דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה החדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בזמן שאנחנו נוהגים לראשונה בטויוטה קורולה החדשה, במרחק של אלפי קילומטרים מחופי תל אביב, ישנם 6,000 ישראלים שכבר הזמינו את הרכב וממתינים לו בציפיה דרוכה. כמחצית מתוכם הם לקוחות ליסינג, היתר לקוחות פרטיים, אבל המשותף לכולם זו העובדה שהם בחרו להזמין את הרכב, ולשלם עליו סכום מצטבר של כ-800 מיליון שקלים (לפני הנחות לציי הרכב) מבלי שביצעו נסיעת מבחן מקדימה. עזבו נסיעת מבחן - הם אפילו לא ראו את הרכב באולם התצוגה.

אז למה הם מיהרו להזמין? התשובה ברורה: זאת קורולה. מה עוד צריך?

טויוטה קורולה

לא סתם טויוטה משמרת את השם "קורולה", שכבר הפך למותג בפני עצמו, במשך 12 דורות רצופים. מאז תחילת שנות ה-60 זו אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם, וכנראה שבכל תקופה היו לכך הסיבות שלה. השם "קורולה" כל כך חזק, עד שטויוטה החליטה לקחת את כל קבוצת המשפחתיות – שעד היום נקראה בשם "אוריס" בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן – ונתנה לכולן את השם קורולה.

אז עכשיו, אחרי נהיגה של כמה מאות קילומטרים על הקורולה החדשה, אנחנו יכולים סוף סוף לספר לכם כמה דברים על המכונית שתהפוך בקרוב ללהיט מכירות. נתחיל מגרסת הסדאן, שתהיה הפופולארית ביותר; בימים הקרובים תתפרסם סקירה נפרדת לגרסאות ההאצ'בק והסטיישן.

במפגש הראשון עם הקורולה היא נראית מכובדת ומרשימה. אנחנו מניחים שמהר מאוד היא תהפוך למכונית נפוצה ואולי תאבד את הייחוד, אבל לפחות בשלב הזה של חייה היא נהנית מאפיל אלגנטי ומזכירה במשהו את האוונסיס, מנוחתה עדן. היא ארוכה, נמוכה ורחבה מקודמתה; יחידות התאורה הצרות והרחבות מלפנים ומאחור, ביחס לאלו של גרסאות ההאצ'בק והסטיישן, מקנות לה מראה של מכונית גדולה יותר. עודף הניקלים לעיתים מרגיש מצועצע, אך יחד עם תאורת היום שמעוטרת בפסי לד נאים, התוצאה נראית מרשימה.

טויוטה קורולה

מבפנים היא שומרת על אותו סגנון מכובד. קווי כרום רוחביים מייצרים תחושת מרחב בתא הנוסעים, הצמצום בכפתורים מעניק גם הוא תחושה נקיה ואלגנטית. המסך הצף הוא פריט טרנדי שהפך לכמעט חובה במכוניות מודרניות, כך גם גימור ה"פיאנו" המבריק של יחידת המיזוג (שנוטה לצבור סימני אצבעות). 

כפתורי המתכת מרגישים איכותיים, מערך הכפתורים שעל ההגה נראה נאה מבעבר. אלא שאיכות החומרים לא אחידה: בחלק מהמכוניות שפגשנו היו דיפונים דמויי עור ברמה גבוהה יחסית, אך באחרות נתקלנו בפלסטיקה פשוטה וקשיחה על הדלתות – כשדמוי העור הנאה נותר רק במרכז הדשבורד. המכוניות שיגיעו לישראל יהיו מהסוג השני. כנראה שעל חלקים מדמוי העור ניאלץ לוותר.

טויוטה קורולה

***

מכוניות ההשקה צוידו במיטב האבזור, כולל פריטים שלא נתקלנו בהם עד היום במשפחתיות של טויוטה: חימום למושבים מלפנים ומאחור, תצוגה עילית מרשימה בגודל 10 אינץ' (הגדולה בקטגוריה), מושבים בריפוד משולב עור. משיקולי תקציב, מרבית הפריטים האלו לא יגיעו לישראל – אם כי חלק מהם יהיו זמינים עבור מספר מצומצם של לקוחות שהזמינו את הקורולה בגרסת "ספיישל אדישן" מאובזרת במיוחד, שנמכרה במהדורה מוגבלת. בהמשך הדרך ייתכן ויוצעו גרסאות נוספות באבזור עשיר יותר, אך כיום ישנן שתי גרסאות: SUN לציי רכב (133,000 שקלים) ו-SENSE ללקוחות פרטיים (135,000 שקלים), שמחליפה את ה-GLI.

טויוטה קורולה

בשתיהן יש היצע רחב של מערכות בטיחות: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל (גם בלילה) ורוכבי אופניים (רק ביום), תיקון סטיה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכת שמירת הנתיב היא מהסוג שמחזיר את הנהג למסלול חצי שניה לאחר מעבר הקו, ולא מהסוג שדואג לשמור כל הזמן על מרכז הנתיב. עם זאת, כאשר מפעילים את בקרת השיוט האדפטיבית, אזי בקרת הסטיה מנתיב משנה את תפקודה ושומרת את הרכב באופן מרשים במרכז הנתיב.

מלבד פריטי הבטיחות, גרסת ה-SUN תציע גם בקרת אקלים עם פתחים מאחור, חישוקי "16 קלים, מראות צד בקיפול חשמלי, בלם יד חשמלי וכפתור הנעה. ה-SENSE מוסיפה גם משטח לטעינה אלחוטית, כניסה ללא מפתח, פנסי ערפל קדמיים ומסך מידע גדול יותר ועשיר במידע במרכז לוח המחוונים. שתי הגרסאות ישווקו בישראל עם מולטימדיה בהתקנה מקומית הכוללת מסך בגודל "9, ניווט של ווייז ומצלמת רוורס. מטבע הדברים, לא יכולנו לפגוש את המערכת הזו במהלך ההשקה.

טויוטה קורולה

***

מהבחינה הפרקטית הקורולה תספק כנראה את מרבית המשפחות הישראליות, אך נדמה שקודמתה היתה מרווחת יותר. מלפנים המושבים מציעים תמיכה נאותה בצדדים, אך בסיסם קצר מדי – מה שעלול להפריע בנסיעות ארוכות. תנוחת הישיבה מוצלחת, ההגה כרגיל לא יוצא מספיק לכיוון הנהג ושדה הראיה מעולה. מסביב לנהג ישנו היצע סביר בהחלט של תאי אחסון.

מאחור יהנו הנוסעים ממרווח טוב מאוד לרגליים (אם כי כלל לא בטוח שעדיף על הדור היוצא). המרווח לראש מוגבל בשל עיצוב הגג שהשתנה, ובמושב האמצעי המרווח מוגבל אפילו יותר בשל הגבהה שנמצאת במרכז הספסל. לשלושה נוסעים הקורולה הזו תהיה צפופה, גם 3 מושבי בטיחות יתקשו להיכנס כאן.

תא המטען מציע נפח נדיב של 471 ליטרים והמפתח שלו רחב, אם כי כמו במכוניות סדאן רבות – מדובר עדיין בפתח צר יחסית. 

טויוטה קורולה

***

הקורולה החדשה מתבססת על פלטפורמת ה-TNGA, זו שמשמשת גם את הפריוס, ה-C-HR והראב 4. אותה פלטפורמה מאפשרת את הנמכת מרכז הכובד של הרכב והקשחת השלדה – כך שהתוצאה הסופית אמורה להעניק שיפור ניכר בהתנהגות הכביש ובנוחות הנסיעה. וזה עובד.

גם הקורולה הקודמת היתה מכונית נוחה, וזו נוחה אפילו יותר. היא מגהצת היטב שיבושים מכל הסוגים, נעימה מאוד לנסיעה במהירויות גבוהות ומטפלת בלי שום בעיה בבורות מסוגים שונים. אמנם, הכבישים בארץ שונים מאלו שנהגנו בהם במסגרת ההשקה – אך באתגרים שבכל זאת מצאנו המתלים בהחלט עמדו בכבוד. השימוש במתלה רב חיבורי מאחור בהחלט אחראי לזה, כמו גם ריכוך המתלים בגרסת הסדאן בהשוואה להאצ'בק ולסטיישן.

טויוטה קורולה

בידוד הרעשים טוב, אם כי אינו מצטיין. רעשי דרך כמעט ולא נשמעים ברכב, אך רעשי רוח חודרים החל מ-90 קמ"ש וגם יחידת ההנעה ההיברידית מייצרת לא מעט רעש בהאצות – אפילו אם אלו האצות מתונות יחסית.

אותו שיפור בשלדה ובמתלים הביא גם לשדרוג של התנהגות הכביש. זו עדיין לא פורד פוקוס או מאזדה 3, וכנראה שגם אין לה את היכולת הדינאמית של יונדאי i30 – לפחות לא בגרסת הסדאן ההיברידית, שסובלת מעודף משקל בחלק האחורי של הרכב. אבל גם בגרסה הזו מתקבלת כאן מכונית צפויה, מאוזנת ומאוד בטוחה, שמצליחה להגיב היטב לשינויי כיוון חדים או לסדרת עיקולים מהירה.

טויוטה קורולה

***

ובסוף אנחנו מגיעים לדובדבן שבקצפת – יחידת ההנעה ההיברידית. באופן די תמוה, הקורולה המגה-פופולארית לא הוצעה עד היום עם הנעה שכזו, שהפכה ללחם חוקה של טויוטה. כמעט כל דגם אחר של טויוטה הציע אופציה היברידית: מהיאריס והאוריס, דרך הפריוס פלוס וה-C-HR ועד לקאמרי ולראב 4, אבל קורולה יכולתם לקנות עד היום רק בגרסת בנזין קלאסית. 

מדובר באותה יחידת הנעה שמוכרת מדגמי ה-C-HR והפריוס. יש כאן מנוע בנזין בנפח 1,800 סמ"ק, הספק משולב של 122 כ"ס ותאוצה של 11 שניות ל-100 קמ"ש. לטענת אנשי טויוטה, ביום ממוצע של נסיעה עירונית – למשל ברומא או בפריז – תשתמש הקורולה בהנעה חשמלית בלבד למשך 73% מזמן הנסיעה. הנתון הזה, לפחות מבחינת ההצהרות ששמענו, מסביר מדוע עדיין אין לקורולה גרסאות חשמליות או לפחות היברידיות נטענות.

כך או אחרת, מדובר ביחידת הנעה מוצלחת בסך הכל. היא חלקה כמעט תמיד, שקטה להפליא במהירויות נמוכות וגבוהות כאחד וכמובן מאוד חסכונית. במהלך המבחן מדדנו צריכה של כ-18.5 ק"מ לליטר.

טויוטה קורולה

אבל יש לה גם חסרונות שלא כדאי להתעלם מהן. בסעיף הביצועים נתקלנו יותר מפעם אחת בתאוצה שדרשה זמן רב מדי או בעקיפה שלא היינו בטוחים אם נוכל להשלים. זו לא מכונית מהירה במיוחד. שנית, הצליל שהיא מפיקה בהאצות מגיע בווליום גבוה מדי לטעמנו. גם אם מאיצים במתינות, מנוע הבנזין משתלב באופן רועש למדי ומייצר צליל נוכח עד לשלב שבו מגיעים למהירות שיוט קבועה.

ויש גם אופציה למנוע בנזין קלאסי, עם 132 כ"ס שמגיע ישירות מהקורולה הקודמת. בשוק הרוסי הוא יתפוס נתח משמעותי במכירות, אצלנו הוא צפוי להימכר במספרים נמוכים במיוחד ורק ללקוחות ספציפיים במסגרת מכרזים כאלה ואחרים. לא נופתע אם המחסור העולמי בסוללות לרכב יביא אלינו יותר קורולות בנזין בהמשך הדרך.

מנוע הבנזין אמנם מייצר תאוצה זריזה יותר מהמנוע ההיברידי, אך גם עוצמת הרעש שלו (ושל תיבת ההילוכים הרציפה) בולטת הרבה יותר. למי שמחפש ביצועים, נמליץ ללכת למנועי הטורבו; מי שמחפש מכונית לנהיגה מנהלתית רגילה, יהנה יותר מההנעה ההיברידית. את גרסת הבנזין, עם צריכת דלק של כ-11.5 ק"מ לליטר, אין סיבה מיוחדת לרכוש כל עוד היא נמכרת במחיר זהה לזה של הקורולה ההיברידית.

טויוטה קורולה

סיכום

6,000 איש הזמינו את הקורולה החדשה פשוט "בגלל שהיא קורולה", אבל אנחנו מניחים שיש עוד אלפים רבים שמצויים בשלב זה או אחר של ההתלבטויות בבחירת הרכב. לכל אותם אנשים נספר כי הקורולה החדשה עברה ללא ספק שיפור משמעותי ביחס לקודמתה: היא מעוצבת יותר, בטוחה יותר, שקטה ונוחה יותר – ובעיקר חסכונית הרבה יותר.

טויוטה קורולה

זו כמובן לא מכונית נטולת חסרונות (את כולם ציינו במהלך הכתבה), ונידרש למבחן השוואתי מקיף על מנת לעמוד על כוחה ביחס למתחרות – אבל נראה שגם הפעם לא מדובר רק במותג חזק. טויוטה מציגה כאן מכונית עם איכויות לא מבוטלות, שאמורה ללא ספק להדיר שינה מעיניהם של המתחרים. 2019 תהיה שנה מרתקת בקטגוריית המשפחתיות.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה