את הדור הנוכחי של הרקסטון כבר בחנו לפני כמעט שנתיים, כאשר הוא הגיע לישראל. הוא לא עבר מתיחת פנים ולא זכה לשינויים דרמטיים, אבל שני אלמנטים בכל זאת השתנו: האחד הוא הצטרפותה של רמת גימור חדשה ומאובזרת יותר, כזו שקורצת ללקוחות שמעוניינים לשים רבע מיליון שקלים על רכב שטח ולקבל עוד כמה דברים בתמורה. השינוי השני הוא שדרוג שעברה מערכת בקרת המשיכה, שהיתה אחת מנקודות התורפה של הרקסטון בעבר ופגעה ביכולות השטח שלו.
במבחן הנוכחי לא נעבור בפירוט על כל הסעיפים; מי שמעוניין לקבל סקירה מלאה על הרקסטון יוכל למצוא אותה במבחן הקודם. נתמקד הפעם בשני השינויים העיקריים, ולצידם נסקור בזריזות את יתר מאפייני הרכב.
מבחינה חיצונית הרקסטון נראה גדול ומכובד, הרבה פחות משונה מדגמי העבר של סאנגיונג ויותר נעים לעין. את גרסת ה"פרימיום" הבכירה לא ניתן לזהות במבט מבחוץ, למעט חלון השמש בגג שלא קיים בגרסת הבסיס.
תא הנוסעים
הרקסטון היה ונותר רכב מרווח מאוד. תנוחת הישיבה גבוהה, מה שקצת מקשה על הטיפוס פנימה. סביב הנהג פזורים תאי אחסון רבים.
המושב האחורי מציע מרווח מעולה אפילו לשלישיית מבוגרים, וגם השורה השלישית מפתיעה עם צמד מושבים גדולים יחסית. בכל שורות המושבים יש פתחי מיזוג ובשורה השניה יש גם שקע 220 וולט שימושי.
תא המטען קטן יחסית כאשר כל המושבים בשימוש, כמקובל, אך בקיפול המושבים מתקבל חלל הטענה עצום. עד כאן החזרה על עיקרי הדברים - מכאן, לחידושים של גרסת הפרימיום. גלגל חלופי לא מוצע עם הרכב, שכן במקומו מותקן מיכל אוריאה. לקוחות שיבקשו זאת יוכלו לקבל את הגלגל החלופי בנפרד ולהתקין אותו על הגג או בתא המטען.
המפרט של הרקסטון היה לא רע כבר בגרסת ה-EX הבסיסית, שמציעה בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה גדול, בקרת שיוט, תאורת לד פנימית ומראות צד עם קיפול חשמלי.
בפרימיום, לעומת זאת, המפרט מציע עושר של ממש. זה מתחיל בנראות ובתחושות: המושבים מרופדים בעור מצוין עם גימור מעוינים. זה גם מקל על הניקיון של הרכב אחרי טיול שטח בוצי או מאובק. דיפוני עור עם הגימור הנאה ממשיכים גם לדלתות ולדשבורד, ומעניקים תחושה איכותית שעולה על זו של חלק מהמתחרים בסגמנט - כולל אלו שלא יורדים לשטח.
המושבים הקדמיים כוללים גם כוונון חשמלי, עם זכרונות למושב הנהג וגם פונקציית "כניסה קלה", שמזיזה את המושב לאחור בכניסה וביציאה. מלפנים תמצאו חימום ואוורור ואילו בשורה השניה יש חימום בלבד.
המפרט כולל גם מרימי שמשות ו-4 חלונות אוטומטיים (לעומת 2 ב-EX), כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית וגג שמש חשמלי.
בתחום הבטיחות, שתי הגרסאות מציעות בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, התרעה קולית על סטיה מנתיב הנסיעה ואורות גבוהים אוטומטיים.
נוחות נסיעה
התמרון העירוני מעט מסורבל ברקסטון. זהו רכב גדול מימדים וההגה הכבד לא מקל על החניות. עם זאת, רמת הנוחות שלו טובה מאוד, במיוחד עבור רכב עם שלדת סולם. הוא סופג היטב את מרבית שיבושי הכביש בעיר ומחוצה לה וגם נהנה מבידוד רעשים מצוין.
מנוע ותיבת הילוכים
מנוע הדיזל של הרקסטון כבר זכה פה בעבר למחמאות. מדובר במנוע בנפח 2.2 ליטרים, עם הספק של 181 כ"ס ומומנט מרשים של כמעט 43 קג"מ. זהו לא מנוע מוחץ מבחינת הביצועים, אך הוא ליניארי, חלק, נעים לשימוש ומציע כושר סחיבה נהדר. גם תיבת 7 ההילוכים האוטומטית מתפקדת היטב יחד עם המנוע (על אף תגובה מעט איטית לקיק-דאון).
צריכת הדלק שמדדנו בעבר, 10.5 ק"מ לליטר, נותרה דומה גם במבחן הנוכחי.
התנהגות כביש
אחיזת הכביש של הרקסטון טובה בדרך כלל, והוא מצליח להשרות תחושה בטוחה - מה שבולט לטובה ביחס לרכבי שלדת סולם אחרים. השינוי בבקרת המשיכה לא הורגש בנהיגת כביש.
יכולת שטח
כאן בעצם מתחיל המבחן שלנו, במקום בו נעצר הרקסטון בפעם שעברה. מבחינת המפרט הבסיסי, יש לו את רוב מה שצריך כדי לספק יכולות שטח טובות: שלדת סולם, הילוך כוח ומרווח גחון מצוין של 21.5 ס"מ. הוא היה ונותר נוח מאוד בנסיעת שבילים וגם מהלך המתלה שלו לא רע בכלל (אם כי לא מרשים כמו זה של הלנדקרוזר).
את זוויות הגישה, הנטישה וזווית הבטן, כולן נקודת חולשה מסוימות שלו, תוכלו לשפר באמצעות הגבהה קלה וחוקית של 2 אינצ'ים. זה יכול לסייע במעבר בשטחים מסולעים, למשל. כדאי גם להחליף את צמיגי הכביש החלקלקים בצמיגי שטח שיספקו אחיזה עדיפה.
ואיך בקרת המשיכה? ובכן, השינוי מורגש. אם בדגם היוצא הסתבכנו לא פעם עם פרפורי גלגלים בהצלבות, ועד שהבקרה נכנסה לפעולה איבדנו את המומנטום ואת יכולת ההתקדמות - עכשיו זה כבר לא קורה. אמנם יש לה השהיה קלה, כפי שמקובל גם בדגמים אחרים, אך בתוך שניה קצרה היא בולמת את הגלגל המסתחרר ומאפשרת לכוח לעבור לגלגלים האוחזים.
בקרת משיכה לעולם לא תוכל לספק את היעילות האבסולוטית של נעילות דיפרנציאל, אך זו של הרקסטון מצליחה להיות תחליף לא רע בכלל.
לקוחות שכבר רכשו את הרקסטון מהדור הנוכחי יוכלו לשדרג את בקרת המשיכה ללא עלות - שכן מדובר בסך הכל בעדכון תוכנה.
צפייה בתוכן סאנגיונג רקסטון 2020 - מבחן רכב
via GIPHY
סיכום
סאנגיונג רקסטון הולך ומתקדם, צעד אחרי צעד. יש לו היום פחות מתחרים מבעבר, במיוחד אחרי שמיצובישי פאג'רו עזב את השוק, ומי שיבקש לעצמו רכב שטח גדול עם 7 מושבים ויכולת עבירות טובה - לא ימצאו הרבה אפשרויות בשוק. המגוון מסתכם כיום בלנדקרוזר היקר, לנדרובר דיסקברי היקר עוד יותר והרקסטון המדובר.
רשימת האבזור המשודרגת של גרסת ה"פרימיום" הופכת את ההצעה לאטרקטיבית מבעבר, ואילו בקרת המשיכה המשודרגת מספקת עבירות גבוהה בשטח. השדרוג שקיבל הרקסטון עם פתיחת העשור בהחלט ניכר.
לצפייה בכל דגמי סאנגיונג בישראל
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות