דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי סוויפט החדשה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

סוזוקי סוויפט היוצאת לא הייתה אחת מהסופר-מיני המועדפות עליי, בעיקר משום שהקונצנזוס שחיבק אותה היה לא מוצדק בעליל: מכונית צפופה, לא מספיק נוחה וכאילו-ספורטיבית. מבחינתי, היא הייתה המאזדה 3 של הקטנות: פופולארית ולא מהסיבות הנכונות. לכן כשראיתי את התמונות הראשונות של הסוויפט החדשה לא ממש התלהבתי. ויזואלית, כמעט ואין שינוי. האם סוזוקי חיכו שהדגם הבוסר הקודם יבשיל או שמא הכל נשאר Same same, no difference?

סוזוקי סוויפט, 1.25 בנזין, 93 כ"ס, החל מ-104,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

זריזה

נוחות נסיעה בינונית

  עיצוב נאה

לא מחדשת כלום

  שיפור מהדגם הקודם

שיפור לא מספיק לראשות הקבוצה


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי סוויפט 

בדרך לחניון התת קרקעי, מנהל אולם התצוגה של סוזוקי קורא לגרסת ה-GLX הבסיסית שנבחנה "גרסת ליסינג". רמז לשינוי באסטרטגיית המכירות של סוזוקי סוויפט בארץ, שעד כה יועדה בעיקר לצרכן הפרטי? זה נחמד לראות "גרסת ליסינג" בצבע ירקרק מטאלי עם חישוקים קלים יפיפיים בקוטר 16 אינץ'. בלמי תוף מציצים מתוך החישוקים האחוריים. קצת חסכוני, לא? העיצוב נעים אם כי לא מקורי במיוחד: ראינו כבר קורותA  שחורות וקורה C משתפלת שכזו. הסוויפט נראית טוב על הכביש מאשר בתמונות. יש אנשים שיקראו לה מכונית "נשית" וזו לא מילה גסה.



סוזוקי סוויפט 2011. העיצוב דומה, החוויה שונה / צילומים: רן אניג'ר

תא הנוסעים נעים יותר מאשר בדגם היוצא, לא שזה קשה מדי. למרות זאת התחושה פלסטיקית מדי ואין מספיק בד בדיפוני הדלתות. עיצוב הקונסולה המרכזית נאה וזוג המחוונים שמול הנהג מוארים בתאורה אפורה נעימה. מפתיע למצוא כי פתחי האוורור בקונסולה המרכזית לא ניתנים לסגירה. גרסת המבחן, המאובזרת בצורה נאותה, עולה 104 אלף ₪. תמורת ארבעת אלפים שקלים נוספים תקבלו את מדבקה של האות i מאחור, בתוספת מערכת בקרת אקלים, בקרת שיוט, הגה מתכוונן למרחק, תאורה עשירה יותר והתנעה עם כפתור וללא מפתח, שנפקדים מגרסת המבחן. שווה את ההפרש?

 

האם הסוויפט היא עדיין מכונית צפופה? על הנייר, הסוויפט נמתחה בתשעה ס"מ תמימים בהשוואה לדגם היוצא, אך בסיס הגלגלים גדל רק בחמישה ס"מ. המתיחה הזו מרחיקה את הסוויפט משני דגמי המיני הקטנים והזולים יותר של סוזוקי: אלטו וספלאש. תא המטען והבטיחות הפאסיבית (כתוצאה מהגדלת סרח העודף הקדמי) הרוויחו מהמתיחה. חמשת הסנטימטרים שנוספו לבסיס הגלגלים תורמים למרחב פנימי מצוין, גם ליושבים מאחור. הצלם מימין מדווח על מרווח רגליים מוגבל לנוסע מלפנים. היידה, נוסעים צפונה.

 
טבלת הנתונים בעמוד הגרסא של סוזוקי סוויפט לא מבשרת טובות. נפח של 1.25 ליטר במקום 1.5 ליטר בדור הקודם? איזה יפני אחד חיבר פה טורבו למנוע הזה ולא הודיע לנו? נו, שוב תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד? ההפתעה הייתה כולה שלנו. יחידת הכוח הנמרצת מדגימה ששמרנות זו לא קללה אם עושים את זה נכון. 93 כ"ס על משקל של טון מינוס מזיזים את היפנית הקטנה באופן משביע רצון ותיבת ההילוכים תבצע קיקדאון מתי שרק תבקש. ביצועי הסוויפט יספקו יותר מ-90 אחוז מהלקוחות הפוטנציאלים. צריכת הדלק עמדה על 11.7 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה מאומצים בהחלט.

 


בדרך לצפון, הסוויפט מציעה איכות נסיעה סבירה. בידוד הרעשים טוב אך נוחות הנסיעה נוקשה מעט בעיר ולא בטוח שצמיגים בחתך גבוה יותר היו מסייעים לה להתמודד עם כבישי העיר השבורים. מצד שני, היא מעט רכה בנסיעה בינעירונית בהשוואה לקטנות אירופיות מקבילות. יחד עם זאת ריסון הזעזועים סביר בכל קשת המהירויות. היא לא נכשלת בסעיף הנוחות אך גם לא מצטיינת. כבישי הצפון המפותלים מלמדים כי התנהגות הכביש של הסוויפט טובה במפתיע ואפשר לתקל פניות בקצב זריז עם הקטנה הזו. הבלמים הפגינו יכולת בלימה טובה לאורך זמן ורגישות טובה בדוושה, למרות המפרט הבסיסי.

 

כפי שמצוין בקטלוג iCar, סוזוקי סוויפט אכן התבגרה והתמסדה. לטעמי, הסוויפט הפכה מפרי בוסר בדגם הקודם למכונית בשלה ושלמה יותר. הסוויפט מתומחרת בכדי להתחרות ביונדאי i20, שברולט סוניק, מאזדה 2 ופורד פיאסטה. למרות הנחיתות בנפח ובעיקר בגלל המוניטין הטוב של היצרן, היא מסתכלת לכולן ישירות בפנסים בלי להבהב באורות הגבוהים. למרות שהסוויפט לא מצטיינת בתכונות ספציפיות, היא מציעה חבילה ראויה למשפחה קטנה וזה מספיק בכדי שתשקלו אותה אם אתם מחפשים סופר-מיני פול-סייז חדשה.

לדגמי סוזוקי בישראל – סוזוקי

פורסם לראשונה ב- 04.08.11

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה