דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


תירוצים, תירוצים. בכל פעם שיצא לי לפגוש בעשור האחרון סיטרואן שנשאה את הכיתוב C4, פגשתי מכונית טובה. הבעיה הייתה שתמיד היו תירוצים למה לא לבחור בה, בדגש על תיבת הילוכים אוטומטית נחותה ומנוע בינוני. אחרי חמש שנים על הכביש, הגיע תורה של ה-C4 להתחדש ולקבל את יחידת הכוח המעודכנת שפגשנו ב-308 החדשה. על הדרך, סיטרואן מתחו את העיצוב החיצוני והרחיבו את רשימת האבזור. יצאנו לבדוק האם ה-C4 המחודשת יכולה להתחרות במשפחתיות הקומפקטיות בלי תירוצים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן C4


סיטרואן C4, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 130 כ"ס, החל מ-123,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרחב פנימי
חסרת כריזמה

נוחות נסיעה בין עירונית
נוחות עירונית לא מושלמת

מנוע ותיבת הילוכים
מערכת מולטימדיה


סיטרואן C4

עיצוב

פעם, לפני לפחות שלושה עשורים, סיטרואן הייתה שם נרדף לאוונגרד וייחוד במערכות המתלים ובעיצוב. למרות שאי אפשר להתבלבל בגלל הגריל המשפחתי, סיטרואן C4 כיום לא מציעה שום ייחוד סיטרואני בעיצוב החיצוני. עיצוב פרופיל הצד משעמם למדי, ובהשוואה אליו,אפילו ה-C4 הקודמת נראית חדשנית יותר. החישוקים הקלים נאים למדי אבל גם הם לא ממש מרגשים. בתכל'ס, ה-C4 מתוחת הפנים מציעה בעיקר יחידות תאורה נאות ומתוחכמות למראה מלפנים ומאחור ופגושים שונים. שלא במפתיע, הצורות שבתוך יחידות התאורה האחוריות מזכירות מאוד את אלו שקיימות בדגמים שונים בקונצרן פולקסווגן. נראה שבדגם הנוכחי מעצבי סיטרואן רצו לקרוץ לרוכשיה השמרניים של פולקסווגן גולף ולא לחפש הרפתקאות.

סיטרואן C4

תא הנוסעים

נכנסים לתא הנוסעים של סיטרואן C4. הנהג פוגש מולו גלגל הגה גדול למדי אבל סטנדרטי למראה. אין כאן חישור אחד בודד או טבור הגה קבוע כמו ב-C4 הקודמת. עיצוב חלקו העליון של לוח המחוונים מזכיר קצת חללית אבל פרט לכך לא נמצא איזשהו ייחוד. איכות החומרים סבירה בסך הכל, כאשר את הניקוד הגבוה שמקבלים חלקי הפלסטיק הרך והמחוספס שלמעלה, מצמצם הפלסטיק מתחת לגובה הידיים. הנדסת האנוש טובה אבל פתחי האוורור מרוחקים מדי.

צג מגע גדול, שנוסף במתיחת הפנים, מציג את נתוני מערכת השמע ונתוני הרכב השונים. מערכת השמע סבירה לתפעול, לא משהו שיצרני מערכות הפעלה לסמארטפונים היו מחקים. איכות השמע סבירה בלבד.

עם בסיס גלגלים של כמעט 261 ס"מ, סיטרואן C4 היא מכונית מרווחת למדי. מרווח הרגליים ליושבים מאחור מצוין ומרווח הראש מעולה גם למבוגרים גבוהים. מאחורי דלת תא המטען הגדולה נמצא תא מטען מצוין בנפח 380 ליטרים, עם סף הטענה נמוך והרבה ווי תלייה.

סיטרואן C4

נוחות נסיעה

בימים ההם סדרי העולם היו די ברורים. הסיטרואנים הישנים היו ידועים בזכות נוחות הנסיעה המופלאה שלהם, בעיקר תודות למערכות הידרופנאומטיות מתוחכמות. בעוד המערכות הללו נותרו כיום בעיקר בדגמים היקרים (וגם משם הן יעלמו בקרוב), בדגמי הלחם והחמאה של סיטרואן הותקנו מערכות מתלים קונבנציונאליות. גם כך, חלקן ידע לספק נוחות טובה. במקרה של ה-C4 זה נכון חלקית. ה-C4 לא מציעה נוחות נסיעה מאנפפת כמו ב-C5. מערכת המתלים של ה-C4 מכוונת בעיקר לריסון טוב אבל לא מצליחה לסנן את השברים הנפוצים בכבישים העירוניים. כיול מערכת המתלים לא רך מספיק והוא קצת יותר מזכיר כיול גרמני מאשר כיול צרפתי מסורתי. נוחות הנסיעה טובה בעיקר בכבישים בינעירוניים. שם ה-C4 מציעה יכולת ריסון מצוינת ומצליחה לגהץ את מהמורות הכבישים. בידוד הרעשים מבתי הגלגלים מצוין וגם רעשי הרוח נשמעים בעיקר מעל 110 קמ"ש. בשורה התחתונה ה-C4 מציעה איכות נסיעה טובה, גם אם לא מצוינת.

סיטרואן C4

מנוע ותיבת הילוכים

וכאן הגענו לסיבה לשמה התכנסנו. במקום מנוע ה-1.6 ותיבת ההילוכים המיושנת הקודמת, סיטרואן C4 מקבלת את מנוע ה-PureTech המוגדש בנפח 1.2 ליטר ותיבת הילוכים פלאנטרית עם שישה הילוכים ממוצא יפני. כאן אין תירוצים: זו יחידת כוח מצוינת. אופן הורדת הכוח של המנוע הוא לינארי וכמעט לא קיימת השהיית טורבו. לכאורה, הוא מרגיש חלש יותר ממנוע ה-TSI המקביל של פולקסווגן, אבל מבט על מד המהירות יראה לכם שמדובר במכונית זריזה למדי.

העברות ההילוכים של התיבה חלקות למדי ואין שום דפיקות בין ההילוכים כמו שחווינו בימי ה-AL4. התנהגות תיבת ההילוכים קצת עצלה במצב D הרגיל ונדרשת רגל כבדה על דוושת התאוצה כדי לקבל קיקדאון כשצריך אותו. לחובת יחידת הכוח הזו עומדות קצת רעידות במהלך עצירה ובסל"ד סרק ושחרור בלימה מאוחר ביציאה מהמקום, כמו מערכת למניעת התדרדרות. לא ברור למה זה טוב.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-14 ק"מ לליטר, נתון מצוין.

התנהגות כביש

הסעיף הזה לא פונה רק לנהגים אניני הגה. גם מכונית משפחתית עם התנהגות כביש גרועה יכולה לגרום אי נחת לנוהג בה. מאז האיחוד עם פיג'ו, סיטרואן היו אחראים לכמה וכמה מכוניות מהנות לנהיגה. האם במסגרת ההתברגנות הגולפית של ה-C4 נשמרו יכולות הניהוג? במקרה של ה-C4, יש לה התנהגות כביש לא רעה בכלל. מגבלות האחיזה גבוהות וצמיגי המישלן הירוקים מתריעים מבעוד מועד על התקרבות למגבלות. משקל ההגה נכון למדי והוא אינו קל מדי גם במהירות בינעירונית, אבל הוא לא מציע מספיק היזון חוזר ליושב מאחורי ההגה. זו לא מכונית שאבא ייקח לטיולי נהיגה, אבל אם הוא ירצה הוא גם לא יעכב יותר מדי את שותפיו לכבישים המפותלים. מערכת הבלימה מצוינת והיא לא מאבדת מיכולותיה גם לאחר שימוש רצוף וממושך.

סיטרואן C4

סיכום

זהו, לסיטרואן C4 נגמרו התירוצים. היא יוצאת לקרב בקבוצת ההאצ'בק המשפחתיות מצוידת ביחידת כוח מצוינת, נוחות נסיעה טובה, איכות חומרים נעימה, מרחב שהייה מכובד ומחיר במבצע, נמוך בכמה אלפים טובים מהמחירון "החדש והסנסציוני" של הגולף. הבעיה היחידה של ה-C4 היא שלמרות תכונותיה הטובות היא לא מציעה איזשהו ייחוד שיגרום לך לרצות אותה. אין לה איזשהו תחכום טכנולוגי, עיצוב מושך או התנהגות מהנה. בתור בחירה רציונלית נטו, כנראה שלא תעשו טעות אם תקנו אותה - וזה מספיק למקום טוב באמצע קבוצת ההאצ'בק המשפחתיות.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה