דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו B4 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



פעם, כל מה שמכונית מנהלים היתה צריכה זה פשוט להיות קצת יותר גדולה ממכונית משפחתית. אם להשתמש בהכללות, אז מאזדה 6 היתה גרסה מגודלת למאזדה 3, טויוטה אוונסיס היתה קורולה מאורכת ופולקסווגן פאסאט היתה בעצם גרסת סדאן מהודרת ומתוחה של הגולף הקומפקטית. בדרך כלל, תוספת הגודל הספיקה למכוניות המנהלים כדי להצדיק את תוספת המחיר ביחס למכוניות המשפחתיות. באותם ימים, ההנעה הכפולה והתדמית הספורטיבית של סובארו B4 העניקו לה יתרון משמעותי על פני המתחרות.

כיום המשפחתיות גדלו והתרחבו, הג'יפונים הפכו לדבר החם בקרב המשפחות, והדרישות ממכונית המנהלים הן הרבה מעבר למרווח רגליים עדיף ומנוע 2,000 סמ"ק. רכבי המנהלים האחרונים שיצאו לשוק, למשל אופל אינסיגיניה, פולקסווגן פאסאט ובמידה מסוימת אפילו מאזדה 6, מציעים אווירה ואיכות שפעם פגשנו רק במכוניות יוקרה.

בתוך הסביבה המאתגרת הזו תצטרך סובארו B4 להמציא את עצמה מחדש, לערוך כמה התאמות ולהביא את הערכים של סובארו אל סגמנט רכבי המנהלים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סובארו B4


סובארו B4, בנזין 2.5 ליטר, 175 כ"ס, החל מ-168,990 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה
ביצועים

מרווח
הנאה מהנהיגה

מערכת מולטימדיה בגרסת ה-Premium
צריכת דלק


צפייה בתוכן סובארו B4 - מבחן וידאו

עיצוב

הסובארו לא מפוסלת או מחוטבת כמו דגמים אחרים שהושקו לאחרונה בסגמנט, אך המימדים הגדולים שלה משווים לה מראה אלגנטי ומכובד. הגריל הגדול ששופע כרום והפנסים האחוריים המעוצבים אולי לא הופכים אותה למכונית סקסית, אבל היא בהחלט נראית הרבה יותר הרמונית מקודמתה.

תא הנוסעים נאה, אמנם לא יוקרתי אך משדר תחושת "היי-טק". בגרסת הפרימיום יש גם גימורי עץ שתורמים לאווירה, והפס הרוחבי עם המתכת מקנה תחושה של מימד רוחב גדול מאוד.

סובארו B4

תא הנוסעים

סובארו B4, בניגוד למרבית הדגמים האחרונים שהושקו אצל סובארו (אימפרזה, XV ופורסטר), מציעה תא נוסעים שנראה ומרגיש מודרני. זה קורה למרות (ואולי בזכות) עומס יחסי של כפתורים ומסכים. 19 כפתורים ספרנו על ההגה, ובלוח המחוונים יש גם כן צפיפות של מסכים, מחוונים ותאורות.

העומס קיים בעיקר סביב הנהג, אך יתר מערכות הרכב מציעות הנדסת אנוש ידידותית ומראה נקי. מסך המולטימדיה, לפחות זה שפגשנו בגרסת ה-Premium, מציג חווית משתמש שמוכרת מעולם הסמארטפונים: כפתורים גדולים עם אייקונים ברורים, אפליקציות ומסכי ניווט נעימים מאוד לשימוש. מדובר באחת המערכות המוצלחות שפגשנו לאחרונה, ובטח שמדובר במערכת עדיפה משמעותית על זו שמתקינה היבואנית ביתר הדגמים.

ברשימת האבזור נציין לטובה גם את המושבים החשמליים המצוינים, בקרת השיוט ובקרת האקלים, אך כל אלו קיימים כבר בגרסת ה-Classic. מלבד מערכת המולטימדיה, יתר האביזרים של גרסת ה-Premium לא מצדיקים לטעמנו את התוספת למחיר.

איכות החומרים בסובארו B4 טובה מאוד, החל מהמתכות, דרך הפלסטיקה ועד לגימור הבד הנעים על מגן השמש. הנהג יהנה גם משפע של תאי אחסון: אחד במשענת היד, אחד מתחת למזגן עם דלת נסגרת, מחזיקי כוסות וגם תאים בדלתות ותא בתקרה למשקפי שמש.

תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית למדי, וההגה יוצא הרחק לאחור על מנת לאפשר שליטה טובה גם בתנוחה הזו. הכסאות הקדמיים גדולים ונוחים, עם תמיכה טובה לגב התחתון אך ללא תמיכת צד מספקת.

מאחור המרווח פשוט מצוין. המרווח לרגליים עצום בכל קנה מידה, למעט אולי זה של סקודה סופרב; המרווח לראש טוב (אם כי לא חריג) ותעלת ההינע צרה ולא תפריע לנוסע שלישי. להזכירכם, מדובר במכונית עם הנעה כפולה - ותעלת ההינע שלה קטנה יותר משל כמה מכוניות עם הנעה קדמית. תא המטען גדול ועמוק, אם כי המבנה שלו פחות שימושי לעומת רכבי מנהלים עם תצורת 5 דלתות (סופרב או אינסיגניה).



נוחות נסיעה

סובארו B4 היא מכונית נוחה מאוד. המתלים רכים ומאפשרים ספיגה מעולה של שיבושים, אך קצת מורגשת תעסוקת יתר של המתלים במעבר על רצף שיבושים. לא משהו שאמור להטריד אתכם יתר על המידה.

בתוך העיר מעניקה הסובארו המגודלת יכולת תמרון מפתיעה לטובה. שטח החלונות גדול, הראות מצוינת ואפילו מהתנוחה הנמוכה ביותר ניתן לראות את קצה המכונית. גם רדיוס הסיבוב קטן יחסית למכוניות מנהלים מתחרות.

מחוץ לעיר ממשיכה הסובארו להיות נוחה ונעימה, בת לוויה מוצלחת למסעות ארוכים. בידוד הרעשים מצוין אף הוא, אם כי יכול להיות שסובארואידים ותיקים יתלוננו על הסוואת יתר של גרגור מנוע הבוקסר. מעט רעשי רוח חודרים מכיוון המראות ב-100 קמ"ש וצפונה.

סובארו B4

מנוע ותיבת הילוכים

סובארו B4 מצוידת במנוע עם נפח גדול מהמקובל - 2.5 ליטרים, אך עם הספק ממוצע למדי של 175 כוחות סוס. תגובת הדוושה הראשונית יפנית באופייה, נמרצת והופכת את ה-B4 למכונית זריזה במיאוצי רמזורים. אבל כשמנסים לסחוט ממנה קצת יותר מזה היא מתקשה לייצר דחף משמעותי. לחיצת דוושה הגונה, בעקיפה למשל, לא מניבה את מנת הכוח שהתרגלנו לקבל ממכוניות מנהלים מוגדשות-טורבו. ובימינו אנו, מעטות המכוניות בתחום הזה שעדיין לא עברו לנשימה מוגדשת. לנסיעה מנהלתית הסובארו תספיק, אך חובבי ביצועים יתאכזבו ממנה לאחר שיערכו סיבוב קצר על פאסאט, שברולט מאליבו או פיג'ו 508.

תיבת ההילוכים הרציפה היא אחת הטובות מסוגה. היו לנו לא מעט חששות לקראת מפגש עם תיבה שכזאת במכונית מנהלים: תיבות רציפות נוטות להרעיש ולסרס את המנוע, אך זו של סובארו B4 פועלת באופן שקט למדי וגם מדמה החלפת הילוכים חלקה ונעימה. השליטה מההגה לא מרגישה מלאכותית כמו במקרים אחרים.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע, וכ-11 ק"מ לליטר בשיוט בין עירוני מתון.

סובארו B4

התנהגות כביש

היכולת הדינאמית של סובארו B4 היתה שם דבר עד לא מזמן, ואם תחפשו טוב - תמצאו כמה חובבי נהיגה ששומרים בקנאות על דגמי ה-3.0 ליטר R שלהם, למרות עלויות האחזקה המכבידות. הדור החדש של סובארו B4 עדיין מציע התנהגות טובה, אך נדמה שהוא כבר לא בצמרת הקבוצה.

אחיזת הכביש גבוהה, אפילו מאוד גבוהה, הודות להנעה הכפולה, המימדים הגדולים, הצמיגים הרחבים ומרכז הכובד הנמוך. זה אומר שהסובארו מסוגלת לנסוע מהר גם בתנאי דרך מאתגרים, אבל זה לא בהכרח אומר שהנהג יהנה מזה כמו בעבר. על צד השלילה נציין הגה קל מדי ושלדה נייטראלית שלא מערבת את הנהג, בטח שלא ברמה שבה מאזדה 6 עושה את זה.

סובארו B4

סיכום

סובארו B4 החדשה היא מכונית מאוד מרשימה, ומציגה רמה גבוהה מזו שהורגלנו לקבל אצל סובארו בשנים האחרונות. היא מרשימה בטכנולוגיה, במערכת המולטימדיה, במרווח ובנוחות הנסיעה, אך בפן החווייתי היא לא מצליחה לעשות את ה"וואו" - לא בביצועים ולא בהתנהגות הכביש. החסרונות האלו לא אמורים להפריע ללקוחות לשקול אותה כאחת מהמכוניות המוצלחות בסגמנט, לפחות עד להשקות הקרובות של דגמי המונדיאו, פיג'ו 508, סקודה סופרב ואחרות.


לדגמי סובארו בישראל - סובארו

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה