דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מפגש ראשון: דגמי GAC שבדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

חייו של עיתונאי רכב ישראלי בסין מתחילים בעובדה שקצת משבשת את שגרת אירועי ההשקה בחו"ל. אסור לנו לנהוג בסין. כלומר, רשיון הנהיגה הישראלי לא תופס שם. אפילו רשיון הנהיגה הבינלאומי לא תופס. ישראלי שרוצה לנהוג בסין צריך להוציא רשיון נהיגה סיני.

אזזז… איך בוחנים מכונית בסין, בלי רשיון נהיגה מקומי? צריך שהנהיגה תהיה בשטח ניסוי, ואם אין שטח ניסוי מספיק גדול, אז במתחם מרוחק. ועדיין, להבדיל מיצרני רוב העולם, בנהיגת המבחן על אדמת המדינה האסייתית העצומה, צורף לכל רכב נציג סיני, לכל צרה שלא תהיה.

מותג GAC

כמה עובדות שאולי לא ידעתם על סין: לפעמים יותר זול לקנות בחנויות ה'סטוק' למיניהן בישראל מאשר לרכוש ברחוב בסין; אסור לאופנועים לנסוע ברבות מהערים הגדולות; בסין נמכרות יותר מכוניות חשמליות מאשר בכל שאר העולם גם יחד.

העניין הוא שהסינים רוצים את המכוניות החשמליות האלה לעצמם, ולכן מעט מאוד מהן יוצאות למכירה בעולם הגדול, לפחות בינתיים. לכלל הזה יש יוצאים מהכלל נדירים. בישראל אנחנו כבר מתחילים להכיר את הקרוסאובר החשמלי של MG ובקרוב, וליתר דיוק, ב-20.2.20, נפגוש כאן בכלי רכב חשמלי-סיני שני. קוראים לו GAC GE3.

אולי זה המקום להבהיר איך מבטאים אנשי המותג את שמו. לא "גאק", אלא "ג'י איי סי". ואיך קוראים ליבואן? "אוריון מוביליטי", שהם שלוחה של יוניון מוטורס, יבואני טויוטה.

דגמי GAC

ובכן, שלושה חודשים, פחות או יותר, לפני הגעת המותג הזה לישראל, נסענו עד לגואנגג'ואו (Guangzhou) שבדרום סין, קרוב מאוד להונג קונג ולמקאו, כדי לנהוג בדגמים הראשונים שצפויים להגיע אלינו.

אחרי שנכיר את GE3, הראשון שיגיע, נפגוש גם את שני דגמי תת-המותג "איון" (Aion), איון S ואיון LX, שצפויים להגיע אלינו סביב סוף השנה הבאה. הם מאוד מרשימים, בעיקר אם המחיר שלהם יהיה מעניין.

ורגע לפני שנתחיל, נציין שלא מדובר כאן במבחני דרכים, אפילו לא בנהיגה ראשונה, כיוון שזכינו להיחשף לכל אחד מהם לנהיגה קצרצרה, התרשמות ראשונית בלבד ותו לא. מבחנים אמיתיים נבצע בישראל כשיגיעו אלינו ה-GE3, איון S ואיון LX, כל אחד בתורו. שנתחיל?

הדגם: GAC GE3

תצורה: רכב פנאי קטן

שנת השקה: 2017

בישראל: 20.2.20

מידות: אורך: 435 ס"מ, רוחב: 183 ס"מ, גובה: 164 ס"מ, בסיס גלגלים: 256 ס"מ

מנוע וסוללה: הספק: 130 קילוואט (174 כ"ס), נפח סוללה: 55 קוט"ש, טווח נסיעה WLTP: 310 ק"מ

מתחרים: MG ZS EV, סקודה קאמיק, יונדאי קונה

GAC GE3

מבוסס על רכב פנאי בשם GS3, ה-GE3 הוא רכב פנאי שעבר הסבה להיות חשמלי לגמרי. הממדים שלו דומים מאוד לרכב הפנאי הקטן הסיני-חשמלי האחר שנמכר בישראל, MG ZS EV - ה- GE3מעט ארוך ורחב מחברו, אך בסיס הגלגלים מעט קטן יותר. ההבדלים המהותיים נרשמים בסעיפי הכוח והסוללה: ה- GE3 מצויד במנוע עם הספק מוצהר של 130 קילוואט, כלומר, כ-174 כ"ס. ונפח הסוללה בגרסה המתקדמת יותר, שאמורה להגיע לישראל עומד על כ-55 קילוואט שעה. לפי נתוני WLTP טווח הנסיעה הוא 310 ק"מ. יפה.

GAC GE3

עם הגג ה"מרחף" בחלקו האחורי, מסגרות ה-LED המשולשות בפנסים הקדמיים והמשולשים האדומים באחוריים, GE3 נראה מודרני ורענן. המבנה הזקוף שלו מסייע לייצר מרחב ראש טוב ליושבים מלפנים ומאחור, אם כי בסיס גלגלים של 256 ס"מ שומר אותו בסביבה קטנה יחסית. העיצוב והתחושות בפנים משתנות מאוד לפי רמת הגימור והאבזור, והיות שהגרסה הישראלית טרם נחשפה, קצת קשה לחוות דעה מבוססת על פנים הרכב. כן אפשר לומר שבשלב זה לא יהיו בו מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות דוגמת בלימה אוטונומית או שמירה אקטיבית על הנתיב.

GAC GE3

מכירת ה- GE3בישראל צפויה להתחיל רשמית ב-20.2.20, אבל "ספר ההזמנות" ייפתח כבר ביום הראשון של שנת 2020. מחירו של רכב הפנאי הקטן טרם נחשף, אולם סביר להניח שלא יהיה שונה באופן מהותי מזה של MG ZS EV. האחריות שיעניקו אנשי אוריון ל- GE3היא 3 שנים לכלל הרכב אך 8 שנים לסוללה, כולל התחייבות לכך שאיבוד הנפח השימושי שלה יהיה בתוך תחום קבוע מראש. באוריון מעריכים שיימכור סביב 200-300 כלי רכב בשנה הראשונה.

GAC GE3

הדגם: GAC AION S

תצורה: מכונית מנהלים

שנת השקה: 2019

בישראל: הערכה - סביב סוף 2020

מידות: אורך: 477 ס"מ, רוחב: 188 ס"מ, גובה: 153 ס"מ, בסיס גלגלים: 275 ס"מ

מנוע וסוללה: הספק: 135 קילוואט (181 כ"ס), נפח סוללה: 59 קוט"ש, טווח נסיעה WLTP: 410 ק"מ

מתחרים: טסלה מודל 3, סקודה סופרב, ב.מ.וו סדרה 3

GAC Aion S

מסיבות של תקינה, כנראה, בוחרים ב-GAC שלא למכור לנו בינתיים את דגמי ה"AION", אלא רק בעוד כשנה, וחבל. ישנו הבדל מהותי בין דגמי AION ובין ה- GE3והוא שהם נולדו מראש להיות חשמליים לגמרי. ומדובר בהחלט בכלי רכב מרשימים. איון  Sהיא מכונית משפחתית גדולה, בממדים דומים לסובארו B4 למשל, אבל אם לשפוט לפי כלי הרכב שנחשפנו אליהם בגואנגג'ואו, הם מכוונים יותר גבוה.

תא הנוסעים ב-S שואב יותר מהשראה מכל מיני דגמי יוקרה - למשל חוגת הילוכים בסגנון-יגואר, ידיות בסגנון לנד-רובר וכפתורים ותאים בסגנון מרצדס. האלמנטים הללו ושאר תא הנוסעים נראים עשויים מחומרים איכותיים ומורכבים היטב. התחושה בפנים היא של רמה גבוהה יותר מהמקובל במותגי המיינסטרים ברחוב הישראלי.

GAC Aion S

לצד זאת יש מערכות הנעה וחישמול שגם הן מתקדמות יותר, ובמידה רבה הן מתחרות בכמה מדגמי טסלה. סוללת ה-59 קילוואט שעה, למשל, מבטיחה טווח NEDC של 510 ק"מ או 410 קילומטרים ב-WLTP המציאותי יותר. היכולת הזו מושגת הן באמצעות טכנולוגיית סוללות מתקדמת (של CATL) והן באמצעות יכולת אווירודינמית יוצאת דופן - נתון התנגדות אוויר מוצהר של 0.245Cd. אפשר אגב לרכוש בסין גרסה אחרת של ה-Aion S תחת השם Leahead iA5, מותג שמשותף ל-GAC וטויוטה בסין.

בשלב זה מוקדם לדבר על מפרט מדויק (אם כי זה צפוי לכלול מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות), מועד הגעה מדויק (שצפוי בתוך כשנה) וכמובן - מחיר. כך או כך, נראה שצריך להתחיל להתרגל שאפשר לשלם על כלי רכב סיני הרבה יותר ממה שהתרגלנו.

GAC Aion S

הדגם: GAC AION LX

תצורה: רכב פנאי

שנת השקה: 2019

בישראל: הערכה - סביב סוף 2020

מידות: אורך: 479 ס"מ, רוחב: 194 ס"מ, גובה: 169 ס"מ, בסיס גלגלים: 292 ס"מ

מנוע וסוללה: הספק: 135 קילוואט (181 כ"ס), נפח סוללה: 70-93 קוט"ש, טווח נסיעה WLTP: כ-400-500 ק"מ

מתחרים: אודי e tron, יונדאי סנטה פה, מיצובישי אאוטלנדר PHEV

GAC Aion LX

כלי הרכב המרשים ביותר שנחשפנו אליו בהשקת המותג לעיתונות הישראלית היה ה-Aion LX. בדומה ל-Aion S, זהו כלי רכב שנולד להיות חשמלי מהרגע הראשון ובדומה לו הוא מציע נתונים נאים מאוד של טווח נסיעה, שבמדידות NEDC מגיע ל-650 קילומטרים בגרסת העל, כלומר שבאופן מציאותי אפשר כנראה לקבל אפילו קרוב ל-500 קילומטרים וזה מכובד ביותר.

GAC Aion LX

נתונים מכובדים-ביותר אחרים כוללים את הכוח. גרסת הבסיס תציע 135 קילוואט / 181 כ"ס והנעה קדמית. גרסת העל תציע הנעה לכל הגלגלים, הספק של לא פחות מ-300 קילוואט / 402 כ"ס ומצהירה על נתון האצה למאה קמ"ש בתוך 3.9 שניות בלבד. יצוין שכרגע לא מדברים על הגעת הגרסה הזו לישראל.

GAC Aion LX

כמו ה-S, גם ה-LX 'שואל' בפנים אלמנטים מעולמות מותגי היוקרה וגם אצלו הביצוע מרשים, בחומרים ובהרכבה. הממדים שלו גדולים מאלה של יונדאי סנטה פה וקרובים לממדי אודי e-tron ובפנים הוא מרווח מאוד, בהתאם. כמו ב-איון  S, גם כאן מוקדם לדעת מפרטים ומחירים וכמותו, גם ה-LX צפוי להגיע אלינו איפשהו בעוד שנה. וכן, זול הוא לא צפוי להיות, אבל אם יצליח מותג סיני לקרוץ ללקוחות של רכבי פרימיום, עבורם הוא כן ייראה זול, כנראה.

GAC Aion LX

סיכום

למרות שלא ממש יכולנו לנהוג בדגמי GAC מעבר לסיבובים במתחם נהיגה מצומצם ומפוקח, למדנו שבארסנל של המותג הזה ישנו מגוון של כלי רכב בעלויות ועם יכולות שונות ומגוונות. למדנו גם שנוכל להכיר את כלי הרכב באמת רק כשננהג בהם בגרסאות הרלוונטיות לנו, וזה יקרה עוד לא יותר מדי זמן.

דגמי GAC

כשמדובר בדגמים וגרסאות נוספים, אפשר לומר שליצרן הזה לא מעט כלי רכב שאינם חשמליים, וייתכן שנפגוש כאן מכוניות עם מנועי טורבו-בנזין כמו הקרוסאוברים הגדולים והמרשימים-למראה, GS7 ו-GS8, או סדרת דגמי הסדאן שלהם, כמו GA4 או GA8.

אז מה אנחנו אומרים? שעולם המכוניות הישראלי ממשיך להרחיב את הגיוון ואם יש לנו יותר אפשרויות, יש יותר תחרות וכך העוצמה שלנו, הצרכנים, גדלה. ואלו בהחלט בשורות טובות.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה