דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו בנזין - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


את גרסת הדיזל של המיניוואן הצרפתי, סיטרואן C4 גראנד פיקאסו, פגשנו כאן על גבי דפי iCar, במבחן כתוב וגם במבחן וידאו (הסרטון בסוף העמוד); כעת אנחנו שמחים לנהוג גם בגרסת הבנזין. נוסף על כך, כלי הרכב שהיה כאן אז אובזר ברמת הגימור הבסיסית, Comfort Pack, והגרסה שהגיעה כעת מאובזרת ברמה הגבוהה - Exclusive, כך שהחגיגה כפולה ומכופלת. במבחן שלפנינו נתייחס בעיקר לשינויים לעומת גרסת הדיזל, נסקר את האביזרים היתרים בגרסה העילית, וגם נזכיר בתמצית את האיכויות של סיטרואן גראנד פיקאסו באופן כללי. לקבלת תמונה מקיפה של הגראנד פיקאסו, אנחנו ממליצים לצפות ולקרוא במבחן המקורי.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן C4 גרנד פיקאסו


סיטרואן C4 גרנד פיקאסו, טורבו-בנזין 1.6 ליטר, אוטומטית, 165 כ"ס, החל מ- 166,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מרחב

הנדסת אנוש

נוחות

נוחות מושבים אחוריים

עיצוב

הנאה מנהיגה


סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

עיצוב

מבחוץ נראה סיטרואן C4 גראנד פיקאסו כלקוח מעידן החלל - הן זה העתידני שמחוץ לאטמוספירה והן זה שבתוך חדרים גדולים. הוא נראה קצת כבועה גדולה שמכילה המון נפח - תחושה שמתקבלת גם במבט מבחוץ וגם מבפנים. קווי העיצוב הם אבולוציה אינטליגנטית של קווי הדור היוצא וכך או כך הוא נראה ומרגיש גדול ומרווח הרבה יותר ממתחרים פופולאריים אחרים בקטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים - כמו טויוטה ורסו ומאזדה 5.

נוסף לתחושה המרווחת בפנים, התחושה כאן מינימליסטית-עתידנית, עם מסגרות עיצוב פשוטות - הגם שתוכנן עמוס בפרטים. גווני הגימור בגרסת האבזור היקרה הם בז' ואפור כהה. השילוב הזה נראה טוב, מעניק לרכב ניחוח יוקרתי ואלגנטי ואפילו מוסיף לתחושת האווריריות המרווחת.

בגרסת האבזור הגבוהה של סיטרואן C4 גראנד פיקאסו ישנו צג מידע גדול - מעל למסך המגע הגדול שישנו גם בגרסת הבסיס. כמו סמארטפון או טאבלט, גם את המסך הזה אפשר לעצב מחדש ולבחור אחת משלוש ערכות עיצוב וצבע - שכל אחת מהן כוללת גם תמונת טאפט אחרת, כרקע לשולחן העבודה עליו מוצגים הררי המידע. נוסף על כך אפשר לבחור גם בערכות צלילים, שמגוונות אפילו את צליל האיתות.

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

תא הנוסעים (סביבת הנהג, סביבת המושבים האחוריים)

התלונות שלנו על הנדסת האנוש בגרסת הדיזל עם רמת האבזור הבסיסית רק מתעצמות בגרסה המאובזרת יותר. המסך הממוחשב המוסף מעתיר על המשתמש מידע מסוגים שונים, והוא מונצח במוקדים שונים על גביו. החלפה של ערכת העיצוב והצבע משנה לגמרי את האופן שבו נקראים הנתונים וגם את מקומם של כמה מהם על המסך. התוצאה היא שקשה מאוד להתמצא במידע, ובוודאי ובוודאי שתוך כדי נהיגה. עושר הכפתורים והגלגלות שעל ההגה עצמו מאפשרים תפעול מורכב בלי להוריד את הידיים מההגה, אבל זמן ההתרגלות אליהם ממושך - ויש מי שעשוי לוותר מראש על התהליך. הפגם המשמעותי ביותר בהנדסת האנוש, לטעמנו - מיקומם הסמוך של ידית ההילוכים הצנומה ושל ידית הפעלת המגבים.

המסך הגדול פועל במקביל למערכת המולטימדיה העשירה שפגשנו גם בגרסת האבזור הבסיסית. מדובר במערכת שכוללת צג מגע גדול עם שליטה נרחבת על מגוון של אמצעי מדיה וניווט. המסך כולל שליטה גם בפעולות שאינן קשורות לבידור - כמו הפעלת מערכת המיזוג.

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

מלבד הנדסת האנוש, סיטרואן C4 גראנד פיקאסו מעניק סביבת נהיגה ונסיעה נעימה ואיכותית. החומרים איכותיים ואיכות ההרכבה משובחת. עיצוב חלון החזית המקומר מפנק את הנהג ומי שלידו בתמונה פאנורמית ובמבט אל עבר השמיים. המושבים עצמם נוחים מאוד, למרות תמיכה לא מושלמת לגב התחתון, ואפשר להגיע איתם לתנוחת נהיגה ונסיעה מצוינות.

שורות המושבים האחוריים בסיטרואן C4 גראנד פיקאסו כוללות חמישה מושבים נפרדים. כל אחד מהמושבים מתקפל ומשתטח עד כדי כך שאפשר ליהנות מרצפה שטוחה לרוב אורכו של הרכב. בשורת המושבים האמצעית המושבים גם נעים על גבי מסילה. קיפול מושבי השורה הזו מאפשר גם הסטה מהירה לטובת גישה מהירה לשורה האחורית. דלתות הצד מסייעות גם הן בכך שהן נפערות לרווחה. כל חמשת המושבים אינם נוחים במיוחד וגם לא מהמרווחים, אבל בכולם יכולים להיכנס מבוגרים ממוצעי קומה ומטה. בכל זאת, היינו ממליצים להשתמש בצמד המושבים האחוריים ביותר לבעלי ממדים צנומים במיוחד. היושבים מאחור - כמו אלו מלפנים - נהנים משלל תאי אחסון, מגשים, וילונות ופתחי מיזוג.

תא המטען סביר בגודלו. חסרו לנו בו ווים לתליית שקיות סופרמרקט. תאורת הצד בו נשלפת כפנס זמין ואם המושבים האחוריים בשימוש, אפשר לאחסן פריטים גם תחתם.

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

נוחות נסיעה

בדומה למצב בגרסת הדיזל, סיטרואן C4 גראנד פיקאסו מעניק רמת ספיגת מהמורות טובה מאוד. בסביבה העירונית מרגישים מעט את הפגמים הקטנים, אם כי לא בצורה מטרידה מדי. על פגמים גדולים, וככל שהמהירות מתגברת, כך משתפרת רמת השיכוך והנוחות.

גרסת הדיזל היתה שקטה, אם כי רעשי מנוע הדיזל הרוטט-מעט הפריעו קלות. בגרסת הבנזין גם העניין הזה יורד מן הפרק, והנסיעה בפיקאסו מעניקה שלווה ונוחות משובחות.

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

מנוע ותיבת הילוכים

אמרנו שרעש מנוע הבנזין מורגש בנסיעה פחות מזה של מנוע הדיזל, ומעבר לזה - הוא גם מעודן, נינוח וחלק ממנו. מנוע הבנזין של סיטרואן C4 גראנד פיקאסו אינו גדול - הנפח שלו עומד על 1.6 ליטר, אם כי ההספק נאה בהחלט - 165 כ"ס, והמומנט מנגיש את הכוח הזה בכל עת.

למרות התחושות שמתקבלות על הנייר, המנוע הזה אינו מרגיש חזק יתר על המידה, אבל הכוח שלו יותר ממספק. נוסף על כך, הפעולה של מנוע הבנזין חלקה וטובה והוא מאפשר האצה יעילה כמעט בכל מצב.

לצד המנוע הזה פועלת תיבת הילוכים אוטומטית משובחת. התיבה מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך שישה הילוכים. הגיר מציע פעולה "חכמה", שיודעת להימנע מלהעלות הילוכים כשהדבר נדרש, וגם שומרת את המנוע בסביבה יעילה באופן קבוע.

למנוע משודכת מערכת סטארט אנד סטופ, שמכבה אותו באופן אוטומטי בעצירה (רמזור אדום, למשל) ומתניעה אותו ברגע שיוצאים לדרך. המערכת הזו אינה חלקה במיוחד ב-C4 גראנד פיקאסו, דבר שיכול להטריד בעת עצירות חוזרות ונשנות - כמו בפקק. במצב כזה היינו ממליצים לדפדף במערכת התפעול ולנטרל את הפעולה של המערכת באופן זמני.

במבחן הדרכים שלנו, צריכת הדלק הממוצעת של גרסת הבנזין נעה בסביבת 11-12 ק"מ לליטר. זאת לעומת כ-13-14 ק"מ לליטר בגרסת הדיזל.



התנהגות כביש

האופן שבו מתנהג סיטרואן C4 גראנד פיקאסו בגרסת הבנזין אינו שונה מהותית מזה של גרסת הדיזל: האחיזה מצוינת, אם כי מי שחפש בהנאה מנהיגה לא ימצא את מבוקשו כאן. השינויים המהותיים בתנועה נמצאים במערכות האבזור העשירות, בטיחותיות ואחרות, שנוספו לגרסת האקסקלוסיב.

המערכת המשמעותית ביותר היא מערכת בקרת השיוט המסתגלת. המערכת שומרת על מהירות, כמקובל במערכות שיוט, אבל מזהה מכוניות איטיות בדרך ומאטה את הרכב כדי לשמור מהן מרחק. הבעיה היא שהמערכת במיניוואן המבחן הסכימה לשמור מרחק רק כשפער המהירויות בין המכוניות היה קטן מאוד; אם המכונית בנתיב שלפנינו היתה איטית בעשרים-שלושים קמ"ש ויותר, המשיך הפיקאסו לנסוע ועל המסך הופיעה הודעה - בקרת השיוט הופסקה. להבדיל מכמה מערכות דומות שפגשנו לאחרונה, כאן לא מדובר כלל במערכת שיכולה להפחית באופן מורגש את מעורבות הנהג בנסיעה ממושכת או במהלך פקק.

בדומה לכך, בגרנד פיקאסו הותקנה מערכת עזר לחניה: הנהג מתבקש לסמן לרכב באיזו צד נמצאת החניה המבוקשת, המערכת מודדת ומאשרת אם אפשר להיכנס לתוכה, ואז מסובבת בעצמה את ההגה - והנהג מתבקש לנסוע קדימה או אחורה לפי הצורך. גם כאן המערכת פעלה באופן חלקי בלבד - הזיהוי היה טוב בשעות הלילה דווקא - וביום המערכת פעלה באופן חלקי בלבד.

מערכת אחרת שהותקנה ברכב - חישני חניה מלפנים. היות שקשה מעט להבין היכן נמצא קצה המרכב בחרטום המכונית - הרי שמדובר בתוספת מבורכת שעושה את החניה בעיר נעימה ויעילה הרבה יותר.



סיכום

גרסת הבנזין של סיטרואן C4 פיקאסו מנגישה מעט יותר את המיניוואן המוצלח. צריכת הדלק סבירה בהחלט ופעולת המנוע חלקה ונעימה יותר מאשר בגרסת הדיזל. מעבר לכך, המשפחה ממשיכה ליהנות מכלי רכב חווייתי עם מרווח גדול, תאים ואביזרים וגם עיצוב עם אופי ייחודי. רק היינו שמחים אם תפעול החללית הזו היה מעט פחות עתידני.


צפייה בתוכן סיטרואן C4 גראנד פיקאסו בנזין - מבחן רכב




לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה