דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה - טויוטה קורולה (מתיחת פנים, 2023)

Getting your Trinity Audio player ready...



קטגוריית המשפחתיות, עד לא מכבר השליטה המעורערת של שוק הרכב הישראלי, נמצאת על סף הכחדה. אם ב-2015 הן תפסו נתח של 28% מהמכירות בישראל, ב-2021 הן כבר צללו ל-18% - ואילו בתוך שנה אחת נוספת הן נחלשו דרמטית וב-2022 צללו עד ל-13% בלבד.

וזו לא רק כמות המכירות שיורדת, אלא גם היצע הדגמים: קיה הפסיקה לשווק את הפורטה וכמעט לגמרי גם את הסיד, הונדה סיוויק נעדרה לתקופה ארוכה וחזרה בתמחור שהופך אותה לכמעט לא רלוונטית, פורד פוקוס הפכה משחקן דומיננטי לדגם זניח לחלוטין, את סיאט לאון לא ניתן לרכוש כבר תקופה ארוכה - ואנחנו לא מדברים על שמות ותיקים יותר כמו סובארו אימפרזה או שברולט קרוז שאינן.

אבל אם יש דבר אחד יציב בספינה הרעועה של המשפחתיות הקומקפטיות, זו טויוטה קורולה. גם בשנה שבה הקטגוריה נכחדה, הקורולה נמכרה בלמעלה מ-10,000 יחידות והיתה לדגם השני הנמכר ביותר בישראל - אחרי שלוש שנים של הובלה ללא עוררין. ונדמה שגם אם כולם יעברו לג'יפונים חשמליים, הקורולה עדיין תישאר הלהיט הנצחי של השוק המקומי.

אבל צריך להתקדם, וטויוטה שלחה את הקורולה לעדכון מתבקש של אמצע החיים. בעיקר כדי לסייע לה להתמודד טוב יותר מול מתחרות חזקות דוגמת סקודה אוקטביה המאוד מרווחת ויונדאי אלנטרה היברידית שמציעה אף היא צריכת דלק משובחת. אז מה בעצם השתנה?

טויוטה קורולה

עיצוב ותא הנוסעים

העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה למעט סבכה שונה, יחידות תאורה קדמיות אחרות וחישוקים עדכניים. סביבת הנהג לעומת זאת עברה שדרוג קל ומתבקש, עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3) ומסך מגע גדול ("10.5 במקום "8, עם אפשרות להפעלה קולית) ואיכותי יותר. חבל רק שהוא עדיין לא מופנה קלות לעבר הנהג ופוגע כך בנוחות התפעול והמיקוד בכביש תוך כדי נסיעה. ליושבים מאחור נוספו עכשיו צמד שקעי USB.


טויוטה קורולה
מלבד המסכים, פנים הרכב דומה לדגם המוחלף. עדיין עם איכות חומרים טובה יחסית ומראה נעים בגרסאות עם שילוב צבעים בהיר. השחור הקודר שיהיה במרבית הקורולות שינחתו כאן ימשיך להיות, ובכן, קודר מדי. טווח כיוון המרחק של ההגה עדיין מוגבל ופוגע בתנוחת הנהיגה, בעוד בורר ההילוכים המכאני משרה אווירה מיושנת וגוזל מקום שניתן היה לנצל לטובת תוספת תאי האחסון למצאי המועט. כצפוי, מרחב המחיה ליושבים מאחור זהה לדגם המוחלף ואינו מרשים, עם מרווח רגליים צנוע. ובכלל, הגישה לספסל האחורי פחות נוחה עקב קו גג נמוך יחסית.

טויוטה קורולה
שיפור מדווח נוסף הוא למערכות הבטיחות, כשלטענת טויוטה הן מציעות ניטור טוב יותר של החיישנים (לרוחב ולמרחק), ומכך יוצאות כל המערכות נשכרות, כמו בלימה אוטונומית כעת גם לתנועה חוצה, שמירת נתיב עם סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול, בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה מהירות בפניות והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.

טויוטה קורולה

נוחות והתנהגות

על הכביש היא עדיין אותה קורולה עם מתלה אחורי מודרני (רב-חיבורי לעומת קורת מתח אצל חלק מהמתחרות) שאחראי לנוחות נסיעה טובה, לפחות על אספלט אירופי. גם היכולת הדינמית דומה לדגם המוחלף שכן לא נערכו שינויים מפליגים במערך המתלים. ההתנהגות בטוחה וצפויה כך ורק חבל שההגה, ובעיקר דוושת הבלם, מקמצים בתחושות שהם מעבירים לנהג.

טויוטה קורולה

יחידת הנעה

מערכת ההנעה ההיברידית משלבת כבעבר בין מנוע 1.8 ליטר בנזין ותיק (98 כ"ס) ומנוע חשמלי, אך כעת האחרון חזק יותר (95 כ"ס, 13+), ולכן גם ההספק המשולב עלה ל-140 כ"ס (18+). מדובר באותה יחידת הנעה מעודכנת שכבר משווקת כאן בקורולה קרוס.

תוספת הכוח באה לידי ביטוי בשיפור ביצועים משמעותי על הנייר (9.1 שניות ל-100 קמ"ש, 1.8 שניות פחות). על הכביש זה מתבטא בתחושה נמרצת יותר בכל מצב, בעיקר בכבישים הרריים שם התקשה הדגם היוצא.

טויוטה קורולה
חלק גדול מהשיפור נוגע למצברים משודרגים (ליתיום-יון לעומת ניקל מטאל) עם צפיפות תאים גבוהה ב-14% ומשקל עצמי נמוך ב-14%, המאפשרים אספקת חשמל רציפה יותר. החיבור הוא לאותה תיבת הילוכים רציפה, וחבל שלא שינו בה דבר. היא עדיין מציבה בכל לחיצה חזקה על המצערת את המנוע בסל"ד גבוה וקבוע ורועש מדי.

טויוטה קורולה

סיכום

אז מה היה לנו בטויוטה קורולה המעודכנת? טיפול חלקי בסביבת הנהג המיושנת, שיפור קל בביצועים ומערך בטיחות מתקדם יותר. עדיין עם איכות נסיעה טובה יחסית בעיר ומחוצה לה, תיבת הילוכים לא משכנעת תחת עומס ומרחב מחיה לא מרשים ליושבים מאחור. ומה זה אומר מבחינת היקפי המכירות הצפויים לה בישראל?

מוניטין האמינות לה זוכה הקורולה וחיבתם של מנהלי ציי רכב למכוניות מסוגה, ישמרו על מקומה בצמרת מבחינת היקפי מכירות. בכך אין ספק. האם היא יכולה אחרי העדכון להתמודד על תואר הטובה בקטגוריה? רק מבחן השוואתי מקומי יעניק לכך תשובה.

אבל יש עוד שתי שאלות חשובות. האם תצליח הקורולה להדוף את דהירת רכבי הפנאי בדרכם לכבוש כל פינה טובה בתעשייה, והאם תשמור עצמה יבשה בשיטפון החשמליות סיניות הנחשקות שממוקמות פחות או יותר על אותה משבצת מחיר. תשובות לכך נקבל החל מהחודש הבא כשתגיע.  
 

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה