אייזיק:" נוסעים לנחל פארן. דיברת עם יעקב ,מתי יוצאים"? אפרת:" מיד, מתקשרת לברר"
גבוה מעל הכביש, גלגלים גדולים, כנפיים שריריות וגלגל נוסף תלוי לו מאחור. מנוע טורבו- דיזל המשודך לתיבה אוטומטית, תיבת העברה והנעה כפולה, כזו שמתפקדת גם בכביש.
בשנת 1982 הציגה מיצובישי את הפאג'רו – רכב שטח בעל שלדת סולם וסרן אחורי חי. 17 שנה מאוחר יותר , בדור השלישי בשושלת הפאג'רו הגישה השתנתה. הפעם השלדה אחודה, המתלים נפרדים, זה רכב שטח זה..? כיום גם פולקסווגן טוארג ורכבי שטח יוקרתיים נוספים אימצו את הגישה. טויוטה לנד קרוזר המתחרה העיקרי של הפאג'רו עדיין בנוי בגישה הישנה. עניין של זמן.
פאג'רו דור 4 , חדש ושחור, עומד לו ממול בית הקפה, שני גלגלים על המדרכה - שיפוע צד אבל אין סכנה - באופק לא נצפה פקח מאיים. עמידה איתנה, פנסים גבוהים ומגודלים, מראה רבוע יותר תכליתי יותר מהדגם היוצא, ההוא שכונה כאן "קינג", בעל הכנפיים התפוחות והקימורים המוגזמים.
מתיחת הפנים הזו היא לטובה, החדש נראה אלגנטי יותר, זקוף, בעל פרופורציות עדיפות. הניקיון האסטטי וההקפדה על הפרטים ניכרים גם בתא הנוסעים. קחו לדוגמה את הספסל האחורי - שני מושבים הנבלעים באלגנטיות ברצפת תא המטען, בלנד קרוזר הם תלויים להם בעזרת רצועות בצידי תא המטען.. ידיות התיבה האוטומטית ותיבת ההעברה נאות למראה, כמו גם גג השמש הענק הסטנדרטי בגרסאות המפוארות יותר.
מיצובישי פאג'רו בכביש
פאג'רו המעודכן מתהדר בשלדה אחודה ומתלים נפרדים , מבטיח לנו ששלדתו הוקשחה, כיול המתלים שופר, מפתחי הגלגלים הורחבו ב10 מ"מ ומרכז הכובד הונמך תודות, בין השאר לבניית חלקי הגג מאלומיניום והנמכת גובה הגלגל החלופי . הוא נחשב כרכב שטח עם זיקה מוגברת לכביש ואכן הניהוג של הקרון הכבד הזה ששוקל 2300 ק"ג , מתגלה כהפתעה לטובה.
אייזיק: "הצצת לאחרונה במד המהירות?" אפרת: "מדהים כמה מהירות השיוט הגבוהה לא מורגשת כאן"
מיצובישי פאג'רו. מהנה בנהיגת שבילים מהירה
הוא מדויק ונוקשה יותר יחסית למתחרה טויוטה לנד קרוזר וכתוצאה מכך מהיר יותר בכביש המפותל. מנוע הטורבו דיזל מסילה משותפת עבר שדרוג ועדכון ולמרות שהשיפור בביצועים, לעומת הדגם היוצא הוא מינורי, עקומת התפוקה שטוחה יותר ורמת זיהום האוויר נמוכה יותר. נוחות הנסיעה טובה , ורמת בידוד הרעשים שופרה, למרות שלא ניתן לטעות - מדובר במנוע דיזל קולני למדי.
מיצובישי פאג'רו בשטח
רשימת המכולת כאן ארוכה: הנעה אחורית - כפולה לכביש - כפולה עם נעילת דיפרנציאל מרכזי - כפולה עם הפחתה ליחס העברה נמוך - ובנוסף יש מתג לנעילת דיפרנציאל רוחבית מאחור.
חוץ מזה - מערכת לבקרת משיכה MATC למניעת סיחרור הגלגלים כמו גם מערכת בקרת ירידה במדרון EBAC השומרת, בעזרת תפעול אוטומטי של הבלמים, שלא תתפתח מהירות גבוהה מדי במורד התלול.
הרשימה אכן מכובדת ומאפשרת לפאג'רו להתאים גם לאלה שבאמת מטיילים בשטח. בנסיעת שבילים מהירה, המתלים הנפרדים יגהצו את המצע הלא אחיד ויאפשרו נהיגה מהירה בהחלט.
אייזיק: "'מעלה נוח' הוא מעלה קל יחסית, תכנני את מסלול ההתקדמות ושמרי על קצב איטי" אפרת: " אופס...מתחפרים. לסגת אחורנית?" אייזיק: "נעילת הדיפרנציאל האחורי תפתור את הבעיה. הנה, הוא ננעל והרכב מתקדם לו בקלות"
מיצובישי פאג'רו. רשימת אבזור מרשימה ותא נוסעים נעים
בשטח הטכני תודות לנעילה האחורית העבירות טובה, אך תיבת ההעברה בעלת הפחתה נמוכה יחסית, לא מאפשרת זחילה איטית דיה, או בלימת מנוע משמעותית בירידות תלולות (מערכת בקרת הירידה במדרון, פועלת רק ביחס ההעברה נמוך בהילוך ראשון).
אפרת:" "לחצתי על הכפתור לשחרור נעילת הדפרנציאל, החיווי בלוח השעונים על הנעילה הרוחבית עדיין מופיע". אייזיק: "נסיעה קדימה ואחורה תסייע לשחרר אותו, השתחרר?" אפרת:"אכן".
מיצובישי פאג'רו: בטיחות ואבזור
לצד מערכת בקרת יציבות ASTC, שש כריות אוויר והוספת קדם מותחן גם לחגורות הבטיחות האחוריות התווספו להן בסעיף אביזרי המותרות והנוחות, שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע ובקרת השיוט.
במיוחד ראויה לציון מערכת השמע המקורית הכוללת 12 רמקולים (בגרסת LIMITED זוהי מערכת מולטימדיה מרכזית הכוללת גם מערכת ניווט, DVD ,ומצלמת נסיעה לאחור). רכב המבחן צויד במיגון גחון של אספיר, תוספת התורמת לשקט הנפשי של מטיילי השטח ומניעת נזקי מרכב תחתון .
אפרת: "מגושם, גדול אבל בהחלט נעים לחיות איתו, גם בכביש וגם בשטח". אייזיק: "הפאג'רו ששם את התנהגות הכביש בעדיפות גבוהה יותר, אכן כיוון לדעת הקהל, זה האחרון שידרג את היכולות בכביש אף יותר". אפרת: "אהבתי."