דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס GLA - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



מהפכות הולכות ונבנות. למרות הגדרתן הפתאומית, זו שמערערת את הקיים ומפילה אותו על פניו, הן הולכות ומבשילות ובסופו של דבר עולות על פני השטח ויוצרות מציאות חדשה שהעולם יצטרך ללמוד להתמודד מולה, או להסתדר איתה.

פלטפורמת המכוניות הקומפקטיות של מרצדס היא מהפכה כלשונה. אפילו - מהפכנית בכמה מובנים. ראשית, היא העבירה את מרצדס מה-A קלאס הקודמת, שהיתה מעין מיקרוואן גבוה ומשפחתי לתחרות ישירה בקומפקטיות היוקרתיות, אודי A3 או ב.מ.וו סדרה 1. שנית, היא איפשרה למרצדס לפתח כמה מכוניות חדשות בתחומים שבהם לא התחרה עד כה - מכונית סדאן קומפקטית (CLA) וגם רכב פנאי יוקרתי קומפקטי (GLA), שהגיע אלינו למבחן.

שלישית, למרות שמדובר בכלי רכב "מרצדסיים" מאוד (ע"ע מכונית הסדאן, CLA), הפלטפורמה הזו מעבירה אצלם את הכוח לגלגלים הקדמיים, ולא לאחוריים כמקובל אצל היצרן. ורביעית - העיצוב; למראה דגמי הסדרה העוברים והשבים נוטים לעצור את מעשה יומם ולבהות. גם הנהג והנוסעים מתקשים לחזור לשגרה כשהם רואים איך מכוניות הפלטפורמה החדשה נראות מבפנים.

ה-A וה-CLA שיפרו מאוד את היקפי המכירות של מרצדס, בישראל ובעולם, כך שהצעד העסקי מסתמן כנכון. מצד שני, הפלטפורמה הזו 'חטפה' ביקורת בכמה מקומות על רמת הביצוע - בהתנהגות, בנוחות ובאיכות - כמכוניות יפות מאוד, אך לא מאוד מרצדסיות. רכב הפנאי שמבוסס על הפלטפורמה, מרצדס GLA, גבוה (מעט) מאחיותיו והמתלים שלו עברו כיולים וטיפולים כך שיתאים יותר לאופי נינוח ומעודן יותר. לקחנו אותו למבחן כדי לגלות איך זה קורה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס GLA


מרצדס GLA200, מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 156 כ"ס, החל מ-249,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

הנאה מנהיגה

נוחות

איכות חומרים לא אחידה

התנהגות בטוחה

מרווח במושב האחורי



מרצדס GLA

עיצוב

משהו טוב עובר על מרצדס. מכוניות היצרן, מה-A קלאס הקומפקטית ועד למכונית הסופר-ספורט, GT AMG החדשה, כולן מקבלות טיפול עיצוב מיוחד שכולל זהות ברורה מאוד עם היצרן, אבל קפיצה מטאורית קדימה בקווים מודרניים, מעניינים ומתוחכמים. הדברים נאמרים הן לגבי עיצוב החוץ, הן לגבי עיצוב הפנים. בפלטפורמה הקומפקטית העדכנית של מרצדס הקווים האלה ניכרים עוד יותר מאשר בדגמים היקרים יותר. כאן הרשו לעצמם המעצבים לפנות לקהל צעיר או חדשני יותר מהמקובל במרצדס, כדי למשוך אל המותג לקוחות ממותגים אחרים - לאו דווקא מותגי יוקרה.

עיצובו של מרצדס GLA מזכיר מאוד את עיצובה של ה-A קלאס הנמוכה יותר. עם זאת, גם ה-GLA נמוך יחסית, בטח יחסית לרכבי פנאי. קימורים, הרחבות והדגשות ברחבי הגוף משווים לו המון אופי. אהבנו את פיסול השבכה הקדמית מלאת האופי, את הפגושים המאסיביים, נהנינו מהקימורים המעודנים סביב הפנסים האחוריים ולאורך הגוף והתרשמנו מהיציבה הדינאמית המרשימה באופן כללי.

מרצדס GLA

תא הנוסעים

העיצוב המרהיב נמשך אל תוך תא הנוסעים. כמו בשאר חברי הפלטפורמה, גם עיצוב ה-GLA מושפע מאוד מעיצובה של מרצדס SLS הספורטיבית נ"ע ומפנק את יושבי רכב הפנאי במנת סגנון מעתיר. המשמעות היא מסגרות ועיטורי מתכת סביב סביב, פתחי מיזוג עגולים, הגה מחוטב, צג מידע מרכזי שכאילו מרחף במרכז לוח המחוונים ועמדת שליטה שמעניקה לנהג תחושה חללית.

השליטה על מערכות המולטימדיה, כמקובל במרצדס, אינה כוללת צג מגע אלא שליטה מרחוק באמצעות חוגה לימין גופו של הנהג. השליטה באמצעותה אינה מושלמת, אבל אינטואיטיבית במידה רבה. המושבים הקדמיים במכונית המבחן היו נוחים מאוד ואפשר היה לכוונן אותם לתנוחת נהיגה מצוינת.

רמת הגימור אינה אחידה. במקרים רבים איכות החומרים משובחת ואיכותית, אך לעתים החומרים היו מעט פלסטיים וזולים-משהו. רמת ההרכבה היתה גבוהה בהחלט.

במושבים האחוריים המרחב מצומצם, אולי אפילו מתחת למקובל במכוניות משפחתיות קומפקטיות. המושבים האחוריים עצמם נוחים ביותר. הפיצוי על המושב האחורי המצומצם נמצא בתא המטען הגדול והשימושי. המיפתח אליו רחב, הנפח גדול והמבנה שלו עשוי באופן נגיש ויעיל.

מרצדס GLA

נוחות נסיעה

פלטפורמת המכוניות הקומפקטיות של מרצדס קיבלה כמה הערות על נוחות הנסיעה שלה, אולם במרצדס GLA המצב טוב הרבה יותר. במהירויות נמוכות מרגישים בהחלט את הפגמים החדים בסביבה העירונית, אך עם הגדולים יותר הרכב מתמודד היטב וכשהמהירות נעשית גבוהה יותר, כך משתפרת מהותית נוחות הנסיעה. גם בידוד הרעשים מצוין, למעט רעשי דרך ורוח קלים. בסיכומו של דבר מדובר בכלי רכב נוח.

מרצדס GLA

מנוע ותיבת הילוכים

מגמת המנועים הקטנים מופיעה בדרך חיננית במרצדס GLA. המנוע שקיבלנו מניע את הדגם שמכונה GLA200 (רמז מסורתי למנוע בנפח של 2 ליטר). אבל שלא כפי ששמו מרמז, ל-200 מנוע בנפח 1.6 ליטר בלבד. ההספק של המנוע הזה גדול, 156 כ"ס, אבל גם הנתון הזה אינו מספר את כל הסיפור. לנהג כאן יש כוח רב שמאיץ את הרכב למהירות גבוהה באופן מיידי. הכוח שלו ניכר הן בהאצה מעמידה והן בהאצות הביניים. אחת הסיבות להצלחה של המנוע הזה להעביר כך את הכוח טמון בתיבת ההילוכים. מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים ולה שבעה הילוכים. הפעולה שלה חלקה כמו תיבת הילוכים אוטומטית קלאסית טובה, אבל היא מנצלת את המנוע באופן יעיל יותר.

מרצדס GLA

התנהגות כביש

פלטפורמת ההנעה הקדמית של מרצדס (בחלק מדגמי ה-GLA ההנעה היא לכל הגלגלים; לא במקרה של ה-GLA200 שנבחן כאן) מתנהגת אחרת מדגמי מרצדס אחרים. מערכת ההיגוי של ה-GLA חדה ומדויקת, וגם המשקל שלה טוב, אבל היעדר תחושה ודיווח על התנהלות הרכב על האספלט פוגמת בהנאה מהנהיגה ברכב הפנאי. מאידך, לצד הדיוק והמשקל הטובים של ההגה פועלים מתלים שמצליחים לאזן את המרכב בצורה קשוחה ומדויקת כך שנטיית המרכב (זוויות הגלגול) אינה משמעותית כלל. האחיזה גם היא גבוהה וכך אפשר להתנהל עם רכב הפנאי במהירות וביציבות של מכונית כביש משובחת. בחיי השגרה, מרצדס GLA יציב ונינוח מאוד.

מרצדס GLA

סיכום

למרצדס GLA יש בישראל כמה מתחרים שמתמודדים על משבצת רכבי הפנאי היוקרתיים הקומפקטיים. ביניהם אפשר למנות את ב.מ.וו X1, אודי Q3, וולוו V40 קרוס קאנטרי וגם מיני קאנטרימן. ה-GLA יקסום למי שמחפש עיצוב מרהיב עין, מבפנים ומבחוץ, מנוע קטן-אבל-משובח עם תיבת הילוכים מצוינת וגם התנהגות בטוחה ונוחות נסיעה טובה.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה