דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי ספייס סטאר - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



הכותרת של המבחן הזה היא בעצם השורה התחתונה שלו: מיצובישי ספייס סטאר אוטומטית עולה 80,000 שקל. כשפורסם המחיר הזה התחוללה מהומה בשוק, לא בגלל שהוא זול במיוחד (יש מכוניות קטנות זולות יותר) וכנראה שגם לא בגלל האיכויות יוצאות הדופן של הספייס סטאר. המחיר הזה פשוט הכניס מכת סנוקרת למדרגות המחיר המוכרות בשוק, והציב את המוצר של מיצובישי במקום שלא כולם ידעו איך לאכול. מכוניות סופר מיני עולות פה 100 אלף שקל; מכוניות מיני נמכרות ב-70; אבל 80 אלף? והאם זו מכונית מיני או סופר מיני? יש פה הרבה שאלות שצריך לברר, וזה עוד לפני שניגשים לבדוק את האוטו עצמו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי ספייס סטאר


מיצובישי ספייס סטאר, בנזין 1.2 ליטר, גיר רציף, 80 כ"ס, 79,900 שקל

יתרונות

חסרונות

תמרון עירוני מעולה

אבזור דליל

יחידת הנעה זריזה

מנוע רועש

מרווח פנימי מפתיע

צריכת דלק פחות טובה מהמצופה



צפייה בתוכן מיצובישי ספייס סטאר - מבחן וידאו



עיצוב

קשה לומר על מיצובישי ספייס סטאר שהיא מכונית יפה, במיוחד לאור העובדה שלא נראה שהמעצבים השקיעו פה יותר מ-10 דקות עבודה. אין קווים מיוחדים ברכב, אין ניסיון ליצור אמירה או ואין סגנון ונוכחות כמו שמיצובישי הראתה שהיא יודעת לעשות בדגמים כמו הלאנסר או האאוטלנדר. הספייס סטאר היא כנראה ברירת המחדל של תוכנת העיצוב למכוניות קטנות, אבל היבואן המקומי עשה חסד עם המכונית האנונימית ושיווק אותה עם מדבקות חביבות למראה.

תא הנוסעים

גם מבפנים לא תמצאו חוויה אסתטית יוצאת דופן, אך זה לא היעוד של המיצובישי הקטנה. במדדים של מכוניות בסדר הגודל שלה, הספייס סטאר היא בהחלט מכונית פרקטית. זה מתחיל בהנדסת אנוש טובה שמקלה על התפעול תוך כדי נהיגה, ממשיך להיצע סביר של תאי אחסון ומגיע בסופו של דבר לאבזור - אם כי שם יש מקום לשיפור.

המרווח, למרות גודלה הצנום של המכונית, בהחלט טוב: מלפנים אין בעיה של מרווח לגבוהים, אך אפשרויות הכוונון מאוד מוגבלות. ההגה זז מעט מאוד ולא מתכוונן לעומק, והמושב מציע כוונון משונה לחלק האחורי של הישבן במקום הכוונון הסטנדרטי לגובה. מאחור הספסל שטוח והמרווח טוב מאוד אפילו לשני מבוגרים, וגם שני כסאות בטיחות יתמקמו בלי שום בעיה אפילו עם ילד ביניהם. לפעמים דווקא התכנון הפשוט מעניק יותר שימושיות מספסלים אחוריים "מתוכננים" של מכוניות אחרות. תא המטען סביר בהחלט בגודלו.


תא הנוסעים פשוט, אבל בחירה נכונה של צבעים משפרת את האווירה / צילומים: דנה גורלנד

תנוחת הישיבה במיצובישי גבוהה למדי, כך שלנהג יש תצפית מושלמת על הפגושים. התנוחה הזו הופכת את התמרון בשטחים צפופים לפשוט מאוד, מה שכמובן קשור גם לגודלה (או יותר נכון, לקוטנה) של המכונית. גם שדה הראיה לאחור מצוין.

נוחות נסיעה

מערכת המתלים של הספייס סטאר רכה יחסית, והתחושה היא כאילו הרכב "יושב מעל הגלגלים" ולא ממש מחובר אליהם. התחושה הזו בהחלט חיובית בנסיעה עירונית, כאשר הגלגלים עוברים על בורות ביוב ופסי האטה גסים והטלטולים שעוברים על הנוסעים הם גרועים הרבה פחות מכפי שניתן היה לצפות. בנסיעה בין עירונית התחושה קצת פחות יציבה ובטוחה, מה שגרם לנו להוריד קצב בכבישים מפותלים או על גלים ושיבושים בכביש (אבל ממש לא הפריע בשיוט תלת ספרתי על כביש מס' 1).

אבל נדמה שלצמצם את הנוחות של הספייס סטאר לתחום הצר של "ספיגת שיבושים" יהיה עוול למכונית הקטנה הזו. הנוחות של המיצובישי, בעיקר בנסיעה עירונית, מתבטאת ביכולת שלה לענות במדויק על צרכי הנהג בסביבה צפופה - ובזה אין לה כמעט מתחרות על 4 גלגלים. אולי כלים על שניים. דיברנו כבר על שדה הראיה והתנוחה הגבוהה, מה שמאפשר כניסה ויציאה קלה מהרכב, ולזה צריך להוסיף את ההגה הארוך (3.5 סיבובים מנעילה לנעילה!), התגובה הנמרצת ללחיצת דוושה (וזה מבלי להתייחס לביצועי המנוע) וכמובן המימדים החכמים שמאפשרים לה להיות מרווחת למדי, אך גם להשתחל בקלילות לכל חניה בתל אביב. וניסינו כמה וכמה כאלה.



מנוע ותיבת הילוכים

ההספק של הספייס סטאר, שעומד על 80 כ"ס, מציב אותה בשורה אחת עם מכוניות המיני. לעומת זאת, נתון תאוצה של 12.8 שניות ל-100 קמ"ש מעמיד את המיצובישי כמתחרה לגיטימית של מכוניות ה-1,400 סמ"ק בקטגוריית הסופר מיני. ההסבר לכך טמון במשקלה הקל של המכונית, שעומד על 865 ק"ג בלבד. אם לסכם - הספייס סטאר היא מכונית קלילה וזריזה, שתדלג בקלילות בין הרמזורים בעיר ותתאמץ רק בכבישים מאתגרים.

תיבת ההילוכים הרציפה היא אחת מהטובות מסוגה. התיבה מגיבה היטב למינון הלחיצה על דוושת הגז, ומעבירה את הכח לגלגלים בלי ליצור "בורות" או תחושת "מחסור בכח" כפי שקיים בתיבות רציפות אחרות. מה שבהחלט קיים כאן הוא רעש נוכח, שמתגבר ככל שמכבידים את הלחיצה של רגל ימין והופך מטרד של ממש בהאצות.

צריכת הדלק של הספייס סטאר, במהלך ימי המבחן, עמדה על 12.5 ק"מ לליטר. הנתונים נמדדו בנהיגה ששילבה בין מתווה עירוני ובין עירוני, כאשר חלק מהדרך נעשה בתנאים מאומצים. האמת? קצת פחות טוב משציפינו.



התנהגות כביש

עזבו אתכם משטויות, סעו בזהירות. כיול המתלים המרושל של הספייס סטאר הופך אותה למכונית לא צפויה ולא יציבה כשהקצב עולה והסיבובים מתהדקים. התקשורת מהשלדה וההגה כמעט ולא קיימת, ולא מדובר רק בביקורת של חובבי נהיגה אלא גם בנתון שצריך לעורר את תשומת הלב של הנהג הממוצע. הספייס סטאר נהדרת בעיר, אבל דורשת משנה זהירות בכבישים מפותלים.

סיכום

מיצובישי ספייס סטאר היא בדיוק מה שהמחיר שלה אומר עליה: מכונית שנמצאת בין קטגוריית המיני לבין הסופר מיני. אבל למה להסתבך בהגדרות? עבור השימושים של הצרכן, זהו כלל לא מוצר ביניים. מדובר במכונית עירונית מובהקת, שנוסעת ומתמרנת במרחב האורבאני בצורה מעוררת התפעלות. אז נכון, היא אמנם נחותה ממכוניות הסופר מיני בנסיעה בין עירונית, אבל כאשר פער המחירים בינה לבין האחיות הגדולות עומד על 20,000 שקל, מדובר ברכישה מוצלחת במיוחד.


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

פורסם לראשונה ב- 14.11.13

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה