ריח של צמיג חרוך התפשט בתא הנוסעים, לא ראיתי מידיי אבנים אז הבנתי שהריח אינו מגיע עם רעולי פנים. האאוטבק התיישבה לה כלאחר כבוד באמצע "מעלה יתלה" כמו דב אחרי אכילה של להקת דגי סלמון. מבט קצר לעבר הגלגל, מגלה מהלך מתלה מאוד קצר וצמיג כביש שמרפרף לו מעל סלע. "לא בא לי טוב להיתקע פה", ציינה שותפתי למבחן, "יום שישי היום וצריך לאסוף את הילדים מוקדם". אני כבר דמיינתי בעיני רוחי את הזאטוטים יושבים על המדרכה עם מבט של נטישה בעיניהם, עוברי אורח שולפים את סלולריהם ומבררים האם שירותי הרווחה פתוחים בימי שישי. אז תנו לי לחסוך מכם את שיחת הטלפון, האאוטבק נותנת תחושה שאין מצב שהיא נתקעת במעלה, אין לה שלדת סולם, אין לה מצב High ו- Low , ואין לה נעילת דיפרנציאל אחורית, אז מאיפה הביטחון אתם שואלים?!, אז יש דברים שפשוט מרגישים.
אם ה- B4 היה רבולוציה במונחי סובארו אז האאוטבק היא אבולוציה זוחלת . מעצבי סובארו אולי עשו מאמצים בכדי להקנות לאאוטבק מראה של רכב שטח "אמיתי" יותר מאשר של סטיישן מוגבה, אבל התוצאה לא משכנעת. הצללית מזכירה את הדגם הקודם.בחזית ,דומה הסובארו אאוטבק החדשה ,עד זהה, לסובארו B4 עם יחידות תאורה מוגדלות. אולם, העיצוב יותר הרמוני ובעל פרופורציות נכונות מאשר ה- B4 המגודל.
סובארו אאוטבק החדשה - מוחצנת יותר ומרווחת יותר / צילומים: אלעד שלו
תא הנוסעים של סובארו אאוטבק החדשה נלקח בשלמותו מסובארו B4. סביבת הנהג עדכנית, פונקציונאלית וחסרת כל יצירתיות. לוח השעונים ברור ונעים לעין עם גווני הכחול. הצגים הדיגיטליים מציגים את המידע בגוון אפור חלש, בלם יד מכני הוחלף בבלם חניה אלקטרוני הכולל שחרור אקטיבי כאשר מתחילים בנסיעה. מערכת השמע כוללת מחליף לשישה דיסקים וארבעה רמקולים איכותיים. איכות הייצור טובה וכך גם איכות החומרים. בסיס הגלגלים צמח בכמעט 9 ס"מ ומתייצב על 2.75 מ', דבר שמתבטא במרחב מחיה מאוד נדיב ליושבים מאחור.
האאוטבק משווקת עם שני מנועי בוקסר בנפחי 2.5 ו-3.6 ל' והנעה כפולה לכל הגלגלים. הספק גרסת הבסיס עומד על 167 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-23.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. למנוע זה משודכת תיבת הילוכים 'לינארטרוניק' רציפה בעלת שישה יחסי העברה קבועים. הגרסה הבכירה, 3.6 ל' המוכרת מסובארו טרייבקה, משודכת לתיבה אוטומטית רגילה בעלת חמישה יחסי העברה, כאשר המנוע מייצר 260 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-35.7 קג"מ ב-4,400 סל"ד.
אומרים שאי אפשר לחזור פעמיים על רושם ראשוני. לחיצה על דוושת הגז , והאאוטבק מגמגמת לה, "רגע, משהו פה מקולקל", אני זועק. ביקשתי משותפתי להחליף את רגלי על דוושת הגז, "אולי אני רגיש מידי", תירצתי, וישר קיבלתי מבט של "רגישות זה לא הצד החזק שלך". אבל התופעה חזרה על עצמה, תגובת המנוע ללחיצה על הדוושה מהוססת ולא מדויקת.
לאחר היסוס קל יצאנו לשעוט בכבישים, מנוע הבוקסר 3.6 ל' בשרני, מאיץ מהר ומספק הרבה כוח. התיבה "הפלנטארית" מחומשת ההילוכים פשוטה, אבל מותאמת לדרישות המנוע. בין המושבים מונח לו על הקונסולה כפתור עגול עם הכיתוב, SI-DRIVE קיצור של- Subaru Intelligent Drive או בעברית "בורר מצבי מנוע", הבורר בין שלושה מצבים: I - Intelligent , S- Sport, S# - Sport Sharp. בשני מצבי הספורט התיבה מקצרת את ההילוכים הארוכים והאאוטבק יותר תזזיתית. השיוט התגלה כנעים וחרישי, שום מהמורה לא הוציאה את האאוטבק משלוותה ורעשי העולם נשארו בחוץ. עקב האכילס היה ונשאר ההגה המחושמל והאנמי למדי.
האגדה מספרת על מרקוס אורליוס, קיסר רומי, שהציב מאחוריו משרת בדרכו לכיכר הרומית ,אשר כל תפקידו היה ללחוש על אוזנו של הקיסר כשהריע לו ההמון, "אתה רק בנאדם, אתה רק בנאדם" זאת כדי ש"ירד אל הקרקע".
נחזור ל"מעלה יתלה" והאאוטבק היושבת לה כמו דב עם קיבה מלאה בדגי סלמון. "אתה רק סטיישן מוגבה, אתה רק סטיישן מוגבה" אני לוחש לאאוטבק, "אולי זה יוריד אותו לקרקע" אני מסביר לשותפתי המשתוממת. לחיצה על הדוושה המהססת ובקרת המשיכה עוצרת מסיבוביו את הגלגל המחליק, הכוח עובר לצמיג הנגדי המחובר יותר אל הקרקע והדוב קם מרבצו. עם מרווח גחון של 20 ס"מ לא נשמעו סלעים המנסים לחדור את רצפת המרכב.
כל דגמי האאוטבק מגיעים כסטנדרט עם בקרת יציבות, שש כריות אוויר וחמישה כוכבים במבחני הריסוק של איגוד הבטיחות האירופי EURO-NCAP. גרסת הבסיס ברמת X כוללת חישוקי 17 אינטש, מושב נהג חשמלי, ובקרת אקלים מפוצלת.
תג המחיר עומד על 200 אלף שקלים. מעליה מוצבת ה-XS הכוללת בנוסף לאבזור הסטנדרטי גג שמש חשמלי ומערכת הנעה ופתיחת דלתות ללא מפתח, בתוספת של 20 אלף שקלים נוספים. הגרסה הבכירה, 3.6 ל' פרימיום, כוללת מושבי עור, חיישני גשם, חיישני תאורה ופתחי מיזוג אחוריים, תג המחיר נוסק ל-280 אלף שקלים.
הדור השלישי של הסובארו אאוטבק שומרת על המסורת והאופי הקלאסי של סובארו, יכולת השטח נשארה טובה, והתנהגות הכביש מצויינת, למשפחה הרוצה רכב פנאי שיכול לשבור את ההגה לשבילים בטיולי סופ"ש, האאוטבק היא בחירה משתלמת, הדגם הכי משתלם מבין הדגמים של האאוטבק זהו דגם ה- 2.5 בגרסת האיבזור הבסיסית, ב- 200 אלף שקל היא פשוט לוקחת.
לדגמי סובארו בישראל - סובארו
סובארו אאוטבק, 3.6 ליטר, בנזין, אוטומט |
יתרונות | חסרונות |
התנהגות כביש מצוינת | היגוי חשמלי מעצבן |
יכולת שטח לא רעה למרות בסיס של משפחתית רגילה | לא בנויה לשטח קשה |
תא נוסעים מרווח | עיצוב שנוי במחלוקת |
בטיחות גבוהה | תא נוסעים איכותי אך אפרורי |
פורסם לראשונה ב- 23.12.09
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות