דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי סוויפט (מתיחת פנים, מיקרו היברידית) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

שלוש וחצי שנים חלפו מאז השקת  הדור החמישי של סוויפט, הסופר-מיני האלמותית של סוזוקי. בימים אלו היא מתחילה להימכר בישראל לאחר שעברה מתיחת פנים קלה, שהוסיפה לה בין היתר את הכיתוב "הייבריד" על דלת תא המטען ובמודעות הפרסום. ועכשיו ספוילר: למעשה, השדרוג המשמעותי באמת שעברה הסוויפט נוגע להוספת מערכות הבטיחות. אבל על כך נפרט בהמשך.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי סוויפט


סוזוקי סוויפט, בנזין מיקרו-היברידי, 1.2 ליטרים, תיבה רציפה, 83 כ"ס, 101,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

איכות חומרים

אבזור ומערכות בטיחות

תא מטען

צריכת דלק

  נוחות נסיעה

סוזוקי סוויפט

הסוויפט, דגם שמוכר לנו היטב, מגיעה למבחן שבמסגרתו נצטרך לברר מספר שאלות מהותיות: מה מעניקה המערכת המיקרו-היברידית, מה עוד השתנה ביחידת ההנעה, מה קורה באגף האבזור ומה היא מביאה לקטגוריית הסופר-מיני התחרותית והצפופה של 2020?

עיצוב 

מהפך העיצוב של הסוויפט החל בדור השלישי שלה. סוזוקי הציגה אז סוויפט דינמית וצעירה מתמיד, ששאבה השראה מעיצוב המיני קופר החדשה דאז. מאז נצמדה הסוויפט לקו העיצוב זה, חוותה רגרסיה מסוימת בדור הרביעי שהפך לשמנמן ושמרן יותר, ובדור החמישי (הנוכחי) הוחזרה העטרה ליושנה והעיצוב שוב דינאמי, צעיר ועדכני. 

סוזוקי סוויפט

בהמשך ישיר לתהליך הזה, לא מפליא שמתיחת הפנים הנוכחית כמעט אינה מובחנת. ובכל זאת, נעשה כאן רענון מסוים באיזור השבכה הקדמית וכן ביחידות התאורה הקדמיות. רכב המבחן הגיע בשילוב מקורי של גג ומראות-צד כסופים וגוף צבוע בזהוב חרדלי - התוצאה מושכת את העין, למרות שהסוויפט נפוצה מאוד.

תא הנוסעים השתדרג בהיבט אחד מרכזי שגם הוא לא בולט לעין - מסך המולטימדיה שעכשיו מגיע מקורי מהיצרן. מלבד זאת תא הנוסעים נותר כשהיה: נאה, צעיר, כמעט ספורטיבי בזכות אלמנטים כמו הגה קטום, פתחי אוורור מסוגננים, חוגות בקרת האקלים ולוח השעונים בעל המסגרות המעוגלות. ו.. הרבה גווני שחור. מצד שני, הצבע השחור שולט ומשתלט מדי והפלסטיקה פשוטה יחסית בדלתות ובאזורים מסוימים (במיוחד באלה המרוחקים מהידיים). ועם אלה משתלבים גם ריפודים פשוטים למגע ולמראה. כל אלה מגבשים תא נוסעים מעט ספרטני למראה ולתחושה - בטח היום יותר מבעבר וביחס למתחרות הצעירות בקטגוריה.

סוזוקי סוויפט

תא הנוסעים

הסוויפט היא מכונית קטנה ביחס לקטגוריה. זה מורגש בעיקר כשמתיישבים במושב הנהג, שיוצר אינטימיות מסוימת עם הנוסע הסמוך. מעבר לעניין הרוחב, היא דווקא מרגישה אוורירית. שטח החלונות גדול והמון אור נכנס פנימה. גם שדה הראיה טוב. מרווח הראש מעולה, אפילו עבור נפילים.

מושב הנהג מרגיש פשוט, נטול כיוונונים מיוחדים אבל מצליח להיות נוח ותומך לאורך זמן. מימדיו מצומצמים אבל לא באופן חריג ביחס לקטגוריה. תנוחת הנהיגה לא אופטימלית אבל מספקת גם היא. "ברז" לכיוון יותר מדויק של זווית המשענת היה משפר את המצב. משענת יד בין המושבים הקדמיים בולטת בחסרונה.

סוזוקי סוויפט

תפעול המערכות אינטואיטיבי. תצוגת מחשב המידע במרכז לוח השעונים צפופה אבל מתרגלים לזה די מהר ומתמקדים בפרטי המידע הרלוונטיים מתוך המבחר הגדול שמחשב הדרך מציע.

הסוויפט מגיעה בגרסת אבזור אחת בלבד המכונה GLX, שעכשיו גם כוללת מערכות בטיחות רבות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור ואורות גבוהים אוטומטיים. רשימה מכובדת זו זיכתה את הסוויפט בכוכב רביעי במבחני הריסוק האירופיים.

סוזוקי סוויפט

המושב האחורי מעניק מרווח רגליים טוב ומרווח ראש מצוין, אך לרוחב אין פה באמת מקום לשלושה נוסעים וגם חסרה קצת תמיכה לירכיים עבור ארוכי הגפיים. זה המקום להזכיר שאף אחת מהמתחרות בקטגוריה הזו לא מתיימרת להסיע בנוחות יותר מארבעה נוסעים.

תא המטען קטן למדי עם נפח של 242 ליטרים וסף העמסה גבוה שמייצר מעין מבנה "אמבטיה" פחות נוח בהעמסה. מצד שני אפשר להתנחם בכך שהתא עמוק למדי ומאפשר העמסה לגובה.

סוזוקי סוויפט

נוחות נסיעה

הסוויפט היא מהמכוניות שצריכות תנאי כביש טובים כדי להרגיש נוחה ושקטה. בהתאם להתדרדרות התנאים, כך גם נפגמות תחושות הנוחות והשקט בתא הנוסעים. בכביש בינעירוני איכות הסלילה משפיעה באופן ישיר על רמת הרעש הנוצרת בתא הנוסעים כשהאשמה נעוצה בבידוד פחות מוצלח מכיוון הרצפה ובתי הגלגלים.

פעולת המתלים רכה בתחילת הדרך, אך מהלכם קצר יחסית ואף נרשמה סגירת מהלך בתנאי אספלט אכזריים. השילוב של נתונים אלה מייצר רמת נוחות נסיעה סבירה בלבד בעיר, שקצת משתפרת מחוץ לעיר.

סוזוקי סוויפט

מנוע ותיבת הילוכים

במסגרת מתיחת הפנים, מערכת ההנעה עברה שינוי משמעותי. המנוע כולל עכשיו מערכת מיקרו-היברידית והנפח שלו צומצם ל-1,200 סמ"ק (מ-1,250). לצד זאת הספק מנוע הבנזין איבד 7 סוסים ועומד על 83 כוחות סוס. המנוע החשמלי מפצה עם 3 כ"ס נוספים. המומנט ירד גם כן ביחס למנוע הקודם, מ-12.2 ל-10.9 קג"מ.

למעשה המשמעות של המנוע החשמלי הזעיר היא שולית בכל הקשור לתרומה שלו  לביצועים או לצריכת הדלק. הוא תורם בעיקר למערכת הדימום מנוע בעמידה ומאפשר יכולת עמידה ארוכה במנוע דומם בעמידה ברמזור וכן בפעולת כיבוי והתנעה מהירה ובלתי מורגשת.

סוזוקי סוויפט

באופן כללי הסוויפט היא מכונית עירונית זריזה, אבל תחת עומס מורגש בכל זאת מחסור בכוח, בעיקר כשהרכב עמוס נוסעים או כשיש צורך לבצע עקיפה בעלייה. הגיר הרציף מסרס מעט את המנוע וכמו בעבר ממשיך לגרום לו לרטון במונוטוניות פחות נעימה תחת מאמץ.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על ממוצע של 15.6 ק"מ לליטר -  נתון מצוין בהתחשב בכך שרוב המבחן התבצע בשדה המרעה הטבעי של הסוויפט - כבישים עירוניים. רק נזכיר שגם לפני העדכון הטכנולוגי הסוויפט היתה מכונית חסכונית.

סוזוקי סוויפט

התנהגות כביש

בהיבט הדינאמי אנחנו נאלצים שוב להעלות מן האוב את הדור השלישי של הסוויפט, שמעבר לעיצוב המוצלח, הביא עמו גם יכולות דינמיות משופרות ביחס לקודמיו. בהתאם לעדכון העיצוב הפחות מוצלח בדור הרביעי, גם האופי השובב איבד מקסמו. באופן חלקי, הדור החמישי הצליח להחזיר את הכבוד גם בהיבט הזה. לא מדובר במכונית ספורטיבית או מהנה במיוחד, אבל היגוי במשקל נכון ובעל תגובה מהירה למדי מייצר מכונית שמגיבה ונשלטת היטב. עם זאת, ישנו ניתוק מסוים בתחושות העוברות לנהג וגם רכינה מורגשת בפניות. נזכיר כאן שגם מערכת ההנעה רחוקה מלרגש.

סוזוקי סוויפט

סיכום

מתיחת הפנים שעברה סוזוקי סוויפט הצמידה לה בבת אחת שני "טייטלים" פופולאריים: יכולות היברידיות ובטיחות אקטיבית - שאמורים לעזור לה להתמודד ביתר קלות במחצית הבאה של חייה בדור החמישי. המערכת המיקרו-היברידית, כצפוי, לא מביאה בשורה משמעותית - אך לסוויפט המעודכנת יש בכל זאת במה להתגאות: רשימת מערכות הבטיחות הארוכה (שהצטרפה לרשימת אבזור ארוכה), אשר מציבה אותה בשורה אחת עם המתחרות המתקדמות ביותר בקטגוריה.

היתרון הזה מצטרף ליתרונות המוכרים בתחומי התנהגות הכביש, הזריזות העירונית וגם מחיר הרכישה, שנמוך מזה של המתחרות המודרניות. לצד זאת ישנם החסרונות המוכרים בתחומי השימושיות, הנוחות ואיכות החומרים - אך החבילה, ללא ספק, טובה מבעבר.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

פורסם לראשונה ב- 13.12.20

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה