היד בכיסא הנהג נראית קצרה, אבל היא בדיוק באורך הנכון כדי להניח את המרפק בזמן נסיעה ארוכה ועדיין לאחוז בהגה.
מרווח הראש סביר. כבעבר לא ניתן ממש לשנות את גובהו של הכיסא, אלא רק להטות בזווית את המושב עצמו. ההגה במתיחת הפנים עדיין מתכוונן רק לגובה ובכל מקרה, תנוחת הישיבה גבוהה והתחושה היא שיושבים "על" הרכב. מתרגלים לזה מהר מאוד. בעקבות אותה ישיבה גבוהה, שדה הראיה טוב לכל הכיוונים.
מאחור המצב טוב גם כן, כאשר המרווח יספיק לשני מבוגרים ממוצעי גובה וגם שלושה ילדים יסתדרו כאן. המרווח לרגליים סביר ואילו הראש נוגע בקורה שמעל חלון הצד. ריפוד הבד שהוסיפו בדלתות הקדמיות לא הגיע גם לאחור. גם ידיות בתקרה אין, אבל מלפנים יש כזו אפילו לנהג.
מיצובישי ספייס סטאר המחודשת משווקת בשלוש רמות גימור כאשר החדשות המשמעותיות ביותר הן תוספת מערכות בטיחות מקוריות - בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב. נציין כי צליל ההתרעה של בקרת הסטיה מנתיב חלש מאוד ואם תאזינו לרדיו בעוצמה רגילה הוא כמעט ולא יורגש.
בגרסת הבסיס "אינסטייל" לא תמצאו אבזור רב - בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, הגה וידית הילוכים מצופים עור ואופציה למסך מולטימדיה.
ברמה הגימור "סופרים" כבר יש חישוקים קלים בגודל 15 אינץ', מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) כולל Waze, מצלמת רוורס עם תצוגה ברורה אך במיקום נמוך יחסית וגם מערכת מעבר אוטומטי לאורות גבוהים. נציין כי המסך לא קריא באופן מושלם תחת תאורת יום שחודרת לתא הנוסעים. שווה לשקול ביצוע הכהייה נוספת לחלונות הצד האחוריים כדי לצמצם אור שנכנס משם ומשתקף במסך.
רמת הגימור "פרימיום" הבכירה כבר מוסיפה אבזור שמשדרג את התחושה - כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, ריפודי בד משולב עור ואת פנסי האיתות השתילו בתוך מראות הצד.
הנדסת האנוש טובה ברוב הזמן. יש מקשים פיזיים לתפריטים הראשיים של מערכת המולטימדיה והכל די פשוט לתפעול. לבקרת השיוט יש חיווי על מצב הפעולה, אך אין חיווי למהירות שנקבעה. מחשב הדרך הפשוט מתופעל בלחיצת כפתור ה-Trip למעבר בין פרטי המידע השונים.
תא המטען קטנטן, עם נפח של 235 ליטרים בלבד. עומקו כשל מזוודת טרולי, המפתח צר יחסית וצורתו כאמבטיה. דיפון הרצפה שמעל הגלגל החלופי מצופה פיסת בד דקיקה שזזה לא מעט. כדי להכניס עגלת תינוק תאלצו לפרק את המדף העליון (שתפוס בחוט אחד) כדי לנצל את מימד הגובה.
נוחות נסיעה
כמו בדגם טרום מתיחת הפנים, נוחות הנסיעה העירונית די טובה. הרכב לא מתנדנד על פסי האטה וסופג שיבושים נפוצים בצורה טובה. המיצובישי מרוויחה נקודות בעיר גם בזכות רדיוס סביב זעיר שהופך כל תמרון עירוני לפשוט, משתחלת לחניות בקלילות של בלרינה ולא מפחדת מרחובות צפופים.
הנוחות מחוץ לעיר היא היא אחת מנקודות התורפה של הספייס סטאר. המיצובישי הקטנה פחות נוחה במהירויות גבוהות ונוטה לקופצניות מסוימת. יחד עם בידוד רעשים לא טוב מתקבלת איכות נסיעה שאינה גבוהה.
מנוע ותיבת הילוכים
יחידת ההנעה של הספייס נותרה כשהייתה. מדובר במנוע 3 צילינדרים בנפח 1,193 סמ"ק שמספק 80 כ"ס ב-6,000 סל"ד ונתון מומנט מירבי של 10.8 קג"מ המתקבלים ב-4,000 סל"ד.
התחושה בעיר זריזה למדי ובתחילת נסיעה יש למנוע אפילו צליל מחוספס ונעים. אך ככל שצוברים מהירות הכוח פוחת וגם השאון מתגבר, בעיקר מכיוון תיבת ההילוכים הרציפה.
לתיבה הילוך נמוך (L) לבלימת מנוע בירידות וגם מצב "ספורט" שמושך את הסל"ד לכיוון הקו האדום, ללא שיפור משמעותי בתחושת הזריזות.
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 15.7 ק"מ לליטר, נתון דומה לזה שהשגנו במבחני העבר.
התנהגות כביש
התנהגות הכביש של גרסת 2020 של הספייס סטאר דומה גם כן לזו של 2016. הרכינה קיימת אך סבירה וכיול המתלים לעומת הדגם שטרום מתיחות הפנים בהחלט תורם לתחושה בטוחה יותר, אך לא ברמה של מתחרות צעירות יותר כגון קיה פיקנטו למשל.
סיכום
מיצובישי ספייס סטאר במתיחת הפנים השנייה עברה שני שיפורים משמעותיים: האחד הוא העיצוב, שהפך נאה ועדכני מבעבר, והשני הוא התוספת של מערכות בטיחות מקוריות וחשובות.
לצד זאת, היא עדיין לא מצטיינת בסעיפי בידוד הרעשים, הביצועים והתנהגות הכביש. למרות זאת, ביחס להיצע הקיים כיום בקטגוריית המיני היא מציעה חבילה טובה ביחס למחיר – יש לה לא מעט אבזור, צריכת דלק טובה, התמרון העירוני נהדר וכבונוס גם שיפור מסוים באיכות החומרים. אם אתם זקוקים למכונית עירונית, שווה בהחלט לשקול את הספייס סטאר המחודשת.
לצפייה בכל דגמי מיצובישי בישראל
למאמר זה התפרסמו 27 תגובות