דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: פיג'ו 408

Getting your Trinity Audio player ready...

הותיקים מבין הקוראים ודאי זוכרים את פיג'ו 404 הפרקטית, את יורשתה ה-405 המצוינת או את ה-406 שזכתה גם לגרסת קופה יפהפיה. הבאה בשושלת, פיג'ו 407, דווקא לא תיזכר לטובה ואולי בגלל זה הקידומת 4 נמחקה מההיצע של פיג'ו במהלך העשור האחרון. אבל עכשיו ה-4 חוזרת, עם מכונית בשם 408 שמנסה לרקוד על כמה קטגוריות במקביל: קצת משפחתית, קצת פנאי, קצת קופה. יצאנו לנהיגה ראשונה באחת המכוניות המקוריות שייצרו הצרפתים בעשור האחרון..

למי היא מיועדת? ה-408 החדשה קצת יותר ארוכה מה-308 אבל קצרה מה-508 וכמובן נמוכה מה- 3008. על הנישה שלה יושבת אחות נוספת לקונצרן, סיטרואן C5 X; לפחות אופל עדיין לא הצטרפה לזירה הזו. האם ה-408 תהיה פורצת דרך וייחודית כמו קודמותיה בשושלת, או שמדובר בתשובה לשאלה שאף אחד לא שאל?

פיג'ו 408

זהות כפולה

עיצוב החזית כולל את המראה העדכני של פיג'ו, עם יחידות תאורה מקוריות ושם הדגם לצד סמל המותג החדש בקצה מכסה המנוע, אבל משאר הזוויות היא נראית כמנסה לשלב כל תצורת מרכב אפשרית, קצת האצ'בק, קצת קופה, קצת פנאי עם ערב רב של צורות גיאומטריות וטריקים עיצוביים. הרושם הראשוני הוא של עומס מיותר, במבט שני ושלישי היא כבר נראית מיוחדת ומעניינת יותר, לרבות חישוקי "20 ייחודיים וספויילר משולש בקצה דלת תא המטען.


גם סביבת הנהג היא המוכרת של היצרנית, עם הגה קטן המחייב מיצוב נמוך על מנת שלא להסתיר את לוח המחוונים המרשים ("10). הקונסולה המרכזית כוללת מסך מגע עדכני ("10) ואיכותי עם צג נוסף תחתיו המאפשר מעבר מהיר אל תפריטים ייעודיים, סידור נוח יותר מהמקובל בדגמי פיג'ו ועדיין אנחנו מעדיפים מתגים פיזיים לבקרת האקלים למשל. 

פיג'ו 408

איכות החומרים טובה ברובה, למעט פלסטיק שחור ומחוספס בדיפוני הדלתות. המושבים הקדמיים נוחים למדי אבל היינו מברכים על יותר תמיכה צידית. בורר הילוכים בעיצוב מתג מאפשר מקום לתא אכסון גדול ושימושי בקונסולה שבין המושבים.

פיג'ו 408

משפחתית? סוג של

בהשוואה ל-508 בסיס הגלגלים דומה (278.5 ס"מ) אבל היא קצרה ב-6.5 ס"מ (468.5 ס"מ) ובעיקר גבוהה ב-7.5 ס"מ (148 ס"מ) מה שמאפשר גישה נוחה יותר לתא הנוסעים. מרחב הרגליים של הנוסעים מאחור מרשים למדי, המרווח לראש עדיף אומנם על המשפחתית הגדולה, אבל צנוע יותר מהמקובל ברכבי פנאי כתוצאה מהגג המשתפל לאחור וגם שטחי החלונות קטנים יחסית. תא המטען בעל נפח שימושי (471 ליטר) עם תצורת דלת תא מטען חמישית.

פיג'ו 408

אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המוכרות של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, אבל ראוי לציין בהקשר זה כי אלו מערכות וותיקות יחסית וכבר לא יוצאות דופן ביחס לקטגוריה.

ה-408 מבוססת על פלטפורמת EMP המוכרת של היצרנית ומשמשת את כל הדגמים מ-308 ומעלה. כמקובל בפיג'ו כיול המיתלים מוקפד, עם יכולת שיכוך טובה הן של שיבושים במהירות נמוכה והן בשמירה על ריסון המרכב במהירות גבוהה, אבל בשיוט יש נוכחות גבוהה יחסית של רעשי דרך.

פיג'ו 408

נגיעות של חשמל

ה-408 הוא דגם ראשון של פיג'ו שלא מוצע כלל עם מנוע דיזל. יש בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) שלא ישווק כאן והיברידי נטען שכן. הוא משלב מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי בשתי רמות הספק – 180 או 225 כ"ס כמו במקרה של רכב המבחן, בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. סוללות 12.4 קוט"ש מבטיחות טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ.

פיג'ו 408

הביצועים טובים יחסית, אבל לא יוצאי דופן. בעיקר הזינוק הראשוני מהמקום עם 7.8 שניות ל-100 קמ"ש, 0.3 שניות יותר מ-308 עם מערכת הנעה דומה למשל. היא תתמודד בקלות עם שיוט במהירויות גבוהות בהרבה מהחוקיות, אבל תיבת ההילוכים מגיבה באיטיות לדרישה להורדת הילוך, בין אם לצורך עקיפה במצב אוטומטי או לצורך בלימה מנוע במצב הידני באמצעות מנופי השליטה הידנית מההגה. פיג'ו מציעה אפשרות להגברת עוצמת הרגנרציה באמצעות מצב B, אבל מידת העוצמה שלו נמוכה מהמקובל במערכות הנעה משולבות חשמל.

פיג'ו 408

בעוד שנתיים תוצע גם גרסה חשמלית מלאה, שעשויה להיות מסקרת יותר, עם מערכת ההנעה דומה ל-e308 שתאפשר כ-400 ק"מ בין טעינות.

נציין כי היכולת הדינמית טובה, מזכירה יותר משפחתיות קומפקטיות מאשר רכבי פנאי מגושמים, עם זוויות גלגול מבוקרות היטב, אחיזת כביש גבוהה ונכונות טובה של החרטום להיענות לשינויי כיוון. פחות אהבנו את דוושת הבלם עם תחושה דו שלבית המקשה מינון מדויק. 

פיג'ו 408

סיכום

פיג'ו אומנם מחזירה את סדרה 400 לאולם התצוגה שלה כדגם ייחודי ומקורי כמו קודמותיה בשושלת, כמשלבת בין משפחתית קומפקטית לגדולה עם נגיעות פנאי. והיא עושה את זה עם עיצוב חיצוני ייחודי ומקורי, סביבת נהג מודרנית ועם איכויות נסיעה גבוהות כמקובל ביצרנית. אבל, יש גם לא מעט סימני שאלה סימני שאלה.

המשמעותי ביותר הוא האם יש בכלל מספיק לקוחות שמחפשים את השילוב הזה, ואנחנו לא ממש בטוחים בכך. השני הוא שתג המחיר באירופה, ולכן גם בישראל, יהיה זהה ל-3008 המשובח - כלומר, כ-235,000 שקלים לגרסת פלאג-אין, כאשר ה-3008 מציעה שימושיות משפחתית עדיפה. בנוסף העובדה כי היא לא מציגה כל חידוש הקשור למערכות הנעה, וגרסה חשמלית תצטרף להיצע רק בעוד שנתיים, מקשה עלינו לנסות ולמצוא צידוק בעצם קיומה.

 
פיג'ו 408

הכתב היה אורח חברת פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה