"אתה פשוט חמוד" היא אמרה וחייכה, "חמוד?" שאלתי כשאני עוטה על פניי אי שביעות רצון, "אולי התכוונת לגברי ומסוקס?" אני מנסה להניע אותה מדעתה. החיוך התפשט על שפתיה אבל היא בשלה. "אתה חמוד מאוד", ולפני שקיבלתי ממנה צביטה בלחי היא הפנתה לי את גבה והלכה. אם מסתכלים על הצד החיובי שבעניין, מזל שהיא לא כינתה אותי "חמודי", כי אז הייתי ממש מרגיש כמו קולרבי.
סוזוקי גרנד ויטארה. מסוקס או חמוד? / צילומים: אלעד שלואז מהו הדבר שהופך אותנו מסתם חמודים למסוקסים? אני תוהה לעצמי, צלקת לאורך הלחי? או אולי קעקוע על הזרוע?
אם הייתי צריך לתאר במילה אחת את הדגם היוצא של הגרנד ויטארה בנפח 2.0 ליטר הייתי כנראה אומר "חמוד", הוא היה חמוד בנסיעה על הכביש, הוא היה חמוד בשטח וחמוד על המדרכה מול בית הקפה. האם הגדלת נפח המנוע מ- 2.0 ליטר ל- 2.4 הופך את הויטארה החדש מג'יפון חמוד לג'יפ מסוקס?
חיצונית קשה להבחין בהבדלים בין הדגם היוצא לדגם המחודש. שינויים קלים בוצעו בפגושים בגריל ובפנסים, ועוד כמה פריטים מינוריים. הרכב עדיין נראה מודרני ואפילו אופנתי, הזוויות הדיי ישרות של המרכב מדגישות פרופורציות מאוזנות, שמצליחות להראות קשיחות מאופקת.
סוזוקי גרנד ויטארה. זוויות המרכב והפרופורציות יוצרות מראה קשוחגם בתא הנוסעים לא השתנה הרבה, יש בקרת אקלים דיגיטלית חדשה, נתוני הטמפרטורה והשעון עברו מהקונסולה המרכזית אל לוח השעונים, הפלסטיק נעים למגע, איכות ההרכבה והחומרים טובה, אין תחושה של פאר אבל גם אין תחושה זולה.
אימא שלי תמיד אמרה לי, "כשאתה נתקל במשהו טוב אל תהסס, רוץ מיד ושים עליו שום, נגד עין הרע וכל מיני מרעין בישין, היא הסבירה". אז רצתי פתחתי את מכסה המנוע ושמתי על המנוע החדש זר של שיני שום.
למרות תזמון שסתומים משתנה והספק של 140 כ"ס שהניעו מרכב קל משקל, מנוע ה – 2.0 ליטר הפגין גסות וחוסר גמישות, מה שגרם לגרנד ויטארה להרגיש סרבול וכבדות, מה גם שרעש המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים. יבורך האדם שזרק לאנשי סוזוקי את הכפפה ויבורכו כפליים אלו מאנשי סוזוקי שהרימו את הכפפה, ההספק גדל רק במעט – 28 כ"ס ולמומנט נוספו 4.5 קג"מ המעמידים את הנתון על 23 קג"מ, לא משהו שהוא יוצא מן הכלל בקטגוריה, אבל לפעמים לא צריך חץ גדול כדי לפגוע בול במטרה.
סוזוקי גרנד ויטארה. יכולת שטח טובה בשביל ג'יפון עירונימנוע ה- 2.4 ליטר מנייד את האוטו יותר בקלילות, המומנט מושג כבר בסל"ד נמוך, הנסיעה בכביש נעימה ופחות רועשת, גילוי נאות, רכב המבחן מגיע עם צמיגים בחתך "18 המותאמים יותר לכביש. תיבת הארבע הילוכים עובדת בסינרגיה חלקה ונעימה עם המנוע החדש, ההעברות מעט איטיות, במיוחד בין ההילוך הראשון לשני אבל בסך הכול הנסיעה נעימה ויש מספיק כוח לכל פעולה של הנהג.
את מבחן השטח ביצענו בנחל עשוש, הכניסה לנחל מצוינת בין שני קירות חימר, עליהם מצוירת שיירת גמלים עם הכיתוב "דרך הבשמים", מעל הכיתוב מרוסס בצבע שחור גס "מוחמד היה פה", בכל חיפושי בכתבי הקודש של האסלאם לא מצוין נחל עשוש כמקום שמוחמד ביקר בו, אבל כמו שאומרים, נסתרות דרכי האל וכנראה נסתרות גם דרכו של מוחמד.
סוזוקי גרנד ויטארה. המנוע החדש הולם את הרכבתווי השטח לא הציב לגרנד ויטארה אתגר שלא יכול היה לו, מה גם שרכב המבחן הגיע בלא מיגון גחון, כך שלא יכולנו לאתגר אותו במעברים טכניים "קשוחים", מהלך מתלה קצר הרים מידי פעם גלגל באוויר אבל בקרת משיכה יעילה ונעילת דיפרנציאל מרכזית עם יחס העברה נמוך (LOW) עזרו לויטארה להתגבר על מכשולים שרכבי שטח רכים אחרים היו יראים מפניהם.
עם זוויות מרכב ממוצעות בקטגוריה, זווית נטישה של 27 מעלות, זווית גישה 29 מעלות ומרווח גחון בלא המגונים של 20 ס"מ, הויטארה צלח את נחל עשוש בלא לגרד שום סלע שמוחמד ביקר בו.
אולי דעתה של אחת אינה דעתה של אחרת, אני שמח על המחשבה האופטימית שצצה בראשי, אולי אראה לאחת חמוד ולאחרת אראה גברי ומסוקס. אני משלה את עצמי. אם יכולת לתאר במילה אחת את הג'יפ, אני שואל את המתדלקת, מה הייתה המילה? "חמוד", היא השיבה משועממת. אי אפשר להגיד שלא נתקלתי במילה הזו היום. יש ימים כאלו שפשוט צריך לעבור, הרי לא כל יום דומה למשנהו, ננסה אולי מחר, אני מנסה להעלות את המורל של הג'יפ. I will be back
לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי
פורסם לראשונה ב- 24.09.09
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות