זה לא סוד שחברת סוזוקי מתמחה כבר שנים בייצור רכבי שטח מצוינים. אז למה שלא לקחת את אותו מוניטין ולשדך אותו גם לדגם כביש קומפקטי? הבעיה היא שכולם יודעים שעם עליית יכולת השטח, פוחתת מידת הנוחות והשימושיות בכביש. אז מה עושים? מחסירים את יכולת השטח. אני מניח שלא צריך להכיר לכם את סוזוקי קרוסאובר, שנבחן לא מכבר אצלנו בגרסתו האוטומטית. במחיר של 110 אלף שקלים (או 100,000 במסגרת המבצע), סכום שיספיק לכם בכדי לרכוש סופר מיני אוטומטית ממוצעת, ניתן לרכוש את גרסת GLS הידנית של הקרוסאובר. האם הג'יפון המצליח של סוזוקי משתלם גם בגרסה הידנית?
עיצוב וסגנוןמבט ראשון בקרוסאובר מעלה מחשבות של דז'ה-וו. הצדודית עם החלון הקטן בקורה האחורית ויחידות התאורה האחוריות מזכירות את המתחרה הישיר מבית ניסאן - הקשקאי. בגלל הפרופורציות השונות, הקשקאי נראה כמו רכב כבישטח שתורבת לכביש והסוזוקי נראה כמו משפחתית קומפקטית מוקשחת ועמוסה בחצאיות פלסטיק. עם פרצוף כמו של הקרוסאובר, קצת קשה לקרוא לו רכב יפה. אלמלא הפנסים הגדולים האלו והשבכה הקדמית הזו, הלוק היה משתפר. אז אם הוא לא הכי יפה, אולי הוא לפחות אופה?
תא הנוסעיםאז מה קורה שם בפנים? העיצוב הפנימי המוכר וגלגל ההגה הדומה לסוויפט מגלים מיד שמדובר בסוזוקי. איכות החומרים לא רעה והכל מורכב בסדר גמור. למרות שמדובר בגרסה הבסיסית, הקרוסאובר לא משדר עליבות או הרגשה של חסכון. מערכת השמע לא רעה וחבל שהיא לא כוללת דיבורית. עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, הקרוסאובר מציע תא נוסעים מרווח למדי לנוסעים. למה למדי? הנוסעים מאחור נכנסים בקלות דרך דלתות אחורית רחבות ומקבלים מרחב מעולה, בעיקר במימד הגובה. אבל ברגע שתנסו לדחוס מושב תינוק וגם שני מבוגרים אז יתגלה שהקרוסאובר היא בסה"כ מכונית קומפקטית. היושבים מלפנים מקבלים מרחב בסדר גמור למרות שבעלי מימדים חריגים יחושו צפיפות מה. תא המטען בנפח 430 ליטר ועם מדף הפרדה שימושי - גדול ונוח לטעינה.
נוחות נסיעהכמו שנרשם בפסקה הראשונה, ככל שיכולת השטח טובה יותר, השימושיות בכביש פוחתת. מאחר ולקרוסאובר אין ממש יכולת שטח והוא לא נולד כדי לטחון סלעים, אז נשפוט אותו לפי אמות המידה של פרייבטים. בסך הכל נוחות הנסיעה על הכביש טובה: מתליו הרכים של הקרוסאובר משככים מהמורות גדולות באופן משביע רצון הן בעיר והן מחוצה לה. רעשי הרוח לא נוכחים מדי ורעש המנוע במאמץ יאפיל עליהם בקלות. אבל לקרוסאובר יש שתי בעיות: נסיעה בעומס מלא מגלה את חולשת המתלה האחורי, שלא מצליח לרסן מהמורות גדולות. בנוסף, מערכת המתלים לא מצליחה לסנן רעידות קטנות בכביש. בנוסף, ההיגוי רגיש מדי, מה שמפריע בעיקר בנסיעה בינעירונית. תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית ושדה הראיה לפנים מעולה אך מצומצם לאחור, תודות לגודל החלון האחורי.
מנוע ותיבת הילוכיםאוחז בגלגל ההגה הפלסטי הפשוט ומתניע עם המפתח, כי כפתור ההתנעה קיים רק בגרסה האוטומטית. בפעם האלף: למה תמיד מביאים את הגרסה הידנית ברמת האבזור הפשוטה ביותר? המנוע שקט ולא נשמע כלל בסל"ד סרק. ראשון, מצמד ויצאנו. העברת ההילוכים מעט קליקית אך המצמד קליל מאוד ונעים לתפעול. המנוע שקט וגמיש למדי אך כיאה למרובה שסתומים אטמוספרי הוא מספק את מיטב יבולו (119 כ"ס) במעלה הסל"ד (6000 סל"ד). על הכביש, המנוע מתעורר מעל 3200 סל"ד ומושך עד 6000 סל"ד אך בשלב זה שאון המנוע הופך להיות מוחשי מדי. אין בורות משמעותיים מדי בין ההילוכים. בסך הכל יחידת הכוח של הקרוסאובר תספק את צרכיו של הנהג הארצישראלי המצוי וגם מעבר לכך.
במהלך המבחן גמע הקרוסאובר ליטר בנזין על כל 12.8 קילומטר נסיעה - לא רע ביחס לנתונים הנמדדים במבחן דרכים, אך גם לא עדיף משמעותית על הגרסה האוטומטית-רציפה.
התנהגות כבישהקרוסאובר לא תוכנן לטיולי נהיגה בכבישים מפותלים והוא מספק התנהגות כביש צפויה ובטוחה. תת היגוי מתון יופיע כשהוא יגיע למגבלות האחיזה ושחרור דוושת התאוצה יסגור עבורכם את הפניה. הצמיגים הגבוהים בחתך 60 שתרמו לנוחות הנסיעה הם לא הפרטנרים האולטימטיביים לצליחת פניות. ההיגוי מהיר אך לא מעביר שום מידע לידיו של הנהג.
סיכוםלא חשבנו שהקרוסאובר יפיל אותנו מהרגליים והוא אכן לא עשה זאת. הוא מרווח אך מתאים למשפחה קטנה, הוא נוח אבל מתקשה לעמוד תחת עומס, הוא מציע ישיבה גבוהה - אבל אל תנסו להוריד אותו לשטח. יתרונו הגדול הוא במחיר הרכישה. כבר בגרסה האוטומטית הוא זול ממתחריו, ובגרסה הידנית הוא מציע מחיר אטרקטיבי של ממש במסגרת המבצעים - דומה רק לזה של פיג'ו 2008, אך את הצרפתיה תקבלו במחיר הזה עם מנוע 1.2 ליטר חלש. לאור רמת השימושיות הגבוהה, סוזוקי קרוסאובר מהווה אלטרנטיבה מעניינת למכוניות משפחתיות "רגילות", כך שהקרוסאובר הידני ישתלם למי שצריך לרכוש רכב חדש ולא רוצה להרגיש שהוא שילם מעט.
צפייה בתוכן סוזוקי קרוסאובר ידני - מבחן רכב
לדגמי סוזוקי בישראל -
סוזוקי פורסם לראשונה ב- 10.06.14
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות