דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט לאון (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סיאט לאון היא מכונית שמעוררת סימפטיה. זה לא משהו חדש: כבר בהשקה, לפני קרוב ל-4 שנים, היא עוררה תגובות מאוד חיוביות מהבוחנים השונים שלה. הלאון בתכל'ס היא פולקסווגן גולף שנראית קצת יותר טוב מבחוץ, ומוגשת במחיר טוב בהרבה. אבל ההבדלים בין המכוניות נמצאים בכל מיני ניואנסים קטנים שהצליחו להפוך את הגולף לאורך השנים למה שהיא.

לאחרונה עברה הלאון מתיחת פנים. היא הצטיידה במנוע חדש וחזק בגרסה האוטומטית הבסיסית, באבזור משופר ובמחיר שזול בכ-7% ביחס לקטגוריה. האם היא שווה? ואיך היא ביחס לקטגוריה? כל התשובות כאן.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט לאון


סיאט לאון, 1.4 טורבו בנזין, כפולת מצמדים, 150 כ"ס, מ-123,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע

עיצוב תא הנוסעים

תא מטען

היעדר מערכות בטיחות

צריכת דלק

  תיבת הילוכים

סיאט לאון

עיצוב

סיאט לאון לא ממש השתנתה לאחר מתיחת הפנים. מדובר באותה מכונית, כך שאם אהבתם עד היום את העיצוב כנראה שתמשיכו לאהוב. החישוקים הגדולים מעניקים לה קצת אפיל ספורטיבי אבל דווקא צבעו של רכב המבחן, כחול כהה, קצת מבליע את הקווים והזוויות בפרופיל. בצבעים בהירים היא נראית אפילו יותר טוב לטעמנו.
השינוי העיקרי הוא פגוש קדמי חדש עם קווים מחודדים יותר. תאורת החזית קיבלה מראה מסוגנן יותר בחלק הפנימי של הפנס, והגריל הקדמי קיבל מסגרת כרום מעט יותר עבה. מאחור השינויים קטנים אפילו יותר, והם מתמקדים בפנסים שהפכו "אדומים" יותר על חשבון השטח ה"לבן" שהוקטן.

סיאט לאון

תא נוסעים

המראה הכולל של תא הנוסעים לא השתנה מהותית. מסך המגע גדל וזה מצויין, אבל התא עצמו נותר קצת אפלולי ושחור מדי לטעמנו. כל גיוון בצבעים או בחומרים היה יכול לתת תחושה קצת יותר יוקרתית. איכות החומרים טובה מאוד בחלקים העליונים של הדשבורד, וקצת פחות מרשימה במקומות יותר נמוכים. איכות ההרכבה בהחלט טובה.

השינוי המרכזי בתא הנוסעים  נוגע לכפתורי התפעול של מערכת המולטימדיה. במקום כפתורי ניווט פיזיים מסביב למסך, יש היום כפתור לעמוד בית שממנו בוחרים את התחום הרצוי. במקום שני כפתורים עגולים לווליום ולתדרים נותר רק אחד. המראה החדש נקי יותר, ומסך הבית מעוצב יפה. הויתור על הגלגל השני הקשה מאוד על התפעול מכיוון שפעולות רבות שהיו מתאפשרות בעבר באמצעות דפדוף בעזרת הכפתור הימני חייבות להיעשות באמצעות לחיצה על מסך המגע. זה לא נוח, בעיקר כשמדובר ברשימות ארוכות, ופחות בטוח תוך כדי נסיעה.

אם כבר מדברים על בטיחות, אז בניגוד למגמה שמגבירה עוד ועוד את כמות האבזור הבטיחותי שמגיע בקטגוריית המשפחתיות, בלאון אין כל אבזור שכזה, אפילו לא בלימה אוטונומית שקיימת בסיאט מי. חבל. איפה כן תוכלו למצוא אביזרים כאלו? למשל במאזדה 3, טויוטה קורולה, אופל אסטרה, סקודה אוקטביה, יונדאי איוניק ועוד.

סיאט לאון

מעבר לזה האבזור דווקא די מוצלח. יש מערכת מולטימדיה טובה עם חיבורים לנגני שמע, דיבורית, מראות מתקפלות חשמלית, גג שמש, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי עם מערכת Auto Hold, חיישני גשם ותאורה ואפשרות להתקנת Waze.

המרווח לנוסעים מקדימה ומאחור טוב מאוד. אין בעיית מקום לרגליים של נוסעים במושב האחורי וגם מרווח הראש יהיה בסדר גמור. רוחב המושב מספיק לשני מבוגרים, ואלו גם יהנו מפתחי מיזוג יעילים, אבל שימו שם נוסע שלישי - ותקבלו אינטימיות מוגזמת. לא תמיד אינטימות זה רע - אבל בשלישיה זה כבר לא מתאים לכולם.

מלפנים המרווח טוב וגם גג השמש לא מצליח לפגוע במרווח הראש של הגבוהים. תנוחת הישיבה טובה, המושב נוח בנסיעות ארוכות וההגה יוצא רחוק החוצה ומאפשר ישיבה שמרגישה יותר ספורטיבית. תא המטען מאוד גדול ביחס למתחרות עם 5 דלתות, ויספיק כנראה לצרכים של משפחה צעירה.

סיאט לאון

נוחות נסיעה

בסיאט לאון יש שתי מערכות מתלים שונות. בגרסאות ה-1.8 ליטרים מוצעת מערכת מתלים רב חיבוריים, לעומת מתלה קורת מתח פשוט בגרסאות החלשות יותר. למרות המתלים הפשוטים בגרסת המבחן, נוחות הנסיעה בלאון לא נופלת מרוב המשפחתיות. תחילת מהלך המתלה רכה ובהמשך הוא יותר קשה. הנוחות הכללית טובה למרות שהמכונית לא משככת מהמורות באופן מושלם. את מרבית השיבושים תרגישו בתא הנוסעים ולא פעם גם גוף הרכב עצמו יזוז. הרכות היחסית של המתלים מצליחה להפוך גם מהמורות מאוד קשות לכאלו שמזיזות את הרכב, אבל לא מזיזות לנוסעים - וכך מתקבל רכב שהוא אולי לא נינוח אבל הוא לבטח נוח מספיק.

המתלים, בזכות הנוקשות בהמשך המהלך, נמנעים מלהתרסק וקול פעולתם די שקט. רעשי רוח גם הם נשארים בדרך כלל בחוץ ורק רעשי כביש יכולים להציק, בעיקר בכבישים בעלי איכות סלילה נמוכה.

בנסיעה עירונית הסיאט מפגינה יכולות טובות שנובעות בעיקר מנוחות טובה ושדה ראייה סביר לכל כיוון, למעט לאחור (שם מצלמת הרוורס סייעה). מה שמפריע בעיר זהו הגה מעט ארוך, אך בעיקר שילוב הפעולות של תיבת ההילוכים ומערכת ה-Auto Hold. המערכת מאוד נוחה בפקקים כי לחיצה החלטית מאפשרת לרכב להישאר לעמוד. אפשר להסיר את הרגל מהדוושה (מתבסס על בלם היד החשמלי) ובנגיעת גז קלה הרכב מבטל את הבלם ואפשר להמשיך בנסיעה. זה נחמד אבל השילוב של המערכת יחד עם מערכת ה"עצור וסע" יוצר תחילת תנועה קופצנית ולא נעימה לממהרים שביניכם.

סיאט לאון
 

מנוע ותיבת הילוכים

בגזרת המנוע נרשמו השינויים המשמעותיים ביותר. את מקומו של מנוע הטורבו בגרסה האוטומטית הבסיסית, בנפח 1,200 סמ"ק (105 כ"ס), תפס מנוע טורבו עוצמתי בנפח 1,400 סמ"ק. למנוע החדש 150 כוחות סוס, שזה 45 יותר ביחס לקודם. רצועת הכוח שלו רחבה במעט, ההאצה ל-100 קמ"ש מהירה יותר והמומנט הרבה יותר בריא. אז האם השיפור כל כך גדול בשטח?

כן. התשובה היא ללא ספק כן. הלאון מרגישה מאוד נחושה, ולחיצה על דוושת התאוצה תזכה אתכם בדהירה קדימה. עם תאוצה של 8 שניות למאה, הלאון מציגה ביצועים שמגיעים מעולמות מכוניות הספורט של דור או שניים אחורה. היכולת של הלאון לא עוצרת במאה והמנוע ממשיך לדהור גם למהירויות שהשתיקה תחסוך לנו דו"ח. האופי של המנוע הוא לא טורבואי קלאסי. ההאצה נעשית באופן מאוד ליניארי ואחיד עד לסל"ד גבוה.

לעומת המנוע המוצלח, התיבה לא ממש מוצלחת. זאת אותה DSG7 מוכרת, אבל איכשהו כאן היא לא מתעלה. היא קצת קופצנית בתחילת הנסיעה ולעיתים היא מהססת בהורדת הילוך באופן שלא זכור לנו מתיבות אלו בעבר.
צריכת הדלק הסופית תגרום למי שמשלם על הדלק לחייך. 13.1 ק"מ לליטר נמדדו בנסיעת המבחן הארוכה, המהירה, ולעיתים גם המאומצת שעשינו ללאון.

סיאט לאון

התנהגות כביש

בנהיגה בין עירונית הרכב נינוח, ושטח מת קטן בהגה מאפשר נהיגה מהירה בלי הרבה תיקוני היגוי. כשהכביש מתחיל להתפתל מגלים שללאון יש הרבה מאוד אחיזה ושאפשר להגיע איתה לקצב מאוד מהיר כשרוצים. לדעתנו היא קצת יותר רוכנת וקצת פחות ששה לפנות ביחס לרכב שלפני מתיחת הפנים. ההגה עצמו מרגיש קצת איטי למשימות דינאמיות.

מצד שני, אם אתם מחפשים דינאמיות, עדיף לכם לקחת את הלאון בגרסת ה-FR - שם תקבלו מתלים יותר נוקשים והתנהגות יותר חדה. גרסת הקופרה היא ממתק השמור למצטיינים.

סיאט לאון

סיכום

בסופו של יום, סיאט לאון מבצעת את קפיצת המדרגה הנדרשת מרכב שעובר מתיחת פנים. היא קצת יותר נוחה על חשבון התנהגות הכביש (שמעניינת מעטים), ושומרת על רמת אבזור גבוהה (למעט בתחום הבטיחות). הבונוס הגדול הוא מנוע חדש שמספק ביצועים מעולים לצד צריכת דלק מפתיעה לטובה.

ככלל, מכוניות משפחתיות נמכרות בעיקר לציי רכב. סיאט לאון היא מהבודדות שפונות לרוכש הפרטי, ויש לה את המראה האבזור והביצועים כדי לקסום גם לקהל צעיר ואפילו למשפחות צעירות. האם זה מספיק כדי לוותר על הג'יפון? את זה אתם תצטרכו להחליט.


לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה