דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן סנטרה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

פעם כמעט כולם קנו מכוניות סדאן משפחתיות, מאזדה 3, קורולה, סובארו. אצל ניסאן לא תמיד היו הצעות, אבל בדרך כלל כן, וקראו להם בכל מיני שמות, סאני, אלמרה, טידה - וגם סנטרה. הדור העדכני, שמגיע אלינו ב-2020, הוא מאוד בינלאומי. החברה, הרי, יפנית. את הפלטפורמה אנחנו מכירים מלא מעט מכוניות צרפתיות והסגנון וקהל היעד המרכזיים עושים אותה מאוד אמריקאית, כלומר - ארצות הברית. אבל היא מגיעה אלינו בכלל מאמריקה אחרת - מקסיקו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן סנטרה

ניסאן סנטרה, מנוע 2.0 ליטרים, תיבה רציפה, 149 כ"ס, מ-134,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

מערכת הנעה

נוכחות

ראות החוצה

איכות תא הנוסעים

  נפח תא המטען


צפייה בתוכן ניסאן סנטרה - מבחן וידאו

עיצוב

למרות שכל העולם מדבר על קרוסאוברים, בניסאן דווקא נותנים כבוד לעיצוב מכוניות הסדאן. כמו שראינו במקסימה ובאלטימה, גם סנטרה זוכה לסגנון עיצובי עם נוכחות חזקה מאוד. אפשר לראות זאת בחזית המודגשת, בקווים הכלליים הזורמים וכמובן בגג הכאילו-מרחף. הנוכחות הזו הוכיחה את עצמה בימי המבחן, בעיקר עם שילוב המתכת הכתומה העזה עם הגג השחור - המון אנשים פשוט הסתכלו והרבה.

תא הנוסעים פחות בולט או יוצא דופן, אבל הוא אינו ריק. התחושה שמתקבלת פה היא "ביזנס". רציני, קצת קודר עם השחורים והאפורים-כהים, אבל במקביל - רמת ביצוע גבוהה יחסית. הרמה ניכרת בבחירת החומרים והמרקמים, וגם באיכות ההרכבה. האיכות מועברת גם לתחושות, נעים להעביר יד על תפרי הגימור או לאחוז בהגה.

ניסאן סנטרה

תא הנוסעים

באופן די נדיר במקומותינו, במכוניות שנולדו להימכר בכמויות גדולות, ניסאן סנטרה מוצעת בחבילה אחת של אבזור וגימור, מנוע ותיבת הילוכים. אבזור הבטיחות מתקדם למדי, בלי מניעה אקטיבית לסטייה מנתיב, אבל עם בלימה אוטונומית - גם ביציאה מהחניה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, עשר כריות אוויר וגם מערכת יעילה למדי של מעקב אחרי הפעילות במושב האחורי, כדי שלא נשכח חלילה ילד או חיית מחמד.

ניסאן סנטרה

באביזרי הפינוק ישנה מולטימדיה דוברת עברית, עם חיבוריות לאנדרואיד אוטו וקארפליי, בקרת אקלים מפוצלת ושלט שאפשר להניע איתו את הרכב מרחוק (אמריקה, אמרנו?) או להשאיר אותו בכיס ולהיכנס ולהניע בלי לשלוף אותו.

המושבים, מלפנים ומאחור, נוחים מאוד בסך הכל. היה נחמד אם היתה במושבים הקדמיים תמיכה לגב התחתון ותמיכה משופרת לרגליים, אבל המושבים מקיפים את הגוף בצורה נעימה. באחוריים יש מרחב כתפיים טוב, כך שאפשר להסיע שלושה במקרה הצורך, אם לא יהיו גדולים מדי. מרחב הראש לא ייאפשר לנוסעים גבוהים מדי לשבת בחופשיות. הם, וגם נוסעים נמוכים יותר, היו שמחים למצוא פתחי מיזוג, אם היו.

ניסאן סנטרה

למרות שמדובר במכונית סדאן, וארוכה למדי, תא המטען קטן יחסית - כ-400 ליטרים בלבד. עם זאת, שלא כמקובל בסדאנים, הגישה אליו טובה, כך שאת הליטרים שיש אפשר לנצל בצורה טובה.

ניסאן סנטרה

נוחות נסיעה

התמרון בעיר עם ניסאן סנטרה אינו מוצלח. למרות שלא מדובר בכלי רכב גדול מדי, קשה לראות החוצה. הסיבות העיקריות הן שתי מראות הצד, שהן גם קטנות מאוד וגם מעוותות מעט את ההתמצאות הטבעית. גם המראה האמצעית לא פותרת את הבעיה, כיוון שהבגאז' הנגיש ההוא פוגע מעט בשדה הראיה לאחור.

ניסאן סנטרה

את מה שלוקחת הראות, מספקת הנוחות. חובבי הסגנון האמריקאי ישמחו לשמוע שהמתלים כאן מכוונים לסגנון הרך והנעים. אבל חובבי הסגנון האירופי הנוקשה יותר לא יתבאסו, כיוון שהמתלים מכוילים כך שלמרות הרכות, ולמרות שמרגישים את פסי ההאטה והשברים השונים, הם אינם מתרסקים אלא מאזנים את המרכב ומספקים חוויית נסיעה מרוסנת ונעימה.

הדבר נכון עוד יותר בנסיעה בינעירונית. הסנטרה נוחה ונעימה, וכאן נהנים גם מהבידוד המשובח שמגיע עם רמת הגימור וההרכבה הגבוהות. המכונית שקטה מאוד מרעשי דרך ורוח, ורק המנוע חודר את האידיליה, כשלוחצים אותו חזק.

ניסאן סנטרה

מנוע ותיבת הילוכים

והנה, אנחנו בדיוק במנוע הזה. להבדיל מהמקובל במשפחתיות (וברוב שאר המכוניות) שמותאמות לאירופה, כאן המנוע אינו מצויד בטכנולוגיה מתקדמת - לא טורבו, לא כלאיים ולא חשמל. במקום זאת מקבלים מנוע בטעם של פעם - 2,000 סמ"ק, גדול, אבל בלי המון כוח: 149 כ"ס, שזה נאה, אבל לא מאוד תחרותי בסביבה העדכנית.

ניסאן סנטרה

כלומר, יש כאן בהחלט מספיק כוח כדי להתנהל עם הסנטרה כמעט בכל תנאי. היא תסחב בקסטל, תעמוד בקצב התנועה ומעבר לה. אבל כשרוצים להאיץ חזק, לעקוף, להרים מהר את קצב התנועה בעלייה, אז מרגישים היטב את הוותק של הטכנולוגיה: הרבה רעש צורם מגיע אל האוזניים, ומעט כוח. גם צריכת הדלק אינה בולטת לטובה (אך גם לא רעה במיוחד), עם כ-11 ק"מ לליטר בנזין במהלך המבחן.

ניסאן סנטרה

תיבת ההילוכים האוטומטית-רציפה מפצה על לא מעט מהחולשה המסוימת של המנוע. התיבה מנצחת היטב על יחידת הכוח ומפיקה ממנה כמה שיותר כוח. ולמרות שרבים בציבור הנהגים (ואני בתוכם) אינם אוהבים את אופי הפעולה והצליל של תיבות רציפות, זו מדמה באופן נאה פעולה של תיבת הילוכים אוטומטית רגילה. הערה על הגיר, בכל זאת: לעתים התגובה שלו מעט איטית, הן ללחיצה מהירה על דוושת ההאצה והן בעזיבה מהירה.

ניסאן סנטרה

התנהגות כביש

זוכרים את המתלים האלגנטיים? רכים, נעימים? אז האופי המרוכך הזה פוגם בספורטיביות של המכונית. בעיקולים היא רוכנת לא מעט לצדדים, ולעתים רוכנת מעט קדימה ואחורה בבלימה והאצה. מצד שני, את השלדה הזו אנו מכירים מרנו מגאן או גרנד קופה, מקשקאי ומעוד כמה כלי רכב. זו שלדה טובה מאוד ומתחת לפני השטח היא שומרת על יציבות גבוהה ומעניקה אחיזה מצוינת ותחושה של בטחון.

ניסאן סנטרה

סיכום

ניסאן סנטרה אינה עומדת בסטנדרטים עדכניים של מערכת הכוח, עם מנוע גדול ונטול טכנולוגיה ברוח היעילה של מגדשי הטורבו או שילוב החשמל. גם בצדדים הפרקטיים היא לא תמיד זורחת, עם תא מטען לא גדול במיוחד ועם שדה ראיה מוגבל.

עם זאת, היא מציעה בתחום הזה אופי שקורץ ללקוחות של מכוניות מנהלים (אם כי קצת בקטן): נוכחות יוצאת דופן, רמת ביצוע גבוהה מאוד מבפנים ובעיקר, היכולת הזו לקחת מכונית משפחתית ולנסוע בה בנוחות ונינוחות למרחקים גדולים.


לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה