דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: פיג'ו 2008 החדש

Getting your Trinity Audio player ready...

Generation X

הדור הראשון של פיג'ו 2008 נחשף לראשונה בשנת 2013, ואיך נאמר זאת בעדינות - הוא לא היה הג'יפון הכי קשוח בשכונה. העיצוב היה כמעט סטיישני, ולא בכדי: בפיג'ו רצו שהוא יתפוס גם את מקומה של ה-207 סטיישן.

פיגו 2008

מתיחת הפנים שהוצגה 3 שנים מאוחר יותר שדרגה את המראה באופן די משמעותי, אבל ה-3008 החדש נחשף חודשים ספורים לאחר מכן ופשוט טרף את הקלפים. ה-3008 העלה את הרף עם עיצוב מודרני וקשוח מבחוץ וחוויית גיימינג דיגיטלית מבפנים, איכות חומרים גבוהה יותר והדור השני של סביבת הנהג iCockpit שהתחילה לראשונה ב-208 בשנת 2012.

פיגו 2008

הדור השני של פיג'ו 2008, שיגיע לישראל בעוד חודשים ספורים, עושה בדיוק את אותה המהפכה גם בקטגוריית הג'יפונים הקטנים. הפעם הוא לא מחדש רק בעיצוב ובסגנון - אלא מציג גם יחידת הנעה חשמלית מסקרנת. עליה, ועל גרסאות אחרות, נהגנו במסגרת ההשקה העולמית בצרפת.

Generation Y

דור ה-Y, זה שמחפש יותר מסכים ודיגיטליזציה, רוצה לראות ולהיראות. בדיוק לשם פיג'ו מכוונת עם ה-2008 החדש.

אי אפשר להתעלם מההשקעה בעיצוב, החל מהחזית הקשוחה עם הקווים החדים בפגוש, קווי העיצוב המחודדים בדלתות ועד חלקו האחורי של הרכב שמסגיר עוד יותר את הקשר הגנטי ל-3008, עם יחידות תאורת הלד והקו המחבר ביניהן, הפגוש הגבוה וצמד יציאות המפלט הטרפזיות.

פיגו 2008

ובפנים? סופר מודרני! הדור השלישי של סביבת ה-iCockpit התפתח מזה המוכר ב-3008. מסך המולטימדיה גדול יותר (10 אינץ') ולוח המחוונים הדיגיטלי הוא כעת במראה תלת-מימד שמזכיר את ההגה העתידני של הקונספט החשמלי-אוטונמי, פיג'ו E-Legend. אלו יגיעו גם אל מתיחת הפנים של ה-3008 שתיחשף ככל הנראה ב-2020-2021. והמסכים הדיגיטליים הם רק ההתחלה: כל הדשבורד זוויתי, אפילו פתחי המיזוג זוכים לקווים חדים וחלקו המרכזי של הדשבורד פונה אל הנהג עם סדרת כפתורי טאצ' שמוקמה מעל פסנתר הכפתורים החדש.

פיגו 2008

בנוסף פגשנו ברכבי ההשקה גם תאורת אווירה עם 8 צבעים מתחלפים, תפירה כפולה לאורך הדשבורד (שמגיעה גם בירוק זרחני בגרסה החשמלית), דיפונים דמויי קרבון, ריפוד תקרה שחור בגרסאות ה-GT Line וה-GT לאווירה ספורטיבית וההגה קטנטן וקטום בחלקו העליון והתחתון. זה רכב או קונסולת משחקים?

פיגו 2008

גם רשימת האבזור מרשימה ביחס למה שמקובל לפגוש בקטגוריה, והיבואנית הבטיחה שגם הגרסאות הבכירות יגיעו ארצה. יש שני שקעי USB מלפנים - האחד רגיל והשני Type C. מכסה התא בו שוכן משטח הטעינה האלחוטי הופך בעצם למחזיק לטלפון – שימושי מאוד. המראה המרכזית המתכהה מרשימה עם עיצוב Frameless, מחזיקי הכוסות שבקונסולה שבין המושבים מסודרים כך שאחד מהם רחב ועמוק ויתאים לכוס תרמית והשני צר יותר וקצר ויתאים לכוסות חד-פעמיות למשל. משענת היד מתכווננת למרחק עם תא בתוכה וגם תא הכפפות זוכה לקירור ותא נוסף בדלתית שלו.

פיגו 2008

שנמשיך? ישנו גג פנורמי קטן יחסית, אבל נפתח חשמלית. יש גם תאורת לד קדמית מצויינת, חיישני חנייה היקפיים ומצלמת רוורס עם מבט על ולקינוח - מערכת שמע מבית Focal שפותחה עם תחילת התכנון של הרכב. המערכת כוללת 10 רמקולים כולל סאבוופר ורמקול סנטר שמוקם במרכז הדשבורד. איכות השמע מצויינת ואף עולה על זו שפגשנו ב-DS. מערכת השמע המשודרגת תגיע ככל הנראה גם לישראל ברמות הגימור הבכירות.

פיגו 2008

בתחום מערכות הבטיחות מסרו לנו מהיבואנית שכל אביזר בטיחות שמציע היצרן, יגיע גם לישראל. לכן נוכל לצפות לגרסאות שזכו ב-5 כוכבי בטיחות וכוללות 8 כריות אוויר (2 צידיות ליושבים מאחור), בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים. בהמשך תגענה גם גרסאות פשוטות יותר, ללא רדאר, ואלו זכאיות לציון של 4 כוכבים במבחני הריסוק, עקב קושי בזיהוי רוכבי אופניים.

פיגו 2008

איכות החומרים גבוהה ובהחלט מזכירה את זו של האח הגדול. הדשבורד עשוי גומי עבה, שמצפה גם את מרבית דופן הדלתות, וישנם גימורי עור או בד בדלתות בהתאם לרמת הגימור. רק בחלק התחתון של תא הנוסעים ישנה פלסטיקה אופיינית לסגמנט.

פיגו 2008

Generation E

כבר בשלב הזה ברור כי העתיד של תעשיית הרכב העולמית הוא בתחום חשמל. אבל עד שזו תהיה האופציה היחידה, פיג'ו 2008 מציע סך של 7 יחידות הנעה: מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספקים של 100 כ"ס עם תיבה ידנית, 130 כ"ס עם תיבה ידנית או אוטומטית 8 הילוכים ו-155 כ"ס עם תיבה אוטומטית.

פיגו 2008

בתחום הדיזל יוצעו מנועי 1.5 ליטרים בהספקים של 100 כ"ס עם תיבה ידנית או 130 כ"ס עם תיבה אוטומטית, ולצד כל אלו תוצע הגרסה החשמלית בהספק של 136 כ"ס.

פיגו 2008

גרסאות הבנזין מרגישות תזזיתיות, כאשר גרסת ה-130 כ"ס הידנית מפתחת קצב מהיר מאוד גם בכביש מפותל. השידוך לתיבה הידנית יוצר אווירה ספורטיבית משהו, במיוחד כשמעבירים למצב ספורט ומקבלים גם תגבור צליל מהרמקולים. גרסת ה-155 כ"ס עם התיבה האוטומטית מרגישה חזקה מספיק, אך במעבר בין שתי הגרסאות מורגש כי התיבה האוטומטית - החלקה לכשעצמה - גוזלת מכוחו של המנוע וממתנת את התחושות. למרות היעדר תחושת הכוח המתפרץ, הרכב בהחלט מהיר.

פיגו 2008

גם ההתנהגות מוצלחת הודות לשלדה טובה, ואילו ההגה עצמו נוח לאחיזה, די מדויק, אך לא מתקשר.

מנועי הדיזל, בעיקר בגרסת ה-130 כ"ס, מרגישים בשרניים ודי זריזים. שילוב המנוע-גיר בגרסת 130 כ"ס מוצלח מאוד וגם צליל הדיזל זוכה לבידוד טוב והנסיעה שקטה.

אבל אחרי סדרת מנועי ה-ICE (מנועי בעירה פנימית – Internal Combustion Engine), שכולם מוכרים לנו מדגמים אחרים, מה שבאמת מעניין הוא תוספת ה-E לשמה של ה-2008.

פיגו 2008

ל-e2008 מנוע חשמלי בהספק של 100 קילוואט השקולים לכ-136 כ"ס. התגובות בהחלט נמרצות וכמעט מיידיות, אך האופי יותר ליניארי ופחות מורגש המצב בו באמת חשים את כל עוצמת המנוע ברגע היציאה מהמקום, כפי שפגשנו בחשמליות אחרות. הבלמים, לעומת זאת, מרגישים לגמרי כמו במכונית חשמלית – כלומר, התחושה מהם אינה טבעית. הם אמנם לא ספוגיים מדי, אך ממש ניתן להרגיש את תפקידם בסיוע לטעינת הסוללות. צריך להתרגל לזה.

פיגו 2008

טווח הנסיעה המוצהר של ה-e2008 עומד על 310 ק"מ בתקן WLTP. לצערנו לא יכולנו לבחון את הטווח מתחילתו ועד (כמעט) סופו, אך מהנסיעה שביצענו ניתן להעריך שהטווח במציאות יהיה דומה להצהרות.

אחרי נסיעה קצרה העברנו למצב הספורטיבי שחידד את תגובת דוושת ההאצה ולא ביצע בלימה רגנרטיבית בכל עזיבה של הדוושה. התחושה בהחלט זריזה יותר אך אחרי 10 ק"מ בלבד מד המרחק צנח כבר ב-20 ק"מ – כלומר, צריכת האנרגיה כפולה. בהמשך עברנו למצב "חסכון" (בו דוושת ההאצה מתקהה והבלמים עסוקים יותר בטעינת הסוללה) ולאחר מכן גם למצב "רגיל", ולבסוף סיימנו את מקטע הנהיגה עם טווח קרוב למדי להצהרת היצרן.

פיגו 2008

ה-e2008 יכולה להיטען באמצעות עמדת טעינה מהירה בזרם DC בהספק של עד 100 קילוואט. לסוללה שני פיצ'רים שאמורים לסייע לה לשמור על תוחלת החיים גם בעת שימוש תדיר בטעינה מהירה. האחד – מערך התאים של הסוללה יודע לטעון ולפרוק במקביל את כל התאים, וכך לא נוצר מצב שתא מסויים "נשחק" יותר מהאחר כפי שקורה בטעינה ופריקה טורית. השני – מערכת ניהול הסוללה שומרת תמיד את הסוללה בטמפרטורה אידיאלית על-ידי קירור או חימום, וגם מערכת הניהול מסוגלת להפחית או להגביר את הספק המטען כדי לסייע לשמור על טמפרטורת הסוללה.

פיגו 2008

Generation A

אחרי כל העיסוק במטענים ובסוללות, צריך לזכור שאנחנו לא בוחנים סמארטפון אלא מכונית  - וכאן אולי צריך לחזור לנקודת ההתחלה ולבחון את התחומים השגרתיים.

פיגו 2008

נוחות הנסיעה ב-2008 טובה, אבל לא מושלמת. בנסיעה עירונית כושר הספיגה אינו גבוה וה-2008 מכויילת על הצד הנוקשה. אמנם המושבים נוחים, תומכים ואוחזים במידה מספקת, והג'יפון לא יתרסק בחדות על שבר סורר, אך לא מדובר בשיכוך לו הורגלנו מפיג'ו. גרסת הדיזל הייתה נוחה יותר, ככל הנראה עקב תוספת המשקל, וכך גם הגרסה החשמלית שהתמודדה בצורה עדיפה בקטע הנהיגה העירוני.

פיגו 2008

בידוד הרעשים טוב ורק במהירות של 130 קמ"ש (המהירות החוקית בכביש המהיר בצרפת) החלו לחדור רעשי רוח וכביש. בפיג'ו טוענים כי בפיתוח הפלטפורמה החדשה הושם דגש על נושא בידוד הרעשים באופן משמעותי, מתוך הבנה כי בגרסאות החשמליות תהיה לכך השפעה גדולה על איכות הנסיעה.

פיגו 2008

בהשוואה ל-2008 היוצאת, הדור החדש מציג צמיחה נאה במימדים. יחד עם זאת המרווח מלפנים לא הרגיש שונה מזה של הדור הקודם. מאחור ה-2008 החדשה מרגישה צפופה מקודמתה, אך התצורה הג'יפונית מאפשרת לשני מבוגרים לשבת בנוחות עם מרווח ברכיים וראש סבירים בהחלט. נוסע שלישי יפגוש בתעלת הינע גבוהה המשמשת לרכיבי ההנעה החשמלית.

פיגו 2008

תא המטען מציע נפח מכובד מאוד של 434 ליטרים, שהם 84 ליטרים יותר מהדור הקודם. במפתיע, גם הגרסה החשמלית שומרת על נפח הטענה זהה.

פיגו 2008

iSRAEL

אחרי שה-3008 הפך לרב המכר של פיג'ו, היבואנית המקומית תולה לא מעט תקוות גם באחיו הקטן. החדשות הטובות הן שכל רמות הגימור הרלוונטיות יגיעו ארצה, כולל גרסאות ה-GT החמימות וכולל הגרסה החשמלית.

פיגו 2008

למעשה, פרט לגרסאות הידניות, כל יחידות ההנעה ינחתו בישראל כבר בחודשים הקרובים. הצפי לתחילת השיווק של גרסאות הבנזין והדיזל עומד כרגע על חודש פברואר, בעוד הגרסה החשמלית צפויה להגיע לקראת אמצע שנת 2020.

פיגו 2008


מה שעוד מעניין את הישראלים הוא המחיר – והוא לא הולך להיות זול. המחיר המשוער של ה-2008 החדש צפוי להיות בקצה העליון של קטגוריית הג'יפונים הקטנים, כלומר סביב ה-130 אלף שקלים (בדומה למאזדה CX-3 למשל) ואילו הגרסה החשמלית תעלה כ-160 אלף שקלים. היבואנית מבטיחה תמורה גבוהה למחיר וכל הגרסאות יציעו מפרטי אבזור עשירים.


צפייה בתוכן נהיגה ראשונה: פיג'ו 2008 החדש


על-פי ההתרשמות הקצרה מהדור החדש של פיג'ו 2008, הוא צפוי להציב אתגר לא פשוט למתחרות שלו. הוא מציע עיצוב חיצוני ופנימי יוצא מן הכלל, איכות חומרים גבוהה, היצע מנועים מעולה ורשימת אבזור נאה. כל אלו, יחד עם הגרסה החשמלית המסקרנת, צפויים להפוך אותו לאחד מרכבי הפנאי המרשימים ביותר בקבוצתו.

לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה