החומרים על הדשבורד ובדלתות, שהיו מצוינים עוד קודם, שופרו עם בדי דיפון חדשים. ריפוד חדש בצבע חום יוצע כאופציה ותאורת האווירה הצבעונית חזרה למפרט - לאחר שהוסרה מהדגם לפני מספר חודשים. ריפודי עור, חלונות כהים מאחור ואוורור למושבים יוצעו ברמת האבזור הבכירה.
רשימת האבזור עשירה וכוללת בין היתר מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום למושבים הקדמיים, חלון שמש (סגור, עם וילון אטימה מלא) וחישוקי "18. לוח המחוונים, שגדל בגרסאות הסיניות, נותר קטן למדי ("5) בגרסה הישראלית. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
בתחום הבטיחות נוספה התרעה על תנועה חוצה מאחור וכן התרעת רכב חולף בפתיחת דלת. כרית האוויר לנוסע הקדמי ניתנת כעת לניתוק.
שימושיות ומרווח
בסיס גלגלים של 270 ס"מ מספק כבעבר מרחב מחיה טוב ליושבים מאחור, שנהנים עדיין מפתחי מיזוג נפרדים ומרצפה שטוחה כמעט לגמרי, אך עדיין ללא תאורה נפרדת. תא המטען גם הוא לא השתנה, ומציע כבעבר נפח מצומצם יחסית של 340 ליטרים.
יחידת הנעה
קיבולת הסוללה לא השתנתה, והיא עומדת על 53 קוט"ש בגרסת הבסיס או 70 קוט"ש בבכירה. עם זאת, שיפורי תוכנה אפשרו לג'ילי להגדיל מעט את טווח הנסיעה, ל-359 ק"מ בגרסת הבסיס (9+) או ל-485 ק"מ בבכירה (25+).
הבלימה הרגנרטיבית עדיין ניתנת לבחירה מתוך מסך המגע ב-3 רמות עוצמה שונות, אך כעת גם הרמה הגבוהה ביותר מייצרת רגנרציה חלשה במיוחד, לטענת ג'ילי בשל דרישת הלקוחות. נתון התאוצה ל-100 קמ"ש התקצר ב-7 עשיריות ועומד כעת על 7 שניות בדיוק, אך אנשי היצרנית טוענים כי השינוי נרשם בגלל שיטת מדידה שונה וכי לא בוצע שינוי אמיתי בביצועי הרכב.
מנוע חשמלי-קדמי בהספק של 204 כ"ס ממשיך לייצר ביצועים מצוינים, אך עדיין עם נטיה לסחרור גלגלים בהאצה חזקה. קצב הטעינה אף הוא נותר זהה ועומד על 70 קילוואט, עם הבטחה למילוי הסוללות מ-20% ל-80% בתוך 36 דקות.
נוחות והתנהגות
רמת הנוחות סבירה, עם נוקשות בסיסית שמובילה לספיגה פחות מוצלחת של שיבושים במהירויות נמוכות, אך איכות הנסיעה משתפרת ככל שהקצב עולה. כדי לבחון את התנהגות הכביש נצטרך להמתין למבחן על אספלט מקומי, וכך גם לגבי בדיקת טווח הנסיעה בתנאי אמת.
סיכום
ג'ילי עדיין לא מבצעת את השלב המתבקש הבא ולא עוברת לפלטפורמה חשמלית-יעודית, אך המתכון הבסיסי והמוצלח נשמר כאן, ולצידו שורה של שיפורים מתבקשים. כבעבר, הגיאומטרי C מציעה תא נוסעים מעוצב, מאובזר ושימושי למדי, ביצועים מצוינים וטווח נסיעה נדיב - שבמסגרת העדכון אף גדל באחוזים בודדים, לפחות על הנייר.
מתיחת הפנים הביאה לשדרוג משמעותי של תא הנוסעים עם מסך מגע גדול ואיכותי מבעבר, מפרט אבזור עדיף ושדרוגים קלים גם למערכות הבטיחות. קישוריות סלולאר, גם אם חלקית, תצטרף אף היא בקרוב. אך מנגד גם החסרונות נשמרו - ובראשם תא מטען קטן יחסית, בלימה רגנרטיבית לא מספקת ונוחות נסיעה לא מושלמת במהירויות עירוניות. להערכתנו, אם תצליח היבואנית להצמיד לה תג מחיר תחרותי, לא רק מול BYD אטו 3 אלא גם מול משפחתיות חשמליות כמו MG4 ואורה פאנקי קאט, היא בהחלט עשויה להשיב לעצמה את הבכורה בתחום החשמליות העממיות.
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות